Focus 2.0 145-съвет за варианти двигател

Започната от asenpet, 26 Ноември 2016 22:39:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

asenpet

Здравейте колеги,
Чета темите за фокус, но не намирам инфо за това дали има разлика между бензинов 2.0 145 с фабрична газ и такъв без. Като кодове виждам, че има- този с фабр газ е syda_ така ли е? Обмислям покупка на такъв фокус комби и се чудя дали да бъде с фабрична газ или аз да му сложа? Вие какво бихте ме посъветвали? Фокуса е фейслифт мк2 от години в периода 2008 до 2010.


Mondeicho

За двигателя с фабричната газ правилно си разбрал. Според мен това е по-добрият вариант, все пак всичко си е заводско и не се налага допълнително ровичкане по колата. Въпросът е дали ще намериш читава бройка...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Ilian Petrov

Да, кода на двигателя с фабрична газ е SYDA. Търси такава, но както е казал и колегата преди мен, много трудно се намира запазена. На мен ми отне близо година и не съжалявам за избора си.

nixel

И аз съм със syda двигателя. Хубавото на SYDA е че е специално проектиран за газ. Лошото е че газовото е BRC. При колегата по-горе е фабрично заключено. Моето не го знам, но сигурно пак ще е заключено. Няма да може да се настройва.
Другото е че при мен примерно реално няма сервиз за газовото ми и е много зор да го поддържам и сервизирам.

Според мен най добре ще е ако можеш да намериш SYDA двигател без монтирано газово, но това си е мое лично мнение.

ekstremniat

Здрасти колега. Аз съм с другият двигател без фабрична газ. Като я взех и сложих ловато и нямам проблеми. И да имам в бъдеще определено ще бъде по лесно обслужването на самата газова и евентуалните и донастройки. По лесно ще намериш читава без фабрична газ.

Ilian Petrov

По сайтовете обаче почти няма предлагане на комби фейслифт, с 2.0 бензин, без газ.

hotblooded

Цитат на: Ilian Petrov в 28 Ноември 2016 19:36:05
По сайтовете обаче почти няма предлагане на комби фейслифт, с 2.0 бензин, без газ.
Има,  в Германия от 4000 еврака нагоре,  на по около 250к км....  Смятай тея дето са с газ или по евтини на колко са  (rofl)

nixel

Мойта е на бая км със сигурност. То какво ли не излезе вече като проблеми. А уж на "реални 129000 км"

Alexi

в момента е сравнително лесно да проследиш някаква сервизна история стига да не е обслужвана в някой квартален гараж .. тия дни се оглеждам за кола и съм разширил погледа си и върху коли от автокъщи че нещо не мога да си харесам кола купувана от БГ ,просто няма предлагане ..

hotblooded

Няма страшно,  както ти казах в чата - ако имаш късмет - реалния пробег ще е само 2,5 Х таблото.  Ако още повече имаш късмет - ще е и обслужвана както трябва. Скачай на wizz или Ryan Air,  отивай в Германия 2-3дена там и палиш на обратно с новата. 


Alexi

там е същото по автокъщите като тука нали бях за 5 дена по работа огледах една две автокъщички .. иска се намиране на кола от собственик а това касае време/пари и знаене на поне малко език

nixel

Цитат на: Alexi в 28 Ноември 2016 23:22:45
в момента е сравнително лесно да проследиш някаква сервизна история стига да не е обслужвана в някой квартален гараж ..
Явно аз не знам как става номера.  :-[ Може ли нещо по конкретно?

Alexi

има си сайтове ,за съжаление една голяма част са платени но цената е ниска и си заслужава за да видиш кога е влизала в официален сервиз и на колко км .. ето примерно за БМВ линк след като въведеш ВИН има опция check mileage and history плащаш 3Е ,и ти изкарва разпечатка от официалната международна база данни на БМВ ( според форума им всичко отговаря и е достоверно )  .. за Форд не съм намерил за сега такъв сайт де ,при нас са по назад нещата както винаги дори в МР не могат да ти извадят историята

sinnerman

В Германия колите се карат зверски и по много. Германците не са по-малко тарикати от нас. Ако отиваш да си купуваш кола от там като частно лице, ще излезне много скъпо и с неясен резултата. Тук, в Бг, голяма  вина за съсипването на един автомобил имат и автомонтьорите. Добри коли има, обаче се  иска търпение и търсене. А и качествените коли струват повече пари. Но пък по- високата цена не гарантира непременно и по- добра кола. Късмета не е единственото условие да намериш здрава кола.

gsto

Цитат на: Alexi в 28 Ноември 2016 23:22:45
.. тия дни се оглеждам за кола и съм разширил погледа си и върху коли от автокъщи че нещо не мога да си харесам кола купувана от БГ ,просто няма предлагане ..

Какво търсиш? Може да помогнем :)

asenpet

Здравейте колеги и благодаря за мненията!

Колега nixel може ли да споделиш твоята кола каква е, км и какви са и проблемите и цените за отстраняването им?

Колеги има ли реално техническа разлика в двигатвля syda спрямо нормалният, освен че е с фабр газ- документация доказваща това или нещо друго?
След като колата вече не е гаранционна не може ли брц България да даде кода за газовото и да се отключи или от брц Италия?
Този двигател има ли маховик и колко е?
Кои са слабите места на 2.0 бензин и какво струва премахването им?
Колеги които имате бензинови от къде в Бг ги закупихте- дайте име на борсите?
Има ли човек от форума, който докарва коли от Германия или Швейцария?

nixel

#16
Моята е с код на двигателя SYDA - LPG мотор. Има разлика с нормалния двигател. Доколкото знам леглата на клапаните и може би клапаните. Не знам точно.

А за проблеми точно аз не бива да съм ти еталон, понеже през мен минаха доста неща. Колата беше на 129 хил.км. Но най вероятно е на доста повече. Има маховик, то само него дето не съм сменял.
Проблеми имах колкото щеш - рейка, бобини, свещи, термостат, теч на масло от двигателя, динамо, амортисьори и май спирачни дискове.
За цени:
- оригинални бобини - 50 лева бройката
- свещи оригинални - 120 лева
- гарнитура на капака Elring - 70 лева
- ремъчета - 30 лева
- клеморед - 30 лева оригинален
- акумулатор (най големия който се събира Bosch S5 007) - 175 лева
- липсващ филтър за маслените пари оригинален - 5 лева
- термостат BEHR - 50 лева
- крушка за стоп светлина - 5 лева бройката (само заради странния цокъл)
- мембрани на изпарителя + газов филтър + труд - 80 лева
- температурен датчик ERA (фалшива работа, ама нямаха друг) - 13 лева. Стария не е сдал багажа но имаше леко отклонение на таблото.
- тампон двигател Meyle - 87 лева
- тампон скоростна кутия Meyle - 59 лева
- масло ск. кутия Castrol 75w90 2литра за 44 лева. Оригиналното е 50 лева литъра. Кастрола го сбарах на черен петък. Иначе e 38 лева литъра.
В момента също е на промоция - https://www.avto.bim.bg/Maslo-skorostna-kutiq-CASTROL-Syntrans-MULTIVEHICLE-75W90-1L_pr56024.html
Който не е сменял не е зле да се запаси.
- Предни амортисьори пълен комплект с прахоуловители, тампони, лагери SACHS (само лагерите са SKF) - 300 лева.

Сменял съм и други работи, но те са си консумативи - филтри, масла, антифризи и т.н. То и в списъка по горе също има консумативи (свещи, ремъци, акумулатор, термостат и т.н.)
А и цените горе са само за части без включен труд.
Маховика мисля е около 1000 лева. Не съм гледал точно.
Оригинална рейка от МотоПфое е 1400 лева с връщане на старата. Аз имам малко връзки и мога да я взема за 1000 лева. От германия TRW е 500 лева.

Абе цените са си нормални, но просто точно моят екземпляр нещо не ме хареса. Ясно е че всичко се троши. Колегите из форума са нямали толкова ядове колкото аз. Въпреки че я глезя колата.

И въпреки всичко мога да кажа че форда си заслужава. Колата е страхотна! Аз иначе досега да бях я продал и да не се занимавам с нея повече.
От два три месеца имам и един друг проблем за който след малко ще пиша. Та покрай него научих и други цени:
- електронен дросел - 1000 лева оригинален. Китайски има доста евтини :)
- TPS - 180 лева оригинален. Неоригинален никой не прави. То и оригиналния само руснаците го сменят. Другите сменят направо целия дросел.

nixel

#17
Забравих да спомена че предните чистачки струват около 100 лева.
Аз си взех от Германия за 60 лева две предни и задната.

Ей, само да не се плашиш заради моята измъчен колица.  :D
Явно италианката е била супер мърлява и в мърляви сервизи е ходила.
Това е ясно от темите ми - предна лява гума сложена по малка, обърнати кабели на соленоидите, и какво ли не беше още. Жабката на таблото отгоре беше със счупена щракалка и не се щракваше. Естествено италианците са я демонтирали и свалили пружината, за да не стои отворена, но не са я ремонтирали/сменили. Изгорял бушон имаше, абе луда работа.

Ilian Petrov

Ами нека и аз да споделя.
И моята е внос от Италия. След 3 седмици става една година от както имам колата и изминати около 14 хил. км. Моите проблеми са бели кахъри в сравнение с на колегата Nixel. То е ясно, че е и до късмет, но пък и си мисля дали наистина не са били реални тия 116 хил., когато я взех. Колата е много запазена отвътре и върви много добре. Може би е била и в добри ръце... Но не си правя илюзии и знам, че и моите проблеми предстоят.
От изброените от колегата /без масло и филтри/, съм сменил само тампона на двигателя, също Meyle - 97 лв. Направих само дребни подобрения - дневни светлини, заден парктроник, кожен волан и др. Още не съм сменял свещи и бобини, а даже и газовите филтри не съм /за което съм за критика/.
Напоследък като стана студено, докато е на бензин се усеща едно като прекъсване и помръдват оборотите. Като загрее обаче и обърне на газ всичко е наред и върви перфектно.
Засега съм страшно доволен от колата и ми носи истинско удоволствие !

asenpet

Колеги благодаря за мненията.
Колега nixel колко бобини има 2.0 и 1.8?
Дросела не се ли чисти?

Може ли да споделиш къде от германия рейката е 500 лв?
Видях от форума, че тези фокуси страдат доста и от помпа на хидравлика. Има ли решвние вече за ремонт или само нова? Цена от 1200 лв е направо страшно.

Колеги маховика на тези бензини колко хил км изкарва?
1.8 125 кс има ли маховик?

От кои къщи взехте колите си?
Поздрави


nixel

#20
На всеки цилиндър има бобина директно на свеща отгоре.
Дросела се чисти, но при мен забелязах че сигнала от тпс-а не е постоянен. То на изгасен контакт играят показаниаята. Не знам дали е нормално, но си мисля че е за смяна. Ще трябва да я водя на друг диагностичен майстор.
Хубаво че си взех elm327, та донякъде и сам си правя диагностика. Electronic throttle Desired се различава от Electronic throttle Actual. Което ме навява на мисълта, че TPS-а дава непостоянни данни.

рейката последно я гледах 550 лева - autodoc.de / autodoc.bg и т.н. Тук ме оферираха за турска на същата цена. В ebay намерих и италианска General Ricambi за малко под 500 лева.
Помпа на хидравликата имам смътен спомен че е около 500 лева, но мисля че alexi спомена, че руснаците лесно ги ремонтират. Явно има решение, само трябва да се потърси ако се наложи.

А маховика издържа според шофьора.

Автокъщите са всички един дол дренки. Винаги съм твърдял, че е по добре от човек да се вземе. Ама нямаше такива оферти като търсих.
Аз я взех от една автокъща в Хасково. Ако те интересува повече - питай на лични.

Ivaylo.dimitrov

#21
Моя форд също е 2.0 BRC газова...заключен.Сваюя се компа носи се в дружба или Варна(BRC сервиз оторизирн )те не оспяват да го отключат и срещу 200 и кусур пара   ти предлагат да го пратят компа в италия за декодиране ....не е оферта ме се знае колко време ще си нез кола.Аз лично вече 6 месеца само карам ... нищо не съм сменял освен комсумативи но....в един даден момент трябва щеш нещеш да смениш нещо по газовата тогава задължително  ще е нужна настройк ама няма да може  щото газта има клюююююч

nixel

Да със верига е. Някой да знае колко изкарва веригата и как се познава ако е за смяна?

Ilian Petrov

Ами при добър късмет май може изобщо да не се сменя.

The 2.0 Duratec - Operations *

Every 20 thousand. km   Every 60 thousand. km   At 150 thousand. km
oil change**   +   -   -
adjustment of valve clearance   -   -   +
replacing the air filter   -   +   -
replacement of spark plugs   -   +   -
check the auxiliary belt   +   -   -
dim. Coolant ***   -   -   -
dim. timing ****   -   -   -
* Data for Ford models; ** Since 2006. Personal schedule inspections on the basis of VIN; *** Every 10 years; **** Without replacing - the 2.0-liter Duratec used chain

hotblooded

Колега,  разбирам притесненията си,  но:
Маховик има всеки двигател,  ако питаш дали е двумасов (тоест от тези дето се сменят) - да, такива са и на бензините.  Нямат фиксиран  пробег - зависи от шофьора - може да се строши и на 30000, може и на 300000... 
Рейка - божа работа,  може да правиш, може и да не ...
Това че от даден модел има 10доволни и 1 недоволен - не значи че ако заложиш на сляпо на този модел - ще си 11тия доволен. 
  Автокъщи - същата работа като горното.
  Избирай внимателно,  Форд е не по лоша кола от която и да е друга марка,  но втора ръка - трябва да се внимава, че после да няма "Форд това, Форд онова"

locke

Все още ли не е решен проблемът със заключената газова и при тези двигатели съществуват ли проблемите от предните фокуси - километража спира да отчита, чистачките понякога отказват, централното се поврежда, прегряване на газ, разход на масло над 1"литър на 10 000 км?

ADiDimitrov

Това с заключения комп. няма какво да те притеснява! В най лошия вариант се сменят четирите инжектора за 400 лв. Настройки се правят и при заключен софт. Тия драми с изпращане в Италия са напълно излишни! Друго което може да се смени е изпарителя към 100 и нещо лв. и пак няма драма!

Ilian Petrov

E как да се реши въпросът със заключения компютър на газовата? :)
На мен поне, не са ми се случвали изброените проблеми. Да, доливам 700-800 мл. масло на интервал, но за мен това не е проблем. Един литър масло на година да не е 500 лв. егати. И като кажат някой, че бензиновите двигатели на Форд са "маслояди", все едно на другите марки не горят масло. Всички горят, та дори и премиум марките.

ADiDimitrov

Цитат на: Ilian Petrov в 30 Декември 2018 16:31:30
E как да се реши въпросът със заключения компютър на газовата? :)
Това  което ми обясниха от БРЦ Варна е, че единствения проблем с заключения комп. е, че няма как да сменят инжекторите един по един с по евтиния вариант /40 лв. на инжектор/! Така ако имаш проблем с инжектори се слагат комплект оригинални които излизат 400 лв. Иначе няма проблем с настройките в БРЦ си ги правят! Така че не е необходимо да ти отключват компа, цената за тази услуга излиза колкото да смениш четирите инжектора с нови!

locke

Това за настройките на газта ми е важно, но щом не е проблем ок. Въпросът е че тези коли в обявите са на макс 180000 км, а за 10 години е ясно, че ще са много повече.
Понеже съм в търсене на друга кола и всичко което харесам от 2007 нагоре било със заложен разход поне литър на 10000  ::) Пежо 308, Мазда 3. Чак някакви хюндай i30 почнах да заглеждам. Много мнения, че фокус мк2 е по-зле направен от мк1- същите проблеми с двигателя, евтина пласмаса в салона(хайде това няма да го гледам толкова). Гледам и фиести от 2010 нагоре, но не знам имам ли психически сили пак да се занимавам с форд  :))