Конверсия от барабани към дискове за Мондео МК1/2

Започната от К.Методиев, 07 Март 2014 20:57:54

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

К.Методиев

Монтажа на задни дискове за мондео мк1/2 е сравнително лесен, необходими са ни задни апарати, шенхели, накладки, спирачни маркучи и жилата за ръчната, ако се прави такава конверсия на комби не са необходими шенхели, но донора ни трябва да е комби защото апаратите на седан и комби са различни!.

Инструменти който ще ни трябват са вложки за гедоре 15, 17, 18 и 19, и мисля, че централния болт на главината беше 32, определено ще трябва и чук.

Първо трябва да демонтираме стария барабан.



След свалянето на барабана виждаме това.



С секач или отверка изваждаме капачката на главината внимателно след което с вложка 32мм отвиваме гайката на главината, ще ни е необходима и тръба ако не ползваме гайковерт.



Издърпваме главината и я оставяме на страна за момента.



Когато развием всички болтове и махнем шенхела се получава това.



Монтираме шенхела предназначен за дискови апарати като навиваме всичките болтове но не ги затягаме (поне не тези на които се закачат щангите и са с гумени тампони), аз лично използвам крик с който сгъвам амортисьора до работното положение на шенхела и чак тогава затягаме всичко.



Вече може да монтираме и предпазната пластина, както и главината и да я затегнем разбира се, важно е да се почисти главината добре преди монтажа на дисковете от ръжда и налепи за да може да легне диска добре.



Когато сме готови с главината монтираме диска, монтираме и супортта на апарата, затягаме супорта поставяме накладките след което монтираме и апарата, монтираме новите маркучи.



Препоръчваме ви да замениете болтовете с торкс с които са монтирани оригинално супортите за да нямате проблеми с по нататък с свалянето им ако има нужда, лично аз замених почти всички болтове по апаратите също така и болта който закрепва макферсона според мен е задължително да се замени!

Забравих да спомена за датчиците на АБС-а буксите им се намират под задната седалка и трябва да се изключат преди да се свали шенхела, горещо препоръчвам да не се опитвате да сваляте датчиците за АБС-а 90% е шанса да не излязат здрави!

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Alexi


pantata

Не всички датчици за АБС обаче, май, са еднакви. Има шанс да трябва да се преместят старите, при мен имаше късмет, че не са се счупили. От днес и аз съм с дискове отзад :)

ПП:
Цитат на: Alexi в 07 Март 2014 21:07:44
а в спирането има ли разлика ?

Аз още нямам големи впечатления, че съм и с по-големи отпред също от днес и нищо не се е слегнало и малко не спирам добре още. Но вече го няма надигането на задницата  ^-^

К.Методиев

В спиране мисля, че ще има разлика като поулегнат накладките с дисковете, за момента имам около 4-5км каране с тях и не спира добре. Датчиците са еднакви, старите ми бяха бендикс, новите са бош, даже единия бош го изхвърлих днес, че не работеше след неуспешен опит за вадене.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

К.Методиев

Забравих да добавя, че задължително след смяната на шенхелите трябва да си направите реглаж на задния мост, че нещо страшно при мен в момента, утре ще я вкарам в правия път.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

George

Задните дискове и те ли са вентилирани като предните?

К.Методиев


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

George

Много странно, понеже съм виждал на МК3 задните не са вентилирани ::) ... Преди известно време мислех и аз да правя този ъпгрейд, но ме отказа ръждата която е превзела окачването отзад, а именно, че след това реглажа на задния мост е невъзможен при мен (rofl)

Alexi

мда на МК3 не са вентилирани ,но са големи ,280 мм

pacho_bg2

Здравейте, и аз минах на дискове отзад и за сега е много доволно, още не съм сменил жилата за ръчната, но и на това ще дойде времето. Интересното при мен беше че има едни регулатори за налягането към задните спирачки, които са си до колелото и са пасивни, нямам регулатор с лост "кантар" дето му се вика.

А иначе къде има за регулиране по задното окачване аз не виждам от къде може да се направи реглаж?
Клуб "Москвич" България - най веселите събори :)


К.Методиев

Какви са тези регулатори при теб, аз нямам такива неща и не съм виждал до сега на мондео, иначе реглаж се прави от щангите дето са от зад на моста, шайбите им са ексцентрични и като се въртят се изместват гумите.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

pacho_bg2

Клуб "Москвич" България - най веселите събори :)

К.Методиев

Хм при мен има подобно нещо на абс помпата.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

pacho_bg2

Ами може би е така при мен защото нямам АБС, което е най голямата тъпотия на тая кола. Почти всички екстри ги има а няма АБС!!
Клуб "Москвич" България - най веселите събори :)

К.Методиев

Цитат на: pacho_bg2 в 14 Март 2014 16:33:35
Ами може би е така при мен защото нямам АБС, което е най голямата тъпотия на тая кола. Почти всички екстри ги има а няма АБС!!

Хм, че то едно време и моята нямаше АБС, но си сложих, иначе като беше без абс същите неща имаше на изходите на помпата.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

pantata

Добре, че казахте за реглажа. И моята имаше нужда.

К.Методиев

Няма как да няма, аз го усетих веднага на волана като я подкараха, че не хич добре.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

tishhoo

Здр. колеги,само да попитам има ли няква разлика при седан,комби и хетчбек.Моита е комби и съм навит за тази операция

pantata

На теб са ти нужни само апарати с жила за ръчната, дискове и накладки

К.Методиев

Да има, пише го още в първи пост. Освен дискове и апарати му трябва и предпазната пластина зад диска защото с нея се центрира супортта на апарата, при комби.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.