TDCi 140к.с. vs 163к.с.

Започната от pAbLo, 26 Ноември 2013 11:34:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pAbLo

В темата за новото Мондео МК5 се спомена за "новите" двигатели - 2.0 дизел 140 и 163 коня.
Стана ми интересно дали има конструктивна разлика между тези два двигателя или е чисто софтуерно,но не получих отговор.
Справка Тук и Тук показва,че хората сблъскали се с двата двигателя са разделени на два лагера.
Едните подкрепят инвестицията в 163те коня и дори автоматик,другите са на мнение,че 163то е 140коня + турбото от 2.2 дизел и е доста бавно в ниските и не адекватна крива на въртящия момент.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Alexi

едва ли някой тук има преки впечатления от 163-коньовия но той реално е същия мотор .. ще е малко по бърз ,остава въпроса дали си заслужава допълнителните 2000 лв .. а ако човек търси с най високото оборудване - там версията със 140 коня не се предлага което стеснява избора :)

pAbLo

#2
Всеки чете и ползва различни източници.
Мен не ми се ровеше 3 часа из Гугъл за повече инфо,но тази тема ще е полезна след 3-4 години,когато тръгнем за НОВ внос :-*

П.С.
Малко на ингилизки
ЦитатFord have just released last year about 6 months ago though a 160bhp/163s version of the 2.0 TDCi engine though on the kuga, its a 2nd generation engine and has been extensively upgraded.. new turbo, new egr, new injectors and pump.. pressure has been increased on the fuel rail etc... a lot more refined
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

hotblooded

 Колкото до "вървежа" 2.2 на Мондео 4 върви точно толкова колкто 2.2 на Мондео 3, напук на 50-те коня отгоре 0-100 за 8,7 сек, а ако ще сравняваме 140./163 коня се натъкваме на факта че 163 (9,8) коня от 0 до 100 е по бавно от 140 (9,5)... За сравнение Мк3 с 2.0 130 коня ускорява за 9,8.
Но нека да разгледаме техническите особености на отделните модели, за да си направим извода кое ще е най-добре за нас:
  2.0 140 коня - нека го приемем за "база": най евтин, нисък данък...  привидно е по-бърз от 0 до 100... Само че колко често правим 0-100? Аз примерно доста по често правя 60-140, или 100-160...  при изпреварване, или 40-100 по сериозен баир (примерно из Хайнбоаз) или из обзорския проход...  140 ката е с малка турбина и се развърта от рано и за това в ниските ще ни се стори по пъргава, по сериозната турбина на 163ката иска повече време, и по-голямо количество газове има и по-голям "лаг" (време за реакция). Ето защо ако сме се закотвили с 40 на 3та и искаме да се изстреляме до 100 (за да изпреварим камион или автобус в Хайнбоаз или Обзор) - 140ката ще ни съврши по добра работа... със 163ката не че няма да стане, но ще изгубим ценна секунда (а понякога това е разликата между успешно и прекратено изпреварване)... Обаче ако продължаваме над 100 - вече 140, 160, 180 - ще усетим че 140ката вече се задъхва, малката и трубинка е достигнала и подминава пика на КПДто си (графиката на КПДто на центробежни компресори прилича на изпънат среден пръст - в един тесен диапазон е ОК, а в страни от него се срива)
  Караме по магистралата, закотвили сме темпомата на 110 (да пестим), обаче застигаме някои дето се влачи с 80-100 - газ до ламарината до 140-160 да го изпреварим - тук 163ката плува във свои води...
Общо взето - 140ката бива за в града, за пътища с по интезивен трафик, където често "сваляш" до 40-50 и се изстрелваш да изпревариш... 163ката - за дълги пътувания по хубави пътища с по-малко трафик или магистралите.
Има и още един момент - ако смятаме да товарим колата (приемрно да пътуваме 4 човека с багаж) - натоварването само засилва и + и минусите на двата модела. В ежедневието обаче разликите (въпреки че са осезаеми) - могат да бъдат компесирани с разумно използване на скоростите.  Естествено - ако искаме автоматична кутия, ще е по-добре да се бръкнем и за 163ката...

2.2 го пропуснах, но от колега които е пробвал и Мк3 и Мк4 с 2.2, знам че е останал разочарован от Мк4 - според него не си струва да се ръснеш 5-6 хилядарки отгоре за Мк4 с 2.2 -  ако не ти стига 2.0-163 - чипваш го, ако смяташ че пак не ти стига - 2.5Т е твоя мотор, и това ако не ти стига - Ауди, Мерц и БМВ те очакват...

pAbLo

И тук се намира отговора на въпроса - защо в МК5 няма 2.2 дизел...
@hotblooded - незнам от къде ги намери тези данни,но в ценовата листа на МП и каталога на Мондео пише
140 дизел - 0-100 - 9.5с -6МТ
                               10.2с - powershift
163 дизел - 0-100 -8.9с - 6МТ
                               9.5с - powershift
При 50-100км/ч
140 -9.1с
163 -8.9с
И тук май се разбра,че 163то е с по-голямо турбо.
За парите на 2.2 дизел има 2.0турбо-бензин но е малко жаден 8)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

Alexi

Цитат на: hotblooded в 26 Ноември 2013 12:37:27
Колкото до "вървежа" 2.2 на Мондео 4 върви точно толкова колкто 2.2 на Мондео 3, напук на 50-те коня отгоре
малка корекцийка 2.2 с 200те коня ускорява за 8.4 до 100 явно си гледал данните на 175 коньовото ,мотора преди фейса .. въпреки ,че точно тоя показател не е толкова съществен щото 440 нютона зор се слагат на асфалта при старт ,във вървежа според мен ще има съществена разлика като цяло в полза на по силния мотор .. малко ме учудва максималната скорост по каталог ,само 220 .. явно е с късичка кутия

pAbLo

Дали гледаме едни и същи технически параметри или МП и те незнаят колко кВ и НМ има под капака (rofl)
Аз виждам - 8.1 - 0-100 ръчни
                    8.4 - 0-100 автомат
и 420 Нм въртящ момент за 2.2 дизел ::)
Като разликата за комби е 8.3/8.6 секунди...
Каталога ми е Май 2012та
Ценовата листа е актуалната Май 2013та
За 420-440 НМ незнам как се слагат на земята,но в това време при каране като бензинова кола,ЕС-макса не отлепя лесно от старта (rofl)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

Alexi

ми аз явно съм гледал автомата .. изрових данните от нета на тия от МР им нямам много вяра .. отноно нютоните нещата са още по мътни .. мотора се слага и на Рейндж Ровър Евоуг ,там пише 440 нютона ..