Focus - Смяна на накладки

Започната от Bobi, 02 Ноември 2011 23:54:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Необходими материали:
- ръкавици за предпазване на ръцете
- крик
- ключ за гайки
- парче дърво, което ще се използва за избутване на буталата
- регулируем гаечен ключ
- сприинцовка
- парче корда, връв, канап
- нови накладки
- спирачна течност

1. Развиваме болтовете на джантите наполовина, но не ги отвиваме.След това повдигаме колата с крика, колкото да се отлепят гумите от земята и изваждаме гумата.


2. Намираме двата болта, за които е захванат спирачния апарат и ги развиваме.В зависимост от модела на колата, тези болтове могат да бъдат от външната или вътрешната страна. В случая те са вътре.Всъщност е достатъчно да се развие само долния болт.


3. След като развием долният болт, апаратът се отваря, както се вижда на долнат снимка.


4. Следващата стъпка е да проверим дали накладките наистина са за смяна. Повечето накладки имат индикатори за износване, които започват да "изскърцват" при допир със спирачния диск.

5. Издърпваме накладките от щипките, на които се държат, както е показано на снимката.


6. На долната снимка можем да видим как изглежда нова ( горе) и износена ( долу) накладка.


7. Забравихме да кажем, че повечето накладки в комплекта съдържат и нови захващащи скоби, които се сменят заедно с накладките, заради по-лесното им захващане. Избутваме старите ( не са захванати с никакви болтове) и просто на тяхното място захващаме новите.


8. Често  комплектите съдържат малко пакетче грес на графитена основа, с която се намазват скобите, за да не скърцат досадно, докато се напаснат.


9. Слагаме новите накладки, които би трябвало да влезнат с лекота на мястото на старитъе. Все пак, понякога, може да се наложи да се използва повече сила, заради стегнатите нови захващащи скоби.


10. На долната снимка виждаме буталцата, които притискат накладките. В зависимост от колата е възможно да има само едно бутало, но принципа е същия. Преди да свалим и наместим калиперчето, е необходимо тези буталца да се притиснат ( върнат на мястото им ).



11. Избутвайки буталата, избутваме и спирачната течност от тях обратно в резервоарчето.Поради тази причина нивото на сп. течност в казанчето започва бавно да се покачва. Отваряме капачката на резервоара и проверяваме през няколко минути да не прелее. По-голямо внимание трябва да се обърне, когато започнем работата с второто колело, защото обемът течност от двете колела става голям и трябва да се внимава. Ако ви се струва, че течността ще прелее, изсмукваме известно количество със спринцовката, но внимавайте да не пада под указателя за минимум.


12. Затваряме калипера и завиваме обратно болта на апарата.


13. Повтаряме стъпките и с другите колела, като ВИНАГИ следим нивото на спирачната течност в казанчето. Тя е много вредна за боята и можем да си докараме неприятности, ако я изпуснем да прелее.

14. Правим тест-драйв, за да се уверим, че всичко е наред и колата не бие на някоя от страните. Изключително вниманително подхождаме към първите няколко спирания! Също така, би трябвало педалът на спирачката да започне да сържи в по-горно положение и ще се наложи да свикнем с това.

ВАЖНО : Винаги се работи с цяла страна (ляво предно и задно колело), а не първо предни и задни колела!


Pyrhel

Ееебахти гъзара, с динамометричен ключ развива гайките на джантата (baby)

Готина и нагледна статия, само не знам защо се прави на страна. Нещо не ми се връзва с логиката, спирачната с-ма е на X - предно ляво със задно дясно, ако това има нещо общо... Пък и то обикновено се сменят само предни и после само задните накладки :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

#2
На клипчето е показано как се свалят/сменят предните дискове  ^-^

How To Replace Repair Install Front Disc Brakes Ford Focus 00-04 1AAuto.com

bobitbg

Това хич не ми изглежда като спирачен апрат, накладки и окачване на Фокус MK2

hotblooded

 Принципно буталцата могат да се връщат в начално положение още преди да свалим наклаките - със по-"корава" плоска отверка вкарваме между диска и накладката която е на буталцето и натискаме в нужната посока...  Да не търсим после какво да подлагаме.
Pyrhel, ако сменяш за втори път предни и не си сменил задни - сменяш и задните....  На мен като механик ми се е случвал този феномен - втора смяна на предни но не са сменяни задните - оказа се че наистина имат още малко "животец".  Обикновено се случва на коли които не се товарят

Bobi

Странно... Моите задни апарати изглеждат по този начин, показан на снимките. Държа да кажа, че ръководството съм го превел от американски сайт.

Чебурашка

Е те нали нямат МК2,но иначе са същите,те и на моята са по този начин