Реакция при отказ на спирачките

Започната от marti1996, 21 Август 2015 22:01:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

marti1996

проход,спирачките ви отказват, педала влиза до долу като у тях си. Какво бихте направили?


Иван Вълков

Отговора е или пускаш много бавно на скорост, като ако се наложи си помагаш с ръчната или си викаш репатрак.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

chokolino771

Или викаш "Алах Акбар" и даваш газ  :)) -майтапя се естествено,ами Ванката каквото е казал друг вариант не виждам и аз.

hotblooded

Ще пробвам да "напомпя" пак, превключвам на по-ниска предвка, при възможност спирам и викам пътна помощ - нито съм сам в колата, нито на пътя...

Да ти "хлътне" педала безвъзвратно, изведнъж, без никакви признаци преди доста време преди това е доста трудно, да не кажа - невъзможно, трябва тотално да си занемарил колата от много време че да ти се случи (или да подкараш кола която дълго време е била на трупчета и то на открито - без никакъв оглед преди това).

marti1996

качих се на братовчед ми на компакта,потеглих, но не съм и пипал спирачка като я натиснах се движех с 50км в час, по-нанадолнище, имах късмет че идваше байр, имах предвид ако течноста заври, или така на татак при по-височка скорост.

Alexi

течността не може да заври освен ако не е 15 годишна .. смяната и е евтина сменяйте я чат пат

hotblooded

Цитат на: Alexi в 21 Август 2015 23:31:11
течността не може да заври освен ако не е 15 годишна .. смяната и е евтина сменяйте я чат пат
Завира, особено ако задните спирачки са барабнни и някой се е пробвал да регулира хлабините, ама се е престарал. Но доста пуши и мирише преди да заври до толкова че да хлътне педала.

Chr81

#7
Сега е лесно, но ако се случи не знам дали ще направя точно това в паниката. Иначе, превключваш на максимално ниска предавка, без да строшиш двигателя, ръчната я дърпаш постепенно, но здраво, през туй време "помпиш" педала на спирачката. Ако виждам, че тези мерки не дават резултат и ускорявам по надолнището, то започвам да трия дясната страна на колата отстрани в каквото има - склон, сипей, бордюр, банкет, нещо си там. Ако са скали сигурно няма да посмея да го направя. Ако е пропаст, то пак няма как да стане. Да, ясно е, че колата ще е ожулена стабилно, но по-добре така и да свалям скоростта и тя да си остане 20-30-40км/ч, отколкото на скорост да се засиля с 70-80-90км/ч и оттам на следващия завой да обръсна 4-5 дървета с тази скорост. Да не дава Господ!

vesso90

Значи много зависи от пътната обстановка..интересно ми е тия неща,които ги изредихте на заледен/хлъзгав/снежен участък как ще ги направите без колата да поднесе на "нейде"?В тоя случай ако си на прав участък,обаче без наклон,най-добре да продължиш да помпиш спирачката докато държиш волана прав.Тия магарии са ми се случвали,и го казвам от личен опит.Но най-важното,което мога да споделя е,освен да направиш тия неща и да ти помогнат в случая,също така е важно и да се молиш на дядо Божи да няма автомобили около теб и да не си с много голяма скорост.Във зимни условия 50 км/ч си е бая скорост на различните участъци.На такива места е добре да си съобразил скоростта,възрастта и поддръжката на автомобила.Пък ако те е страх и се чувстваш несигурен..по-добре не тръгвай никъде.На асфалта през лятото,суха настилка..няма проблем да опъваш ръчната полека-но не рязко.Във случая колата е една тенекия,и това че ще я ожулиш,одереш или потрошиш е абсолютно нищо пред това да останеш жив.
Аре наздраве и дано не се случва на никой! :)