Колко надежни са малките колички

Започната от Pyrhel, 13 Октомври 2011 17:03:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

?????????? ncap-?? ????? ????? ?????????. ????? ??? ?????????, ??????-?????, ????????, ?? ??????? ????? ??????? ?? ??????? ????? ????? ? ????? ?????????, ??????? ? ??????? ????? ?? ????????? ???? ??? ?????????/?????????/????? ????. ??? ????, ????? ??????, ?? ??????? ????? ? ????? ?????? ? ??-?????? ?? ?????? ????? ? ??????? ???????... ?? ??? ??????? ????????. ????? ????? ? ??????? ????????? ?? ?? ????? ????? ?????? ????????? ? ??? ??????? ? ??-??? ????? ?????? ?? ???????? ????????.

??? ??? ????? ?? ?????? "?????" ????? ???????:

Toyota Camry vs Toyota Yaris:
http://www.youtube.com/watch?v=uHiYSAenanM

Mercedes C vs Smart Fortwo:
http://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

естествено ,че е много по добре колата да е голяма висока тежка и с много еърбеци .. шансовете да оживееш се повишават .. освен това смятам за апсурдно колата да има еърбеци само отпред .. ми то семейството ми се вози отзад ,ако то няма да оживее аз закво да оживявам  :-[ за това не пестете от автомобил ,изберете модел с поне 8-10 еърбега та да има и отзад ,и избягвайте малките лекички колици особено за извънградско .. и другото важно - карайте разумно ( то не пречи някой психопат да ви удари де ).. на тая тема съм маниак щото много карам ама много и много удари съм виждал ,че и съм участвал в няколко ,хора са умирали пред очите ми ,не е шега работа шофирането ..

escobar

#2
G55 B6/B7

Тихо ми пази и стискай устни...
3970 КГ

Иван Вълков

ама това си е направо Sprinter 4**  при това  с надстройка :D

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

amplified

Толкоз да са грозни... ама веднъж се закачах с такова G55 AMG... преодолява законите на физиката тоя хипопотам баси.
На трета със 100, където имам колкото си искам мощност... Онова ме направи спрял  :'(

Artur_111196

Тоя AMG55 им е най вървящия двигател не се чуди въобще, та макар и в тоя "вагон" забоден пак се засилва прилично...   В иждал съм Волга да къса задния мост на Камаз, колко ли от малките "сигурни коли" го могат... ???

Alexi


Alexi


Иван Вълков

Майко от тоя фокус остана май само една джанта здрава :-[, но като се замисля с 193 километра какво да очакваме. След такъв сблъсък идва "часовникарската бригада" :'(

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

escobar

Ако го направиш с мерак, няма кола, която да те спаси. Даяна си замина с бронирана S-овица.
Малките коли са за градски катастрофи.


PcMan

#10
Е това е мега глупостта със 192км/ч в бетонена стена.. Като да се хвърлиш от 10тия етаж да пробваш дали ще оцелееш, знае ли човек. Ясно е, че е за камерите и шоуто, но е достс подтискащо.
Нещо по-реално, качвано от моя милост:
Fifth Gear - Rear occupants crash test - Ford Focus

При това този фокус е сигурно на Поне 300 000км на вид (след като са го купили мега евтино за да го унищожат). Да повторим фактите - в euroncap челняи е с 64км/ч, тук е 80км/ч, в бетонна стена, много по-лошо от удар с друга кола, тъй като стената няма как да поеме голяма част от енергията на удара. Дали не е здрав фокуса. И в още един краш тест е тестван фокус 1-ца:
Fifth Gear - Used Car Repaired with Severe Economic Restraint in Crash Test

Някой бърка малка кола и фокус. Някой виждал ли е мк1 фокус спрян до някоя корса ? На 1-во място е как и в каква степен е конструирана колата да е безопасна, чак тогава е колко е голяма и висока. Пример:
Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test

На мястото на волвото може спокойно да сложим всеки форд преди мк1 фокус.

Vasilev

Това последното е доста показателно, че не може да се разчита само на размерите. Pantata май за същото ни обясняваше на срещата преди малко. Че реното влиза вътре във волвото  :D

Alexi

размерите играят роля и то голяма ,но когато говорим за коли от едно поколение, това 30 годишно волво много ясно че е подвижен ковчег :)) нещата от тогава доста са се подобрили както става ясно от едно клипче малко по нагоре

hitrata_lisi4ka

Започнах да се замислям дали да не си продам Пуфито с тези примери  :D
Искам нещо русо, може и метла!

Artur_111196

Продавай го и взимай катафалка, :P  защото масата е от огромно значение при сблъсък, всички гледат деформацията на купето при по старите коли а никой не се замисля за налягането във вътрешните органи когато се спреш буквално в някоя планина от ламарина  с малката си уж технологична кола..  В единия от клиповете даже си мисля че нещата са малко нагласени по отношение на различната скорост на двата Шевролета, защото новия видимо по лек не отскача назад при удара, което е невъзможно при еднаква скорост, а такова Малибу се използва в едни състезания и носи толкова много на удари че нещо ми се вижда нереално да се смачка така.... ::)

hitrata_lisi4ka

Една Тойота Тундра, май ще е удачен избор? А каква е гаранцията, че при удар няма малката кола просто да заседне В голямата? Поне имам някакъв шанс за реставрация...
Искам нещо русо, може и метла!

Artur_111196

Ще отвориш на Тундрата вратите и малката ще мине "транзит"....     :))  Иначе  добър избор...

hitrata_lisi4ka

Ххахаха....с Тундра, няма начин да не ме забележат...не като сега  (omg)
Искам нещо русо, може и метла!

Artur_111196

Със сигурност, даже ще те усетят ако се стигне до там!!!

peterpetroff

Когато е конструирано Малибу-то  нейде в началото на 60-те години на миналия век и хабер са си нямали от това да пазят пътници и шофьори в колите. Верно коли по към 3 тона с V8-ци, но без никаква мисъл за сигурността на човеците вътре, самата рамка на конструкцията не е замислена да пази хора. Трябвало е да дойдат 80-те години на миналия век за да се сети някой, че най-ценното не е как изглежда колата, а да пази живота на съществата вътре преди всичко. Освен това в момента се извличат по 130 коня от литър обем на двигателя, от които без никакво затруднение могат да се вложат в една 3-метрова кола, тежаща не повече от тон и това вече изглежда опасно! Само да се спомене, че от 5-литров V8 през 60-те са измъквали по 130-150 коня. Е, разни шведи са се сетили, че стоманените рамки на двигателя и гредите във вратите могат да съхранят нечия душа жива, но е супер несериозно да правиш краш тест на Модус от миналата година и 940-ка от преди 25 години при положение, че се работи непрекъснато и супер прогресивно по отношение безопасността на пътниците.


viksata

Нека да обърна внимание че двигателя на Волвото е премахнат така че според мен този тест е абсолютна реклама!!!!!

crash test  има от 50-те години и не е вярно че на са мислили за хората и то пък спец във Волво!!!!

Fifth Gear ми паднаха в очите  (angry)

И естествено купувайте нови коли защото старите са боклуци!!!!


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

hotblooded

  Жестоките деформации в областта на багажника и моторния отсек има за цел да поемат повече енергия от удара и да не се деформира "клетката" за пътниците. Днес колите са много по обезопасени при челен удар и може да се стигне до следните парадокси при челен удар - сблъсък на Жигуль със Фокус - фокуса тоталка, но хората вътре живи, жигулето може да се възстанови - но вътре хората при св.Петър.
Другия парадокс от рода тежко VS леко превозно средство, който се случи наскоро - катастрофа на влак и камион  машиниста беше смъртно ранен в кабината, пулта за управление го беше премазал в задната стена

hotblooded

Цитат на: viksata в 31 Март 2012 08:52:46
Нека да обърна внимание че двигателя на Волвото е премахнат така че според мен този тест е абсолютна реклама!!!!!

crash test  има от 50-те години и не е вярно че на са мислили за хората и то пък спец във Волво!!!!

Fifth Gear ми паднаха в очите  (angry)

И естествено купувайте нови коли защото старите са боклуци!!!!
КРаш тестовете от 50те години са правени не от произоводителите, а от учени и организации които повдигат този въпрос. Иначе за "титаничен" сблъск които съм виждал - Форд таунус'79 (може би най красивия Таунус - две врати и късия стоп) отнесе странично Волво 244 - волвото се прости със задния си мост и багажника му се овори странично, таунуса се деформира така че не мога да го опиша - но 4 човека вътре - дори нямаше нужда да влизат в болница. Шофьорката на Волвото се отърва със силна уплаха...
  Най грозния който съм виждал - КрАЗ и Вартбург, челно  - грозна, много грозна гледка. Другото беше влак и жигула, влака беше със 100, жигулето се закачи отпреди и беше влачено 300 метра  (puke)

escobar

За удари да не дава господ, но Фиестата като изработка се оказа много издържлива.

Alexi

проблема на Фиестата е че ако се блъсне в нещо от класа на Мондео и по тежко/голямо/високо шансовете на пътниците са 20% към 80% в полза на голямата кола ..

hotblooded

Цитат на: Alexi в 31 Март 2012 13:09:07
проблема на Фиестата е че ако се блъсне в нещо от класа на Мондео и по тежко/голямо/високо шансовете на пътниците са 20% към 80% в полза на голямата кола ..
Ако говорим за челно-челно си прав. Ако Фиестата се забие с муцуната си в колонката на  Мондео - вече отиваме на 50/50. Обаче ако Мондео отнесе странично Фиеста - ще бъде грозно....