Помагайте, на Ford Focus CMax 1.6 tdci (2005) лампата на маслото светва и угасва

Започната от valkoto, 15 Юли 2016 17:23:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

valkoto

Здравейте, някой имал ли е подобен случай: сядам в колата паля двигателя, карам 8 - 10 км. и лампа на маслото светва. След това изключвам от контактния ключ и отново паля, карам 15 - 20 км и  не светва лампата. Един ден светва, друг ден не светва, като карам около 20 -30 км.  Карал съм колата със светната лампа на маслото, въпреки че не трябва, около 15 км и няма проблем. Двигателя си работи нормално, като отворих капачката за наливане на масло и вала си хвърля масло, т.е. маслената помпа би трябвало да работи. Никакви други лампи не светват, когато лампата на маслото свети.
Когато светне лампата, не се влияе от оборотите на двигателя, продължава да си свети.
Когато свети лампата за маслото повече време, колата губи пълна мощност, най-вероятно минава в някакъв авариен режим.
1. Сменил съм датчика за налягане на маслото.
2. Сменил съм маслото и филтъра преди 2000 км.
3. Масло в двигателя не мърда на никъде.
4. Не се покачва температурата на водата.
Някой може ли да помогне с идея и най-вече със специализиран (от който е доволен) сервиз за Ford Focus C max?
Благодаря ви предварително :)


Pyrhel

Има вариант проблемът да е лош маслен филтър или некачествено масло, но и двата варианта са слабо вероятни. 1.6 е известен с проблеми с натрупване на "съсиреци" в маслото, от които се запушват някои от маслените магистрали. Преди смяната на маслото имаше ли този проблем? Какво масло изтече?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

valkoto

Маслото и филтъра ги смених (след 2000 км от предишното масло Castrol) още веднъж на 13 Юли 2016г. Карах с него 100 км. и пак започна да го прави същото. Да не би да се запушва масления филтър от някакви "съсиреци", след смяна с нов филтър? Чудя се за някаква промивка на двигателя дали е възможно да се направи и с каква течност (масло)? Иначе маслото си беше нормално при източване на старото. Преди смяната на маслото го нямаше този проблем.
Ей сега я карах колата 20-на км. не светва лампата, но  не мога да разчитам на дълъг път, все ще светне по някое време :(

hotblooded

Ще е добре вместо датчика да се навие един манометър и на място да се види какво налагане прави.  А може и да се свали картера и да се провери за отлагания - има случаи да натрупа толкова "грес"  на дъното че да не позволява на помпата да засмуква масло нормално... Масло за промивки имаше на Приста Оил.  Сигурно има и други, всяко си върви със собствена инструкция за употреба.

Alexi


hotblooded

Цитат на: Alexi в 15 Юли 2016 23:27:12
или да се сменят лагерите на коляновия вал :)
Ако проблема не е в датчика или ел веригата му - не само лагери ще сменя. Турбото ще хвърли топа преди тях :(