ПРОБЛЕМ ПРИ ПАЛЕНЕ

Започната от Iliyan Arsenov, 15 Май 2016 06:18:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Iliyan Arsenov

Здравейте колеги,
Колата ми е Фокус 2, 1.8 ТДЦИ, 2005 год.
От 2 - 3 дни имам проблем - при палене ми светка лампата на ABS на таблото и фаровете премигват / това се случва докато въртя на стартер/, освен това имам чувството, че тока пада много и стартера се мъчи.
Моля, ако някой има инфо да сподели, от скоро съм собственик на този автомобил и нямам на идея какво се случва  :(


infomar


mozzarella

Не съм голям разбирач....но имах подобен проблем преди няколко месеца. Проблемът се оказа и в акумулатора и в четките на динамото.
Сещам се как колата ми изгасна на един светофар...и колко псувни изядох,защото не можах да запаля сле това....и от тогава винаги имам щипки в багажника  ^-^  А пък това ме подсеща за една приказка която се носи за Форд...който запалил през зимата веднъж... ;))) /малко хумор/
Успех с откриването и решаването на проблема!

ihovahi

Замери акумулатора или направо пробвай с някой здрав.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Alexi

направо го сменяй от него е

Mondeicho

#5
Цитат на: mozzarella в 15 Май 2016 07:37:27
  А пък това ме подсеща за една приказка която се носи за Форд...който запалил през зимата веднъж... ;))) /малко хумор/
И го нарекли Фокус !
Колкото до проблема аз скоро смених моя акумулатор, но той направо си умря без да ми подсказва какво ме чака...
Отиди до сервиз за акумулатори да ти го замерят и инспектират може и да има още живот в него.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Iliyan Arsenov

И така до тук развитието е следното - след престоя през ноща днес в акумулатора нямаше никакъв ток и съответно не успях да запаля. Дадоха ми ток и след около 15-20 мин колата запали. Реших да направя някои измервания и установих, че динамото зарежда нормално. Проблем обаче се оказа консумацията на ток от акумулатора при неработещ двигател, закачих мултицета и измерих стойност от 0,75А т.е. 750мА, което според инфото, което прочетох тук се оказа, че е доста. Според мен има два варианта:
1. Измерената завишена стойност идва от това, че акумулатора е окъсил отвътре и това оказва влияние  /засега не съм пробвал с друг акумулатор и не съм заключвал и чакал евентуално да "заспи"/
2. Има отечка някъде и това скапва акумулатора  >:(
Та въпроса ми е, дали някой знае как точно да замеря консумацията от акумулатора и евентуално каква е нормалната стойност на консумирания ток за този модел коли.
П.С. Утре ще пробвам с нов акумулатор  :'(

infomar

#7
Доколкото съм чел, замерът на тази консумация става 15-20 мин. след като си спрял колата за да има време ТЯ да си изключи всички консуматори. Когато идваха да ми правят климатиците, замериха консумацията на тока с амперклещи като вилка която сложиха около кабела на захранването. Може  да стане и с включване на ампермер последователно, но това е свързано с често изключване на акумулатора, което натрупва грешки. Правилното е ампермерът да се свърже с акумулатора и клемата му преди тя да се разкачи.

http://panda-bg.com/bg/product/%D0%90%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%89%D0%B8-M266F-MASTECH/340501/
Не знам дали амперклещите ще станат за акумулатора - дали отчитат толкова малък ток? Някой да подскаже....

По принцип се смята, че 50мА е ОК за консумация в покой...... точно когато на таблото просветва червена диодна лампа с означение за имобилайзера  тогава малко нараства... до 60 mA.....
Все пак освен поддръжка на приемника на дистанционно (аларма + ключ ако са различни), поддръжка компютрите (временните данни на ЕКУ-то, настройки на прозорци, запомняне станциите на радиото) също черпят ток, макар и минимален...

Milcho

Да, с амперклещи най-лесно се мери консумацията. Тези от линка обаче няма да станат.

А нормата при леките автомобили е - максимум 50mA и период на изчакване 45мин.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

nixel

Аз съм чел за под 20 ма. Иначе тока се мери като се разкачи едната клема, а милтицета го връзваш между клемата и полюса на акумулатора. За да не изгърми мултицета, се използват дупките без предпазител.
При такава консумация един зареден 74Аh акумулатор ще замине след 4 дена стоене.


infomar

Цитат на: nixel в 16 Май 2016 19:50:40
.....При такава консумация един зареден 74Аh акумулатор ще замине след 4 дена стоене.

Или аз се бъркам, но 1А има 1000 ма, та при консумация 50 мА за 10 часа загубите ще са 500мА = 0.5А... за 100 часа = 5А... или за ден ще се губят около 1.2А... за 30 дена... около 35/40 А.
Ако акумулатора е 60-70 А,  през 3-4 седмици трябва да се подзарежда....
Дано не се бъркам :-\


nixel

Да точно, говорех за твоята консумация 0.750 А
74Ah/0.75A = 98.67h = 4.11 денонощия

infomar

Цитат на: nixel в 16 Май 2016 20:35:58
Да точно, говорех за твоята консумация 0.750 А
74Ah/0.75A = 98.67h = 4.11 денонощия
Не е моята а на    Iliyan Arsenov, но няма значение - при тази консумация е така... много е.

Iliyan Arsenov

#13
Днес си закупих нов акумулатор и доста си поиграх. Установих, че когато колата е в покой през първите 5-6 мин консумацията е 700мА, след 10 - та минута падна първо на 110 , а при втора проба на 190 мА. Пробвах и трети път и отново след 10-та минута показваше 180-190 мА.
На всичкото отгоре като запалих и тръгнах километража ми показваше с 40 км над реалната скорост, спрях на място и стрелката си остана на 40км/ч /надявам се да са натрупани грешки в компа, които утре смятам да изчистя/  :'(
Успях да сваля всеки един бушон от колата, включително и релетата, а уреда все си показваше 190 мА >:(
Мисля да се насоча към алтернатор и стартер....за друго не се сещам...

Mondeicho

Изчакай поне 30 мин и тогава измери отново напрежението. Колкото до километража като покараш малко ще се свести системата, че въобще не и харесва на електрониката да и е слаб акумулатора...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Milcho

Цитат на: nixel в 16 Май 2016 19:50:40
Аз съм чел за под 20 ма. Иначе тока се мери като се разкачи едната клема, а милтицета го връзваш между клемата и полюса на акумулатора. За да не изгърми мултицета, се използват дупките без предпазител.
....
Така се мери в домашни условия и всеки на негова си отговорност.

Разкачането и закачането на акумулатора не се отразява добре на електрониката по автомобилите. Също и ниското напрежение.  Аз дори избягвам да сменям акумулатор без да закача потдържащ.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

BeTaTesTeR

Цитат на: infomar в 16 Май 2016 20:26:18
Или аз се бъркам, но 1А има 1000 ма, та при консумация 50 мА за 10 часа загубите ще са 500мА = 0.5А... за 100 часа = 5А... или за ден ще се губят около 1.2А... за 30 дена... около 35/40 А.
Ако акумулатора е 60-70 А,  през 3-4 седмици трябва да се подзарежда....
Дано не се бъркам :-\

Бъркаш се естествено. Бъркаш величините. Амперите са мерна единица за големина на тока, а не за капацитет. Капацитета на акумулатор се измерва в Аh (ампер-часове) и характеризира каква големина на тока за какво време може да се черпи от акумулатора докато се изтощи. Тоест ако имаш 60 Ah (ампер-часов) акумулатор и черпиш от него ток със сила 60 ампера то ще го изтощиш за един час. Ако черпиш ток 10 ампера ще го изтощиш за 6 часа, ако черпиш ток 1 ампер ще го изтощиш за 60 часа. Ако консумацията е 50 милиампера тя ще изтощи 60 Ah акумулатор за 1200 часа без да смятаме собствения му саморазряд разбира се.

Вие за нищо ги нямате тея величини, какво напрежение ще мерите и ще търсите утечки (facepalm) Това, което искате да измерите се мери с амперметър. Затваряте всички врати за да не светят никакви лампи. Амперметъра се свързва последователно, което ще рече едната му сонда на полюса на акумулатора, а другата на клемата. Закачате го така и чакате, в началото може да има пикове като изщрака ключалката на багажника например или от други консуматори. Оставете го свързан за половин час без нищо да пипате и тогава гледайте показанията. Най-добре е с аналогов уред, защото той хваща и най-малките пулсации и пикове. Ето как изглежда консумацията на моето мондео. Малките колебания на стрелката са секундите на часовника, а големия пик на всяка минута е от преместването на минутната стрелка на часовника.

My Link

infomar

Цитат на: BeTaTesTeR в 17 Май 2016 21:54:25
Бъркаш се естествено. Бъркаш величините. Амперите са мерна единица за големина на тока, а не за капацитет. Капацитета на акумулатор се измерва в Аh (ампер-часове) и характеризира каква големина на тока за какво време може да се черпи от акумулатора докато се изтощи......

Прав си, извинявам се за неточността.... ще гледам да съм по-прецизен в бъдеще.