Какво е RevoKnuckle и как работи?

Започната от Киро, 06 Юни 2016 21:51:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Киро

Здравейте колеги. Често срещам че много ама наистина много хвалят предното окачване на Фокус РС - RevoKnuckle. Но не намерих какво точно представлява и толкова ли е ефикасно колкото пишат?


Pyrhel

#1
Добре дошъл. Май някъде по темите сме го обсъждали тоя въпрос...

Какво е RevoKnuckle... Ми... Виждал ли си 60-годишна джипка с цял преден мост? :D Нещо много подобно, само че не е с цял мост и полуоските са без "кожух". Т.е. половината от шенкела и амортисьорът не се въртят, докато въртиш волана.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Киро

Добре заварил. Не намерих по други теми ама и не потърсих честно казано :) Не съм виждал джипово окачване с цял мост, смисъл виждал съм ама не съм се заглеждал как работи и как завива - наистина не може да мърда целия мост и трябва в краищата нещо да става. Добре, а защо не се ползва нормалния макферсон? Смисъл по-скоро с какво ревото е по-добро?

Pyrhel

#3
Май съм се объркал - не можах да го намеря тук, явно по други форуми съм писал.
Защо се използва макферсон? Защото е евтин... Няма друга причина, всичко останало обаче е негатив за него. Камбър знаеш ли какво е? И паравиш ли разлика между положителен и отрицателен камбър? При макферсонът, като навиеш волана да завиваш, вътрешната гума става с положителен камбър, външната с отрицателен, демек, кофти е. При "спортните" коли, сетъпът е с леко отрицателен камбър (т.е. леко разкрачени) на предните гуми. При завиването външната гума си променя супер много ъгъла и едва ли не става неизползваема. Лоша работа - и при ускорение, и при спирачки имаме неоптимално сцепление и лошо износване, ревото го отстранява почти напълно. За да се избегне, амортисьорът се застопорява, половината от шенкела - също. На шенкела има ос, на която се върти втората част от шенкела - с лагер-главината, изглежда ей-така:
[attachimg=1]

Ето и реална снимка:
[attachimg=2]

А ето така изглеждат джипките:
[attachimg=3]

Well done, Ford, well done! :)) :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Киро

Да знам - страничният наклон на гумата. Трябваше само да проверя кое е отрицателен и кое положителен :D
Добре де как го отстранява като няма движещи се части да променя ъгъла? Не изглежда нещо кой-знае колко сложно защо чак сега го въвеждат и то само в RS моделите. Няма го в ST, нямало го и в другите модели а има и достатъчно мощни двигатели и всички са на предно? Като гледам снимките не съм убеден че е нещо толкова велико и извънземно колкото го рекламираха и беше "top-secret" без информация как работи................

Pyrhel

#5
Задълбяваме, харесва ми :)) /П\ - това е отрицателен камбър, а това е положителен: \П/. Отрицателният камбър е по-добрият вариант за устойчивост при завои, но говорим за изключително малко, не знам колко е оптималното, в състезателните цели съм виждал до 3 градуса. Като цяло обаче за нормални цели се гони около 0 градуса (а дори има сетъпи с малко отрицателен), т.е. гумата да е перпендикулярна на пътя - има най-много триене при ускорение и спиране.

Хубаво виждаш, че няма движещи се части, затова и не елиминира проблема напълно. Проблемът се решава донякъде, защото при завиване амортисьорът не мърда, а мърда само външната част на шенкела (която не знам как се казва...), където се държи лагера и главината. Проблемът при макферсона е, че амортисьорът не е забит като кол за домати, а има и кастър и най-вече от там идва и изменчивия ъгъл при завиване. А бе, сложно е да се обясни в 1 пост без картинки :) При ревото нали амортисьорът не мърда, а се движеше само външната част, чиято ос е почти вертикална, по тоя начин се постига почти винаги перпендикулярно контактуване при всякакъв ъгъл. Е, пак мърда, но далеч по-малко от колкото при макферсон. Пак казвам, че е сложно, трябва да се вземе предвид, че точката на завиване е по към гумата, така наречения scrub radius е почти до контактната повърхност на гумата и всичко това води до намален torque-steer. Виж и тая картинка:
[attachimg=1]

Форд са го сметнали изключително добре, горе където се хиля да не ме разбират погрешно. Смея се, че го обявиха като нещо извънземно, както казваш, а всъщност идеята я има от доста време. Погледни тази и тази статии.

Питаш защо го няма при другите модели на Форд - не знам... Форд. :D
Вече дали е толкова велико - не е лошо в никакъв случай, изключително добро е и се доказа, но дали е най-великото... Няма перфектно окачване, но обикновено хората се чудят как да набутат двойни носачи (горен и долен), там е много хитро измислено - горният носач е по-къс и когато колата се накланя, гумите запазват перпендикулярното контактуване с пътя. И пак - няма перфектно окачване, прочети за double wishbone или SLA suspension, multilink, macpherson... Всички имат + и -.

Всъщност много марки използват подобни варианти на RevoKnuckle. GM, Хонда, Рено, не помня със сигурност, но май и Мазда го имаха в MPS-ите. Като цяло не е нещо "УАУ", както казваш, но пък е достатъчно добро, за да се хвалят с него :)

Пежо 407, този адски спортен автомобил:
[attachimg=2]

Ако ти е интересно за двойният носач:


https://www.youtube.com/watch?v=u6ssbkt7_kw

Ето пак за двойния с нагледен пример за ъгълите. SLA значи short-long arms, т.е. това е пак double wishbone.
https://www.youtube.com/watch?v=ftf3KYHTOYU

Дет' се вика - кот такоа, газ и 2 пъти в годината минаване на реглаж :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Киро

Благодаря. Не вярвах но се оказва доста сложна материя. Имам за известно време четиво и то доста голямо :D