Прогреса на дизеловото мондео през годините

Започната от didon80, 11 Февруари 2017 20:02:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

Милите колеги от АутоБилд от "златния" им период...  (rofl)


hotblooded

В тези тестове има много верни неща,  но изводите и класацията не са сред тях.  Не случайно Auto Bild  са Известни и като Ауто Дебили VAG BiLD
Прогресът на един модел за мен не е само техниката вложена в него.  Най точния оценител на прогреса е  пазара - в колко бройки е произведен и продаден.  И не по маловажно - каква печалба е донесъл на производителя.   От това зависи и колко често ще го виждаме на вторичния пазар,  ще имаме и по представителни данни за качеството на изработка,  та дори и ако щете - части и аксесоари втора ръка за доработка и добавяне на екстри

didon80

Аз отдавна съм ги чел. Реших да ги споделя и с колегите в случай че някой му е интересно. Отделно мнението на Аутобилд по никакъв начин не може да ми повлияе на мен да не си взема Мк4 независимо на кое място ще го класират. Идеята е да има четиво за свободното време.

didon80

Сравнителен тест на фейслифта на Мк4 през 2010 година.

Alexi

когато е писана тая статия шкода супърб елеганс 2.0 тди беше под 40к лв .. сега е малко повече ,към 60 :))

hotblooded


Alexi

не е вярно това ,един приятел си я купи 2010 или 2011 чисто нова за 40к но добави доста неща и е комби .. такива бяха цените ,забравят се .. октавия елеганс беше 25к

hotblooded

2011 есента беше 41к, но мостра на 20к - тогава търсех кола

didon80

Цените ги има в статията. Шкодата е 48 к лв.

Alexi

мда ,а в момента Амбишън Комби автоматик 2.0 тди е точно 56к лв .. едно 10к нагоре дръпнаха от Шкода ей така щото си вярват .. октавията и тя


hotblooded

Те както си вярват, така отстъпките им започват от 10% като им размахаш парите или бележка за стабилни доходи...

Alexi


hotblooded

Цитат на: Alexi в 24 Февруари 2017 17:02:17
то и в МР е така ..
Де да беше :)  тук там някоя залежала на склад и то с малките еко-бууст ,  но ако поискаш ти да конфигурираш  - тц. 

didon80

#103
Мондео срещу Инсигния - дуела на дизеловите комбита през 2011година.

hotblooded

Ауто Дебил.... Мондео наследник на Taunus ... Tея не са ли чували за Granada . Инсигния пък на Аскона... Боже опази,  a Record къде остана.... 
И да,  Мондео комби събира повече от Sports Tourer.   Напук че Insignia е 15см по дълга. Но пък вътре Insignia e много по изпипана,  и въпреки че излизат по едно и също време - Insignia предлага опции, който Ford така и не предложи в Мк4, а май ги няма и в Мк5. 
За разнообразие от двигатели да не говорим. При дизляците има паритет, но при бензиновите Insignia предлага повече варианти, от колкото Мондео има общо бензин +дизел,  а OPC версията буквално унижава най мощната версия на Мондео (тук поне не посмяха да я кръстят ST, че да не берът срам от Superb i Insignia),  напук че е на една и съща цена и е 250 кг по тежка... Гаранция - Insignia си излезе с 5 годишна гаранция, Форд се сетиха след фейслифта на Мондео.
Мондео мк3 във всяко едно отношение превъзхождаше Vectra C, докато при Insignia Опел наваксват изоставането при дзеловите версии, и вътрешното оформление, както и качеството на материалите.

Septerra

И MK4 се появи с екстри, които нямаше при Insignia - цветният Convers+ дисплей, например, какъвто подобен се появи чак при фейса на Insignia-та. А това, че Опела има повече бензинки - факт, но една от най-тъжните гледки зад волана е Инсигния 1.4 турбо, адска мъка. 1.8 атмосферка също е умреляк, чак 1.6 турбо бива горе-долу. Единственият смислен бензин е 2.0 турбо, другите с нищо не превъзхождат тези на МК4. Естествено, 2.8 турбо е друга лига, за който има топки да си купи... :)

Alexi

1.4 турбо според мен е прилично моторче с 6 скорости и нисък разход ,класи над базовия 1.6 на форд,120 коня и 160 нютона на 1.6 тона .. ) .. 1.8 им е плачевен на опел макар че все пак му слагат 6 степенна кутия ,нещо ,което от форд си спестиха докрай при атмосферните бензини и ги осакатиха допълнително .. основния проблем на Инсигния е ,че много тежи - важи и за Астра J

miromir

Ако следваме логиката астра->инсигния, фокус->модео, то аналогично след кадета не е рекорда (ми да не би инсигнията да е новата омега?!), нито след ескорта е гранадата... Щеше ми се да имат аналози и на каприто и монцата...ама ц....
Колкото до 'класната' инсигния, само гледай сега като излезе новата и минат 2 години... 2 за лев и една аванта... Апропо дизела на хлопела негова разработка ли си е или по стара вектрова традиция е фиат?

miromir

И дайте да не мешим круши с джанки... Атмосферен с турбо... Опел колко награди двигател на годината имаха?  ::)

Septerra

1.4 турбо е плачевна работа в Инсигния, в Астра бива г/д. Карах такова София-Варна-София и то фейсова, автомат - няма изпреварване, при 130 км/ч на магистралата си отиваш на над 7.5 разход, което е смешно. Факт е, че и на МК4 бензиновите са трагедия (с изключение на 2.5 турбо), но тогава такива бяха годините - бум на дизела, бензин никой не взимаше.


hotblooded

1.8 атмосферата е умреляк, уж 140 коня, но върви по умряло от  Мондео 1.6/125,  за капак   троши лагери на кутията,  още на 50к км и ако не се  усетиш навреме - и цялата кутия. Най голямо достойнство - може да се газира.
1.4 турбо не е за тоя клас кола, единственото му достойнство е че се предлагаше  фабрично на газ
1.6 го имаше и без турбо 115 коня - явно просто за да има и по смотана версия от 1.8.
1.6Т версията - също като Мондео- не кефи, въпреки че върви достатъчно на това купе, като за базова версия. Също като при Мондео ще бъде заменен от 1.5 в новата Инсигния.  (puke) (fart) (n)
2.0Т -  тук има много варианти от 200 до 250 к.с версията 200 и 220 коня не е с директно впръскване и има я и без 4х4 и е много атрактивна за втора ръка кола - върви прилично, газифицира се безпроблемно. Като реших че ще минавам на Инсигния - този вариант ми беше цел номер 1. В новата Инсигния остава само директно впръскване, говори се че и OPC версията ще е с този мотор (край на V6 - (puke) (fart) (n))
2.8T - 260 к.с V6 единствения конкурент като мотор на Superb в тоя клас, като недостатък - предлага се само с 4х4, която не е много надеждна, ремонта на задния диференциал е над 1000 лв. (при фейс лифта 2012 беше свален от каталозите за сметка на 2.0Т - 250), за сметка на това носи на газификация.
2.8 T OPC - ако търсите семейна кола с която ще си правите ташак с 90% от рацерите, на цената от 62 000лв с ддс - намерихте я.
Дизелаците при Insignia нямаше 2.2, като излезе най мощния беше 2.0 160, поради по високото тегло - върви колкото Мк4 4 с 140 коня.  Като цяло по ниското тегло на Мк4 помага за избора на Мондео, ако търсим дизляк. 2.0 с две турбини, 195 кс - според хора имащи такава версия - не си струва парите отгоре спрямо 2.0 130 - която, както се оказа двигателите са 1:1 със 160 кс, само софтуерно са се различавали, като и от двата с чипосване (в представителство на Опел  (rofl)) са вадени 190 к.с без проблеми. По чужди форуми имаше подобни неща за Мондео Мк4 - че е по добре да купиш 2.0 163 и да го напънеш до 200 к.с за 300 евро от колкото да ръсиш 2000 евро отгоре за 2.2. Е днес тези неща ги правят още в завода, а ние се чудим къде изчезват големите мотори
Колкото до Convers+ таблото - да,  носител на прогрес е. И изглежда готино. И таблото е много по прегледно с него.   Но пък бих го жертвал за сметкаFlex Ride окачването или AFL,  но ако бъдем честни - и при Опел и при Форд тези екстри могат да с окажат таралеж в гащите при кола втора ръка...


hotblooded

Цитат на: miromir в 26 Февруари 2017 14:58:07
Апропо дизела на хлопела негова разработка ли си е или по стара вектрова традиция е фиат?
2.0 е на Фиат, 1.6 е на Opel,  доста са го подобрили в сравнение с недоразумението 1.9...  Новите след 2013 са си немски. Макар че в началото твърдяха същото и за първите

hotblooded

Цитат на: miromir в 26 Февруари 2017 15:04:23
И дайте да не мешим круши с джанки... Атмосферен с турбо... Опел колко награди двигател на годината имаха?  ::)
Инсигния стана кола на годината за Европа. Не купуваме само двигатели..
А тоя двигател на годината става само за градински косачка. Е може и за помпи и генератори....

hotblooded

Цитат на: miromir в 26 Февруари 2017 14:58:07
Ако следваме логиката астра->инсигния, фокус->модео, то аналогично след кадета не е рекорда (ми да не би инсигнията да е новата омега?!), нито след ескорта е гранадата... Щеше ми се да имат аналози и на каприто и монцата...ама ц....
Колкото до 'класната' инсигния, само гледай сега като излезе новата и минат 2 години... 2 за лев и една аванта... Апропо дизела на хлопела негова разработка ли си е или по стара вектрова традиция е фиат?
Днес моделите не са със същите размери. Имал съм Таунус '79 - на размери си е колкото днешен фокус. 
Баща ми е имал Рекорд - по размери Инсигнията е в класа на рекорд,  Астрата си е Аскона

Septerra

AFL-а е готин, да, но има нещо подобно и при МК4 със завиващите светлини. А AFL-а стана наистина добър с новата Astra, преди това са ми присветлвали десетки пъти, защото системата не се усеща навреме и не изключва дългите. Няма спор, поне за мен, че Insignia беше качествено ниво напред за Opel, от там нещата взеха да се пооправят при тях. Хубава кола.

miromir

Колите с времето 'наедряват' - факт. Голф 1 е бил около 750кг, Голф 7 незнам, ама се обзалагам, че е почти двойно. Също и като габатити... НО! Клас голф си е клас голф... Нищо, че е едно време и 7-ма серия на бмв е излизала на 15"...
Вярно 1.0 е мотор за косачка, ама 1.4 в 1.6т кола какво е?! Дори и да махнем екобуста, май пак става многа на малко двигател на годината форд vs опел...
Като спомена кола на годината, там кой печели? Опел?  ::)
Изобщо всеки да кара квото го кефи и може да си позволи, ама и малко обективност не е излишна...
PS Ако намесим постиженията в автомобилният спорт и.... :D

hotblooded

Говорим за Инсигния и Мондео (2008-2016), Инсигния става кола на годината за Европа 2009 (не в класа си, а изобщо),  от Форд - мисля че Фокус и Фиеста са ставали в класа си) - това е и много и нищо... В смисъл че не е лесно, но и не значи че като цяло даден модел е по добър от друг.
Успехите във рали спорта продадоха много Фокус и Ескорти, Фокус Мк3 ST и Мк3 и RS са без конкуренция в класа си като цена/възможности, но темата е за Мондео и неговия клас

miromir

Оф... Пиша малко наизуст, просто не ми се рови да доказвам очеизвадни неща, ама щом си рекъл:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/European_Car_of_the_Year
Гледаме и що да видим: 2008 мондео е на 3-то място след фиат 500 (rofl) и мазда 2 (фиеста)... 2001 мондео 2 място, 1994г - 1-во... ИЗОБЩО...
2009 инсигния пред? Пак фиеста... (rofl)
И изобщо? (rofl)
Абе малко т*шак работа са тези класации, ама ти ги вметна...
По същество: http://www.drive.com.au/motor-news/head-to-head-ford-mondeo-v-opel-insignia-20121220-2bp06.html
Не е ауто дебил, чак на другия край на света е... За мен лично много точно определят кое как е... Опела печели с визия и 'джаджи' , форда си е по добрата кола като КОЛА... Толкос...

Alexi

това с двигател на годината за мен е нещо като антикласация ,щото от последните години не е имало мотор да е взел тая награда и да е читав в дългосрочен план .. като почнем от 1.4 тфси ,1.6т на бмв/пежо ( N12B16 май се водеше ) - ангренажни вериги от кашкавал ,BMW N20B20 атмосферката - с валветроници по 1000 лв броя ,дюзи на всеки 50к км,помпа и кви ли не проблеми ,1.8 VVT-i на Тойота - масларката ,това очаква според мен и 1.0 еко ,че по западните форуми много се реве от прегряване ако се кара мъжката защото блока е много малък и не може да се охлади адекватно за мощността си а прегрее ли става тоталка ..

hotblooded

3то място щом е повече от първо, и ще мерим клас B със D....  1994 и България беше 4та на СП по футбол, ама последните 4 първенства даже не можа да с класира.  И сериозно взехме да бягаме от темата "Прогресът на дизеловото Мондео през годините"  колкото до кой каква кола е - и Форд и Хлопел са много по близо до МПС, от колкото до кола с главно К. Поне в Европа там са други марки, който все още поставят двигателя правилно, и задвижват колите от правилните колела...