Прогреса на дизеловото мондео през годините

Започната от didon80, 11 Февруари 2017 20:02:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dtrifonov

Цитат на: Septerra в 19 Февруари 2017 12:45:01
Инсигнията е малка и със скапан автомат - иначе си е хубава кола. Но край на сегашната Инсигния, до няколко седмици тръгва новата и ще видим там какво е положението. :)
Тя и новата е пак толкова голяма. А защо казваш, че автомата е скапан. Не е ли същия Айсин 6ск., който слагат на Форд, Пежо/Ситроен и куп други марки?
Поздрави!


hotblooded

На Инсигнията автомата има софтуер за адаптация,  ако този който е карал преди тебе е бил с доста различен стил - а началото е малко неадекватен....

Alexi

то хубаво излизат някакви тестове на нови коли къде тенденциозни ,къде не чак толкова ,но истинския оценител на качествата и това което предимно ни вълнува като купувачи ,е вторичния пазар .. а там както виждаме не можеш да барнеш авенсис ,мазда 6 и инсигния под 14-15к ,а мондео мк4 почва от 7 - това е двойна разлика в цената ,за което явно има причина ..

didon80

#63
Така е Алекси, съгласен съм.  Мен обаче честно казано повече ме устройва да дам по-малко пари за 10 годишно мондео отколкото двойно повече за друга марка същия набор. При положение че я взимам да я ползвам около 5 години през които едва ли ще навъртя повече от 50-60 к км смятам че инвестицията е добра. С малко повече късмет и добра подръжка е напълно възможно разходите да бъдат сведени само до гориво и консумативи.
Смятам че ниската цена на мондеото като употребяван автомобил е най-голямото му предимство пред останалите марки. С парите които спестяваме при покупка можем да покрием всички разходи по гориво, консумативи и ремонти в последствие. Отделно на кола на 10 + години спокойно може да се пропусне каското като разход, данъка е по-малък, поддръжката на Форд не е толкова скъпа като на някои марки.
Дори и ново да го вземеш или 5 годишно пак е по-добре от гледна точка на лошия имидж - никой не краде Форд,  за разлика от другите...

miromir

Цитат на: Alexi в 19 Февруари 2017 16:16:13
то хубаво излизат някакви тестове на нови коли къде тенденциозни ,къде не чак толкова ,но истинския оценител на качествата и това което предимно ни вълнува като купувачи ,е вторичния пазар .. а там както виждаме не можеш да барнеш авенсис ,мазда 6 и инсигния под 14-15к ,а мондео мк4 почва от 7 - това е двойна разлика в цената ,за което явно има причина ..

1. Не е коректно да сравняваш модели излезли 2009-та (само мазда 6 е 2008) с модел излезал 2г по рано...
2. Ако вземем пресечна точка 2009-та, 2010 що да видим:
Инсигния от 11ххх, авенсис от 13ххх,  мазда 6 даже от 10хххх (очевадно годината на излизане на модела си оказва влияние)... Как седят нещата с най-рано излезлият модел, но от същите години: мондео мк4... Ами пак от 10ххх започва... Очевидно само авенсиса в някаква степен покрива тезата ти...
3. Да приемем, че на 100% си прав- мондеото е 2-пъти по евтино... Аз питам - случайно някоя от изброените да е 2 пъти по мощна? Да има 2 пъти повече екстри? Да е 2 пъти по евтина за поддръжка? Ми 100/100 отговорите са не...
Защо тогава за малко повече ( в повечето сл. само имидж) да дадеш 2 пъти повече пари?!  Апропо ако отвориш западни сайтове за продажба на коли от изброените + мондеото, на най-много км. най-много екземпляри има точно от мондеото... Е, нима това не е: 1. Защо има евтини екземпляри.
2. Едвали са много по ненадеждни ( специално 'японките' са и доста по скъпи за поддръжка).
И да... Форд си страда от имидж, но ако някой ми каже, че опел, пежо са по... Ми ще се изсмея...Гръмко!  Мога много да говоря за конкретните мазда 6 и авенсис, ама ще го оставим за друг път.
PS Имам доооста широк и подробен поглед на пазара за употребявани коли, а и не от "вчера"!

Alexi

сравняват се поколения .. мазда 6 и тойота модел 2009 са от едно поколение с мондео мк4 .. кой изкарал 1 г по рано кой по късно - това се обмисля внимателно от маркетинговия отдел ,на който явно им куца при форд .. 10г произвеждат един и същ модел ,другите сега нямат стигане ( за това се и готви фейс на мк5 още не сме видели настоящия по улиците ) .. не говорим за издържливост ,то половината коли в тоя клас са с мотор на ПСА и общи бази

hotblooded

Специално в България виждахме,  виждаме и ще виждаме все по малко нови Форд-ове, с двигатели и оборудване над базовите,  по простата причина че представителите за България  разчитат повече на поръчките за фирмени коли и на коли за различни държавни ведомства,  от колкото на продажбите на частни лица.  За капак - вече много хора с опариха от цените който предлагат за обратно изкупуване,  условията на лизинга през тях - уж ниска лихва,  ама ти го слагат със цените на застраховките. 
Renault,  Mazda,  Opel,  KiA, Peugeot,  Toyota,  Skoda - по всяко време,  поне една от тези марки,  предлага конкурент на Мондео на по изгодни условия за купувача - дали ще е оборудване, дали ще е цена - постоянно се борят за клиенти.   И  това явно не е политика на Форд като цяло, защото 2014та,  когато когато се очакваше Мондео Мк5- румънския представител продававаше Mk4 titanium за 5-6 хиляди евро по евтино от Мото Пфое. Докато Мото Пфое се държат все едно продават Ролс Ролс в центъра на Лондон....
И една чисто фордовска причина дизеловите версии на Мондео да намаляват -  от 2012 насам   (fe) се стремят да налагат еко-капут бензиновите двигатели... 

miromir

Аз също се учудих на забавянето на мк5... Все пак в Щатите (фюжън) го има от 2012... По принцип си прав, че се сравняват поколения, но има и много психология... То тук е и ролята на маркетинговият отдел. То и пежо 407 го има 2009 и то със същият 2.0 дизел 140 коня... И там цената е 'плачевна'... Все пак 407 е на улицата от 2004... За мен момента с цената е в доста голяма степен психологически. Един и същ модел със сходни параметри ( да речем 7 годишен) преди и 2-3г след излизането на новият модел (т.е. старият но пак 7 годишен) вече се продава доста по евтино което няма никаква пряка връзка със състоянието и достойнствата на колата като такава... Забелязъл съм, че независимо колко добър е даден екземпляр, минали ши са 7г от края на производство на модела и цената е "дъното", респективно само 1-2 г. по нова кола без нов модел е доста по скъпа... За мен тотално необосновано - дори дфа я затвориш в гараж ще последва неминуемо драстично обезценяване... Пари на вятъра...

Alexi

така върви пазара ,защото единственото на което може да се осланя купувача е годината .. няма сервизна история ,няма фактури за ремонти и скъпи обслужвания ,няма гаранция за пробег и състояние на базата на които неща една кола примерно на 10г да има цена .. за това всеки гледа по новичка кола пък дано не е смазана от каране .. а това ,че 407 не държи цена - 2009г ,купувана нова от БГ на 80к реални много екстри 2.0 дизел ,обявена на 13500 замина за 3 дена .. ама човека знае какво купува явно ,сега 200к ще се вози без особени ремонти

hotblooded

Цитат на: didon80 в 19 Февруари 2017 16:25:50
Така е Алекси, съгласен съм.  Мен обаче честно казано повече ме устройва да дам по-малко пари за 10 годишно мондео отколкото двойно повече за друга марка същия набор.
Всички сме съгласни с това.
Цитат на: didon80 в 19 Февруари 2017 16:25:50
Смятам че ниската цена на мондеото като употребяван автомобил е най-голямото му предимство пред останалите марки.
Предимство за нас,  ама за да стигне употребяваната кола до нас,  някой трябва да я купи нова. Как да купя нова кола, като знам че като я продавам след 5 години даже няма да си избия ДДСто и Каското дето съм плащал.... И с други марки го има тоя момент, ама поне не с мъчиш с продажбата половин година.


didon80

#70
За българския пазар така стоят нещата за съжаление. Но на запад и оферти имат хората и като че ли повечко продават. Отделно че и доходите им нямат нищо общо с нашите. Много по-вероятно е да изпадне нещо наточено от вън...

Septerra

Алекси, сам знаеш, че МК4 за 7-8 бона освен да го засилиш в река, за друго не става. :) Наистина хубав екземпляр с екстри и гледан под 12-13 няма как да пипнеш.
Не открих как точно направи това сравнение на цените. За буквално една минута направих следното в мобиле - Тойота Авенсис и Форд Мондео, 2010-2011 г., без повече критерии. Цените и на двете варират от към 10к до над 20к. :)

hotblooded

В момента пазара е такъв,  че официални представители изнасят buy back коли от България (защото тук са на по малък пробег и ги изкупуват по евтино),  като в същото време внасят такива коли,  но на 140-180 хиляди км. Управител на клон  преди време сподели че ако не преподава buy back коли ще трябва да затвори,  рядко продавал повече от 1 нова кола (от класа на Мондео)  месечно.  Извън София, Пловдив и Варна пазарът на нови коли в този клас е много много свит

Septerra

Изобщо в цяла Европа този клас върви назад от няколко години насам и ще става все по-зле заради SUV-тата.

hotblooded

Цитат на: Septerra в 19 Февруари 2017 21:00:45
Изобщо в цяла Европа този клас върви назад от няколко години насам и ще става все по-зле заради SUV-тата.
Аз все още не мога да проумея защо ще си купиш SUV,  а не нормална кола за тези пари.  90% от купувачите на SUV никога не ги карат извън пътя....  Купуват се дори и без 4х4....  От гледна точка на комфорт - не са по комфортни от седаните,  от товар - рядко товарят повече от Комби,  от проходимост - далеч са от баш оф-роуд машините...  Но е факт че се продават. 

Pyrhel

Цитат на: hotblooded в 19 Февруари 2017 21:21:13
Аз все още не мога да проумея защо ще си купиш SUV,  а не нормална кола за тези пари.


:D :D :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

miromir

Ами ето, казваш 407 2009, на 80к за 13500, колегата преди година и половина взе 2007-ма, 407 2.0 хди за 9000 на 80к, едфинстверн собственик от СФА. Ако искте ще ви снимам сервизната книжка. Е, 4500 повече за какво?! Щото е 2009? Ама след 1.5г...?! Файда...  Пазара си е търсене и предлагане, очаквания и реалности... Доста малко има общо с истинските достойнство на една марка/модел... Мен подценяването на форда ме реди. Правило ми е да взимам от последните години на фейслифт. Хем са оправили детските болести, хем модела е към краят си и получаваш максимум кола за минимум пари..

miromir

Цитат на: Pyrhel в 19 Февруари 2017 21:28:30


:D :D :D

Тук съм 100% съгласен... Както и защо в татковината ни всеки гледа премиум, пък бил той и на 20г и отдавна взел-дал. Както и грандоманията - да е по голяма, по лъскава, по мощна и после 90% от времето 1-2 ма се возят и то 50% градско... ::)
Сува е по бавен, гори повече, по нестабилен и защо? Заради 5см клиренс в повече...Аз съм пас... 8)

Septerra

Съгласен с Анатолий на 100%, така и не съзрях смисъла на 90% от SUV-тата...

miromir

Ново правило във бележника: не купувай кола при спадане на лихвеният процент на кредитите и на депозитите... :D
Още веднъш очеизвадна липса на връзка цена - какво получаваш за парите си...
Ето ви пример от януари 2016г и вижте цените на подобно днес...


Alexi

и сега се появяват такива оферти ,но са много редки .. ако иска човек да си купи такава кола се въоръжава с пари в брой и търпение ,появи ли се обявата на другия ден трябва да е там с парите .. аз примерно изтървах доста коли просто защото нямам време постоянно да обикалям на огледи ,а и повечето коли са в София ..
Ангеле относно цените на Мондео - най евтината кола в класа си е ,излишно е да спорим :) може би само Лагуна 3 е по евтина .. мен лично това ми харесва защото караш хубава евтина кола .. основните причини са ,че модела вече е на 10г ,не е в производство ,има наследник и т.н. това винаги натиска цените надолу особено на колите преди фейса ; Авенсис 3 за 10к няма ,по скоро почват от 15 че докъм 30  - това е доста над цените на мондео от тия години .. дори авенсис 2 от 2006г или когато там и беше фейса им искат по 10+к

hotblooded

#81
Друга кола в тоя клас има ли с 3 цилиндров мотор?   (rofl) superb,  avensis,  508,  C5,  Insignia, i40,  Optima,  Laguna?   Едно време се смеехме на вица за трабант-а дето се повредил в САЩ,  и в първия сервиз му сложили мотор от чистачки на Кадилак....  Сега такива двигатели взеха да се слагат във флагмана на Форд... 
-------
Вижте какво предлага Шкода за 53000 лв :
   Супърб Амбишън 2,0 TDI / 140 kW / 190 к.с., 6M
Безопасност, функционалност, комфорт                                               
Двузонов климатроник с електронно регулиране на температурата                                       
Сензори за паркиране отзад                                                       
Airbag за водача и пътника до него                                                   
Странични въздушни възглавници за водача и пътника до него                                       
Въздушни възглавници - завеси за всички пътници                                           
Start-Stop система за рекуперация на спирачната енергия                                           
KESSY - безключово отключаване и заключване на автомобила                                       
Темпомат и ограничител на скоростта                                                   
Подвижен LED фенер в багажника                                                   
Фарове за мъгла                                                           
ESC включващо ABS, ЕBV, MSR, ASR, EDS, HDA, DSR, RBS, CBC и XDS+                                       
MKB - мултиколизионна спирачка                                                   
HHC - система прогив потегляне по наклон                                               
TPM - система за следене на налягането в гумите                                               
Тонирани стъкла с UV филтър                                                       
Оборотомер с дигитален часовник                                                   
Бордкомпютър с Maxi-DOT дисплей                                                   
Управление на радиото от волана                                                   
Радиоапарат Bolero с 6,5" цветен тъч-скрийн дисплей, с аудиобукса, с USB, вход, със слот за SD карта, възможност за свързване на Apple, с гласов, контрол и SmartLink
Електрически странични огледала с подгряване и вградени мигачи                                       
Light Assistant с функции Day light, Coming home и Tunel light                                       
Дневни светлини с възможност за дективация                                               
Електромеханична паркинг спирачка                                                   
Предни седалки с регулиране по височина и лумбални опори                                       
Регулиране на височината на фаровете от мястото на водача                                       
Екстериор                                                           
Лети джанти ORION 6,5Jx16" с гуми 215/60 R16                                               
LED задни светлини                                                       
Декоративно-защитни лайсни на вратите                                               
Радиаторна решетка с черен дизайн                                                   
Надлъжни рейки на покрива, черни (само за Комби)                                           
Интериор                                                           
Комплект текстилни стелки                                                       
Малък кожен пакет с 3 спицов мултифункционален волан                                           
Кожени ръкохватки на лоста за скоростите и ръчната спирачка                                       
Делима облегалка на задната седалка (60:40) и падаща облегалка                                       
Подлакътник отпред и Jumbo Box кутия между предните седалки                                       
Включва цялото серийно оборудване на Стайл и добавя:                                           
Тризонов климатроник                                                       
Алармена система с обемни датчици и отделна сирена                                           
Подгряване на предните седалки

add
Асистент при паркиране, сензори за паркиране отпред и отзад
add
Щори за задните странични стъкла - механични
add
Електрическо отваряне и затваряне на капака на багажното отделение
add
BUSINESS: BI-Xenon светлини + AFS, с динамичен контрол на ъгъла, LED дневни светлини вградени във фаровете, Пръскачки на фаровете, Алармена система с обемни датчици и отделна сирена, Навигационна система AMUNDSEN с 6,5" цветен тъч-скрийн дисплей,, карти за Европа, с аудиобукса, с USB вход, слот за SD карта,възможност за свързване на Apple, с Mirror Link и с гласов контрол и карти на SD носител
—----------------
Говорим за чисто нова кола.  За подобно оборудване Мото Пфое искат 60+ после нямало Мк3 по улиците ...  Как да има?  Не че супърб чака на всеки ъгъл,  но по често ги виждам от Мондео. А някога не беше така

didon80

Сравнителен тест на мондео Мк4 хечбек и неговите конкуренти през 2009 година.

hotblooded

Имам този брой.  Тогава не пропусках да си купя Авто (де)Билд. Аз от тази 4ка със две ръце гласувам за Mondeo,  и за мен той е победителя,  а Auto Bild се оливаха с побутването на VAG.  Но малко след 2010 започна налагането на еко-капут модата от страна на Форд, а добрите отстъпки при закупуване на нов автомобил рязко се изпариха за дизелово Мондео. Мк4 с добро оборудване с 1.6 еко-капут струваше 10 бона по малко от аналогично с 2.0 TDCi....   

Septerra

Аз принципно не виждам какъв е проблема с EcoBoost , та всички толкова да го храните. МК4 1.6 EcoBoost върви страхотно, за 2.0 да не говорим. Да не би TSI да са по-добри с нещо?

hotblooded

Двигател под 2.0 стои не естествено в кола като Мондео.  Това е проблема...  Да не говорим за трицилиндров. 
Вярно че ще задвижва приемливо, примерно 1.6 еко-капут ще върви по добре от 2.0 дуратек,   ама става работата като с малката пишка - на жената и стигат и 5см, ама за мъже с такъв размер никоя жена не мечтае,  а още по малко ще даде пари :) 

Septerra

Лафа е готин, ама не виждам аналогия със случая. Дреме ми, че е 1.6, като ще мога да скъсам стария 2.0. :) За 3-цилиндровия не говорим, това е ташак.

Alexi

той Иво не ги обича тия мотори :) и аз съм на мнение ,че 1.6 ( вече 1.5) не е лош мотор като изключим че има  смехотворен глас но това се преживява ,достатъчен е за купето .. но е твърде "млад" .. ако излязат някакви грижи с него нещата няма да изглеждат добре спрямо атмосферния 2.0

didon80

#88
Сравнителен тест на дизелови комбита. Форд Мондео Мк4 2.0 TDCI и компания през 2010година.

Alexi

стига ги чете тия тестове .. мондео да събере по малко точки от стария пасат ,на който това му е последната година на производство и е доста дървена машинка - тука има тенденциозност .. да не говорим за тойота ,току що излязла през 2010 и в момента трудно се купува под 20к а тия пасати станаха по 5 .. пазара оценява по съвсем други критерии