Mondeo MK3 турбо wastegate проблем

Започната от ludmilzdr, 10 Февруари 2015 22:41:25

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

ludmilzdr

Зравейте пак,

вчера ми хрумна да проверя дали случайно когато подам газ рамото на този изпузкателен клапан на турбото ще мръдне. ами никак неискаше да мръдне. веднага проверих какво може да е. доста хора първо проверяваха дали рамото към което е свързано нещото се върти свободно. при мен без никакво усилие се мърда, но проблема е че това което трябва да го избута това рамо много ама много трудно се издърпва. с две ръце и доста усилие успях да го издърпам. има едно маркуче което излиза от турбото и влиза в съответното нещо. точно това мъркуче се използва за слагане на "мерилка" на налягането на турбото. въпроса е може ли да се размърда това защото се усеща че на колата не и стига въздух понеже не се отваря достатъчно клапанчето. на пръв поглед мисля че е хванато за турбото с нитове и мисля че неможе да се смени само то.

надявам се да сте ме рабрали за какво говоря(доста объркано обяснение) и все някой да има решение.


Pyrhel

Здрастииии :D

Снимка от нета:


До колкото разбрах, акутатура се движи трудно, а не самия wastegate?
В акутатура има пружина, която държи wastegate-а затворен и много ме съмнява да е заял в "отворено" положение. Ако е заял в нормалното полоежение без налягане - "затворен" waste, то в този случай ще е на full boost непрекъснато.

Не съм много сигурен, но като помпаш газта на място (колата не е в движение с пуснат съединител) няма да се мръдне. Най-лесния вариант да се пробва дали е като хората е да се закачи с някакъв четец на живи данни и да се види дали държи бууст-а както трябва. Ако нямаш по ръка, хвани за маркуча към акутатура един автомобилен вентил и го надуй с крачната помпа. Трябва да почне да отваря на 1.3-1.5 бара, не знам точно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

mladenmih

Варианта да провериш този клапан е да го надуеш помпа(крачна,ръчна няма значения каква) до около 1-1,5 bar. налягане и да го видиш дали се мърда.Ако се мърда на такова налягане значи всичко с него е ОК.Вариантите да не стига въздух на колата(това как го разбра не знам,и дали е така също не знам)са:изпускане на нагнетен въздух,износено турбо,недостиг на горивото или запушен катализатор.Ако беше във Варна можех да го закача с моя компютър и да се опитам да разбера какво му е на тоз двигател.Ако имаш напредък с диагностиката пиши че ми е интересно.
Наздраве!!!
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

CHEFOBG

Колега мондеото 90к.с ли е?А турбото такали изглежда като на снимката която е постнал Pyrhel или като това

ludmilzdr

Колега турбото е като това което показа колегата Pyrhel. А мондеото е 115hp. Днес попаднах на това видео https://www.youtube.com/watch?v=neDS-Vanoy0 моето издава абсолютно същият звук точно на 2000 оборота.(когато подамвам малко газ звукът е по силен а когато искам да ускоря и дам повече газ се усеща и чува по слабо). Именно затова си помислих че имам проблем с акутатура или там както се казва, но не е от него пробвах го с крачна помпа и всичко си е наред. Някакви идей преди да ходя при майсторите?

П.С. - когато достигна 2000 оборота и се чуе този звук колата ускорява рязко (все едно изведнъж се пуска турбото което до 2000 оборота все едно не вкарва въздух).

Marlboro

Грубия звук, към 2000 оборота е нормален за TDDi-то, така са си.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

ludmilzdr

Забелязах, че сутрин когато е студена колата не го издава докато не позагрее малко (1-2 минути).

Marlboro

Ба ли я... моята 7 години си го издаваше тоя звук и преди и след рециклирането на турбото. Другите TDDi, които съм виждал, всичките са така. Не го мисли, този звук е напълно нормален.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

mladenmih

Този звук е от дебаланс на турбокомпресора(всеки е вибрация: ) ) може да караш много но може и да караш малко,също така може и да е удар на турбокомпресора от външно тяло попаднало от смукателната част или от към изпускателната.С една дума турбокомпресора трябва да се провери.Ако искаш пиши ми и ще те насоча какво да правиш.Поздрави!
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

Pyrhel

При мен като се появи, изкара около седмица и после 1/2 от турбото го носих в пликче (rofl)






Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ludmilzdr

При мен го има този звук още от както я купих преди около година. За сега всичко е наред. Ще пиша на колегата да видим как може да се справим с проблема и после ще пиша :)