Термолента за изпускателен колектор

Започната от Радко, 22 Септември 2013 20:54:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Радко

Днеска ми вкараха мухата, та реших да питам. Струва ли си да слагам такава термо лента на изпускателния колектор. 4-2-1 е колектора с тънкостенни тръби. Каква полза има и минуси. Има ли риск да спука тогава тръбата?


opex

по принцип говорихме, че ако се пука нещо се пука главата откъм отворите заради повишаването на температурата поради задържането на топлината вместо да се разсее. Отделно и самия колектор
това се получава в дадени случаи, не във всички. Просто е добре да се проучи всичко. Също и дали въобще ще има ефект от това, като ускоряване на газове и т.н.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Радко

Мда като цяло за това и питах :) Има ли риск някакъв и така Главата е чугунена иначе ...

vladi tanev

Моя отговор е да струва си да се сложи термолента ако е чугун няма смисъл но при черното да при загряване на метала самите газо ве получават по добро завихряне и по бързо се инасят назад  :D  единствено при неръждавейката ако се завият със термолента се пукат понеже не държи така на температура
ето и малко инфо
Тази лента се използва само за стоманени тръбни колектори, а не за чугунени. Това, което прави лентата е да запазва висока и равномерна температура на колекторите и да намалява температурата под капака. Чугунените колектори изстиват много по-бавно от тънко стенните стоманени такива и затова нямат нужда от изолация. Стоманените имат проблем с изстиването от външната страна на тръбите при което се получават сериозни температурни разлики от вътрешната и от външната страна. В резултат вътре в колекторите се получават микро-завихряния, а и скоростта на газовете пада, обратното налягане се увеличава. При сложена изолация се постигат около 8-10к.с. на атмосферен мотор 2.0 16V, спрямо същите колектори, но неизолирани. За Турбо автомобили също има ефект, но по-скоро заради много по-ниската температура под капака на двигателя.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

Радко

Благодаря за инфото Влади! :) Последно има ли значение каква да е лентата и слагането нещо по-специфично. Гледах, че с обикновена скоба винтова ги захващат!?

silver_lcs

Цитат на: Радко в 22 Септември 2013 22:36:17
Благодаря за инфото Влади! :) Последно има ли значение каква да е лентата и слагането нещо по-специфично. Гледах, че с обикновена скоба винтова ги захващат!?
незнам дали има разлика понеже не съм мерил коне преди и след но след слагането на лентата под капака е осезаемо по хладно,което логично означава ,че би трябвало да има ефект(всеки е усещал разликата сутрин рано когато е студено и през деня когато е адска жега)...преди като отворех капака ме лъхаше една адска топлина след лентата няма този вариант...всички мои приятелчета които разбират от коли ми препоръчаха и казаха че със сигурност ще има разлика....аз сложих обикновенна термо лента...захващаш я с скоби с тел с каквото ти падне ...докато я слагаш трябва да е мокра за да може да се разпъне и после да стане стегната...след това ще ти пуши и смърди яко докато обгори лентата но това да не те плаши  ;D успех.

Alexi

чак 8-10 кс не вярвам да дойдат при мотор 140-150 коня атмосферка ,но нищо не пречи да се пробва на конкретен мотор каква разлика ще има

vladi tanev

Чудеса със тази термолента не се случват това за тези коне си е малко не вярно има някакъв ефект просто колата става по рязка най вече намаля температурата под капака аз не съм изполвал скоби а със алуминиев тел съм я увил за термолента ползвай по средния клас поне не се разпадат толкова бързо
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

Радко

Ок благодаря ви! Аз не очаквам никаква промяна във вървеж(респективно конете) или поне се надявам да има някаква дори и минимална. Просто наистина греят много.

THX

Ефекта от понижаването на температурата под капака не е за подценяване. Цялата смукателна система се загрява от двигателя без термо лентата. Като се загрее смукателната система се затопля и въздуха, който двигателя смучи. Нещо елементарно, което се учи в основното училище:
Студен въздух - богат на кислород.
Топъл въздух - беден на кислород.
:)


deo71

От къде купувате термолентата?
До колкото четах трябва да е керемична за да издържа поне на 1000 градуса...

martin1977

Не чети много. Еднакви са всички, само цените им са различни. Пазарна икономика.