Покупка на Focus II - дизел (избор на двигател)

Започната от RomanceIsDead, 28 Септември 2016 20:57:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

RomanceIsDead

Здравейте,

Нов съм във форума, но от няколко дни доста съм се разчел из повечето теми свързани с Focus и дизеловите двигатели TDCI.
Обмислям покупката на нова кола и приятел ме насочи към Focus най-вече поради факта,че са сравнително надеждни.
Имах Астра Г (98 година) доскоро , бях доволен , но имаше и проблеми - харчене на масло, висок разход на гориво, сравнително чести ремонти и т.н.
Focus ми се видя като разумен вариант предвид цена-качестно, надеждността и ниския разход на гориво.

Та спрял съм се на второто поколение ( 2005-2010). Дизелов двигател със сигурност. И тук идва проблема, мнения във форума за плюсове и минуси и на трите двигателя много.
Ако трябва да отсея сякаш повечето хора подкрепят или 1.6 tdci 90к.с. или 2.0 tdci 136 к.с. понеже това били двигатели по технология на Пежо , докато 1.8tdci бил по-стара технология.
Изключвам 1.6 tdci 109 к.с. ,защото ако ще плащам висок данък предпочитам да взема по-мощния 2.0. Може и да греша ?
Повечето мнения ,които не подкрепят 1.6 90к.с. са ,че е твърде малък , не си струва , по-добре да се взема 1.8 и т.н. или поне да се вземе 1.6 109к.с.

Основният проблем на който се дразних при Астрата беше,че тръгна ли да изпреварвам ( особено с включен климатик) беше доста тегаво. Опел-ът беше бензин 1.4 90к.с. 16v.
Сякаш предпочитам 1.6 90к.с. но това ме притеснява ,че може тези 90к.с. отново да ми дойдат малко. Макар че никога не съм карал дизел и както споменах астрата беше 1.4
Ще имам често пътувания между Варна и София от друга страна и по-малкия икономичен двигател ще е направо песен.
И хипотетично да предположим,че карам тази кола 4-5 години ще спестя почти 1000 лв от данък.

Ще се радвам на мнения и ако имате нужда от повече инфо ,за да ви насоча ще пиша.
Не съм си определил все още бюджет но със сигурност ще е нещо над 5000лв, максимум до към 7-8000 в зависимост от състоянието на колата.

Дано темата помогне и на други. :)
Благодаря!



omirhit

Трета година карам 1,6- 90 коня и съм доволен от разхода и от вървенето. Климатика почти не го усеща когато е пуснат. А разхода ми е 4,5- 4,7 нафта извън града,това е при 100-110км., а градско 6,5- 7. Все пак зависи и от настъпването.

hotblooded

Данъка не е малък проблем,  и би наклонил везните към 1.6 / 90 кс.  Но 1.6 от тези години (които търсиш)  често поврежда турбото, което е скъп ремонт.  2.0 TDCi или 2.0 бензин (и слагаш гЪз) ти е реалния избор :)  даже бензина (на гЪз) е по добрия избор за кола втора ръка

yumyum

То да беше само турбото с мед да го намажеш.Лошото е че вече колата е на години и не знаеш как е сервизирана и с какви части и все още цените на ремонта на някои агрегати са страшно скъпи,визирам освен турбо също така дюзи,рейка и съединител.Предупреждението ми не е конкретно към модела на форд,мисля че и останалите дизели от тези години си имат своите слаби места.Бензина е прост в това отношение и ако имаш читав газаджия си в джаза.

Pyrhel

Цитат на: RomanceIsDead в 28 Септември 2016 20:57:09
Основният проблем на който се дразних при Астрата беше,че тръгна ли да изпреварвам ( особено с включен климатик) беше доста тегаво. Опел-ът беше бензин 1.4 90к.с. 16v.
Сякаш предпочитам 1.6 90к.с. но това ме притеснява ,че може тези 90к.с. отново да ми дойдат малко. Макар че никога не съм карал дизел и както споменах астрата беше 1.4

1.4 бензин 90 кс няма нищо общо с 1.6 дизел 90 кс и определено няма да се чувства като Астрата. Разбира се, не може да се сравни с 2.0, но е достатъчен за нормално пътуване и изпреварване според мен. А щом си решил дизел - аз съм на същото мнение - или 1.6 90кс или 2.0
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

RomanceIsDead

Цитат на: yumyum в 01 Октомври 2016 18:42:58
То да беше само турбото с мед да го намажеш.Лошото е че вече колата е на години и не знаеш как е сервизирана и с какви части и все още цените на ремонта на някои агрегати са страшно скъпи,визирам освен турбо също така дюзи,рейка и съединител.Предупреждението ми не е конкретно към модела на форд,мисля че и останалите дизели от тези години си имат своите слаби места.Бензина е прост в това отношение и ако имаш читав газаджия си в джаза.

Ремонта на рейката на опела ми беше 300 лв ( труд + рециклиране). Отделно след това ми изгърмя и хидравлична помпа - още 200лв. Две задни пружини - по 60 лв едната.
Как да ти кажа - свикнал съм на скъпи ремонти. :D

А какво мислите за този интеркулер ? Виждам че при 1.6 109к.с. ,както и при 136 к.с. го има. Недостатък ли е,че липсва при по-малкия двигател ?
Както и това за променливата геометрия ? Недостатък ли е малкия двигател не е с такава?
Още нещо - 2.0 е с гуми 16-ки нали ? Или според зависи ?

gsto

Карах 1.8 ТДЦИ - бях що годе доволен, с изключение на някои дребни неща.
Дали ще си отиде турбото - божа работа, аз на моя го смених, вече си зависи на каква кола ще попаднеш, но поне ако турбото на 1.6 си отиде е опред и се сваля много лесно :)

Препоръчвам 1.6 мотора, щото съм чувал за по-малко проблеми с него, работи по тихо от 1.8 и може би гори по-малко. Мотора е по-лек.

Другия проблем на 1.8 е че зимата няма загряване.

Ако намериш 2.0 ТДЦИ - това ще е най-доброто решение, но те са редки.

iwan33

Добро утро на всички! Реших да не правя поредната еднотипна тема а да ползвам тази, дано колегата да няма нищо против. Имам нужда от по-голяма кола и съм се насочил към ето тази: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11472385136750744 Изчетох десетина страници от форума, отговорих си на някои въпроси, изскочиха ми други... Искам да попитам най-вече къде в София (или кой в София) би могъл да погледне колата за да прецени състоянието й? Как да се ориентирам дали са наред дюзи, турбо, демпфер? Все неща, които много ме плашат... Какъв среден разход би дал този мотор? 6/100? Има ли колата ESP, гледам, че няма копче на него на средната конзола? Как е това купе по отношение на антикорозионната защита? Какво е качеството на материалите в салона? Тези, които гледах в Пловдив, бяха доста захабени, а уж бяха на тая година и на тия километри... Вероятно ще се сетя и още нещо, но засега е това.
За справка, в момента карам Тойота Корола, 1998, 86к.с., с газ инжекцион. Няма ръжди, салона е идеален, разхода ми е 8-10лв/100км, но както казах, колата ми е много малка. Бих си взел бензинов Фокус, но такова комби просто не намерих...
Хубав ден!

envo

Този фокус от обявата е базов модел (доколкото видях по снимките), километрите със сигурност не са реални (може би х2). Разхода на този мотор е наистина малък. Имай впредвид, че тези фокуси не са много шумоизолирани. Имат стегната возия. Качеството на материалите според мен е на средно ниво. Антикорозионната защита-моят фокус беше купуван от БГ и беше на 10 години. Единствено корозия беше започнало по калниците, но отдолу до праговете-нищо фрапантно.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

RomanceIsDead

#9
Аз честно казано се спрях на 2.0 Tdci.
Сега вече е въпрос на късмет. Иска ми се да е след фейслифта,който уж е 2007 нататък, но ми се струва че има и бройки преди това ,които изглеждат по различен начин.
Например ето това, което се води 2006:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11472418110599607

Много ме кефи,но ми се струва измамно ниска тази цена? Как мислите ?

А ето тази я водят 2007-ма, но изглежда по съвсем различен начин от горната:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11474031189235935

Двоумя се дали да не поръчам от Австрия, имам такъв вариант, но сигурно ще излезе по-скъпо и на доверие. Малко ме притеснява,че няма да ми докарат това , което искам тъй като очевидно има голяма разлика във визията около 2006-7 година.
Може би аз не разбирам нещо ... ?

envo , специално този модел на Фокус ли имаш предвид относно шумоизолация или като цяло МК2? Аз често ще пътувам София - Варна и ми се иска външния шум да не заглушава музиката и разговорите в купето.


RomanceIsDead

Сега в допълнение на това горе ми направи впечатление ,че задните спирачки на 2.0 са барабанни.
Това би ли представлявало някакъв проблем ? Дори Астрата ми от 98-ма беше с дискове. Те не се ли водят по-добра технология ?

П.С. Честно да кажа хвърлям по едно око и на Мондео-тата,но искам компактна кола. И прочетох мнения, че като капацитет на багажник не се различават много с Фокуса.

Septerra

И двата Фокуса, които си пуснал, са преди фейса - светлият е много по-добре оборудван, впрочем. Разлика в багажника на Мондеото и Фокуса има немалка, а още по-голяма е в интериора и пространството за пътниците.

envo

Аз да ти отговоря за шумоизолацията. Точно за мк2 имам в предвид, че е шумна отвътре. Моят фокус 2005 джия беше също отзад с барабанни.

Sent from my F3211 using Tapatalk

Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Alexi

тоя с тъмната оптика е оборудване Спорт - което си е бедничко и предимно някои визуални разлики .. сивата е Гия - високо оборудване с доста глезотии .. 2.0 определено е доста по добре от 1.6 дизела най малкото е с 6 скорости което дава икономия и няма да ти харчи повече навън ,отделно върви доста повече ... конкретно тия 2те са на нереални км ,смятай ги по около 30-40к на година грубо за дизел каран навън ( от 5 дена съм в германия командировка и като гледам как се кара тука по магистралите много бих се замислил дали да си купя кола от тук по скоро не .. с по малко от 160 не трябва да се показваш в най лявата лента никога ,всичко лети с газ до дупка баничарки бусове ... )

Иван Вълков

Абе тя колата от каране не се плаши толкова...за това са направени. Виж от кофти масло или гориво по може да стане фал.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

RomanceIsDead

#15
Честно казано сигурно ще предпочета от България само защото предпочитам да видя какво купувам. Ако беше кола на сляпо и " докарай ми нещо добро за 7000лв"  е друго вече.

Alexi , как да разбера дали даден модел е Ghia ? На този примерно не мога да видя емблемата на Ghia където и да е.
За километрите ясно ... Астрата като я взех пишеше 95,000 км и ооо изненада - 256 000 км реални.
А относно Мондео - супер е това, което имаш ти, но данъкът ще ми одере кожата. Какво мислиш за вариант 2.0 TDCI ?
Или може би с бюджета, който съм си задал по-добре да се спра на по-нов автомобил от Фокус серията отколкото да взема по-евтино и старо Мондео.

envo , това създава ли дискомфорт при по-дълги пътувания?
Честно казано колата ще се използва по-скоро за дълги пътувания и това някак ме кара да обмисля Мондео варианта. Доволен ли беше ? Поради каква причина я смени ?

Забравих да спомена - почти 1,90м съм. Не много пълен, все още във форма - 85кг. Но пък повече от перфектно се събирам в Тойота Ярис на приятелката. :D

П.С. Извинявайте,че темата малко навлиза и в Мондео подкатегорията.

envo

Дискомфорт не бих казал, пък и се свиква с шума. Доволен бях и то много. Не съм я сменял, просто един таксиджия беше виновен за случилото се-изгоря му колата и пожара се прехвърли на моята...

Sent from my F3211 using Tapatalk

Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Alexi

Цитат на: RomanceIsDead в 17 Октомври 2016 21:39:41
но данъкът ще ми одере кожата.
нещо с тия данъци има неяснота или се правят грешни сметки .. разликата в данъка между 110 и 140 коня за кола над 5г е грубо около 100 лв НА ГОДИНА или около 8 лв на месец ... ако тоя разход събаря някого ... отделно че като караш комън рейл на годинки това ти е последния разход ,данъка  :D виж ако искаш да караш кола 250 коня на под 5г ( примерно ) нещата с данъка стават доста сериозни ,близо 900 лв е в нашата община и това в момента ме спира да си купя една такава кола  :D

sstefan

 данъкът ще ми одере кожата

Колега,що не си вземеш тогава Ярис дизел,нали ти е по мярка-данъка му 31,20 лв на година или 2,60 лв на месец/при мен е толкова за Ярис 2007,за 2009 също е толкова-проверено г/.На Форд са му високи данъците :D.За Мондео 2008 г е 188 лв с 5% отстъпка, за София.

RomanceIsDead

#19
Alexi - добре , може би не се изразих правилно за данъка. Те сметките са ясни.
По-скоро въпросът ми бе, че с бюджета който съм си задал няма да попадна на добра бройка Мондео.
Сигурно бюджетът ще стигне за Мондео  , но визията на по-старите модели не ми харесва колко тази на фейслифтнат Focus. Предпочитам по-новия Фокусник сякаш. Не знам дали правилно разсъждавам. Това ми беше питането. :)

Тази като твоята кола ли е?  Тук цената да кажем е сравнително висока за кола 2005 - http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11341857148686494&slink=g2ybld

И отново - как да разбера дали модел е Ghia ? :) За какво да гледам ? И как разбра че този фокус по-горе от обявата е такъв?


sstefan , то и на астрата беше 40 лв на година, но не бих си взел отново. :D


Alexi

не е като моята междинния фейс е и цената е безобразно висока .. моята впрочем се продаваше но за 3 дена замина .. във форума не съм я пускал понеже я предложих на няколко човека които търсеха и всеки изрази мнение че тия вървят по 5000 лв и такива си и купиха :) та няма кой да я оцени тука за това отиде в карса

niko_nenchev

Alexi, хубавите и поддържани коли винаги са търсени,учудвам се,че не са оценили тук твоята.

RomanceIsDead

Аз все още обаче чакам някой да ми каже как да разбера,че даден модел е Ghia?
Винаги ли трябва да има емблема на Ghia на стъклото ?

hotblooded

Цитат на: RomanceIsDead в 20 Октомври 2016 20:01:31
Аз все още обаче чакам някой да ми каже как да разбера,че даден модел е Ghia?
Винаги ли трябва да има емблема на Ghia на стъклото ?
Джия не Джия - гледай да има екстрите който търсиш.  Има доста Джия без емблема и също толкова много коли с емблема който не са Джия.  Най точната проверка е по номера на шасито

Pyrhel

Абсолютно точно. Има Джия с по-малко екстри от Тренд - при Форд не можеш да му хванеш края.

Цитат на: niko_nenchev в 19 Октомври 2016 23:50:14
Alexi, хубавите и поддържани коли винаги са търсени,учудвам се,че не са оценили тук твоята.
Хубавите коли са на високи цени, а това тук (в БГ) не се харесва. Позволявам си да кажа, че и моята беше хубава, а 6 месеца седя на обява 2014та и накрая трябваше да сваля половината "добавки". Разбирам хората, разликата е почти х2 и всеки си казва "каквото и да стане, ще си оправя колата в тия пари".
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Абе всеки си вика че за тези пари ще си оправи колата,  но не слага в сметката загубеното  време,  провалена почивка, чакане на пътна помощ, или недай боже  повреда по време на движение, която да причини и ПТП...  Търсят се бол екстри, без да се мисли че повечето от тях при 10+ годишна кола са източник на проблеми или просто не работят.... 

Alexi

да добавя разправии с майстори части ментета без гаранция замаскирани удари тоталки или милионници .. абе случайни цени няма :) човека който я взе от месеци дебне седан с 2.2 мотора то има 3-4 такива обяви в карса а моята без да я хваля беше най хубава

RomanceIsDead

Така като гледам и аз ще я търся месеци.
Сега изпадна някаква във Варна, доста лачена, titanium ала-бала, но като видях цената и ме съмнява дали всичко и е наред :

http://m.mobile.bg/details/11476884349152161

Alexi

цената ми се вижда съвсем нормална за преди фейса даже е висока но предвид оборудването бива

RomanceIsDead

Почти се навих да ида да я видя след работа и вече я няма обявата. :-D
Но за протокола - преди фейс за такъв автомобил от обявата, толкова добре запазен и с някоя друга екстра, бих ги дал тези пари.
Още веднъж благодаря за активността по темата.  Търсенето продължава.