звучи като дизел 1,6 Ti VCT и омаслен десен тампон

Започната от To4kata, 09 Юли 2016 16:46:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Колеги, терзае ме работата на бензиновия мотор с вариатор 1,6 Ti VCT. Моя бръмчи леко като дизел, ясно се чува на отворени прозорци. Нещо подобно https://www.youtube.com/watch?v=y5zqe1Dfj2k.
При затворени прозорци двг почти не се чува.
Не знам обаче как би трябвало да звучи един здрав подобен мотор и как същия мотор с износен вариатор.
Та искам да попитам дали забелязвате нещо подобно при вашите двигатели?

Между другото десния хидротампон, който се вижда ясно на горния клип /доста е скъп май/, при мен е омаслен, което значи че е тръгнал.
Трябва ли веднага да го сменям или мога да карам докато се появят някакви вибрации. Засега такива няма, т.е. ако не погледнеш в коша, няма да разбереш, че тампона е проблемен?


hotblooded

Тези тампони ако им избие маслото - смяната е крайно наложителна, очаквай скоро време да "родят" и другите тампони

sinnerman

Това на студен старт ли е? Ако след около минута двигателя утихва, нямаш поводи за безпокойство. Вариаторите "хъркат" за секунда при топъл старт на двигателя ако тръгват да се износват. Но и това не значи, че са заминали. На моя фокус започнаха да прихъркват на топъл старт на около 110000 и пробег на маслото от 8000 км. нагоре.Нямаше никаква разлика в поведението на колата. На 160 00 км. заедно със смяната на ангренажния ремък ги смених и тях  в МП,въпреки, че монтьора беше на мнение да карам с тях. 130 лв. струва всмукателния и 135 изпускателния. След смяната единствената разлика е че не хъркат при топъл старт и мотора е по- тих. Имам и наблюдение , че ми падна разхода с половин литър градско, но това е субективно, защото трафика никога не е един и същ.

Ilian Petrov

Оригинален тампон от МП ще ти струва около 200 лв. + труд. Алтернативни варианти ще намериш между 60 и 120 лв. Щом е тръгнал сигурно е само въпрос на време да се появят вибрации или някакъв резонанс - при мен ги имаше и двете. Смених тампона и сега е песен.

To4kata

На студен старт е най-осезаемо това специфично бръмчене, иначе както казах при загрял мотор на празен ход в купето почти не се чува.  Разхода ми обаче е перфектен според мен, както и мощността /пак според субективното ми мнение/. Всъщност четох в руски форуми, че при сериозен проблем светва чека, пада мощността и т.н.
Но е факт, че познати са ме питали дали е дизелов мотора.
Ето още полезно инфо http://ffclub.ru/topic/147027/
Ето и още нещо интересно https://www.youtube.com/watch?v=y8OPH08RMKM

Що се касае за тампона, ще се сменя ясно е. Тези по-евтини алтернативи не са ли кекави?
Мото-пфое нали предлага 20% отстъпка за части и труд. При цена около 200 лв, 160 лв с отстъпката бива някак си.
А може втора ръка здрав тампон и смяна пред блока. Нали се развиват 4 болта.

sinnerman

Значи ти е наред колата и няма какво да те притеснява.

Ilian Petrov

#6
Цитат на: To4kata в 10 Юли 2016 10:48:10
Що се касае за тампона, ще се сменя ясно е. Тези по-евтини алтернативи не са ли кекави?
Мото-пфое нали предлага 20% отстъпка за части и труд. При цена около 200 лв, 160 лв с отстъпката бива някак си.
А може втора ръка здрав тампон и смяна пред блока. Нали се развиват 4 болта.


Цената на тампона от МП е около 200 лв., след отстъпката от 20% :)
При покупка на алтернативни варианти естествено има риск.
Аз си взех на Meyle за 97 лв. и го смених в МП за 18 лв. Засега съм доволен.

To4kata

Цитат на: Ilian Petrov в 11 Юли 2016 14:15:26

Цената на тампона от МП е около 200 лв., след отстъпката от 20% :)
При покупка на алтернативни варианти естествено има риск.
Аз си взех на Meyle за 97 лв. и го смених в МП за 18 лв. Засега съм доволен.

А откъде го взе този Meyle и колко време караш с него?

Ilian Petrov

Е, само 2 месеца са минали откакто съм с него.
Иначе го взех от тук:
https://chastite.com/

To4kata

Малко неочаквано развитие, но смених тампона в Мотопфое /156 лв тампон, нови гайки + труд/ и работата на мотора като звук се доближи доста до бензиновите двг. Старият тампон не беше скъсан в основата, но по повърхността бе напукан с пропуск на течност /гликол/. Явно е тръгнал да си отива ...