2.0 Duratec, не върви като загрее

Започната от gsto, 25 Април 2016 10:23:49

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

gsto

Здравейте...
Знаете, че не ми върви много с колите  :)) така че и тази не е изключение.
Купих мондео мк4 фейслифт 2011 год. преди 2 месеца и половина от мото-пфое.
Колата тогава беше на 62 000 км.
Мотора е 2.0 Duratec HE - 145 к.с.
Всичко беше наред...колата си върви и съм супер доволен от нея...до вчера.

Ходих до гр. Костенец. На отиване, газ по тракия и колата си вървеше перфектно.
На връщане към София, на излизане на магистралата има едно изкачване.
Та излизам на магистралата на 2-ра,3-та...газ колкото може - оборотите се вдигат бавно и се чува някакво бучене...все едно караш 50 коня кола и си я настъпил колкото може.
Стрелката на обортомера отива в червеното, вкарвам 4-та...газ колкото може...и едва едва набира тая кола.
Качих баирчето и на прав участък след това реших да видя какво става...с ултра-мега цедка от 3-та до 5-та...колата вдигна една 120 км/ч и спря да набира.
Спрях климатика - никаква разлика.

Пуснах я надолу по баира преди входа за София от магистралата...газ колкото може...вдигна 140 км/ч и край...не може повече, а шумът в колата стана непоносим :)

Никакви грешки по таблото нямам.
В града забелязах, че нямаше ряз на нито една предавка. Тръгва на 1-ва, ускорявам, сменям на 2-ра, забива муцуна, след малко тръгва пак и така.

Прибрах се, паркирах...ставам тази сутрин, паля и колата върви супер.
На 3-та 90, 4-та...няма да казвам и на пета продължи да набира.

Ще записвам час в мото-пфое, защото колата е в гаранция до Август, но от какво може да е проблема:

1. Запушил се е катализатора?
2. Клапите в колектора или по-точно тяхното управление не сработва нещо и не отваря клапите когато трябва?
3. Горивна помпа?
4. Дросел/ЕГР/Свещи/Бобини?
5. Температурен датчич?

Колата е на ~66 000 км в момента и е обслужвана на всеки 10 000км откакто е била нова и свещите са сменени преди 4-5000 км.


Alexi

не бързай да се тръшкаш ,може да си случил гадно гориво - долей някакво ,покарай ,то ще си покаже ..

gsto

#2
Цитат на: Alexi в 25 Април 2016 11:38:01
не бързай да се тръшкаш ,може да си случил гадно гориво - долей някакво ,покарай ,то ще си покаже ..

Не е от него...напълнил съм до горе преди 2 седмици...даже бях писал, че като сипах това гориво се получи ефекта wow и колата започна да върви много. В момента имам още половин резервоар от него...не съм зареждал друго.

hotblooded

1- бобина или кабели и си останал на 2 цилиндъра....  Развий свещите и ги сравни... 
2- Клапите в колектора, или по скоро актуатора им ...  Борката (amplified) имаше подобен проблем. 

gsto

#4
Колата е в мото-пфое...първо не можа да се прояви проблема при тях ама после са го видяли на хубаво загрята кола и гледат от какво е..
Лошото е, че на диагностика не излиза нищо и приемчика каза, че явно проблема е механичен :(

От една страна се радвам, че сега съм отишъл щото гаранцията ми е до Август и гаранцията би трябвало да покрива каквото и да е по мотора и електрониката.

От друга страна се ядосвам, че купих кола от официално представителство, на малко километри и ясна история , но със скрит дефект и започвам да се ядосвам на моя късмет с тия коли.

Взимаш от автокъща - греда, взимаш от човек - греда, взимаш от представителство - греда...не може ли да купя кола и просто да карам да му е... мамата.

martin1977

Не се ядосвай, може да е нещо лесно, бързо, евтино и елементарно. Не е задължително да е скрит дефект. Надявам се че в МотоПфое ще го открият, отстранят и после само каране и мноооогоо безаварийни километри.

gsto

#6
Цитат на: martin1977 в 27 Април 2016 17:03:08
Не се ядосвай, може да е нещо лесно, бързо, евтино и елементарно. Не е задължително да е скрит дефект. Надявам се че в МотоПфое ще го открият, отстранят и после само каране и мноооогоо безаварийни километри.

Много се надявам да си прав, че ще остана и без кола за празниците :(

hotblooded

Безаварийна техника няма, колега. Хубаво е че колата е в гаранция и ще го оправят...

cvhmotorsport

Хлабини на клапаните мерени ли са?
CVH engine inside... Time for madnes...

gsto

#9
Цитат на: cvhmotorsport в 27 Април 2016 20:57:24
Хлабини на клапаните мерени ли са?

Мисля че не. Утре ще видим какво ще направят...надявам се не е нещо сериозно.


gsto

#10
Взех колата от мото-пфое...не открили проблем никакъв.
Вчера вечерта ми казват - карахме я и наистина има проблем - колата няма мощност като загрее. Днес ми казват - карахме я и днес и то всичко е наред и колата си върви(30 мин преди да отида да си я взема, а като отидох колата беше студена)...

Проверили били всичко, диагностика правили, живи данни гледали :D ама не можаха да ми кажат дали са замерили стойностите на горивната помпа и дали всичко е наред.
Имали съмнение за запушен катализатор, но нямало как да го тестват дали е ок или не  ::)

Реално, цялата история, както винаги е че не им се занимава да открият проблема, щото трябва да го отстранят гаранционно и няма как да откраднат някоя част или да намажат нещо.
Ако обаче отида другата седмица пак там, при същия приемчик и му кажа отново за проблема, но кажа, че гаранцията ми е изтекла...ще ми извадят 130 части за смяна и ще сменят едно по едно докато не намерят проблема.

Виждам, че от гаранцията им няма смисъл и тъй като тя важи до Август, мисля да се захванат истински майстори с нея. Първа стъпка е махане на катализатора, после смяна на свещи(сменяли са ги при Т.О. ама не им вярвам), клапи на колекторите и после ще стигнем до горивна помпа.

Единственото ми притеснение е, ако махна катализатора, дали колата няма да дава грешки и да започне да бърка смесите нещо?

hotblooded

Я първо пробвай да изолираш клапите в колектора....

momo76

От клапите няма как да се спъне толкова. От тях разликата е малка. С отворени върви повече във високите, с затворени в ниските, но разликата е минимална и почти не се усеща.

Sent from my Правец 82


dtrifonov

Цитат на: gsto в 28 Април 2016 14:50:28
Взех колата от мото-пфое...не открили проблем никакъв.

Реално, цялата история, както винаги е че не им се занимава да открият проблема, щото трябва да го отстранят гаранционно и няма как да откраднат някоя част или да намажат нещо.
Ако обаче отида другата седмица пак там, при същия приемчик и му кажа отново за проблема, но кажа, че гаранцията ми е изтекла...ще ми извадят 130 части за смяна и ще сменят едно по едно докато не намерят проблема.
Защо не пишеш до Форд България, че от МП "не откриват" какъв ти е проблема. "Да ти предложат по-квалифициран сервиз", който ще ти отстрани отстрани проблема гаранционно.
Мисълта ми е да пуснеш сигнал, че не ти обръщат внимание. Нищо няма да ти струва. :)
Ако не си потърсиш правата ще продължат да правят така.

Поздрави!

opex

Датчик за температура на входящия въздух проверете.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

gsto

#15
От 2 дни я дера и забелязах следното. На баир нагоре, трета предавка на 3000 оборота. Стъпвам на педала до пода, замисля се за около 5 секунди и после тръгва да ускорява като влак - стига 110-120, включвам 4-та и колата спира да набира, след замисляне от около 5 сек пак тръгва.
При педала до долу, ако отпусна леко и настъпя пак до долу, колата се ускорява без замисляне.
Размених буксите на соленоидите на клапите в колектора. До 4000 оборота колата я няма, след 4100 започва да набира без замисляне.

gsto

#16
Когато карам колата с педала до долу, колата се спъва и набира много бавно.
Когато отпусна газта леко и настъпя пак до долу - колата се отпушва и тръгва.

Катализатор? Чистене на дросел? Горивна помпа? Клапи на колекторите?

Другото, за което се сещам е, че колата е стояла няколко месеца без да се кара и явно проблема произлиза от това. Въпросът ми е, какво може да се прецака от това стоене?

hotblooded

Какво стана, колега? Защо триеш постовете?

Alexi

отключвам тази тема защото остана нещо неизказано .. какво се случи с тая кола ( гледам вече не я караш ) ,върна ли им я ?

gsto

#19
Изкупиха ми я обратно, срещу "скромна" загуба от моя страна. Скоро ще я пуснат за продажба пак.

Реално, след около 4000 км, не можахме да открием проблем.
Караха я познати, едни казват, че върви нормално, други казват, че не върви ама какво очаквам от 145 к.с. на това тежко купе.
Мото-пфое казват, че всичко е наред и в крайна сметка осъзнах, че проблема може да е в мен и в моите очаквания от този мотор и това купе.

Като заредя хубав бензин ми се струва, че колата върви перфектно. В града до 4-та си върви нормално, но извънградско на 5-та няма тяга - нагоре по баира умира, на равно и надолу по баира си върви.

Отдавам го на самия автомобил, дългата 5-та скорост, големите гуми и това, че колата е винаги пълна с хора, багаж и климатика не се спира.
Преди тази кола бях свикнал на друг вървеж с фокус дизел(115к.с.) и бмв 3 серия(143 к.с.).


flowsky

На мерцедеса на тъст ми му правеше проблем дебитомера, който също не излизаше на диагностига и то само при загрят автомобил. Колата беше тромава, непоносима за каране за 1,8 компресор.
Елиминирахме дебитомера и се отпуши веднага. Но щом си я върнал, гледай бързо да вземеш някой друг овал, че да не разваляме традицията.

gsto

Цитат на: flowsky в 08 Юни 2016 09:12:51
На мерцедеса на тъст ми му правеше проблем дебитомера, който също не излизаше на диагностига и то само при загрят автомобил. Колата беше тромава, непоносима за каране за 1,8 компресор.
Елиминирахме дебитомера и се отпуши веднага. Но щом си я върнал, гледай бързо да вземеш някой друг овал, че да не разваляме традицията.

За съжаление няма да е овал...

gsto

Само за инфо, за да има полезна информация за други колеги:

1. Заглавието на темата е грешно - колата не вървеше като загрее в началото, после започна да не върви постоянно.

2. Колега от форума - ако иска да си каже кой е, с автомобил със същия мотор е имал скоро същия проблем като мен - никакъв вървеж и висок разход.
Обяснява ми нещо за прескочил зъб на веригата и т.н.
Всичко започва изведнъж и колата прогресивно започва да не върви и накрая не може да вдигне повече от 120 км/ч и дори цедене на ниски предавки не помага много.

Реално проблема се е решил след регулиране на клапаните - нещо, което е хубаво да се прави на тези мотори на определени километри и сега колата му била пушка.

Ilian Petrov

Много се говори за това регулиране на клапаните, даже скоро се коментираше в отделна тема, че трябва да се прави на 60 000 км. Обаче за половин година във форума, аз не съм видял някой да е казал, че го е правил реално и да сподели къде, как, цена и т.н. ?!
Аз засега нямам никакви оплаквания от моя двигател Дуратек 2.0, но знае ли човек...

Иван Вълков

Регулирането на клапаните при каране на LPG е препоръчително на 20к. Иначе. При експлатация на бензин спокойно пробега може да се удължи на около 50к.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

cvhmotorsport

Цитат на: gsto в 27 Юли 2016 18:37:59


Реално проблема се е решил след регулиране на клапаните - нещо, което е хубаво да се прави на тези мотори на определени километри и сега колата му била пушка.


Трябваше едно замерване на хлабината. Затова ти писах. Понеже точно такива ефекти има от това. А при загряване се усилват. Още от 1.1 и 1.3 ОХВ моторите съм ги наблюдавал, после и в по-новите .
CVH engine inside... Time for madnes...