KAT проверява ксеноновите фарове

Започната от pantata, 31 Октомври 2011 09:47:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pantata

Фарове

Проверките ще започнат от 1 ноември, когато започва традиционната акция "Светлина". Със специални уреди ще се проверяват монтираните ксенонови системи дали са съобразени с фара, на който са поставени. Ще се следи и дали не са монтирани ксенонови системи на фарове за халогенни крушки.

"Има ксенонови светлини, които заслепяват насрещно движещите се като отблясък от електрожен. Това трябва да спре. Шофьорите на коли с фабрични ксенонови светлини няма защо да се притесняват, защото фаровете им са съобразени с изискванията", коментираха катаджии.

Цялата статия --> http://republika.bg/index.php?id=38682


escobar

Ще валят 10-ки. Има сумати хора, които нарочно са си направили фаровете да са им отврат.

Alexander

Доживяхме!(дано всъщност е истина) Ще мога да мина 200-300 км през ноща без да ме болят очите после ... 8)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Alexi

Цитат на: escobar в 31 Октомври 2011 10:26:41
Ще валят 10-ки. Има сумати хора, които нарочно са си направили фаровете да са им отврат.
10-ки валяха 2002г .. вече ще са поне 20ки .. кофтито е ,че тъкмо си поръчах диодни крушки за халогените ама май няма да ги слагам ..

PcMan

#4
Трябва да спират всяка 5та кола в България. Не виждам с какъв уред и на база "на око" ли ще пишат глоби за ксенон. Не всички рефлектори заслепяват с афтермаркет ксенон. Нещо не ми се вярва този целия контрол, още повече на улицата. Аз ГТП минавам само с документи (дори им се молех да ми я тестват да си видя разпределението на спир. сила), те за мерене на пътя ще ми говорят. И аз съм ЗА изчистването на хората с нерегулирани фарове с ксенона и все едно е на дълги  :-X Номера е тях да филтрират  (thup)

Vas

Пълни глупости  :D И както каза колегата PcMan интересно ми е с какъв уред ще измерят и ще разберат дали преча на този срещу мен?! Вечерта ксенона ми свети 3-4м. пред предната брояна, а те проблеми ще ми правят

escobar

За фарове не трябва да се учат на повече от 10 лева, фишът е 20 лева. Иначе и аз не виждам точно как ще се осъществява контрола.

pantata

По-скоро намирисва на 10-20 лева както казвате, но уреда с който се проверява дали са регулирани фаровете не е чак толкова голям и тежък. Поне по караулките могат да домъкнат по един. Важното е да стреснат хората и сами да си настроят хората. Поне аз така разбирам тия акции. Като знаеш, че ще ти гледат фаровете, ако си нормален ще отидеш сам да си ги провериш. Ама да видим, то всяко чудо за 3 дни...

Alexi

по принцип няма как да докажат че ксенона не е оригинален ,та предимно могат да пият 1 вода по тоя въпрос ако се стигне до писане на акт

Vasilev

Ако даде достатъчен ефект, че повече хора да си регулират фаровете от страх, то аз ще съм доволен от тая мярка. Ксенони или не, стига да не ме заслепява, не ми пука кой с какво кара. Че като караш по натоварен път без осветление, сред разни диваци, дето светят по прилепите, по един час съм облъчен след това.


Pyrhel

Проблемът се корени в прегледите - пускат всички и всичко... Трябва да е като в UK - светлини, гуми, ниво на шума, газове. Не ги покриваш - майната ти, прибирай се да ремонтираш...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vasilev

Има и нещо допълнително, което се прави при дилърите (поне за Испания мога да гарантирам). Когато отидеш за обслужване, ако гумите ти не покриват определено изискване и ти откажеш да ги смениш, те карат да попълниш декларация, че всякакви последствия са си на твоя отговорност. Отделно срещу малка сума при обслужване, ти правят реглаж на всичко, което може да се регулира. А тук на преглед в СБА с 300 мъки ги накарах поне спирачките да видим на стенда...

Alexi

пунктовете за прегледи са палячовци .. нали аз им ремонтирам оборудването .. масово не се ползва щото е скъпо ,и ремонта е скъп  :))

supertorr

Ако гледате БТВ новините нагледно представят как измерват осветеност и реглажа на фаровете. Стендовете от сервиза изкарани на пътя... :P

escobar

Момчетата действаха с арабийските уреди по ТВ, паралелно Младост и Дружба. Без фарове през деня 20, кофти фарове вечерно време 50-150. За ксенон има дори европейска директива и много подробно описва какво е и заедно с какво трябва да се предлага - жироскоп, пръскалки и т.н. Ще я разтърся и споделя. Ако решат, винаги могат да те опраскат. Относно ГТП, на повечето места са скандални, СБА Младост работеше един човек, стара генерация, дори чистачките проверява - предна, задна, ако колата е мръсна въобще не те пуска вътре. Покрай бонус ГТП на ДЗИ попаднах при него.

Иван Вълков

Няма какво да се цупим, регулираните фарове светят много по-добре. За съжаление мойте са така са разцентровани че е приключение да се кара на къси светлини :-X. Лошото е че врътките ми за реглаж са дали фира доста преди да дойде колата при мен. Някой знае ли точните параметри за настройка на фаровете нна Мондео Мк2, да взема да ги помъча че късите ми светят като фарове за мъгла  (hammer).

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Vasilev



1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена.
2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената.
3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара).
4. По формулата се изчислява h.
5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата.
6. Включват се фаровете на къси светлини.
7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери.

Забележка: За да се получат задоволителни резултати измерванията трябва да се направят с точност до 1sm при добра тъмнина.

Източник

Само не четете коментарите, че има големи математици  :D

Pyrhel

Ако трябва да съдя по голфърите и фаровете им за гълъби - формулата не работи (rofl)

При положение, че фарове се регулират при смяна (смяна на фара, не на крушката) се чудя защо се скръндзят хората за 10 лева... В МП регулирането е 15...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vasilev

Има места, където и по-евтино дори ги регулират. Става за под 5 минути. А иначе моите по тая формула съм ги регулирал, ти ги видя на срещата как светят. Въпрос на желание и 5 минути свободно време  (fri)

Bobi

Мале, мале, доста народ се е поуплашил от тази акция  :)). А дано вече има спрени коли от движение. Ще ми слагат ксенон на рефлектор, че и на старите оребрени фарове.На няколко пъти вече се разминавам на магия от ПТП, заради заслепяване от такива ксенони..


Иван Вълков

#20
На всекии фар има изписани някакви проценти( На мондео Мк2 май беше 1,2%). Това ще рече, че с толкова ще намаля с 1,2 сантиметра на всеки метър ъгълът на снопа. 10 метра *1,2см = 12см ще получим на дължина 10 метра. За хозинтално регулиране схемата мисля че ще действа на 100%. Мерси за отговорите (thup) (fri) (happy)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

днес имаше опашка пред Примекса където отидох да сменям гуми ,мнозина чакаха за регулиране на фарове  :)) най ме подразва някой срещу мене дето на къси левия му бие нагоре ,а на дълги - десния  :))

форд мк2

Аз живея в Дружба 2. Ще взема утре ей така "случайно" да мина с ксенона покрай засадата със специалния уред да видим какво ще стане.  (hammer)
Хич не ми се разделя с ксенона. Много съм доволен и нямам оплаквания от други хора и водачи за цели 2 години  ;)
А иначе редовно ме заслепяват фабричните ксенони на разни  7'ци, 8'ци и други математици.....

escobar

Аз вчера мятах по едно учо на репортажа и доколкото разбрах, ако спреш доброволно да се тестваш, първата седмица няма да има санкция.
Голяма част от афтърмаркет ксенона заслепява, колите със заводски не съм забелязал да ме заслепяват.

форд мк2

Цитат на: escobar в 02 Ноември 2011 22:49:24
Аз вчера мятах по едно учо на репортажа и доколкото разбрах, ако спреш доброволно да се тестваш, първата седмица няма да има санкция.
Голяма част от афтърмаркет ксенона заслепява, колите със заводски не съм забелязал да ме заслепяват.
С удоволствие ще покарам моята срещу твоята, за да се увериш за какво говоря. :P Само, че за да направиш разликата ще трябва да взема една q7 дето спира пред блока и да мина като НЛО полрай теб.

escobar

В момента, в който се кача в Кю или Ге ще си сложа ксенон и в стоповете и фолио стотица навсякъде. Не казвам, че всички афтърмаркет са кофти и всички заводски са нормални, но в общия случай е така.

Bobi

На хотел "Москва" имаше някаква акция преди 30-тина минути. Може пък да не се окаже замазване на очите  ^-^

amplified

Сега дано да поевтинее още марковия ксенон  :P