Проблем с C-Max 1.6 TDCI

Започната от icoguns, 08 Януари 2015 19:46:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

icoguns

Здравейте,ще бъда по-изчерпателен за да дам възможно най-пълна информация за състоянието на колата.
Купена е преди 2 год. на 183000 км.Още в началото започва да влиза в авариен режим(свети червена лампа,на борд компютъра пише:engine system fold,губи мощност).След 1 год. мъка и закачане за компютри в разни сервизи-симптомите бяха,че е запушен DPF-a(филтъра за твърди частици) го махнах заедно с катализатора и съответно смениха софтуера на компютъра за да не търси DPF.Oт тогава определено има подобрение-сега влиза в авариен режим много по-рядко(обикновено,когато настъпя рязко за да изпреваря,или вдигна по-високи обороти-над 2500),което общо взето е голяма мъка като тръгна на път.Днес се наложи да вадя акумулатора поради което трябваше да отворя филтърната кутия и  ??? се оцъклих - цялата пластмаса вътре беше мазна а въздушния филтър черен и силно омаслен една 10 сантиметрова част от него.Тези дни ще я вкарам в сервиз,но ми се иска да знам от повече хора за какво става въпрос преди да ме изненадат в сервиза.И още нещо важно-купих си една джаджа дето чете грешките от компютъра и имам програма на телефона и си ги чистя защото иначе не излиза от аварийния режим.Там пише: P0234 - Powertrain   Turbo/Super Charger Overboost Condition.
Колата е Форд Фокус Ц-Макс 1,6 ТДЦИ 109 к.с. 2006 г.


Alexi

пренадува ти турбото ако правилно се чете грешката .. вероятно поради блокирала геометрия .. не знам как можеш да караш 2 г триейки грешките ,аз 2 дена няма да я изтърпя ..

icoguns

Ами всъщност търпях една година и дадох доста пари за премахването на филтъра -420 лв премахване на филтър и катализатор и смяна на софтуер(в последствие продадох катализатора за 260 лв.),като се надявах че ще се оправи.Сега вече търпя втора година ,но отново става въпрос за пари.Затова сега ме е страх да я закарам в сервиз-ще дам един куп левове и няма гаранция че ще спре шибаното влизане в авариен режим.Днес мн. се стреснах от маслото в въздушния филтър.
Какво означава че ми пренадува турбото и блокирала геометрия?Страшно ли е много?

G_o_c_e_v

Пренадуване означава, че надува повече от колкото трябва. Блокирането на геометрията е в следствие на кофти горива, бавно каране, евентуално може би ти изтърва масло и от там се зацапва геометрията. При мен също се беше получило пренадуване, но проблема се оказа боклук, който пречеше на работата на управлението на турбината.
Евентуално ще се наложи специалист, да ти свали турбината, да я почисти и би трябвало да се оправи.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Pyrhel

Според мен има и други грешки, трябва да се почне с прочитането на всичко и да се види налягането и МАФ-а. Иначе не са ти взели много за софтуер + тръби :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

vanko79

Наскоро се сблъсках със същия проблем,оказа се клапан N75 беше се замърсил доста,но преди това проверих вакумния маркуч към гейта и нямаше проблем.

icoguns

Оказа се клапан на турбината-вероятно като на колегата от предния пост.Смениха го и сега е коренно променена колата.Никога не е вървяла така.Предполагам че е пречел на нормалната работа на турбината и колата е вървяла с 70 % от възможностите си.Днес ще сменям масло и ще кажа да погледнат отдушници и разни маркучи от картера заради маслото в въздушния филтър.

vanko79

При мен се оказа кола с характер,имаше дни в които не пренадуваше имаше дни в които още като подам газ и веднага в авариен режим,клапана го отварях още няколко пъти,ефект нулев,вече се омотах и с маркучите на вакума,слагам на клапана където пише "вак" вакума към гейта ,а на другия извод където пише "аут" вакума към помпата ,според мен няма логика ,но турбото спря да пренадува,че въпросче ?Не се ли поставят обратно маркучетата на вакумите към клапан Н75.