Прогреса на дизеловото мондео през годините

Започната от didon80, 11 Февруари 2017 20:02:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

didon80

Загледах се от любопитство по техническите характеристики на дизеловите комбита на мондео от всички поколения и развитието на техните двигатели прави приятно впечатление. Особено за градски разход където въртим най-много км и то все на кратки дистанции. При мк1 и мк2 напрактика нямаме избор между дизелови двигатели, но с мк3 започва развитието на дизела и разнообразието от мощност и работен обем. При мк3 може би 2.2 е идеален, тъй като разхода е напрактика идентичен с 2.0. При Мк4 според мен топ агрегата е 2.0 163 коня след фейслифта, тъй като предлага чудесна динамика съчетана с приличен разход, като на по-слабите мотори. Тук вече 2.2 харчи повече градско и е оправдан само ако се пътува повече извън града.  С мк5 от Форд вдигат летвата още повече,  като тук моя избор отново е 2.0, но с мощност 180 коня.
Още ми е рано за Мк4 и мк5, но от сега съм готов с избора на двигател, който съм съобразил с моя стил на шофиране.


Mondeicho

Радвам се, че вече имаш визия за двигателя, който ти харесва. Моля те, поправи грешките в заглавието, че ако някой се пробва с търсачката няма да успее ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

hotblooded

Всъщност единственият светъл лъч при дизляците на Мондео е 2.2 TDCi на Мк3.  При Мк4 купето е по тежко,  а еконормите завишени и в резултат дори и 2.2  bi-turbo не се отличава с приятния вървеж комбиниран с нисък разход който имаше 2.2 в Мк3. 
При Мк3 този добър мотор не се предлага с автоматична скоростна кутия (абсолютна тъпня),  но за сметка на това можеше да се поръча с ниво на оборудване Trend - което значи че Мк3 с този двигател можеше да се купи за под 45 000 лв чисто ново.  За съжаление при Мк4 2.2 се предлагаше само с най високо оборудване и цената за кола с него беше минимум 62 000 лв....  За това няма да видим много такива коли,  да не говорим че Мк4 заслужаваше да има флагманска версия с V6 мотор, особено след като Jaguar вече не беше част от Ford  :(  малка компенсация е че при Мк4 2.2 се предлагаше с истински хидроавтомат,  а не с недодяланото ТНТМ - powerSH¡T)   
За съжаление при Мк5 идиотизмите започнали с Мк4 по отношение на дизелаците продължиха.  2.0 не е лош мотор,  но колкото и да го форсират,  there is no replacement for displacement - нищо не заменя работният обем.  Не знам колко бройки от Мк4 са продадени,  но за мен Мк3 си остава истинската народна лимузина - просто комбинацията от цена,  надеждност, качество на изработка,  вървеж и разход - са веднъж.  Следващите модели рязко поскъпнаха и се доближиха до цените на VAG,  като разхода на гориво и вървежа от добри станаха посредствени.

didon80

#3
Темата става интересна. Хубаво е че има мнения от собственици, различни гледни точки. Да, вероятно трудно ще се сравни нещо с 2.2 при мк3 като динамика, но тук гледам малко по-глобално на автомобила, като вървежа не е на първо място, а градския разход, който поне по каталог значително пада с всяко следващо поколение въпреки по-високата мощност и увеличаване на теглото и размерите. За мен е по-важен ежедневния разход от колкото 1 секунда разлика в спринта до 100. Напрактика няма кога и къде да се приложи за да си заслужава по-голям мотор за сметка на кило нафта горница на всеки 100 км.
Поне за сега ще се радвам на 2.2, но след няколко години не виждам смисъл да взимам Мк4 с 2.2 дизел, 2.0 163 к.с. ми стига.
Гледам че планираш мк5. Избра ли си двигател?
Някак си 6.4 л/ 100 км в града ми звучи по-добре от 8.4. Това основно ме грабна.

hotblooded

Една от причините да пада разходът е именно даунсайзингът, и това е проблем при всички марки  но мамка му,  като ще купувам нещо на цената на Пасат,  ще искам да предлага нещо повече от шибания Пасат.  Какво излиза - вече няма хидроавтомат,  има аналог на DSG - само дето е още по скапан,  няма по голям и динамичен мотор,  няма по ниска цена при еднакво оборудване,  за гарнитура  имаме по голяма загуба на стойност след 5 години...  За чий,  да не казвам какво,  ще си купя Мондео?  Фен съм,  ама сметката си е сметка...  Да не говорим ако трябва да намесим и други марки - до скоро имаше промоция Insignia дизляк с оборудване като Титаниум за 40 000 лв,  с бонус автомат,  но автомат като автомат - не гуйно като powershit/DSG, да вярно че двигателя е 1.6,  форсиран до 136 коня (нещо което също не ми допада),  но пък имам свестен автомат и навигация - който в Мондео ще ми струват минимум 5-6 хиляди отгоре. 
Да излезем на страни от дизелите.  Вече 10 години в Мондео няма 6 цилиндрови мотори - в Инсигния получавате V6 с 325 коня,  на цената на 4 цилиндрово Мондео с 240..  С бонус автоматик...  Не знам какви ги мислят във Форд, но така не се печелят клиенти.
И ако някой се чуди защо разглеждам новите коли, след като почти всички купуваме втора ръка - ами за да можем да ги купим втора ръка - някой трябва да ги купи нови, иначе не става. 

didon80

#5
Да, така стоят нещата. Всички производители се опитват да предложат на пазара за всеки по нещо, но не всички успяват да го постигнат. Вече почти всичко е еднакво като вложени материали и от там идва и цената, няма как да продават на загуба. Дали ще е Форд или друга марка себестойността на автомобила вече е идентична. Няма как Форд да е по-евтин, както е било преди. Затова ще разчитам на употребявани екземпляри, тъй като особено при Форд обезценяването е голямо и след 10 години едно мондео като моето от 60000 лв вече струва 6000 лв.
Винаги първия собственик губи най-много от обезценяването на автомобила. Според мен не си струва да дадеш 60 к за нова кола и след 5 години да я продадеш за 20 к. Това са 40 к лв на вятъра. Много по-разумно е да я вземеш 5 годишна, както сега направи Алекси.
Отделно ако имаш малко дете, което цапа вътре....

hotblooded

 Малко карана (под 100 000 км)  кола на 4-5 години,  закупена от първи собственик или върната от лизинг кола, поне в България е може би най добрият избор от към разходи за нея и какво получаваме насреща.
  Лошото е че последните 5-6 години много хора се ориентираха към този вариант не само у нас,  и това вдигна цените на този тип коли и то с много.  Мк3 2.2  го купих за 12 000 или 25%  от цената му ново, като за добр ден ми подариха чисто нови зимни гуми, при това не от евтините.  Сега такъв филм няма -  5 годишно Мк 4, на 80 000 км,  при това не е най мощния дизелак вървеше за 20 000 и повече,  отстъпки почти няма...  И се продаваха доста бързо.   На цена около 40% от нова. 
Мк3 ката си ни остана "в сърцето",  даже вчера жената вика "абе май трябваше да си я оставим"   (rofl) както и да се - и аз я продадох за 6к,  обслужена, обута и с един багажник чарколяци и аксесоари...

sinnerman

Цитат на: sinnerman в 10 Февруари 2013 11:44:49
Намаляването на работния обем и броя на цилиндрите с добавяне на турбопълнене, има няколко основни цели, като една от тях е  намаляване на вътрешното триене на моторите. Поради същата причина BMW заменят перфектния атмосферен  редови шестцилиндров двигател с четирицилиндрови турбомотори. Във Формула 1 от сезон 2014г. работния обем на двигателите предстои да бъде намален с една трета като максималната мощност трябва да остане прибилизително 750 к.с. Настоящите 2.4 литрови атмосферни V8 двигатели ще бъдат заменени с 1.6 литрови V6 турбо мотори
С други думи, проектират се двигатели с оптимална работа и висок въртящ момент още в ниските обороти.
Намяляванета на триенето в мотора цели освен екологчни норми, по- висок експлатационен ресурс на двигателя и т.н. и икономичното шофиране с ниски обороти.
Намаляването на триенето е процес свързан с проектирането на двигателя включително и неговата система за смазване така и с вида на маслата, които се използват в него. Моторите на Форд модел Т са се справяли с прости минерални масла, които собствениците са сменяли доста често, а в резервните части са били включени инструменти за сваляне на цилиндровата глава и почистване от нагар. В мотора на Форд 1.0 Ecoboost задвижващият разпределителния вал ремък също се смазва като е потопен в маслен картер.

Septerra

Прехвърлих темата и имам следните наблюдения. Първо - Инсигния=хубав автоматик?  (rofl) Може би най-смешния автоматик (говоря за първото поколение, че таман излезе и нова Инсигния), който някога съм карал! Брутално посредствен, бавен, неориентиран какво да прави, пълен ужас. По принцип личното ми убеждение е, че ако ще е автоматик, ще е с два съединителя. Другото са компромиси с удоволствието зад волана (сериозни) за сметка на предполагаема по-голяма надеждност.
Второ - вярно е, че Мк4 е тежичко, но пък върви доста прилично. Най-разпространения вариант 140 к.с. е съвсем малко по-бавен от МК3 2.2 дизел по каталог. МК3 2.2 вървеше чудесно, но създаваше усещане за самолет заради по-голямата турбо дупка - изведнъж се изстрелваше. Мк4 поема по-плавно и по от рано.
Ако сравняваме Мк5 и Пасат (мернах някъде подобно), цените далеч не са еднакви - задължително имаш едни 10к повече за Пасата.
No offense към никого, лично мнение. :)

hotblooded

Когато карам по 20+ хиляди км на година, от който 1/3 в чужбина,  и в същото време от колата зависи приятното прекарване на отпуски и почивки -  не мисля да пестя от спокойствието...  Хабя достатъчно нерви на работа.  Не че не мига повечето неща да си ги ремонтирам сам,  ама мерси - ценя си времето. Особено почивните дни


Alexi

Разчистих темата от спама .. да се придържаме към основната теза - прогреса на моторите ТДЦИ .. моето скромно мнение - първия ( и последен ) опит на Форд да направят комън рейл дизел е успешен -механично здрави мотори които ще служат още дълги години на собствениците си ,имат си недостатъци немалко но все пак излизат 2003г ,леко не са случили на горивна система което е малшанс ( и вероято все пак са поспестили и лев ) .. по нататък , добър ход е да се включиш към развитието на съществуващ мотор а именно DW10/12 вместо да продължаваш да откриваш топлата вода - по евтино е ,слагаш доказана техника което както виждаме значително повишава надеждността на дизелите при Мондео мк4 и Фокус 2 ..  нататък пътя е ясен ,слагат се мотори на ПСА - правят го и по скъпи марки ( Волво например ) ,едва ли пак ще се опитват да разработват собствен мотор ,няма и смисъл ..

Septerra

Говорейки по тази тема - дизелите в МК5 какви са? Преработени отново агрегати от PSA?

Alexi

да ,150 коня е мотора DW10FC ,a 180 e DW10FD - Евро 6 мотори на ПСА с добавка adblue .. даже не съм сигурен че се прави някаква преработка ,освен емблемата на капака на мотора :)

Septerra

Мерси. :)

Интересно ми е какво е участието на Форд в проекта, защото се води, че моторите са co-developed между двете фирми. Ясно е, че на французите участието е по-значимо, но с какво са допринесли наще хора.

didon80

В случай че някой се запита защо съм избрал Мондео пред Фокус или Фиеста при положение че навъртам повечето от пробега в града и основният критерий би трябвало да бъде нисък разход и маневреност, което определено не са най-силните страни на големия кораб.
Ами друго си е да разполагаш с повечко екстри, комфорт и мощност и не на последно място достатъчно място за семейството и багажа особено през отпуските.
Може би за семеен Форд по-добро от мондео комби няма.

hotblooded

Винаги е по добре да имаш една кола,  от колкото две.  150-160 коня дизелак се преживява на 1450 кила купе за градско.  Ако ще вземаш нещо по тежко и по мощно - вече фиестата за града започва да трябва... 
DW10  е 20 годишен мАтор,  доказано здраво копеле.  Сменят се само турбото и горивната система... 

Alexi

тъжното е ,че мотора 2.2 отпада при мондео мк5 .. такъв няма вече и при ПСА .. заменен е от 2.0 битурбо ,210 коня - слабо известен мотор за който аз не намерих някакво конкретно инфо освен ,че и той е DW10 базиран .. смятам ,че 2 турбини е излишно усложнение при такъв сравнително малък мотор ,но явно натам отиват нещата  щото и ваг ,и опел и бмв изкараха такива мотори

didon80

И аз така смятам, макар че си мислех за една Фиеста, с която да бръмча из града, но така мондеото само ще стои пред блока без да го карам и се губи смисъла да го имам. Ще имам аз готина кола, пък за по-евтино да карам лагерна количка....  (rofl)
На жена ми като и се наложи нещо - има таксита и градски транспорт. Пак по-изгодно ще бъде от колкото да поддържаме две коли, от които да ползвам основно малката. Затова - Мондео, за толкова години вече съм свикнал с габаритите и разхода. От кон на магаре няма да сляза.

petermitkov

Цитат на: Alexi в 12 Февруари 2017 19:08:54
смятам ,че 2 турбини е излишно усложнение при такъв сравнително малък мотор ,но явно натам отиват нещата  щото и ваг ,и опел и бмв изкараха такива мотори

БМВ отдавна има такъв мотор (слагат го например в 123д) и няма някакви болежки.
sapienti sat

Alexi

болежки има той,но несвързани с турбините .. все пак ще дойде време когато ще правиш турбини и тогава цената ще е х2 ,чувам че едната не се рециклира а се сменя с нова за доста парици ..


hotblooded

Колите отдавна се правят само и единствено за първия собственик,  който в белите държави рядко ги кара повече от 5-6 години и по малко от 30-40 000 км годишно.  Следващите - да му мислят :) 

dtrifonov

Цитат на: Alexi в 12 Февруари 2017 19:08:54
тъжното е ,че мотора 2.2 отпада при мондео мк5 .. такъв няма вече и при ПСА .. заменен е от 2.0 битурбо ,210 коня - слабо известен мотор за който аз не намерих някакво конкретно инфо освен ,че и той е DW10 базиран .. смятам ,че 2 турбини е излишно усложнение при такъв сравнително малък мотор ,но явно натам отиват нещата  щото и ваг ,и опел и бмв изкараха такива мотори
Защо да отпада?
Нали имат един нов 2.2 от 2010-2011 г. мисля, че беше 204кс? Води се би-турбо, но реално е с една по-голяма турбина. Слагат го на Ц5 и 508.
Поздрави!

hotblooded

От 2-3 години вече не се предлага.  Моторите с повече от 4 цилиндъра отпаднаха в класа на Мондео.  Единствено Опел за OPC версията на Insignia все още предлагат V6.  Който иска повече от 4 цилиндъра,   - Audi,  Benz и BMW,  4 цилиндров дизел, но с повече от 2.0 литра работен обем - най евтино при Mazda (освен тях само при "голямата тройка") 2.2 185  к.с,   май и бензин с повече от 2 литра остана само при Опел и Мазда,  като при Мазда 6 е 2.5 4 цилиндъра.
Renault - при лагуна имаше и 3.5 литров 6так,  но при наследника - талисман - няма повече от 1.6,  ни за бензин, ни за дизел.  За някой пазари ще има 2.0 на газ... 
Така че  момци - стягайте се,  кой карал голям (над 2.0)  мАтор карал -  малолитражките ебаха мамата на хубавите коли :(

Septerra

И при Опел приключиха нещата, има вече нова Инсигния, до месеци ще е в продажба и ще замени сегашната. Там OPC-то най-вероятно ще е 2.0 турбо.

А като цяло, не се знае дали ще е трайно явление, в средите се шушука все по-усилено, че цялата епопея с даунсайзинга не е много успешна и лека-полека ще върнат по-големите мотори, защото в повечето реални условия харчат по-малко от малките. Но до 3.0 V6 Мондео се съмнявам да се върнем някога... :)

didon80

Крайно време е от Форд да предложат Мондео, което да бъде конкуренция на големите премиум марки по отношение на задвижването. Но за да се случи това трябва да има подобаващи двигатели. Определено ще вдигнат имиджа на марката с V6 дизел и V8 бензин. Няма друг начин да се доближат до Ауди, БМВ и Мерцедес. Но явно липсват такива претенции.

hotblooded

Ако се доближат до "големите"  - ще се изравнят и по цени.  Пример е Citroën C6 - в топ версията със 6 цилиндъра струваше колкото Бенц Е класа със аналогично оборудване... Peugeot 607 със V6HDi също минаваше 50 000 еврака.  Резултата е че дори и крайните фенове с пари, който си купиха по веднъж - не повториха, защото видяха че след 4-5 години като продават губят два пъти повече пари, от колкото тези който са дали същите кинти за A6,  series 5 или E-classe
Ford първи изпитаха това на гърба си и резултата беше спирането на Scorpio,  Opel ги последваха и спряха  Omega, Renault - Safrane,  само PSA продължиха да упорстват със 607 и C6.  И докато за френските курници с предно няма да заплача,  то вместо Mondeo/Insignia  с радост бих дал някой лев повече за Омега или Скорп със 6 цилиндъра и RWD,  ако ги имаше... 

Alexi

Форд според мен са си проучили пазара и знаят ,че такъв мотор няма да се продава ,а разработката му никак не е евтина .. относно Опел ,се говори че ще бъде продаден на ПСА тази година и по тоя начин ГМ ще излезе от Европа ,след като вече спря европейския Шевролет - това определено ще е интересен ход на ПСА

didon80

#27
Логично е да струва колкото големите, ако предлага същото качество и двигатели. То само това е начина да са преки конкуренти в тази лига. Отделно че зад океана има големи фордове от които могат да вземат готови двигатели. Може би само RS моделите не отстъпват, но не ги предлагат при мондео.

Alexi

логично е ,но и непродаваемо .. освен ако не си върл фен на марката - Иво е написал в общи линии защо е така - много обезценяване ,по нисък имидж ,човек който си е приготвил 100+к за кола иска тази кола да е премиум .. виждаме как го правят Тойота примерно .. те нямат луксозни коли не защото не могат да направят ,а защото никой не иска да ги купи .. за това създават отделна премиум марка - Лексъс ,и този ход се приема добре .. Хонда имат Акура ,Нисан имат Инфинити и т.н. ,Форд ако искат да продават премиум коли - няма как да стане с марката Форд ..

miromir

Цитат на: hotblooded в 14 Февруари 2017 10:25:33
Колите отдавна се правят само и единствено за първия собственик,  който в белите държави рядко ги кара повече от 5-6 години и по малко от 30-40 000 км годишно.  Следващите - да му мислят :)

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-4-5/578

И един мармот...