Мондео мк3, авариен режим, гасне

Започната от stoks, 27 Юли 2015 17:44:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stoks

Здравейте колеги,
Мондеото е 2.0 TDCI 115к.с, 6 ск. кутия.

Първия път влезна в авариен режим при "настъпване", но не рязко, около 3300 оборота  - 140-150 на 5-та предавка, колата "заби", не угасна но не можеше да се подава газ.Угасих я, запалих я в движение, ускорих плавно и при включване на 6-та предавка направи същия проблем, при което вече светна  датчика за входящия въздух (предполагам).

След почистване на егр клапана от който изпадна значително количество "мазут" и смяна на горивния и въздушния филтър, колата беше закарана на диагностика и бяха установени две грешки. По думите на майстора :
1.Неработеща система за изгорелите газове,
2.Ниско налягане в горивната система.
Грешките бяха изчистени и колата "пое на тест", при който влиза в аварен режим и угасва, при рязко подаване на газ, даже и на втора и трета при обороти под 2500, особенно при изкачване по наклон.

Колата не пуши, моторът работи равномерно, не трака, пали си нормално, НО трип компютъра отчете 10 градско и 8 извънградско при средна скорост 90-100.

Доста теми прочетох за сходни проблеми , но все пак очаквам предложения за "най-безболезния" път по който да тръгна.
Благодаря предварително!


Pyrhel

Тест на обратната нафта. Вероятно стандартното - инжектори и/или помпа.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

stoks

... и най-накрая намерих време за "теста за обратното гориво". Приготвих шишетата с шлауфките и още в самото начало: "греда" - маркучетата се въртяха, но не искаха да помръднат и милиметър, вместо да счупя някоя щипка или разпределител, взех "генерално решение" да ги срежа, пък после ще му мисля. Оказа се, че в самия маркуч има шлауфка, която по твърдост прилича на бакелит, на нея всъщност нанизах и самите шлауфки със шишенцата. Какво се оказа: замерване при студен мотор - точно три минути...
- шишетата са номерирани от ляво на дясно, мисля обратно на означението на цилиндрите;
- първи и трети инжектор по 18 мл.;
- втори                                    17мл.;
- четвърти                               29мл.
За теста толкова, оказа се , че има проблем с намирането на качествен маркуч, а за оригиналната шлауфка просто забравям, все пак намерих - 8лв. метъра, но и реших да не махам шлауфките /които си останаха така както се виждат на снимките/, просто надянах новите маркучета върху тях, но си бяха доста усилия.
Предполагам, че ще има налягане и се надявам да няма теч на гориво....
Доколкото разбирам, проблемът е в 4-тия инжектор или греша?
Съвет за последващи действия и евентуално добър майстор в Стара Загора?

С поздрав на всички

Снимчици:









Alexi

това на празен ход ли .. тества се и в обороти там нещата са по различни щото налягането много се вдига .. 4ти пуска повече от останалите но ако това е 3 мин на празен ход - всички пускат повечко ..

stoks

#4
Да, на празен ход, на нормалните - 900 оборота.

emkata

   Виж в Дизел сервиз, май му викаха, двама братя са, до входа на КАТ. Дано ме разбра, от Патриарха посока КАТ, в ляво преди портала.
   Бели врати със син надпис.  Не става много ясно, но ако искаш ще ти намеря телефон.

stoks

Благодаря Колега,
но вече минах през "двамата братя" ... единият установи "ниско налягане в системата" и ми обясни, че нямал време да се занимава, и че проблемът може да се дължи на "помпа, дюзи и хиляда други неща", естествено си платих за "теста" и какво повече да коментирам....

emkata

 Така е, няма нужда от коментар, а и аз няма да го правя. Чувал съм добри отзиви и за сервиза на Бош, на Симеон, но нямам лични наблюдения за там. Ако искаш пробвай.

stoks

Здравейте отново,
след доста перипетии и смяна на клапанчетата на инжекторите срещу "скромна сума", с оригинални на Делфи, колата "лети ниско", но дава грешка Р0251 и майсторите са в шах... Това, което успях да видя при диагностиката е нещо от рода на "... контрол ниво А". Сблъсквал ли се е някой с подобен проблем?

mirohristov

Във всеки сериозен сервиз след като ти направят тест на обратната нафта ще ти кажат дали дюзите са в норма. Ако са наред проблема е в помпата. Ако е помпа най-вероятно клапан има за смяна. Ако има стружки от помпата най-вероятно ги набива в дюзите. В Пловдив знам за Авел, че могат да свършат работа. Успех.
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.