Регулируемо окачване

Започната от ffmk1l, 10 Септември 2014 19:09:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ffmk1l

Нека в тази тема дискутираме регулируемото окачване - марки, характеристики, цени, всичко. По-специално ме интересуват койловете с регулируема твърдост. Пределно ясно ми е, че хубаво евтино няма.  (no)
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...


Danchev

Bilstein, Tein, KW, GAZ, AVO, BC, XYZ, SPAX и т.н.
За съжаление повечето нямат китове за ffmk1.
Незнайни марки със знайни и незнайни пълнители много ...
Оглеждай се за GAZ, които имат, а и без това са най-добри в съотношение намираемост-цена-качество редом с AVO, но те почват от мк2 нагоре.

How about a magic trick?

ffmk1l

#2
Не бъди толкова скромен, всички знаем какви познания имаш. :) А нещо за PRO-STREET серията на EIBACH? Освен това се интересувам предимно от кит-ове, при които се регулира височината отпред и отзад, както и твърдостта.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

Danchev

#3
Има два основни типа амортисьори ... т.н. monotube i twintube.



Основната разлика както се вижда е в броя тръби/камери.
При монотюб вътрешният обем е разделен на две от свободно плаващо бутало като в долната част имаме газ с високо налягане а в горната е маслото.
При туинтюб имаме втора тръба фиксирана в основната, но въпреки това нямаме ясно разделение на две камери. Това е така, защото няма преграда между маслото и газа.



По-разпространени са монотюб амортисьорите, поради редица причини ...

Monotube:
- по-стабилна и постоянна работа, благодарение на големият обем масло и доброто отдаване на температура
- по-голямо бутало (това, което е захванато за стержена)
- няма ограничения на позицията, в която се монтира (без значение легнали, нагоре или надолу със стержена)
- няма опасност от смесване на газа и маслото, тъй като има физическа преграда между тях
- хода на стержена е по-малък, тъй като двете камери са една под друга
- !!! при тях газа в долната част е с доста голямо налягане и затова возията е по-твърда !!!
- ако се посмачка тялото на амортисьора, това в голяма степен нарушава нормалното му функциониране

Twintube
- по-голям ход на стержена, тъй като нямаме отделна газова камера в долната част на амортисьора и буталото може да се движи почти по цялата дължина
- !!! много по-ниско налягане на газа, което осигурява доста по-комфортна возия от монотюба !!!
- дори да се посмачка тялото, освен ако не е нещо сериозно това не пречи на нормалното функциониране
- по-малък обем масло
- по-малък диаметър бутало
- не може да се монтира във всяко едно положение, освен в това, за което е предвиден
- !!! поради липсата на физическа преграда между газа и маслото, има опасност от тяхното смесване !!!



Всички видове съвременни койлове са двойнодестващи и тук идва основната разлика между различните серии на повечето производители.



Най-ниските респективно евтини серии имат фиксиран бъмп (противодействие при движение на стержена надолу), а от врътките можем да гласим само ребаунда (противодействие при движение на стержена нагоре).
Тъй като не можем да пипаме бъмпа, някой производители предлагат няколко разновидности на тези серии, за да можем да си изберем най-подгодящата за нас стойност на това, което не можем да регулираме след това.
Някой производители предлагат и различни по твърдост пружини, от които можем да избираме при поръчката.
Мерната единица за твърдост и при пружините и при амортисьорите е кг/см.

Айбаха го забравих да :) всички караме техните пружини и сме доволни, ако и амортисьорите им са толкова добри ...
Всичко зависи от бюджета ти ... и после е здраво проучване на конкретния модел ... на пръв поглед единственото, което ми прави впечатление за айбаха е, че задните тела са боядисани, което най-вероятно значи, че не са неръждавейка като предните.

How about a magic trick?

Danchev

#4
Сега разгледах подробно какво предлагат Айбах за Фокус мк1 ... освен пружините, които имаш ... има два модела шокове+пружини


Pro-street-S
Койлове, които обаче имат реглаж само на пружините ... fixed damping са, т.е. няма регаж по твърдост на амортисьорите.

B12-Pro-Kit

И тези, които нямат никакъв реглаж ... просто пружини и сериозни амортисьори.


ТУК -> http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&34=0,2047568&36=190&35=0&32=9899&14=4&10=CD96C5A3B831438194D7735B7DBF21DB279004&12=130
How about a magic trick?