Модификация на задните тампони на носачите - ръководство

Започната от opex, 20 Юни 2014 01:12:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

Ще си позволя да използвам снимки на юзъра disc от тема на друго място, надявам се да няма нищо против. Аз съм с тази модификация, но не снимах като я правих, скоро ще свалям единия носач профилактично и тогава ще снимам допълнително.

Преди всичко:
Автора излага следващите материали със информационна цел относно направената от него модификация!!! Автора не се ангажира с каквато и да е гаранция относно правилната функционалност на показаните възли и детайли. Ако решите да предприемете такава или подобна модификация, то това ще го направите на собствена отговорност! Автора не поема каквато и да е отговорност за нанесените/причинени щети на автомобила Ви в последствие на направена такава модификация! Автора приканва да поддържате регулярно автомобила си по предписание на производителя, ползвайки оригинални резервни части!

Малките тампони задължително се купуват от Мото-Пфое. И без Хън-Мън. :D
За разлика от фалшификатите втулката на самия тампон, през която минава болта има по средата отвътре едно разширение.

На кратко какво се получава:




На дълго:



И пояснение.
Както се вижда на снимката с големия тампон, той е във форма на лек конус.
=относно височината на втулката:
От горната страна е 54мм, а от долната 54.5мм, след която следва една "устна" която е висока 2.4мм, целия тампон от ръб до ръб е висок 26.4мм.
Реално тази част с устната остава да стърчи над носача след набиване. Самия носач от долната страна на дупката за тампона е захлупен и дори да липсва тази "устна" тампона няма как да продължи от другата страна.
С други думи втулката може да бъде съвсем спокойно с височина 24мм.
=относно вътрешния диаметър на втулката
Както се вижда на снимката с малкия тампон неговият външен диаметър е 41.5мм. Той е напълно симетричен, скосен в ръбовете, но с равна среднта контактуваща част.
При изработването на втулката трябва да се предвидят десети или стотни от милиметъра диаметър по-тесен от 41.5мм т.е. например 41.4мм за да се осигури стегнат контакт с втулката. Това ще е в ръцете и познанията на майстора-стругар ако предварително човека желаещ модификацията не е проучил какви допуски е най-добре да се използват.
=относно външния диаметър
Както се виждана снимката на големия тампон - той е с формата на лек конус. При изработването на втулката също е редно втулката да се изработи 1-2 косъма по-широка т.е. с по-голям диаметър например 54.55мм. Мога да дам пример с процеса на изработка на стругаря, който прави моите - той изряза втулката на равен външен диаметър 54.5мм (с малко отгоре колко не знам), след което започна с пила да я обработва диагонално докато се върти на струга, с чести проверки с микрометър на двата ръба на втулката докато не стане с формата на конус с дадените размери и допуски (косъм-два :D по-широка)

При сглобяването първо се набива втулката в носача (!на преса! не с чук ама главата си е ваша, полето в червено горе си стои) като се внимава коя част влиза първа в носача - по-тясната. След това се набива тампона. Както е по-горе на снимките.

Резултата след това и минаване на реглаж е меко казано потресаващ. Някои хора са чели мненията и на disc.
Предницата е като залепена а пътя. С гуми 205/50/16 съм карал в коловози в асфалт от тежки камиони и рейсове като е бил размекнат - почти го няма онова досадно силно теглене и дърпане на волана. Кефа е жесток.
С такива гуми и джанти + разбити амортисьори + ниски пружини (без значение меки или твърди, но ако са меки даже е по-зле) обикновени тампони дори оригинални може да се разкапят и за по-малко от 1000км. Аз бях и с разбити амортисьори и с меки ниски пружини и все с тия гуми/джанти. След доста свирепа среща с бордюр единия носач стана на бумеранг и до скоро карах с обикновен с нормални тампони от дясно, а от ляво с модифицирания носач. както и с разбити амортисьори - едва сега след повече от година на адски адски тормоз е възможно единя тампон (и то предния, а не модифицирания заден!!) на моднатия носач да е тръгнал да се предава. Т.е. изключително здраво и надеждно при все хилядите дупки, легнали полицаи, какви ли не удари ... А на носача дето отнесе свирепия удар тампоните си бяха здрави, втулката също не е мръднала, сега са на новия носач.
Задния тампон просто поради 2та тона гума по него най-бързо по принцип си заминава. Особено ако е менте на куча марка носач.
Модификацията е най-доброто което може да се направи за Ескорт (мисля и Фиеста) за почти без пари. Следващия вариант е полиуретан, който идва в различни твърдости, но съм почти сигурен, че с два малки обикновени тампона може да е по-стегнато от някои полиуретан.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


baro

Днес направих конверсията само ,че на Фиестата. При мен малкия тампон не беше 41.5 а 46.5, външния размер на втулката беше 53.8 в най широката част и 53.2 в тясната като накрая го скосихме доста за да съвпадне с долната част на отвора където стои като подгънато. При тези размери втулката си влезе доста плътно и го капнахме на 3 места за по-здраво.Тънкия момент идва за вътрешния размер който е около 45.8 до 46 или се взема размера от отвора на  носача където е малкия тампон.На втулката задължително се прави фаска там от където ще се набива тампона,че това не го предвидих и смазах един тампон.Като цяло най добре е с носача при стругаря и да се мери от него.

opex

FYI
От афтърмаркет тампоните последния път сложих два за предни на носачите, мисля че бяха най-добрите на TRW усилена версия - изкараха доста, но на десния носач цъфна като майска роза, оня ден на фестивална легнах да погледна, че усетих едно дърпане пак по неравности.
Та, най-здравите предни тампони на носач все още остават оригиналните от МП. Ако някой се чуди.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique