дигитално табло от Пума в Ескорт мк6 - ръководство

Започната от opex, 19 Юни 2014 23:53:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

Ръководството е разпространено в толкова много сайтове, че не се знае кой е първоизточника за да го цитирам.
В "оригиналното" ръководство, сляпо копирано навсякъде, има грешки в окабеляването и информацията за пиновете, и разясняване на някои моменти.
С помощта на S.Stoyanov тук нещата са изчистени. Освен това съм прегледал поне дузина други схеми, тъй като се оказа, че дигиталното табло има поне 2 варианта и съм извадил пин-аут-а на втория вариант /който аз улучих/

Тъй като уреда за горивото ще отчита на обратно ако се ползва оригиналния нивомер в резервоара на Ескорта най-добрия вариант е да се вземе табло (с буксата и колкото може повече дълги кабели) и нивомера от кошницата от една Пума.




Данни за буксите на таблото на Ескорт:

White plug
1 : Violet - Positive(Switched)
2 : Empty - Low Fuel Warning
3 : Empty - Low Washers Warning
4 : Black/Green - Glow Plug??
5 : Black - Earth
6 : White â€" Fuel Level
7 : White/Green â€" Water Temperature
8 : Black/Yellow - Handbrake
9 : 1 Black/Red wire & 1 Black/Green wire - ABS/traction control
10 : 2 Black wires - Earth
11 : Violet/White â€" Main Beam
12 : Orange/Blue - Illumination

Blue Plug
1 : Blue/Black - Indicator (left)
2 : Blue/Green - Indicator (right)
3 : Black/Yellow - Door Ajar Warning
4 : Black/Green - Traction Control Warning
5 : Empty - ??
6 : Black/Green - Airbag
7 : Blue - Alternator
8 : White/Black - Tachometer
9 : Black/Red - ground
10 :White/Green - Oil Warning
11 : Empty -
12 : Empty - Positive (Switched) - Linked from No12 on WHITE plug


Ако имате проводници с различни цветове от описаните - просто бройте дупките на пиновете и гледайте какво има като функция там.






Пинаут от 'оригинално' ръководство, най-вероятно за първата версия на дигиталното табло (((пояснение за таблата и пинаутите по-долу)))
1 permanent 12v (taken from elsewhere as its not in the blue or white plugs)
2 12v switched (on the plugs, linked to pin 22)
3 spare
4 spare
5 spare
6 spare
7 left indicator
8 illumination
9 system monitor (wire to ground)
10 alternator
11 oil indicator
12 handbrake
13 ABS
14 spare
15 spare
16 air bag
17 ground
18 vehicle speed sensor (taken from cable in ecu)
19 spare
20 spare
21 tachometer
22 12v switched (linked to pin 2)
23 fuel s/com (wire to ground)
24 fuel ref (fuel guage)
25 water temperature
26 ground (low wash)
27 ground
28 ground
29 right indicator
30 full beam
31 Door open
32 spare

пинаут за втората версия на таблото
1 Orange - permanent 12v (splice into Clock Pin 6 orange/yellow wire)(или от друго място)
2 Violet - 12v switched (connects to white plug pin 1)
3 spare
4 spare
5 spare
6 spare
7 Blue/Black - left indicator
8 Orange/Blue - Microprocessor Switched illumination
9 Grey/violet - system monitor (wire to ground)
10 Blue/Black - alternator
11 Black/green - oil indicator
12 Black/Blue - handbrake
13 Black/Red - ABS
14 spare
15 Black/Red - ABS (2000 1/2 spec onwards)
16 Black/Green - air bag
17 Black/orange - ground
18 White/Blue - vehicle speed sensor (Pin 58 ecu, white/Blue wire)
19 White - ECU - spare
20 White/Black - spare
21 White/black - tachometer feed from ECU
22 Blue/white - 12v switched (splice into Clock Pin 1 Blue wire)
23 Black - fuel s/com (wire to ground)
24 White/Red - fuel sender (fuel guage)
25 Not used
26 Black/orange - Washer low resevoir
27 Black/Orange - ground
28 Black - ground
29 Blue/yellow - right indicator
30 Violet/White - full beam
31 Black/Blue - Alarm Module
32 spare

---Пояснение: както по-горе писах може да има повече от 2 версии - или на таблата, или на окабеляване според оборудването, защото въпреки, че моето е от втория тип, пин31 е за лампа за отворена врата като при първия. (може би пак е за това, но минавайки през модула за аларма...)
За пин25 - при мен липсваше (както е втората версия) - трябва да се извади някой от ненужните кабели и да се сложи в дупката на пин25. (благодарение на S.Stoyanov)

Как се различават таблата - например индикатора под "220" на километража при първата ветсия е за airbag, при втората е за отворена врата, а airbag-а е изместен над показателя за гориво. Второто има и check engine light и други неща, но лошото е, че се управляват по цифров път чрез сигнал от ЕКУто на Пума или GEM модул, а не чрез маса или +12v.

Self Diagnostics Mode

The Self Diagnostics Mode gives you in-depth information about your engine and the actual numbers in digital. To use it, follow the steps:

* Insert Key but do not turn it on
* Press and hold the Trip Meter Reset Button
* While holding the reset button, start your car and continue holding the button
* Within 10 seconds, the display should change to "test" in LCD font and the needles will do a full sweeping. Release the Button

Pressing the button will now cycle through some 17 different modes

* 1.Shows a Gauge Sweep
* 2. Shows all 8's on the LCD (LCD TEST)
* 3. Illuminates all the bulbs on the dash
* 4. Displays hexadecimal value for ROM level
* 5. Displays the hexadecimal value for EE level
* 6. Shows DTC (Diagnostic Trouble Code)
* 7. Digital Speedometer - mph
* 8. Digital Speedometer - kph
* 9. N/A
* 10. Digital tachometer
* 11.Fuel volume
* 12. Engine coolant temperature
* 13. Battery voltage
* 14. ABS fail
* 15. Electronic brake distribution (EBD) failure
* 16. Illumination
* 17. Crank Sense

Odometer Display

Description
GAGE Activates gauge sweep of all gauges, then displays present gauge values. Also carries out the checksum tests on ROM and EE. If the gauge sweep is inoperative, INSTALL a new instrument cluster.
All segments illuminated Illuminates all odometer segments. If any odometer segment is inoperative INSTALL a new instrument cluster.
bulb Illuminates all micro-controlled indicators and LEDs. Install a new indicator or LED as necessary.
r Returns to normal operation of all micro-controlled indicators and LEDs and displays hexadecimal value for ROM level. (used when requesting assistance from the hotline). If alternating flashes for FAIL and ROM level are displayed, INSTALL a new instrument cluster.
EE Displays the hexadecimal value for EE level (used when requesting assistance from hotline). If alternating flashes of FAIL and EE level are displayed replace instrument cluster.
dt Displays hexadecimal coding of final manufacturing test date (used when requesting assistance from hotline).
dtc Displays continuous DTC's in hexadecimal format. Pressing the SELECT/RESET button will display any DTCs stored before proceeding to the next step. See index below for description of trouble codes.
enG Displays the English speed in MPH. Speedometer will indicate present speed within tolerances. Display will show 0 if input in not received. If input is invalid for one second or more, or if speed is 0.
m Displays the metric speed data in kph. Speedometer will indicate present speed within tolerances. Display will show 0 if input in not received. If input is invalid for one second or more, or if speed is 0.
tAc Displays the tachometer data received from the PCM via the SCP network within tolerances. Tachometer will indicate present RPM. Display will show 0 if input is no received, if input received is invalid for one second or more, or if engine RPM is 0.
FUEL Displays the code (0-255) for the fuel sender input to the HEC. The fuel gauge will display a filtered fuel level value. This filter will keep the pointer from moving suddenly or erratically.
255 open send +/- 0
232 full stop +/- 0
215 Full mark +/- 10
178 3/4 mark +/- 8
138 1/2 mark +/- 7
93 1/4 mark +/- 5
41 E mark +/- 4
54 Low Fuel (0-59)
0-18 short (0-20 max)
OIL Displays the code (0-250) for the oil pressure switch input to the HEC. Oil pressure gauge will indicate present oil pressure. Normal oil pressure (greater than 6psi) will display a value between 000 and 176. A low oil pressure or an inoperative engine oil pressure switch (less than 6 psi) will display a value greater than 176.
dEGC Display of engine temperature in Degrees C input from cylinder head temperature sensor.
49 C "C" mark
60 C Normal band start
120 C Normal band end
-40 C No SCP message for 5 seconds
bAtt Displays the code (0-255) for the battery voltage input to the HEC. Battery voltage gauge will indicate present battery voltage.
93-102 6.2-9.1 volts, low voltage
115-124 8.5-10.7 volts, Normal band start
215-225 15.8-18 volts, Norm band end
230-241 16.9-19.1 volts, high voltage
rhEo Displays the present decimal rheostat dimming input, 0-255 (used when requesting assistance from the hotline)
rhi
rhS
rho Not used.
Cr Displays the current RUN/START sense input. Display will show -h for high input with the ignition switch in the START position and -L for low input with the ignition switch in the RUN position.
PA-PE7 not used.
GAGE Repeats the display cycle
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


S.Stoyanov

#1
Ха то същото като мойто.Тука май си още със стария нивомер.Ако може да добавя, смяната на нивомера става като самия нивомер се разкопчае от кошницата, а окабеляването му от буксата(има разлики в ескортовата и пумената/фиестовата кошница) и след това по същия начин на ескортовата се ракопчае самия нивомер и кабелите му от буксата и се монтира този от пума/фиеста.За мен това е най-добрия вариант, а не да се режат и снаждат кабелите наново след това.
Бих добавил само, че такива табла има и на ескорт, но в България са единици, а също така и на фиеста, които също често се срещат.

opex

Ъпдейт по конверсията.
В първия пост съм споменал за пин 25, но не всичко е ясно за целия проблем. А проблема е, че не индикатора за температура на двигателя не показва вярно.

Както може да се види от списъка с разпиновката по пинове, цветове на проводниците и съответното им предназначение, при втория вариант на таблото дори липсва указание кой е пина, към който трябва да се свърже проводника, по който идва сигнала от температурния сензор.
Също така, в случай на табло от първия вариянт, ако проводника, по който идва сигнала от температурния сензор се свърже към пин 25 се случва следното: ако колата се запали и е студена стрелката стои в черното, при постепенно загряване леко помръдва и се надига, след което при достигане на работна температура се заковава в средата и не мърда от там. В жега при включване на перката може би мърда още съвсем леко в дясно.
Причината е, че при единия вариант таблото получава дигитален сигнал явно от компютъра, а при втория вариант на таблото - съвсем не ми е ясно.

Решението е да се използва индикатора от табло с аналогов температурен показател, който да се вгради в това табло.
Всичко е описано в тази тема в два последователни поста: http://www.pumapeople.com/forum/index.php?showtopic=100870&view=findpost&p=910753
Пояснявам на български, защото има и уловки:
Аналоговото табло се разглобява и се изважда аналоговия показател. Внимавайте с ваденето на стрелката да не се изкриви или счупи оста.
Разглобява се дигиталното табло и по същия начин се внимава с ваденето на стрелката. Вади се само тази на температурния индикатор. Цялата предна част се държи на 3 винта. Изважда се и отзад се развиват 2та винта държащи температурния индикатор.
Пояснение 1: ако обърнете внимание на снимките в линка от начало автора е монтирал индикатора в правилното положение както е изваден, но при финалната сглобка го е завъртял на 180 градуса под предтекст разширяването на отворите, през които минават запоените проводници. Аз лично не приех този вариант - разширяването е ненужно, проводниците минават без проблем и то при положение, че не съм скъсявал трите пина на индикатора, а използваните проводници са дебели, взети от компютърно АТХ захранване към молексите.
Пояснение 2: ако обърнете внимание проводника за сигнала от температурния датчик е запоен на крачето на буксата съответстващо на пин 19. Аз го запоих на пин 25 поради две причини - 1во на разпиновката за единия вариант сигнала е там, 2ро на разпиновката за втория вариант никъде го няма. И в двата случая е win-win. При мен така или иначе когато правех конверсията на пин25 дори нямаше проводник, а където и другаде от опроводените пинове да сложех сигналния кабел индикатора не помръдваше. Както казах - на пин 25 е win-win.

Таблото се сглобява само от задната страна. Включва се към буксата му, подава се на контакт и тогава се слага стрелката на индикатора така, че да е точно в началото на черния сектор. Единствено не съм сигурен дали към този момент не трябва сигналния проводник да бъде изваден от буксата, но мисля че трябва.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique