прочистване на спирачната система - варианти?

Започната от opex, 29 Юни 2014 23:00:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

Мисля, че като сложа новите спирачни апарати преди да вържа спирачните маркучи ще е много добре да се прочисти спирачната система, защото спирачната течност е прегрявана много, да не говорим колко е стара и колко е мешана и е абсолютен шит.
Кажете някакви варианти за прочистване, да ги степенуваме 'най-добър>мижем да те лажем', ценово и т.н.
Сещам се да се вземат 5 литра ??? /примерно де/ и да се изливат в казанчето и да се помпа докато излезе всичко, но е доста нерентабилно...
Или с компресор за гуми, от тия за запалката да се надуват тръбите от казанчето или/и откъм апаратите докато излезе последната капка...
?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


К.Методиев

На жената на колата сменявах спирачната течност по метода със спринцовка изкарах течността от казанчето налях нова и започна помпане от задно дясно, задно ляво, предно дясно и предно ляво докато не изкарах от всякъде чиста течност, от началото изкарваше доста черна и започна все по чиста и чиста, през цялото време наливах в казанчето и за цялата процедура ми отиде около 1,5 литра, че и по малко.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Pyrhel

1л сп. течност Феродо дот4 е 10 лева. С 2 литра продухах цялата с-ма на це-5ко, като използвах момента да сменя всички възможни гумички по апаратите + ГСЦ. Ако отвориш казанчето и отвиеш пробката за обезвъздушаване течността ще си изтече и без налягане :)

В самите апарати преди буталата има "утайници", така че не е лошо да ги разглобиш и да изчистиш събралите се лайна.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

martin1977

#3
Цитат на: Pyrhel в 29 Юни 2014 23:41:21
1л сп. течност Феродо дот4 е 10 лева. С 2 литра продухах цялата с-ма на це-5ко, като използвах момента да сменя всички възможни гумички по апаратите + ГСЦ. Ако отвориш казанчето и отвиеш пробката за обезвъздушаване течността ще си изтече и без налягане :)

В самите апарати преди буталата има "утайници", така че не е лошо да ги разглобиш и да изчистиш събралите се лайна.

А това с отварянето и на 4-те спирачни апарата си е "ад под небето" .... особено задните, дето са с винт буталата заради ръчната .... това не е за всеки. И при отварянето шанса да скъсаш маншоните е 50%, а дори и да не ги скъсаш, е желателно да се подменят с нови ремонтни комплекти, които едно че се намират трудно и второ не са много евтини. Аз скоро минах тази процедура- знам го от личен опит и моя "горещ" съвет е- нямаш ли проблем /задържане на апарат или течове/ - НЕ БАРАЙ!

hotblooded

 Също така - да се запасите с нови маркучета/тръбички, защото доста често стават "аварии" при опит да се развие нещо дето 10+ години не е пипано, а е изложено на вода и прахоляци. Има едни прорязани ключета "звездички", точно за такива места - купете си едно марково, може да ви спести много мъки. От опит - щуцерчетата на маркучи и тръбички са от мек матрял и ако са клеясали - "мазалото" е неизбежно.

Pyrhel

#5
Цитат на: martin1977 в 30 Юни 2014 11:30:07
А това с отварянето и на 4-те спирачни апарата си е "ад под небето" .... особено задните, дето са с винт буталата заради ръчната .... това не е за всеки. И при отварянето шанса да скъсаш маншоните е 50%, а дори и да не ги скъсаш, е желателно да се подменят с нови ремонтни комплекти, които едно че се намират трудно и второ не са много евтини. Аз скоро минах тази процедура- знам го от личен опит и моя "горещ" съвет е- нямаш ли проблем /задържане на апарат или течове/ - НЕ БАРАЙ!

При мен апаратите са 2-бутални и нямаше проблем с късането, излезнаха си както трябва, но реших да ги сменя. Ремонтен комплект на апарат беше м/у 10 и 15 лева - за 60 лева имах 4 ремонтни комплекта. Иначе така или иначе апаратите не просто ги отвъртях, а всичко беше на земята - откачено, разглобено, изчистено и т.н.

Малко отклонение - при апаратите без супорт е много важно да е почистено мястото на захват, защото накладките хващат различна част от диска ако нещо е накриво заради натрупала се мръсотия/сп. прах/др. Някой тъпанар в сервиз, като е сменял задните накладки последния път не го е направил и съответно бяха накриво, не хващаха целия диск, бяха лошо износени и т.н. Наместих ги, така че не мога да кажа дали от това или от другите сменени неща се подобри значително спирането.

Та, значително подобряване на спирането се получи:
1. БЕЗ смяна на дискове/накладки - използвах старите, като се има предвид, че задните бяха "изядени" неравномерно.
2. Ремонтни комплекти на апаратите
3. Смяна на ГСЦ (капеше в сервото сп. течност след денонощие без да е работил мотора и покрай него минаха и всичките други неща)
4. Цялостна замяна на сп. течност
5. Обезвъздушаване на ABS помпата, ESP-то и останалата част от с-мата.

Цитат на: hotblooded в 30 Юни 2014 13:28:47
Има едни прорязани ключета "звездички", точно за такива места - купете си едно марково, може да ви спести много мъки. От опит - щуцерчетата на маркучи и тръбички са от мек матрял и ако са клеясали - "мазалото" е неизбежно.
(thup) (thup) (thup)

При мен ФАБРИЧНО предните са 11, задните 10мм - WTF?!? (bang)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

Варианта, който пробвах в крайна сметка днес беше
-източване тотално с едно денонощие отворени пътища да се доизтече хубаво;
-продухване на всички с компресор и сгъстен въздух, както откъм казанчето, така и на обратно през тръбите преди да са закачени за маркучите към спирачните апарати - 3 пъти
-наливане на новата течност и обезвъздушаване.
Утайката в казанчето беше някаква феноменална гняс! само да кажа. Предполагам, че при почти всички коли на толкова години без такава профилактика е с нещо подобно на дъното.
От тръбите изфучаха доста мърсотии също.
По време на обезвъздушаването въпреки това наливах бистра нова течност, а известно време излизаше кална, за това съвета ми е обезвъздушаване докато не текне бистро. Явно новата спирачна течност разтваря и изчиства още боклуци по с-мата.

Самото обезвъздушаване - човек трябва да натиска до долу, задържа малко и пуска - и така няколко десетки милиона пъти :) Докато в системата не влезе течност и да започне да я избутва нормално... иначе вкара и си я дърпа обратно.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Mondeicho

Аз като взех моята, едно от първите неща беще смяната на спирачна течност. Сложих на АТЕ, около 800 мл. отидоха заедно с прочистването, но нямаше много мизерии. След това не усетих промяна в поведението на спиране. Поне съм спокоен за този важен компонент ;D
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.