C-Max 1.8 Duratec 2004 г. започна да придърпва на бензин .

Започната от dak, 27 Март 2016 15:08:36

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

dak

От скоро имаме въпросната кола , преди около месец и сложихме газов инжекцион но от днес се появи едно придърпване (давене) в нискито обороти при повадане на газ когато е студена и като , че ли е малко мудна колата , но не съм много сигурен за второто. Когато достигне нормална температура придърпването изчезна или поне вече спира да се усеща. Тези неща ги прави само когато е на бензин , когато премине на ГАЗ няма проблеми. Моля някой ако е имал подобни проблеми с този мотор да ме насочи , че в града където живея майсторите не са за доверие !  По колата са сменени масло , маслен , въздушен филтър и пистов ремък . Мотора си работи тихо и равномерно.


SICKandPROUD

Проблема ти е в ламбда сондата. Свикваш я на газ и почва да предърпва на бензин. Лампата си чертае нова карта ако така мога да се изразя.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

SICKandPROUD

Не че ламбдата не ти работи. Просто я свикваш на газ и тя губи настройките който е записала докато си я карал на бензин.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

dak

Благодаря ти за бързата реакция колега , че се бях притеснил  ^-^
Преди малко се чух с един човек който също е запознат с материята и ми каза същото , че комапа се адаптирал на ГАЗ и после има проблем на бензин. Каза да карам колата извесно време само на бензин (2 или 3 моторни цикъла) и да видя как ще е , ако се оправи зачи е от това  :-[  Каза още , че проблема може да се оправи с добра настойка на ГИто , газаджиите явно никакви ги няма по настойните и хвърлят някакви безсмислени обяснения. Сега карах колата на газ с повече обороти и пак светна check-а , аман от газаджий  >:( 3 пъти вече ходя при тях заради светещ check и всеки път бедна смес , настройват я нещо и след една седмица пак  >:( Ще пиша ако има развитие по казуса . Още ведниж благодаря !

Pyrhel

Точно това ти е проблема - лайняна настройка на газовата, която шашка адаптациите на бензина. Отиди да ти изчистят адаптациите на бензиновия компютър и да ти настроят ГИ-то.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

dak

След като се покара няколко пъти на бензин , днес вече колата не придърпва . Газаджийте ми обясниха , че нямало как да настроят ГИто така , че check-а  да не светва . След извесни разправии се уговорихме утре да отида и да разпробият по големи отвори за инжекторите който в момента са на 2 мм. уж така нямало толкова да "обеднява" сместа . Но ми обясниха , че пак ще свети check-а и на тези Фордове с Дуратека светел на всички които имали ГИ  и нямало оправяне ::) 

momo76

Кажи на газаджията да се гръмне. Това че той не може да настрои газовата, не знчи че е невъзможно. Истината за газовите е да има хубави инжектори. Другото почти няма значение.

dak

Вчера , газаджиите разпробиха отворите на дюзите на от 2,0 на 2,1 мм. Не е ли много за този мотор  ?Направиха настройка в движение , резултата беше , че колата днес не придърпва вече на бензин но пък отново светна check-а :D Предложиха ми да сложат накаква джаджа в буксата за диагностика която ресетвала компа и така на газ лампата нямало да свети вече  ??? Аз не пожелах и има отговорих , че ако се появи друг проблем по двигателя няма как да разбера . Дайте съвет какво да правя .

hotblooded


SICKandPROUD

Колега и аз ходих по мъките като теб. Стигнах до София при производителя на газовата. Там настройка и свързаха ламбда сондата за компа на газовата за да се виждат данните от нея в реално време. Всичко камбанки и звънчета за два дена. После пак бедна горивна смес. Махнах газовата и от тогава ядове нямам.


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!


Alexi


dak

Няма как да махна газовата  ;D колата я кара жена ми и ходи с нея на работа , тоест колата е купена с тази цел. Сега си върви идеално и на газ и на бензин но свети чека . Мисля да взема някаква джаджа за ОБД 2 и да трия грешката профилактично. Проблем ли е това за двигателя колеги ? Някой ми каза , че на всеки 20 000 км. трябвало да се отваря мотора за реглаж на клапаните  ???

momo76

Ако свети за бедна смес, очаквай скоро изгорени клапани.

dak

Точно за бедна смес свети но картите на газ и на бензин в момента са идеални . По скоро лампата свети заради различията във вредните емисии  ::)

momo76

Е явно не са идеални щом свети ламбата. И как при тебе свети а при други не свети. Май не разбра че си си избрал лайнян некадърен газаджия.

dak

Не свети само при мен чека  колега :D С другите които съм говорил проблема се е решил с опция за триене на грешката през ОБД (ако ГИ-то го позволява) , или ламбда емулатор , тоест все едно пак си свети. Другото са временни решения , караш месец , два и пак светва . А че газаджията е зле , спор няма . Ако знаеш някой който може да я настрой може да ми кажеш AC Stag е ГИ-то.

SclerosiS

Здравейте,

Преди седмица и аз си купих същия модел и имам горе-долу същия проблем. Отначало нямаше почти никакъв първоначален вътък да го кажа, няма значение газ/бензин. Ходих на газаджия,защото човека от който я закупих каза, че е настронена на "богато" ГУ, за да я настрои както трябва. Да, но греда. Не беше от ГУ, каза че имало друг проблем и след като се отстрани той тогава трябва да ида при него, за да настрои ГУ. Все пак я закачи на диагностика и грешката бе "intake manifold runner control circuit open". След като изтри картите на бензин и на газ ми каза да я покарам малко на бензин, за да може да си направи нова карта за бензина. "Checka-a" съответно свети. При тръгване е малко зор, докато не я форсирам до към 2000 оборота. На баир е още по-трудно, два пъти я гася на светофар. Ако може някой да даде предположения и идеи съм целия в уши.

Благодаря,

Alexi

ако си я купил с газ направо виж клапаните .. нищо чудно да са поизгорели малко вече

SclerosiS

Да, направо с газта я взех. Бензиновите, нали така? А има ли вероятност да е всмукателен колектор, защото грешката е точно за всмукателен колектор? А да е затлачен катализатора? Или не се връзва. Още нещо, при слагане отзад ръка на ауспуха не излиза това, което трябва да излезе от двигател който е 120 коня.

iceto

Цитат на: SclerosiS в 19 Юни 2016 21:33:49
Все пак я закачи на диагностика и грешката бе "intake manifold runner control circuit open".
тази грешка няма нищо общо с горивната смес, а от системата за управление на вихровите клапи във всмукателния колектор


sa6ster

А защо не ти махнат адаптацията?
На мен ми светваше чека.. и беше богата смес. Газаджията каза, че на бензин нещо си било на +6% и от там и на газ било  +6% с адаптацията и се получавала богатата смес.
Направи ми свястна карта и сега нямам ядове

SclerosiS

Проблема бе в смукателен колектор. След смяната му и оправяне на  картите всичко е ток.

Благодаря на тези, които се включиха да помагат.

sa6ster

Дай малко по-подробно - какъв е бил проблема на колектора, спукан ли е?

SclerosiS

Корекция: бе клапана за дължината на всмукателния колектор. Питах си майстора, че не съм чак толкова навътре в нещата. Съпротивленията бяха заминали. Едното не показваше нищо, а другото показваше хилядни.