Съвет за покупка на Mondeo 2.0 TDCI-АВТОМАТ

Започната от Adaliq, 07 Август 2015 12:46:34

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

hotblooded

Цитат на: miromir в 09 Август 2015 22:44:25
Варият също е за 12к една чисто нова дачия в гаранция!   ^-^

PS
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11426531124729624&slink=aaiuw5
За феновете на сервизните книжки, доказани км и т.н. ала-бала...
Апропо що не е поне 14к? ::)
На поне две такива обяви съм ходил да видя колите и се е оказвало "първи собственик в България". А сервизни книжки поне на едно място се "произвеждат" промишлено :) Впрочем 3 от 4те Мк4 дето ги пуснаха във вторник в МП вече се продадоха, а разни други перфектни "пакетни цени" - годинясват - за това обяснение имате ли господин "специалист"


dilyan

Цитат на: Adaliq в 07 Август 2015 12:46:34
Здравейте,
Прочетох доста мнения из форума, но да попитам. Харесала съм си Ford Mondeo 2.0 TDCI-АВТОМАТ 2008год., изпълнение/CONVERS+/ , колата е на близо 170 000 - това е основното което ме притеснява.
............

Здравей,

Аз като собственик на автомобил с такъв двигател, сторостна кутия и купе, мога да ти дам следните съвети:

- автоматика не е претенциозен лесно можеш да предцениш дали е тръгнал да "сдава" багажа. Като тръгнеш да го караш ускорявай много плавно, без рязко натискане на газта - превключването на предавките трябва да е плавно, без забиване на носа, замисляне и каквото и да е било. Ако има нещо такова, може да има проблем, а може и да се оправи само със смяна на маслото на кутията, но ако не е сменяно преди това може и да има проблеми при смяната.

- двигателя - може да го провериш дали работи добре с кутията, то излезеш на пътя преместиш скоростния лост на позиция "S" и тръгнеш да ускоряваш от ниски обороти(натиснат педал до долу, има един в момент, около 1см, в който педала са натиска малко по-трудно. Така ще стигнеш до 4500rpm) докато не прехвърли на по-висока скорост. Ускорението в целия диапазон трябва да плавно (на по-високи предавки във високите обороти се затруднява).

- геометрията може да се хване, като в завой минеш по неравна част, ако колата се унесе усетиш, че задницата е нестабилна, това е сигурен признак на проблеми в геометрията. Може да има нужда от реглаж, но може и да има по-сериозни проблеми.

Надявам се да съм полезен.
Всичко останало един съвестен майстор може да открие при оглед!

Поздрави!

Amadevs

#32
Привет!
Собственик съм на Мондео 4 Titanium. Изумяват ме мненията на колегите, че цената била твъде ниска на посочения екземпляр. Вярно, че моята е с ръчна скоростна кутия и е turnier, но все пак още преди 9 месеца я закупих за 9000 лв. Така че на мен тази цена дори ми се струва висока! А и колата не е дошла с прикрити сериозни проблеми.
За самия автомобил:
Ще започна с минусите. Качеството на някои от материалите можеше и да е по-високи - воланът и топката на скоростния лост ше изтъркват доста бързо. Освен това пластмасовата ниша на скоростния лост е доста паянтова и понякога при 3-та и 5-та предавка долната част на лоста се удря в пластмасата.
Силните страни обаче са доста повече и по-важни. В сравнение с предишните ми автомобили и конкуренти от този клас, които пробвах Мондеото е с доста по-тих, еластичен, икономичен и осезаемо доста по-обезшумен двигател(2.0 TDCI 140 PS). Возията и стабилността са също по-добри от тези при Пасат, Бмв е90 и др.. Като цяло усещането е за по-висок клас автомобил. И навсякъде би било така, ако се премахнат емблемите. Защото като най-сериозен минус може да се посочи имиджтът, който има марката у нас - с него вървят подигравки и подмятания и сериозно обезценяване!
Единственото, за което съжалявам обаче при моята кола е, че .... не е автоматик!  ;D

Надявам се да съм бил полезен!

hotblooded

Ами дано да си случил на екземпляр колега, защото мк4 за 8-9 хиляди лева е като луканка за 8 лв... 

moni74

#34
Моята кола е италианка, 10.2005г. Купих я ноември 2012г, като на италианската снимка беше на 180к, в автокъщата стана на 112к. В жабката (тоест зад нея беше паднал) намерих един лист от Италия за смяна на гуми. В началото на май 2010 са сменили зимните с летни на 114к пробег. Тоест за първите 5 години са минавани средно по 23-25к пробег. По пътя на тази логика ми се вижда нормално пробега през 2012 да е 180к.
Сега е на 179к по километраж (тоест реално трябва да е на 247к). Равносметката при мен за тези 67к при мен е следната. Смених:
- компресора на климатика малко след като я купих (нов - 500лв заедно с дехидратора)
- пълно обслужване + водна помпа и антифриз + ролки и ремъци след купуването
- пълна ревизия на алтернатора (реле-регулатор, диоден блок, лагери)
- ревизия на стартера (в Турция му се счупи едното ухо и взе да трака при стартиране) и нов капак
- преди 1к смених демпферната шайба (старата се стопи в средата буквално)
Друго вече не помня, но дреболии, които дразнят винаги има. Та и новия внос не винаги е боклук (въпреки че купих бензинов Ярис (на 43к пробег), който прегря същия ден; а впоследствие се оказа че му е сменен и единия разпределител вал по незнайни причини за мен). Но колата вече е на 115к и повече проблеми не съм имал никакви.


----------------------------

hotblooded

Нито новия внос е винаги боклук, нито върнатите от лизинг са винаги ОК.  Монка, ти твоята направо скъпо я взе за нов внос - по същото време като твоята имаше и по 5500...  Иначе цените с паднали - за 4-5 хиляди Евро в Италия излизат Мк 4 тренд на 200-250 к км... 

miromir

Само да вметна, че според статистиката една кола не изминава еднакъв годишен км. през годините, особенно ако си е сменяла собственика! Логично най-много км. на година статистически се въртят до 5-6г. на автомобила. И си е логично, нова кола, здрава, икономична, в гаранция, а и човекът купил нова кола обикновенно си е надвил на масрафа. След 7год. км. на година спадат като след 10г. годишният пробег пада повече от 2 пъти! Това са статистически данни. Ерго ако, колата е на 8г., в гаранцията или докато има някаква следа за км. е въртяла по Х км на година, значи сега е на 8*Х поне, е невярно. По скоро е значи е на най-много на 8*Х, особенно ако не е с единствен собственик! - според статистиката...

hotblooded

Цитат на: miromir в 30 Август 2015 15:08:50
Само да вметна, че според статистиката една кола не изминава еднакъв годишен км. през годините, особенно ако си е сменяла собственика! Логично най-много км. на година статистически се въртят до 5-6г. на автомобила. И си е логично, нова кола, здрава, икономична, в гаранция, а и човекът купил нова кола обикновенно си е надвил на масрафа. След 7год. км. на година спадат като след 10г. годишният пробег пада повече от 2 пъти! Това са статистически данни. Ерго ако, колата е на 8г., в гаранцията или докато има някаква следа за км. е въртяла по Х км на година, значи сега е на 8*Х поне, е невярно. По скоро е значи е на най-много на 8*Х, особенно ако не е с единствен собственик! - според статистиката...
Това което казваш е вярно, но какви точно коли е 80% (да не кажа и повече) новия внос в България е една друга статистика.  Купуването на кола втора ръка си е купуване на котка в чувал, в зависимост от мястото от където я купуваш се изменят шансовете да я купиш още веднъж или да се чудиш как да се отървеш от нея...

moni74

Иво, когато взех моята, нямаше нито един Титаниум Х под тази цена. Иначе нормално оборудвани имаше и по 4к още тогава. Нали гледах един автомат 2004г за 4к, благодаря.
Когато колата е била на един собственик 7г, и през първите 5 от тях е минал средно по 23-25к, каква е вероятността и последните две да е направил същия пробег? Кое е по-вероятно - да е на 7*25к пробег или на 5*25к+2*70к примерно?
Каквото и да пишете, винаги има изключения. И Яриса ми беше на 43к на 8г, който и да иска да вярва. На 112к му смених оригиналните накладки (предни и задни).  За целия пробег досега съм сменил две биалетки, друго НИЩО.


----------------------------

hotblooded

Имаше за по 6-7 разни титаниуми, даже и 2.2 имаше, аз като търсех. Но като отидех на място - се отказвах.  Едната беше обявена за 8800 и я сваляше с по 500 лв на седмица, докато падна на 6800 за месец... обаче на моменти оборотите се заиграваха, а въпреки че беше с регистрация, ГО и каско - продавача отказа да я закараме в сервиз, даже ми отстъпа още 300 кинта.. Не я взех.  Още няколко пъти се разходих до София ей така и накрая ми писна и отидох в Мото Пфое.  Сега търся Мк4 - фесйлифт, но няма почти нищо дето си струва да се погледне. И Мазда 6 гледам, но и там е мътна и кървава - кризата преди 4-5 години си казва думата и коли на тези години рядко се продават (защото и малко са били купени тогава)...   За да не сме офф-топик - на Мк4 дизляк - само PowerShit  ли се слага, или има и класически автомати?


Alexi

на 2.2 е класическия автомат ,че на пауършифта 460 нютона му идват в повечко

hotblooded

 Toест - на 2.0 TDCi, 140/163 k.с се монтира само powershit, а на 2.2 175/200 к.с - класически?

Alexi

така мисля да ,но все пак проверка по VIN си трябва на конкретния екземпляр

dilyan

Моята е 2.0 140к.с. и е с класическият автомат.
Не съм сигурен, но след средата на 2008 почват да монтират и PowerShift в 140к.с.

Alexi


hotblooded

Цитат на: dilyan в 01 Септември 2015 12:07:20
Моята е 2.0 140к.с. и е с класическият автомат.
Не съм сигурен, но след средата на 2008 почват да монтират и PowerShift в 140к.с.
Преди фейс-лифта има и двата типа, дори в началото можеше да избираш кой от двата (при дизелите). След фейс-лифта обаче не виждам по обявите кола с  класическия автомат. Иначе тези с двата съединителя се познават по надписа "power shift" отгоре на лоста (освен справката по VIN)

Adaliq

Здравейте,

Малко се разминахме с продавача, та чак днес стигнахме до сервиз за преглед.

След 3 часа чакане в Мотопфое резултатът:

За смяна лагери
За смана предни дискове + накладки
За смяна задни дискове
Луфт в кормилна рейка
Луфт в в дясна кормилна щанга
Парктроника не работи
Брава на багажника - счупена, след лек удар
Клаксон - 1 бр. Изгорял

Приемчика каза, че основния проблем е рейката, за сега само тропала. При тях смяна - 2 000 лв.
От компютърната диагностика не разбрах резултат, не излизали км.

След огледа коментара по цената стигна до -300 лева.
И сега обмисля покупката...

hotblooded

 Предни дискове - 200 лв ( http://www.mister-auto.bg/bg/koplekt-predni-spirachni-diskove/trw-df4850s_g900007_a161DF4850S.html )
            накладки -  90 лв  (http://www.mister-auto.bg/bg/komplekt-4-nakladki-za-predni-spirachki/trw-gdb1960_g900005_a161GDB1960.html)
Задни дискове   -  170 лв ( http://www.mister-auto.bg/bg/zaden-spirachen-disk/trw-df4766_g900008_a161DF4766.html)
Рейка                   750 лв  (http://www.mister-auto.bg/bg/kormilna-kutiya/ford-mondeo-iv-sedan-2-0-tdci-140kc_v22523_g286.html)
Кормилна щанга  - 50 лв (http://www.mister-auto.bg/bg/aksialen-sharniren-nakraynik-naprechna-kormilna-shtanga/lemforder-34001-01_g51_a03534001!01.html)
лагери (предполагам на амортисьорите) - по 50 лв парчето  http://www.mister-auto.bg/bg/tampon-na-makfersan/ford-mondeo-iv-sedan-2-0-tdci-140kc_v22523_g1180.html
Клаксон - нов е 20лв, по моргите - може и за 10...
Парктроника - кой знае, но винаги може да го заместиш с китайски за 20-30 лв
До тука са 1300 лв само за частите. Забравих и бравата на багажника....  А труд? Още поне 300-400 лв общо и за труд ще идат.  Ако не свали поне 1000 лв, търси друга кола...

Alexi

вярно ли свали 300 лв .. хубава шега .. ти имаш поне 2к ремонти ...

vesso90

Пич..търси си друга кола.Това са сериозни проблеми,по които си личи че колата супер зверски е занемарена.Не си го набивай квадратен приятелю,автомобили има и винаги ще има и то 100 пъти по читави от това,за което говориш ти.


miromir

Ами ако сваля само 300лв от обявената цена и аз мисля, че още може да се поработи в тази посока. Относно ремонтите:
1. Смяната на дискове и накладки е консуматив. Дори и да се купи кола която в момента на диагностиката е ОК в това отношение, а след една година примерно се наложи да ги смениш?! Какво печелиш, ако заради това "търси друга кола"?!  ::)
После аз съм с "едно на ум" относно официалните сервизи. Водил съм кола за смяна на предни накладки и при въпроса ми как са дисковете ми се отговори "могат да карат още"!  :o После при моя гаражен майстор видяхме, че нито са криви, нито имат дълбоки надирания, НО дебелината на едната беше точно на долната граница, а на другата ПОД! Нови са 11мм, а долната граница е 8мм. Та така... За смяна са били и твойте, ама що?! Или звездите им го говорят?!
2. Относно лагерчетатат и накрайника - ами те също са "въпрос на време". Това което ми прави впечатление, е че аз задължително първо бих сменил тях!!! и после да се види рейката. Кой знае дали поради луфт от тези компоненти не се мъчат да те качат на черешата и за рейката. После дори и да е за ремонт рейката - ами рециклират се с гаранция за доста прилични цени.  Аз лично ако реше да взимам колата ще искам второ мнение за рейката и то от специализиран сервиз за рейки.
3.Клаксон, партроник и брава дори няма да коментирам... Добре, че не са казали за някоя изгоряла крушка, че току виж и затова: "търси друга кола".  (rofl)
Все пак става въпрос за кола на старо, а не за кола от шоу рум. Сега почва малко да ми се изяснява защо някои колеги тук считат 80% от колите по автокъщите за боклук!  (rofl) По тази кола има доста по важни и скъпи неща дето могат да не са наред от които аз бих се притеснявал! Това ако са наистина недостатъците на колата - колата значи си е много добра с някои неща на които така или иначе им идва времето! Да свали малко повече - това ми е единственната препоръка.
Ремонтът може да излезе доста, ама наистина доста (2 пъти) под 2000лв, а и дори 2000лв да са, пак отиваме на разискваното вече:
Купуваш кола без забележките на тази за 14000 лв и?! Гаранция, че до 1г или 20-30к км пак няма да дадеш едни 1000-2000 лв след като вече си дал 2000 повече за цената щото е "без забележки"?!  :-X
"Това са сериозни проблеми" - ама ти честно ли?! Значи при един или няколко от следните: инжектори, турбина, глава, съединител-маховик, скорости - колата е за скраб?!?! Като ви чета и слушам ще речеш, че на който и от вас във всеки един момент да взема колата - тя ще е по добра и от нова и няма да и се открие нито една забележка?!  :-* А и се чудехте защо се продава, ми ето ви отговора! Всеки си има разбирания, просто се чудя как претенциите като купувач са едни, а като стане въпрос за личната нещата изглеждат съвсем иначе...  8)
PS http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11421760661432792&slink=ai1mj0 - Това е специален поздрав за колегата с мондеотата дето се разграбват на "момента" от Пфоето.... Ма айде да каже що тази стои от поне една година и при начална 11800 сега е 9900?!  :))

hotblooded

Колега, ама нали твърдяхте че колите от автоборсите са евтини заради "пакетни цени" и защото се купували повредни а тук се ремонтирали евтино....и купуваш и няма проблеми. Каква стана сега?
А има и 2 Мк4  2,2 индивидуал - дето от април стоят из мобиле и карс  от 25 к на 20-22 паднаха и още до отвисяват

miromir

Аз какво твърдя вземи препрочети! :-* Ти вземи кажи кво стана с "поне 270к км"...  :-*
По същество: май ти убягва, че колата е сервизирана и после карана една година в БГ. Пък и на консумативи за смяна да викаш проблем... Ми то такива "проблеми" има и колата от шоу рума!  (rofl)

Vesel

Гледам колата вече е на 11 800, така че ако ти я дадат за 11 000 стискайте си ръцете. Дискове и накладки са си консуматив и си се сменят по-често отколкото си мислех, така че не трябва да се броят, но рейката си е цифра и щом колата е обявена за "тотално ревизирана", редно е парите да се приспаднат. Останалите неща може да са дребни, но пак си е разправия и разход и нищо чудно да изскочат и други дреболии които се появяват с течение на времето.

hotblooded

Цитат на: miromir в 06 Септември 2015 21:37:59Ми то такива "проблеми" има и колата от шоу рума!  (rofl)
В горублянските шоуруми може и така да е, другия път пробвай да минеш с номера че и от завода излизат с такива дефекти ...  Какво са 2000 лв за ремонти, нали търгаша ще изкара пари,  клиента ДГД..

miromir

Колега,  :D аз по горублянските шоуруми незнам как е, ма щом казваш, че консуматив е дефект - незнам,  ::) явно във  'вечно твое' е така! Абе я кажи като взе твоята мега-ултра-гига-най-по-по кола, що сменя егр на по мало от година от купуването? Нали най-безпроблемни са вашите? НЪ'ли само веднъж годишно за консуиматив ходите до сервиз? Викаш дискове дефект, егр консуматив?!  ^-^  Що на една година и малко сменяш лагер? Акумулаторът гледам и той тие дал дефект?  (rofl) А?! Ма и ти си сменял дискове?!  :o Нали само масло и филтри и караш?! ::) Лицемерно малко ми идва! Плюеш кола за това което ТИ си правил по малко от година след копуването на мега ултра хипер.... сещаш се вече... Що така?!  :D Да сметна ли дефектите по твоята колко ти струват?  :D
Като добавим и бисерите за 'поне 270к', амортесьорите карат поне 170 к и тренд от вечно твое за една торба пари с 'дефекти' за над 1000 лв и май е безмислено вече изобщо да те чета... 8)

miromir

Забравих и светлините за заден ход!   :D Викаш на вечно твоето им е преко сили замяната!  ;D Неква кора ти липсвала, пък клаксона - дефект!  (rofl) Епа оти се кривиш да викаш на насраното, опикано.... (rofl)

hotblooded

Колега,  първо в обявата за моята кола не пишеше "основно ревизирана",  второ имаше опис на забележките, възложително писмо за забележките по външния вид,  трето - когато обърнах внимание че вънка е сняг до колене, а колата е с летни гуми - получих и чисто нови зимни гуми с 50% отстъпка, отделно отстъпката в цената, която беше същата, само че за 5 годишна кола, без дефекти по ходова част, и без консумативи за смяна следващите 15 000 км.  Впрочем до май месец тази година ремонт по ходовата част съм нямал, а накладки и дискове смених 30-35 хиляди. км след като я купих, а не от магазина директно в сервиза...  В случая по горе става дума за крайно некоректен търговец, обявил кола с ремонти /консумативи за смяна на стойност 2000 лв за основно ревизирана и разчитащ да измами клиенти който нямат кой знае какъв опит.    Та накратко от вечно твое, както им казваш,  за 12000 лв изкарах кола на която навъртях 60000 км и още не съм стигнал сумата от 2000 лв за консумативи. Какво предлагат онези с "пакетни те цени"  и "леките ремонти"  за тези пари - също се видя малко по горе. Кой от къде и какво ще си купи е негова работа...  Впрочем преди малко се запознах с поредния нов внос от изгодна цена-по километраж 115 000, впоследствие се оказа на 310, малко меша маслото с нафта, ама за 2000 "консумативи" ще се оправи...  Иначе много хубава кола, не е карана по български пътища, нито пък българска нафта, нито обслужвана в България...  Промоцията, отстъпка ала бала

miromir

#58
Добре бе колега,  :D някой да ти извива ръцете от къде да си купуваш колите? Простичко е, даваш доводи и факти 'за' и 'против' и всеки си има глава на раменете. Аз сега като ти кажа, че имам личен опит с нов внос на която съм навъртял само аз 170к км и не съм дал повече от 1000 лв за ремонти? Не броя консумативите. Кво доказваш?   :-*
PS Да не си на % при вечно твоето та така ги хвалиш? Автокъщите - търгаши, пфоето да не би да продават на загуба? После колкото и да надуваш пак ще ти повторя - цитираните забележки се опртавят за доста по малко от 2000 и забележи при положние, че нещата на 100% са така, а дали са един бог и стари баби. Не е като да не е имало случаи офиц. сервизи да искат да подменят нещо което не е за подмяна. После ако ще и 79% отстъпка да дават, като ти хакнат 200% надценка и 60 лв на час ( пушене на цигара) 'труд' и кво правим? Преди доста години френд от любопитство пита за ГНП бош за ескорт във фоето и му казаха 3000лв. Взе я от морга за 200 (двеста) лева и с всичко му излезна под 300, колата отиде за скрап след години със здрава помпа! Какви отстъпки кви 5 лв говориш? Свалили 10 от качени 110! Бравос!  :D Дай със същите екстри и година по добро предложение за подобни пари ? То лесно да ги хвърляш големи, ма като дадеш 2000 лв отгоре за по скъпа после файда, че си спестил 1000 от ремонти, ако изобщо спестиш - щото в твоя случай очеизвадно не си! ^-^

Dmitarcho

Че във всичко си има изключение ;) Омазахте темата на момчето ;)
Ръца Пръца