Поставяне на темпомат, Фокус Mk2 / Mk2.5 и C-Max

Започната от Pyrhel, 14 Март 2016 16:35:06

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

valsto

Цитат на: nixel в 20 Септември 2016 01:05:35
Тия букви не са от никакво значение. Само един от английския форум си е казал буквата и айде всички - само тези ставали. Няма гаранция докато не се пробва. И аз бях с други букви, но проработи.
Аз има схема на всичките съпротивления, ама не мога да я намеря в момента. Потърси из руските форуми, но мисля и че в английския имаше нещо.
А бутон off не е от особен смисъл. Reset-a върши същата работа, както и спирачка, съединител, изключване от скорост.

С GEM 7M5T-14A073-BB  няма проблем да се програмира/активира круиз контрола.


goemonn

добре де ако имам 4 лъчов волан с бутоните и го монтирам ще стане ли , после трябва ли софтуерно да се активира круиз контрола или си тръгва ако съм вързал кабелите правилно ?

Pyrhel

Нимоа, в първото изречение на темата ти е отговорено предварително :-X
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

PashoVIP


Привет и от мен . Навил съм се и аз да сложа един темпомат на фордчето ( Focus mk 2 1,8 TDCI ) . Мисля че ще се справя с другото, но с активацията няма да мога сам. Тъ да питам : Можете ли да ми препоръчате човек или място , където да се случи това? За предпочитане около Пловдив, но и до София бих се разходил :P

Благодаря предварително ! :)

Alexi

за София тоя над тебе дето е писал е човека :)

PashoVIP

Цитат на: Alexi в 22 Март 2017 16:00:24
за София тоя над тебе дето е писал е човека :)

Благодаря! :)
Остава само да се свържа с него ..

prankmaster

#66
Здравейте колеги,

И аз от доста време се каня да добавя тази екстра...
Мисля да използвам лоста за аудио управлението под лоста за мигачите и да монтирам бутоните на него.
Може би ще си купя лост втора ръка (да не прецакам оригиналния), да му пробия отвори за бутоните и да ги монтирам. /75 Евро от Алиекспрес ми се струват доста/.

Въпроса ми е: лостчетата от всички модификации ли са еднакви, или има разлики между мк2, мк2.5, бензин, дизел ?
Въпрос 2: има ли някакъв риск да се прецака нещо по време на активацията ? В смисъл да се изтрият някакви данни от кнмпютъра, или е напълно безопасно действие ?
Въпрос 3: има ли вероятност функцията да е активирана и да е необходимо само да се поставят бутоните ? /имам работещ диод на таблото/

PashoVIP

Цитат на: prankmaster в 17 Април 2017 17:51:57
Въпрос 2: има ли някакъв риск да се прецака нещо по време на активацията ? В смисъл да се изтрият някакви данни от кнмпютъра, или е напълно безопасно действие ?
Въпрос 3: има ли вероятност функцията да е активирана и да е необходимо само да се поставят бутоните ? /имам работещ диод на таблото/

Привет колега,
Първо да кажа, че отскоро имам Фокус и като цяло все още сме на Вие с колите.
Що се отнася до активирането - след като пишеш , а не само четеш, винаги има риск. Но само ако не си наясно какво правиш. Ако се прави от някой с опит , е малко вероятно да има негативни последствия.

Относно последния ти въпрос : Докато търсех информация как да си направя моя в чуждестранни форуми, срещнах един-два случая, в които не е имало нужда от активация, но 1. Бяха на МК3 ( т.е. на по-нови коли) и 2. според мен са частни случаи.

П.С. : Да се похваля - при мен след цял месец туткане и буткане  ^-^  тръгна и от вчера вече си имам Cruise control. ( копчалъка сместих при управлението на радиото )

prankmaster

Реших, да си модифицирам моя си лост за музиката.
Купих резисторите, сега остава да си намеря походящи бутони.
Вие какви бутони използвахте ?
Има подходящи микро бутони, но не знам как ще ги захвана вътре. Видях, един от руснаците, че ги е "захванал" с горещо лепило.
Иначе кабела е вече поръчан и реших да се пробвам да го активирам сам.
Дали сте срещали някъде подробна инструкция за софтуерно активиране ?
Видях един клип назад в темата, но нещо не му се получи накрая...

PashoVIP

Цитат на: prankmaster в 21 Април 2017 20:58:00
Вие какви бутони използвахте ?
Има подходящи микро бутони, но не знам как ще ги захвана вътре. Видях, един от руснаците, че ги е "захванал" с горещо лепило.

Аз използвах тези (само не съм сигурен за височината на бутона)  :
https://vikiwat.com/product/16022/mikrobuton-50-v-0-05-a-dpst-off-on-nezadarzhasht-pechaten-montazh-cheren-6x6x10-mm.html

Също в крайна сметка ги фиксирах бутоните и съпротивленията с горещ силикон. За съжаление нямам снимки, за да покажа.

В някой от постовете от първа страница на темата имаше линк към английски форум с хубаво описание за активирането с ELMConfig. Аз нещо не успях да накарам тази програмка да ме слуша и в крайна сметка използвах FORScan. Мисля, че не е най-доброто решение, но в крайна сметка стана.

Успех с начинанието и да се похвалиш ! :)



prankmaster

#70
Може ли малко повече инфо за Forscan?
Как точно се случва активацията през нея, може би ще е по- лесно, отколкото с елм конфиг?

Иначе кабела ми пристигна и бутоните са вече монтирани.
Остава да намеря време да монтирам и активирам.

Трябва ли да откачам акумулатора, или мога направо да срежа двата проводника под волана ?
Също така трябва ли да подвързвам и куплунга под волана, или мога да го оставя така ?

Така се получи моята инсталация:

prankmaster

Лосчето е вече монтирано.
С теста за бутоните /със задържане на нагревателя за задното стъкло/ всички бутони бяха разпознати от колата.
Остава да активирам екстрата софтуерно.
Качвам снимки на монтажа.

dak

Колега , дай някави координати на ЛС или dak_bg@mail.bg !

prankmaster

Здравейте отново,

Да се похваля, вече имам перфектно работещ темпомат.  8)
След като приключих с всички монтажи се заиграх с лаптопа /уиндоус 10- 64 бит/.
Използвах ELMConfig 0.2.17с, връзката стана много лесно, активирах екстрата и в трите модула и стана от раз.
Ще си позволя да копирам инструкцията, която следвах от английския форум:

"Having suspected that my previous issues with ELMConfig were due to a faulty connector, Lenny had very kindly sent me his ELM327 adapter on loan. Armed with this I had another bash at playing with ELMConfig last night.

Everything I did was informed by the contributions of a great many others on the Cruise Control and ELM327 Guide threads.

ELMConfig launched without issue on clicking on "Open Port" with the following settings:

With the switch in the MS-CAN position I first entered the GEM (General Electronic Module). On Configuration Page 1 I selected "Read from GEM", then "Save to file", then made alterations to the timings for the Courtesy Light and AutoRelocking before selecting "Write to GEM".

I then selected Page 2, read, saved and then ticked the boxes for "Window heating auto switch on" and "Double lock with one RC lock button press" before selecting "Write to GEM".

On to Page 3 – read, save. Tick box "Cruise Control Configuration". Write.

I then operated the switch to HS-CAN and selected the HEC (Hybrid Electronic Cluster). Configuration, Page 1 – read, save. Tick boxes for "Trip Computer – Instant Fuel Consumption" and "Cruise Control Configuration". Write.

Now to the PCM (Powertrain Control Module). On the Information Page I selected "Read" in order to determine the module type (ESU-131 in my case).

On to the Procedures Page 2, I selected the PCM type as identified on the information page from the drop-down menu.

I then pressed "Read firmware from PCM to BIN-file" and got the following warning – I checked I'd disabled the screen saver and power saving options and clicked OK:

After a very long wait the firmware was finally read.

I then selected "Load firmware from PHF/HEX/BIN-file". There was then a warning about a non-empty VID block – I selected "No".

On the configuration page I ticked the box for "Integrated speed control".

I then switched back to the procedures page, turned the ignition off and then switched it back to position 2. I then selected "Write current firmware to PCM". I think it was at this stage that I was asked if I wanted to use the current configuration for the PCM – I selected "Yes". After a bit of a wait, it was done.

I then returned to the configuration page, read it and saved it. I then ensured that the "Integrated Speed Control" box was ticked and then wrote it."


Общовзето всичко се оказа по- лесно, отколкото си мислих.
Най- "сложната", или по- скоро бавната част беше активацията в PCM. /около 30 мин/

За протокола модела на GEM модула ми е: 7М5Т- CG.

Докато активирах темпомата набързичко добавих още няколко екстрички:

1. Всички врати да се заключват автоматично, веднага след потегляне.
2. Известие за спаднала гума /на бордовия компютър/.
3. Двойно заключване с едно натискане на бутона на дистанционното.
4. ЕКО режим на бордовия компютър, който показва колко икономично карам /още го разучавам/.
5. Индикация за преминаване на по- горна предавка, но светва само като влезна в червени убороти.

Колега Дак, извинявам се, но не разбрах за какво са ви моите координати ?

Поздрави.

dak

#74
Защото видях , че си от Пловдив и се чудя дали ще искаш да модифицираш джойстика на нашия Ц-Макс 04 набор , 1,8 бензин срещу заплащане съответно ^-^ поне вече знаеш кое как става . Ако не ти се занимава поне мога да те ползвам за жокер в случай на нужда (thup) Поздрави !

prankmaster

Съжалявам, но ще откажа.
Работата не е много, но е пипкава и честно казано не ми захваща отново.
Даже съм объркал местата на два от резисторите и сега ще трябва пак да свалям и преправям.
За жокер оставам на линия във форума.
Цената на материалите ми беше по- малка от 5лв (бутони, резистори, куплунг, термо шлаух и проводник).
Цената на модифицирания кабел/интерфейс от ибей ми излезна 54лв.
Ако имаш всичко налично, ще отнеме около един ден цялата процедура, на мен ми отне седмица.  ;D

Надявам се, че съм помогнал.


dak

Цитат на: prankmaster в 01 Май 2017 18:48:29
Цената на модифицирания кабел/интерфейс от ибей ми излезна 54лв.

В ОЛХ няма ли въпросния кабел + интерфейс ? Ако може да постнеш и линк от кой точно търговец си го купил .

prankmaster

Разбира се, моля да не се счита за реклама.
Това е кабела:

http://m.ebay.com/itm/ELM327-USB-modified-for-Ford-ELMconfig-FTDI-chip-HS-CAN-MS-CAN-Forscan-OBD2-/272372206392?nav=SEARCH

Пристигна за около 4 дни.
В olx не открих такъв.
Трябва да е модифициран с ключ и да поддържа определена скорост.

Поздрави.

boxernay

Колеги имам проблем с активирането на темпомата, с ELMconfig не ми дава да влезна в PCM зада го активирам,успях в GEM и HEC ? Някакви идеи как да го пусна ?

prankmaster

Как така не ти дава, грешка ли искарва (каква) ?
С какъв кабел опиваш ?


boxernay

дава ми тази грешка , не иска до прочете ПСМ-а

prankmaster

#81
Това намерих в англиския форум:

(link)

Това което разбирам е, че въвждаш грешни настройки/процедура.
Тази грешка ти излиза когато се опитва да "прочетеш" твоята конфигурация, или когато "записваш" вече променената от теб конфигурация ?

nixel

Малко късно пиша, но ако имаш ГИ - изключи го.

Dimityr


Христо Христов

Здравейте!
Мога ли да направя тази процедура на торнео канект?

d3sk0

И аз отдавна си монтирах бутоните на трилъчевия волан, обаче при влизане в тестов режим на бутоните не издават звуци и от джойстика на радиото също няма звук.  Това проблем ли е и означава ли, че се губи връзката между бутоните и GEM модула ?

Dimityr

Цитат на: Dimityr в 20 Октомври 2017 22:01:53
Днес си поръчах бутоните

Пристигнаха ми копчетата и вчера се наканих да действам.
След сваляне на еърбега се натъкнах на букса с 2 кабела от 5 възможни,като бяха заети само 4и5 та въпроса ми е къде да закача копчетата 1и2 или 2и3 ??? Ще се пробвам да кача и снимки!
п.п. Монтьор съм но с токовете съм на светлини години.

п.п.2 И понеже много хора се оплакват и казват че свалянето на еърбега е най трудното ще се опитам да помогна,моя го свалих за около 10 секунди въпреки че са 4 закопчалките, не е от лесните но съм свалил доста на какви ли не коли и знам някой друг пиниз

Подберете си някоя по тънка отверка около 3-4мм. или още по лесно е с еврейска звезда но излята на ръкохватка.
Когато е с този размер тя влиза точно между коравата тел и корпуса и при леко натискане щраква

Dimityr

Цитат на: Dimityr в 20 Октомври 2017 22:01:53
Днес си поръчах бутоните
споменатата букса долу
От Варна съм и Добрич ми е близко,колегата да каже някакви кординати или по тел. 0895660262





Dimityr

Цитат на: Dimityr в 02 Декември 2017 06:54:16
След сваляне на еърбега се натъкнах на букса с 2 кабела от 5 възможни,като бяха заети само 4и5 та въпроса ми е къде да закача копчетата 1и2 или 2и3 ???


Никой ли няма представа как да свържа кабелите или просто защото съм нов ..........да не продължавам.



п.п.C-Max ми е TITANIUM и предполагам че е окабелен до волана просто защото е бил такси в Италия на са сложили бутоните.

sinnerman

На 2 ри и 3 ти пин трябва да ги свържеш.