Съотношение между тегло и въртящ момент

Започната от didon80, 22 Март 2017 19:48:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

didon80

Интересува ме какво е съотношението между теглото на мондео и въртящия момент. Нека да сравним мк3 и мк4 с 2.2 дизел комби. Мисля че отговора ще обясни от къде идва така популярния вървеж на мк3. При почти идентичен въртящ момент теглото и габаритите (челното съпротивление ) на мк3 са доста по-малки от мк4.


hotblooded

Не е от теглото, почти еднакво е. Проблема е че Мк4 са евро 5, а Мк3 евро3, и евро 4.  По високото евро не позволява рязко обогатяване на гориво въздушната смес, защото тогава рязко нарастват въглеводороди и твърди частици

didon80

За мен 200 кг са сериозна разлика. 1550 кг е мк3, а мк4 е 1750 кг.

Septerra

Най-тежкото МК4, доколкото аз откривам, е 1611 килограма. А и ми е интересно, че все още твърдите, че МК3 върви повече. :)

hotblooded

Цитат на: Septerra в 22 Март 2017 21:05:43
Най-тежкото МК4, доколкото аз откривам, е 1611 килограма. А и ми е интересно, че все още твърдите, че МК3 върви повече. :)
Мк3 2.2 и Мк4 2.2 TDCi са 1:1 от 0 до 100, напук че Мк4 е 25 коня отгоре (преди фейслифта).
Тегло празен за Мк3 - 1410, за Мк4 1485 кг.
Мк3 2.2 е 155 коня за евро 3, ускорение 0-100 за 8.7, Мк4, евро 5, 175 коня 2.2, ускорение 0-10 за 8.7  сек. За Мк3 2.2 евро 4 - 150 коня, ускорение 0-100 за 9.2 сек.
За Мк4, разликите в ускорението на 2.0 140 и 163 коня двигател имаше писано преди време. На кратко - по малката турбина на 140ката дава по добра тяга при старт и по слабия двигател "бие" на светофара от 0 до 60.  От там нататък дърпа "големия" с по голямата турбина...

Septerra

Вървенето е много повече от 0-50 или 0-100. Доускорението на МК4 е много по-добро, независимо на коя предавка или при каква скорост. А и в крайна сметка не е 200 кг. разликата, нали? :)

Mondeicho

Голямо значение има и състоянието на конкретния автомобил. Ако е карана някоя спъната поради някаква причина мк4 е нормално да върви по-слабо от подобна Мк3.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

didon80

Ако сравняваме данните с които разполагам за мк3 нещата стоят така: 1550 кг, 155 к.с., 360 нм, което дава 100 к.с./тон и 232 нм/тон. При овърбуст има 400 нм или 258 нм/тон.
При мк4: 1750 кг, 175к.с., 400 нм - 100 к.с./тон и 229 нм/тон.

Septerra

Не знам къде ги гледаш тези данни. МК4 2.2 дизел е около 1500 кг. Auto Data дори казва 1481 кг.

Septerra

А и не знам за овърбуст от 40 Нм при МК3. Може и да бъркам.


didon80

Остави каталозите, погледни си талона на твоето и кажи колко тежи нищо че не е 2.2.

Septerra

Маса на превозното средство - 1501 кг.

didon80

Супер, то по-леко от моето. Нямам идея как е възможно.

Septerra

Доколкото откривам информация, и на МК3, и на МК4 коефициента на челно съпротивление е 0.31.

didon80

Мк4 комби 2.0 дизел тежи 1706 кг. Незнам защо в твоя талон е 1501 кг.

Alexi

мк3 има овърбуст на 400 нютона ,работещ от 3та предавка нагоре само ,и в рамките на 30 или 40 секунди непрекъснато не повече ,сработва при подаване на пълна газ .. тая функция позволява да изпревариш комфортно ползвайки тия нютони .. Мк3 седан е 1450 кг ( поне моето толкова го даваха ) ,комбито е с 30 кг по тежко - което е малко за класа си ( то ламарините са много тънки и се вдлъбват с поглед направо ) Мк4 е по тежко с 50 кг (каталожни данни) .До колкото знам овърбуст е премахнато при мк4 ,което изравнява нютоните за определен момент ( 400 ) ,та еднаквия вървеж до 100 си има логично обяснение - и аз съм на мнение ( без да съм карал 2.2 мк4 ) че от 100 нагоре разликата ще е немалка защото там теглото вече играе по малка роля за сметка на аеродинамиката ,а 25 коня в повече е съществено . Но една кола не е само вървеж ,има по важни неща ..

Septerra

Никъде не намирам информация за МК4 комби над 1.7 тона. Около 1.5 тона е. От 0 до 100 може би са равни, но на магистралата не мисля, че са. И да, не е всичко вървене.

Alexi

мк4 2.2 е толкова рядко срещан че тука теоретизираме само за възможностите му :)

didon80

Погледнете статиите които съм качвал за модел 4 там има информация и за теглото. Колкото до пазарния дял на двигателите, дават 33% за бензин и 67% за дизел. За 2.2 дават 12%.

Pyrhel

На мен впечатленията ми са, че мк3 не е толкова бърз, просто така се усеща, особено при превключване - рита здраво при настъпване. Ако го сравнявам с атмосферен 4.4 V8, осмакът се усеща по-бавен, ама по километраж не е :)) При Мк3 нещата се случват много нервно, не е никак плавен автомобил - натискаш и скача, докато мк4 е "облагороден" и по-равномерен за каране. За ускорение - според мен мк3 и мк4 с версията 175 ускоряват еднакво. Или ако има разлика е малка и то във високите скорости. Във фейсовото 200 кс не съм се качвал и не мога да сравня.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Septerra

Точно, и аз това се опитвам да прокарам като теза... :)

didon80

Проверих две комбита мк4. Едното е 2.0 дизел 96 кв и тежи 1522 кг по талон. Другото е 2.2 дизел 129 кв и тежи 1615 кг по талон. Това по принцип ме радва тъй като наистина излиза по-леко от колкото го дават в статиите на аутобилд. Все пак и на мен ми предстои да мина от мк3 на мк4.  8)

shoremk4

#22
MK3 2.2TDCI Estate : 1562 kg
MK4 2.2TDCI Estate : 1629kg
MK4.5 2.2TDCI ESTATE : 1615kg

Каквито излизат по каталог с тези мотори, от там добавяйте , кожи, позиционни седалки, подвижен под и всякви али бали вдигат кг.

Alexi

100-150 кг е сериозна разлика при ускорение 0-100

jovani68

Аз съм с 2.2 МК4 хенч. Най-добре е да ги пробваме на пътя как се справят :D

didon80

Моето по талон е 1555 кг. Ще го кача на везна да проверя колко ще покаже. Излиза че разликата със седана не е 30 кг, а над 100 кг.