Джанти БАРТЕР

Започната от asenov1984, 06 Декември 2016 09:39:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

asenov1984

Колеги от няколко дни мисля дали да не сменя джантите с други например да мина на 15ц или 14ц нз и реших да питам и вас има ли
мераклии който и те искат да сменят да освежат както колата така и окото приемам линкове или на вайбъра  със ваши джанти ако се получи може да се измисли нещо
хубав ден


Mondeicho

Ти сега с колко цола си?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

asenov1984


asenov1984


Mondeicho

Защо искаш да отидеш на по малко, с тези изглежда много добре. Те и ценово не се различават толкова. Според мен после ще те е яд и визуално и откъм возия.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Вероятно защото гумите с по-малкия цолаж са по-евтини  ::)

asenov1984

Цитат на: ivchotr в 06 Декември 2016 13:12:16
Вероятно защото гумите с по-малкия цолаж са по-евтини  ::)

Никога не съм мислил за по евтина гума аз така или иначе ползвам Дънлоп над 109лв. направи си сам сметката дали е за ефтинията

asenov1984

Сега се замислям мисля че причината е за горенето гори ми градско 8л от Пловдив съм
карам много тоест изминавам много км. за 2 години 50 хилки минах

Mondeicho

Аз затова казах, че ценовата разлика с 14 и 15 цоловите не е много голяма
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Цитат на: asenov1984 в 06 Декември 2016 18:18:58
Никога не съм мислил за по евтина гума аз така или иначе ползвам Дънлоп над 109лв. направи си сам сметката дали е за ефтинията

Не съм искал да те засягам, така че моля да бъда извинен.
При всяко положение 14 цоловите са по-евтини, дори в по-висок клас. Едната ми кола си е заводски на 14-ки, Фордът е на 15-ки. Ми с Форда е някак си по-комфортно. Аз не бих ги сменил с по-малък цолаж.


asenov1984

Цитат на: ivchotr в 06 Декември 2016 21:20:47
Не съм искал да те засягам, така че моля да бъда извинен.
При всяко положение 14 цоловите са по-евтини, дори в по-висок клас. Едната ми кола си е заводски на 14-ки, Фордът е на 15-ки. Ми с Форда е някак си по-комфортно. Аз не бих ги сменил с по-малък цолаж.

И аз се извинявам ако съм прозвучал груб :) да прав си за гумите но най вече заради горивото се замислям да сменям гори ми градско 8литра а извън града по малко не казвам колко за извън град. защото темата е друга

ivchotr

Това с разхода не го схванах. Ама се чудя котката дали е по-дълга от главата до опашката, отколкото от опашката до главата.

asenov1984

Цитат на: ivchotr в 08 Декември 2016 18:08:43
Това с разхода не го схванах. Ама се чудя котката дали е по-дълга от главата до опашката, отколкото от опашката до главата.

Не съм мн на ти със всичко и казвам какво чувам казват че цолажът колкото по голям 1-2литра в повече ще гори нали ако си надвишил заводските тоест 14-15 за този модел мисля дали е вярно
и за това мисля да сменя гумите с по малък жолаж :)

ivchotr

Миии, значи... Колело с по-голям цолаж ще се "развива" на пътя в по-дълга линия. Колкото по-голям цолаж и височина на борда, толкова по-голяма обиколка на окръжността. Съответно, ако приемем условно, че 15 цола се развиват на 1 метър, а 14 цола - на 0.8 метра, то с по-малкото колело ще ти отчете разстоянието от 5 метра като 4. Говорим абсолютно хипотетично, без точни мерки. Важна е идеята. Та примерно тръгваш от т. А за т. Б, разстоянието между които е 100 км. С 15-ките ще направиш 100 000 развъртания, а с 14-ките - 125 000. Ако височината на борда на 14-ките не ти е съобразен с височината на 15-ките спрямо системата на километража, ще се отчете и грешка. Може да е голяма, може да е малка, може да е без особено значение. Но със сигурност ще отчете повече изминат път. При това положение, като си смяташ разхода, ще излезе по-малък, наистина. Ама като аритметика. Разстоянието ще си е все 100 км. А ти ще си похарчил едни, да речем 10 литра.

Pyrhel

Реалният разход не зависи от диаметъра, а от ширината и теглото на гума+джанта. Примерно XL (подсиления борд) дават по-висок разход от нормалните, а run flat още по-висок, защото са по-тежки. Зависи и от сместа на гумата и колко се смачква при натиск (т.е. колко загрява и какво съпротивление има). Става много сложно и най-лесния вариант е да се гледа tread-wear индекса АКО се мисли за разход.
А в крайна сметка разлика от 1л между 205/55/16 и 195/65/15 няма да я постигнеш, особено на дизел. Но все пак бих минал на 15 заради цената на гумите (80 лв на комплект), идея по-нискък разход, по-непретенциозен баланс...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Ами с колко да падне разходът с 14-ки? Едва ли ще го усети. Имам Фиат с 14-ки. Гори с една идея повече от Форда, който е с 15-ки.

asenov1984

Благодаря колеги за съветите разубедихте ме няма да сменям