Съвет за двигател на Фокус 2008

Започната от omiS, 07 Октомври 2016 12:29:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

omiS

Колеги здравейте. Дано не ви отегча с дългата тема, но няма до кой да се допитам - сред приятелите ми няма запознати с колите хора и купуват и карат каквото дойде и после "олеле" - продават и пак наново.
Не съм Фордаджия от преди - имал съм други коли и никога досега Форд. След доста разглеждане на модели много ми харесаха Фокусите след 2008ма година и до колкото четох това се води пак Фокус 2 но след фейслифт - май само външни са разликите, а от долу са същите с предишния. Но като го гледам ми е направо друга кола и много ми хареса.
Едно от основните неща, които гледам е разходът на гориво, колата ще се кара по около 20 000 км на година. Годините ми на състезател минаха и не искам да е изтребител, но все пак не искам и да е нещо, с което по нагорнището да изпреварвам камион 5 минути...
Стигнах до 3 варианта:
1.6 TDCi 90 к. с.; 1.6i 100 к. с.; 2.0i 145 к. с.

Масово гледам, че 1.6 бензин са 115 к.с. и не ми се струва оправдано да отивам във високия данък, вече с 2.0 - ако ще е гарга да е рошава, нали...

До колкото гледах сайтове средният разход на 1.6 TDCi ще е около 5.5 литра, на 1.6 бензин около 8 литра, на 2.0 около 9 литра. Забравих да кажа, че ако ще е бензин - ще има газ. Реално като се обърнат тия литри в пари, дизелът излиза най-скъпо, съответно около: 10,50; 7,20 и 8,10лв на 100 км.
Правилна ли ми е сметката?

2.0 като че ли ме блазни най-много, но много захабени всички по обявите, направо... А и по почти 10 хил. лв. искат за 8 годишни автомобили, които поне да изглеждаха добре...

Освен въпросът за сметката имам и още един - какво ще кажете за избора ми за 3те двигателя? Кое си заслужава повече - бензин или дизел в този им вариант?

Благодаря ви!


sa6ster

Аз имам 2007ма 1.6- 100кс, но както ти каза са криво ляво еднакви.
Моя е на газ.
Аз гледах нещата от гледна точка на евентуални разходи, които бих имал - за дюзи, турбо, съединител и тн. И реших че не ми се дават потенциално (ако се счупи) 1000лв за всяко едно от тях.
За изпреварването - зависи за какви баири говориш, но 100 коня не са много.
Например баирите около Солун на магистралата.. ми..  колата повече от 80 на 5-та не иска.. Но пък има и по-ниски предавки.
За разхода.. на мен ми е около 10 -11 на газ - с пуснат климатроник и темпомат като съм извън града. Гледам хората споделят разходи от сорта на 7-8.. но аз не съм постигал такива повече от 2-3 пъти за година и половина. И дето се вика толкова нисък разход по-скоро го отдавам на колонката -  че е спряла да пълни по-рано. Карам си в ограниченията.

Ilian Petrov

Здравей, колега!
Както се вижда, аз съм с 2.0 с фабрична газ - код на двигателя SYDA. Ако на документите пише друг код и ти обясняват, че е с фабрична газ - лъжат те.
Препоръчвам ти го без колебания, но както и сам си се убедил трудно излизат читави и запазени... Аз го търсих близо година и най-накрая избрах - http://fordbg.com/forum/index.php?topic=7642.0 - може да ти е полезна темата ми.
За разхода горе-долу е така. На мен средно ми дава 9-9.5 на газ. Но не забравяй, че и бензинец си трябва докато обърне на газ.
Ако мога с още нещо да съм ти полезен - питай.

envo

И аз да споделя за 1.6 115к.с. на газ. Разхода на газ беше около 9-10 смесено и естествено бензин докато обърне на газ. Засичал съм я на -4 градуса зимата обръща за 5 мин. Ако имах избор за двигател бих избрал нещо по-мощно. На мен лично тези 115 коня не ми стигаха извън града.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Mondeicho

В крайна сметка всичко опира до това кой автомобил с тези двигатели ще намериш читав, защото ако попаднеш на нещо изтормозено и започнеш да го ремонтираш също излизат криви изчисленията...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

omiS

Ооооо как 10-11 извън града за 1.6?!? То разбира се зависи колко бързо, ама това ми се струва огромен разход!
9-9.5 газ средно за 2.0 ми се вижда съвсем приемливо, а колата ти е много хубава! Много искам такава, салонът ееее... И тези фарове много го отварят. Колко бензин хапва на 100 средно? Или ако си го засичал по някакъв друг начин бензина?
То май като гледам разходът между 1.6 и 2.0 не е много различен в действителност?
Май никой не се изказа в полза на дизела, а за жалост от тях има най-голям избор :(

gsto

#6
Цитат на: omiS в 07 Октомври 2016 17:24:57
Ооооо как 10-11 извън града за 1.6?!? То разбира се зависи колко бързо, ама това ми се струва огромен разход!
9-9.5 газ средно за 2.0 ми се вижда съвсем приемливо, а колата ти е много хубава! Много искам такава, салонът ееее... И тези фарове много го отварят. Колко бензин хапва на 100 средно? Или ако си го засичал по някакъв друг начин бензина?
То май като гледам разходът между 1.6 и 2.0 не е много различен в действителност?
Май никой не се изказа в полза на дизела, а за жалост от тях има най-голям избор :(

Аз ще се изкажа ЗА дизела, след като изпатих от първа ръка от 2.0 бензин и още 2-ма колеги ми споделиха мнение за мотора. Може и да има супер много читави, но моето мнение се гради на моя опит. Взех го с мисълта, че е атмосферен бензин и е прост и няма какво да му стане, а то се оказа, че е по-сложен и от някои дизели.
Да ти кажат, че между 30 и 50 хил. километра трябва да регулираш клапани и това е нормално - дори препоръчително от форд  :'(

- през няколко хиляди си чистиш дросела
- през няколко хиляди си сменяш клапите на колекторите(буксите им)
- през няколко хиляда си регулираш клапаните
- през няколко хиляди си чистиш еди кое си...
ебаааси мАторЯ...

omiS

Gsto колко работи написа против 2.0 бензина... Откъде идва мръсотия по дросела, нали има филтър? Букси? Клапани? Направо не мога да повярвам толкова работи (които не ми звучат никак тривиални)...

Сетих се да питам и още нещо - за колите където са с дисплейче на климатика. На повечето бутоните им са обелени, а даже видях няколко при които дори и аварийния бутон беше обелен. Това на колко километра се случва - да го използвам като някакъв вид белег да се ориентирам колко лъжат в автокъщите. И има ли някакви други неща като бутоните, които се изтъркват и по които може да се познае, че е на твърде голям пробег?

Ilian Petrov

Да не дърпам дявола за опашката, но от както имам колата и вече около 12 000 км. съм изключително доволен от двигателя и не съм пипал нищо! То е ясно, че си е и до късмет и не се знае и още утре може да ме разочарова с нещо.
Много се пише за регулирането на кланите, но май никой не го прави.
Моето скромно мнение е, че 2.0 Дуратек е много добър и доказал се двигател. Ето и една руска класация за двулитрови бензинови мотори, в която е на шесто място - http://m.fakti.bg/news/199532
На бензин карам само докато обърне на газ и не съм го засичал. Около 20 лв. на месец в студените  месеци си отиват за бензин.

Mondeicho

За копчетата е доста относително за да може да съдиш за километрите спрямо изтъркването им. Зависи от това колко често са експлоатирани. Както има хора, които при равни условия си купуват примерно маратонки, при сравнение след половин година - на единия човек са като нови, а при другия са сякаш последно издихание...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


BODURA

Първо за мотора ,аз съм с 1,6i 115 и да ти кажа не очаквай чудеса от него ,но аз гоня 50 и отдавна карам за удоволствие не за състезание.Докато намеря нещо читаво обиколих два пъти страната,от Дупница до Варна.Бях се насочил към 2.0 с уж фабрично газ.На всички им светеше чека и вътре  тресе и бучи сякаш съм у зиля а давам 10 хилки.Накрая изскочи моя C-MAX ,гаражен 6,5 г купен и подържан в пфое на 114 хил с два комплекта гуми на лети джанти и вече много не гледах колко мощен е мотора.За копчетата забелязах че са издрани светло сивите,а на моя са тъмно сиви и са като нови.Успех колега,търсенето на читав екземпляр у БГ си е приключение.
Ето ги мойте копчалъци


omiS

Много хубаво изглежда и твоя C-Max, даже с черните копчета ми харесва повече как изглежда. От допълнителните екстри ли се води черното, защото не съм виждал досега?
Няколко човека до момента ми казват "качвате се на колата двама и обикаляте"... То така къде му е края, а и мисля че мина времето, когато нямаше интернет и се обикаляше. В момента се съмнявам някой да не си качва колите в интернет и да се надява клиентите на крак да дойдат да проверяват. Надявам се и аз на такъв късмет като твоя, но до момента не изскача нищо - само трошки с проблеми, каквито ти описваш.
Сивите бутони както казва Мондейчо - всички ли да са били мърльовци, където не пазят, направо не мога да ги гледам и като се кача в колата ми вадят очите. Сигурно няма да си купя колата заради бутоните, дори и да е хубава иначе, направо ми се отщява да я гледам като видя обелени...

gsto

Мойто мондео беше на 60к км реални и 2те копчета на волана бяха обелени...

nixel

И аз съм със двулитровия мотор - http://fordbg.com/forum/index.php?topic=8527.msg110530#msg110530
При мен харча все е много ама при мен и условията на шофиране са неудобни за нисък харч.
В града шофирам около 3-4 километра на пътуване. То по голямата част от пътя ми е на незагрял мотор. И все е 10-12 литра на газ. Зимата и на 14 съм стигал.
Извън града не съм засичал по колонка немагистрално каране. А по магистралата със 140 си хапва 10/100 бензин и 11 и нещо на газ. Климатроника постоянно ми е пуснат и зиме и лете.

dak

Колега omiS , преди около година жена ми си хареса един C-Max 1,8 120 кс. дуратек . Колата трябваше да става за газ и да е за ежедневно каране (окло 100км. на ден смесено) , и аз започнах едно ровене и едно четене  :D  и като колегата gsto се упаших от прочетеното и започнах да я разобеждавам но жената си е жена ... взехме C-Max още на другия ден , след няколко дни вече беше с Газ и сега подминава 25 000 км. от както сме го взели. Колата не се спира  >:( много добре се държи на пътя но ми идва леко тромава с тоя 1,8 , ако беше 2,0 нямаше да има грешка. Тия работи дето ги дават да се правят на определен пробег са пълни глупости , като гледам и клапани никой не регулира. Естествено има електроника по мотора моято може да дефектира но това е възможно при всяка друга кола. Цените на частите също са много поносими спрямо тези на конкуренцията. Разхода на газ е около 7,5 , ако го караш със около 100 на дълго пада на 6 и малко  ;D Няма дизел дето да прави такъв разход , да не говорим за поддръжката на дизела (маховици , турбини , дюзи ...)  Успех !

Alexi

е не ти ли се струва пълно дърво в сравнение с Е60ката  :D

gsto

Цитат на: Alexi в 10 Октомври 2016 14:57:21
е не ти ли се струва пълно дърво в сравнение с Е60ката  :D

Ти не се смей ами кажи какво ще взимаш след мондеото - към бмв ли ще се връщаш? :)

dak

#17
Цитат на: Alexi в 10 Октомври 2016 14:57:21
е не ти ли се струва пълно дърво в сравнение с Е60ката  :D

Колега , 5цата струва колкото 3 Ц-макса , по нищо не мога да ги сравнявам , за поддръжката да не говорим (един от носачите на 5цата струва почти колкото цялата предница на Фокуса  :)) )   , за това което предлага за цената си Фокуса е супер , тънка поддръжка , здраво окачване и носи на газ .
Извън темата - преди това имах 530Д Е39 и сега Е60ката в някои отношения ми се струва дърво спрямо Е39ката , като на пример люпещото се покритие по много от детайлите в интериора на Е60 понеже има доволно пластмаса  ???

Ivaylo.dimitrov

Да не дърпам и аз дявола за опашлето но......три месеца откакто го имам  Форда не го спирам-никакви оплаквания. Мойто си беше чист късмет горублянски

dak

#19
Фокуса винаги е добър избор , особено ако е бензинка с газ  ;D нашия в момента прави разход под 7 газ на дълго (жена кара) окло 10 грдско и окло 8 смесено. На тоя мотор каквото и да му стане той си избива разходите ! Преди да го купим четох , че харчели по 2 л. масло за 10 000 км. - нищо подобно 5в30 Кастрол от смяна до смяна (смяна на 12 000 км.) доливаме към 500 гр.


Ilian Petrov

Малко излизаме от темата, но ето състоянието на бутоните при мен:



Щом масово са обелени, все повече се замислям, дали пък не съм я взел на километрите, които си бяха на километража. А е внос от Италия и знаем, че там като цяло са мърлячи. Първа регистрация - март 2009 г.

omiS

Такива бутони само по снимки съм виждал, досега всичко е обелено и прилича на гъз...

Ilian Petrov

Дали пък не е имало някаква партида с некачествено боядисване, ама едва ли ...
Най-вероятно са коли на по над 250-300 хил. км., които по обявите естествено са на 130-160 хил. ;)

sa6ster

Аз си отворих ексела с разходите за бензин и газ (колата е минала 400 км на бензин криво ляво преди да и сложа газта) и на бензин се кара докато загрее и чат пат като свърши газта - но до следващата бензиностанция.

изминати км: 21023
литри: 2216.178 (газ и бензин - 168.297л)   
лв: 2076.91 (газ и бензин - 328.93)   
ср разход литри (газ и бензин) на 100км: 10.5416829   
ср разход лв (газ и бензин) на 100км:9.879226   

От 84 зареждания на газ (имам повече зареждания, ама на няколко последователни не съм си записвал детайли, та съм взел на 3-4 зареждания подред средния разход ня няколко места):
ср.р _брой пъти
9.2   6
8.5   5
9.4   4
9.8   4
10.9   4
11.7   4
8.1   3
8.8   3
8.9   3
9.3   3
9.7   3
10.1   3
10.2   3
10.4   3
10.8   3
11.0   3
7.4   2
8.4   2
8.7   2
9.9   2
10.0   2
5.5   1
6.3   1
6.6   1
6.7   1
8.2   1
8.3   1
8.6   1
9.1   1
9.5   1
9.6   1
10.3   1
10.5   1
10.7   1
11.1   1
11.3   1
11.4   1
11.9   1

Колата я карам основно на кратки разстояния (2-3 км) до работа, магазина и тн.
И като гледам ниските разходи съм ги правил извънградско
   

BODURA

Цитат на: Ilian Petrov в 12 Октомври 2016 10:07:31
Малко излизаме от темата, но ето състоянието на бутоните при мен:



Щом масово са обелени, все повече се замислям, дали пък не съм я взел на километрите, които си бяха на километража. А е внос от Италия и знаем, че там като цяло са мърлячи. Първа регистрация - март 2009 г.
И твоите са тръгнали колега,това за краката е почнало.Дано не продължи,че грозна картинка става.Но пък от друга страна,маторя да е читав.

Ilian Petrov

Да, прав си. Така си беше като я взех и за 10 месеца вече не е мръднало. Нито ми се набива на очи, нито ме дразни.
Мисля, че случих и на двигател. Колата ме радва много!  8)

BODURA

Цитат на: Ilian Petrov в 12 Октомври 2016 13:39:17
Да, прав си. Така си беше като я взех и за 10 месеца вече не е мръднало. Нито ми се набива на очи, нито ме дразни.
Мисля, че случих и на двигател. Колата ме радва много!  8)
Точно така ,със здраве да си я караш и на колегата пожелавам да намери нещо хубаво.

Ivaylo.dimitrov


nixel

Като гледам, та ми настръхват косите.  ???
Какъв зор трябва да видят тези бутони, та да станат така? Да не би да е заради някои по агресивни препарати от автомивките?
Или мазни пръсти да са го пипали, или знам ли.

Колега Ivaylo.dimitrov, на колко хил.км е колата, ако не е тайна?

hotblooded

Цитат на: nixel в 13 Октомври 2016 21:34:18
Като гледам, та ми настръхват косите.  ???
Какъв зор трябва да видят тези бутони, та да станат така? Да не би да е заради някои по агресивни препарати от автомивките?
Или мазни пръсти да са го пипали, или знам ли.

Колега Ivaylo.dimitrov, на колко хил.км е колата, ако не е тайна?
По точно от потни пръсти, а в последствие и от прекаляване с препаратите