Спортно окачване и полиуретан- дали спестяваме пари?

Започната от kenykirilov, 13 Май 2013 19:06:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kenykirilov

Въпросче, колеги- със портно окачване и полиуретанови тампони дали ще се отърва от страха наречен 'каране по бг пътищата". Чудя се при положение че фокуса е със спортно окачване (мк1), ако сложа полиуретанови тампони ще огранича ли разбиването на предницата? Или ще ми се наложи да продавам окачването, да взимам обикновено- меко и на него да сложа полиуретанови тампони? Кое ще излезне най-здравия вариант?
...не може един човек да знае и може всичко, но винаги може да опита!


К.Методиев

В момента карам със спортно окачване и полиуретанови тампони на носачите само, реално колата седи много по добре на пътя отпреди, иначе тампоните на носачите ми бяха консуматив на 3-4 месеца.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

kenykirilov

ясно! А като я караш колата как си по неравностите... не ти ли хлопкат пластмаски и тем подобни. На мен тази кола ми е по-шумна отвътре в сравнение с голфа, който е тройка и е турбо дизел .. но той беше с нормално окачване и с 15 ски гуми на 55 профил
...не може един човек да знае и може всичко, но винаги може да опита!

К.Методиев

Аз съм с 16-ки 55 на 205, да ми хлопат пластмаси нямам но си вози твърдо, неравностите по пътя ги обира постоянно, но така си беше и с нормално окачване.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

kenykirilov

значи тря да ме светнеш за полиуретана къде.. как колко пара и така.. че за предни носачи не видях.. само за отзад има в сайта дето гледах. (а аз имам да уплътнявам и укрепвам кори за тва ми подрънкват )
...не може един човек да знае и може всичко, но винаги може да опита!

К.Методиев

Мойте са по поръчка 140лв излизат с куриерските услуги.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Alexi

няма нито една кола дори от висок клас излизаща с такива тампони .. замислете се по тоя въпрос - какво върши тампона и дали не елиминираме основната му функция слагайки парче пласмаса

bay_huy

не е точно така. тампоните са конфорт и удобство на пътниците. в спортните коли (WRC, DTM, WTCC а не серийните "спортни" коли) няма или са сведени до минимум. повечето са с powerflex които пуснаха и нова серия с по твърда версия на тампони които са track only. не са пласмасови просто са по-твърди и не позволяват усуквания и движение на окачването особено след като се сложи спортно окачване. точен отговор не мога да дам кой е най-добият вариант дали само с окачване или с тампони или и с двете но мога да ти кажа, че с сигурност ако има окачване трябва да има и тампони от там други стабилизирасти щанги и така до девето коляно  ;D с смяната на окачването се променя цалостната геометрия на окачването и по веригата трябва да се прерпавят куцащите звена. и на мене ми предстои тепърва да се задъбочавам в темата така, че ще подсказвам а и много ще се радвам ако ме изпреварите и кажете кое и как е най-добре и най0вече да не забравяме, че в бг и танк да караш ще се счупи  :P

К.Методиев

Алекси основната функция на носача си я има и то е движението нагоре надолу, елиминира се завъртането на носача около оста си което се случва с гумените тампони, реално ги пробвах как се държат със стандартно окачване си е едно към едно с гумен нов тампон, единствено волана е една идея по точен като реакция.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Alexi

тия коли дето ги цитирате не са серийни нито са евридейки .. замисли се защо там не е шарнирна връзка ,тогава ще се елиминират тотално милиметрите завъртане около оста си на носача .. защо примерно амортисьорите лягат на тампони а не за заболтени на купето и т.н...
за да ти яде така тампони на носача има нещо друго по предницата ,моите примерно са оригиналните на близо 170к км и са ок ..


К.Методиев

Абсолютно всичко по предницата и от зад е в норма на машината за реглаж, ако са толкова добри оригиналните тампони на мк1 и мк2 нямаше да има 3 модела носачи, това им е слабото звено, всеки може да преценява с какво да си карта колата, аз за мен съм си преценил.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

momo76

Цитат на: Alexi в 14 Май 2013 12:57:18
тия коли дето ги цитирате не са серийни нито са евридейки .. замисли се защо там не е шарнирна връзка ,тогава ще се елиминират тотално милиметрите завъртане около оста си на носача .. защо примерно амортисьорите лягат на тампони а не за заболтени на купето и т.н...
за да ти яде така тампони на носача има нещо друго по предницата ,моите примерно са оригиналните на близо 170к км и са ок ..
То при такива коли май няма много гумени неща освен гумите. Почти всичко по окачването е на твърда връзка.
Личното ми наблюдение по въпроса - една обикновена Октавия, след смяната на всички тампони по задния мост с полиуретанови, колата стана друга - изчезна неприятното залюляване на задницата в завой. След това смениха и предните тампони + пружини Айбах и се получи една много приятна за каране кола.

silver_lcs

Цитат на: Alexi в 14 Май 2013 12:57:18
тия коли дето ги цитирате не са серийни нито са евридейки .. замисли се защо там не е шарнирна връзка ,тогава ще се елиминират тотално милиметрите завъртане около оста си на носача .. защо примерно амортисьорите лягат на тампони а не за заболтени на купето и т.н...
за да ти яде така тампони на носача има нещо друго по предницата ,моите примерно са оригиналните на близо 170к км и са ок ..
колега ти какво си направил по колата си  освен стандартно ??? Не е нужно да убеждаваш кое е по-добре за теб ...Теории мога да чета в всички форуми,въпроса е кой се е сблъсквал с въпросната дилема....и аз съм с полиуретани на носачите и спортно окачване,сигурно и аз съм от заблудените които си прецакват колата с поставяне на такиви "измислици"...И с полиуретани неможе да се кара евридейка кола ли ?колата става по стабилна и устойчива а не да е като лодка....не виждам нищо глупаво в това да направиш нещо различно и да не сменяш през половин година тампони, а и зависи по какви пътища караш и как караш....
Ето затова имам 20 мнения в форума защото философи много а тези които си правят колите уникални не пишат тук а лежат под нея :-\ :-\ :-\Нищо лично колега ;)

Bobi

Цитат на: silver_lcs в 14 Май 2013 19:41:11
Ето затова имам 20 мнения в форума защото философи много а тези които си правят колите уникални не пишат тук а лежат под нея :-\ :-\ :-\Нищо лично колега ;)

Принципно съм съгласен с всичко, което си казал, освен с горното. А замислял ли се, че тези философи имат толкова много мнения, защото освен че лежат под колите и си ги правят уникални, в същото време идват и споделят кое как се прави, и че пълнят форума с полезен материал?

Както и да е, по темата - и аз съм решил да си сменя тампоните с полиуретанови такива, когато им дойде времето.

silver_lcs

Цитат на: Bobi в 14 Май 2013 19:56:40
Принципно съм съгласен с всичко, което си казал, освен с горното. А замислял ли се, че тези философи имат толкова много мнения, защото освен, че лежат под колите и си ги правят уникални, в същото време идват и споделят кое как се прави, и че пълнят форума с полезен материал?

Както и да е, по темата - и аз съм решил да си сменя тампоните с полиуретанови такива, когато им дойде времето.
Това ,че имаш 100000 мнения по никакъв начин не означава ,че лежиш под колата и после споделяш тук....много малко са тези които си правят колите и после споделят ,от много години съм по форумите и съм видял какво ли не и каде ли не,няма как да ме убедиш в обратното ;) нооо всеки има право на мнение ;)
Няма да сбъркаш ако ги смениш ...аз ще сменям всички задни но малко по малко ,че са 14 на брой а и не са евтинки....а и не съм замислил една или две щуротии по колата...

Alexi

определено не лежа под колата си колега .. тя ме вози по другите дела с които се занимавам ,има си майстори да лежат под нея когато се счупи .. доста по отдавна съм от теб по форумите сменил съм доста коли и съм минал много повече километри от колкото ти някога ще минеш .. подобни неща като монтиране на такива тампони за мен е побългаряване ,все едно да си вържа маркуча на интеркулера с тел вместо със скоба щото телта е по евтина .. това е моето мнение и съм го изказал най любезно ,всеки има право на мнение нали така ? аз не те квалифицирам ,ще те замоля и ти да не ме квалифицираш ..

silver_lcs

Цитат на: Alexi в 14 Май 2013 20:31:19
определено не лежа под колата си колега .. тя ме вози по другите дела с които се занимавам ,има си майстори да лежат под нея когато се счупи .. доста по отдавна съм от теб по форумите сменил съм доста коли и съм минал много повече километри от колкото ти някога ще минеш .. подобни неща като монтиране на такива тампони за мен е побългаряване ,все едно да си вържа маркуча на интеркулера с тел вместо със скоба щото телта е по евтина .. това е моето мнение и съм го изказал най любезно ,всеки има право на мнение нали така ? аз не те квалифицирам ,ще те замоля и ти да не ме квалифицираш ..
хаха това с повечето изминати километри ме развесели ,не мисля,че е нужно да си мериме пишките с това кой колко км е минал..и аз имам един колега който всеки ден пътува София-Дупница за да работи но като дойде в София в трафика и се насира понеже на магистралата е лесно да лепнеш 150 и да държиш волана..важен е усета и майсторлъка не километрите ;)...
аз пак ти задавам въпроса ти какво си направил по различно от стандартното на  колата си или на някоя друга кола и тогава ще разбереш какво имам предвид...А и да не забравяме кое лично сам си направил ?

Bobi

Тая тема взе да отива на майната си. За мерене на пишки - лични съобщения, скайп, неделна среща. Все пак темата е за тампони и окачване.

P.S. Някой има ли представа колко струва целият кит  (преден + заден мост) Powerflex за Фокус 2, хечбек? Гледах в сайта им, имати някакви номера, но не можах да разбера колко общо на брой са тампоните...

ffmk1l

Спрете се, няма лошо да сте на различни мнения, нали? Аз като не съм съгласен с Пърхела за маслата да взема да го нападам ли, какво? Бъдете по-толерантни към чуждото мнение. С Алекси се познаваме лично, на мнение съм, че е понатрупал доста опит, с другия колега не съм имал късмета да се видим лично, дано да стане на Калояново, истински фен съм му.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

К.Методиев

Виж си окачването в микрокат и ще разбереш колко тампона има.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


silver_lcs

Цитат на: Bobi в 14 Май 2013 21:00:26
Тая тема взе да отива на майната си. За мерене на пишки - лични съобщения, скайп, неделна среща. Все пак темата е за тампони и окачване.

P.S. Някой има ли представа колко струва целият кит  (преден + заден мост) Powerflex за Фокус 2, хечбек? Гледах в сайта им, имати някакви номера, но не можах да разбера колко общо на брой са тампоните...
Имаш право ;) на powerflex са големи цифри...ще ти излезне една шапка с пари....направи тези които можеш тук в БГ другите си ги поръчай...аз така ще направя....ами то принципно не всеки тампон може да се направи според зависи е...но легни и ги преброй най-лесно е така...За мойта отзад са 14 тампона по 30 лв грубо си ги слагам излиза около 420 лв но без куриери и непредвиден някой по-скъп тампон...

Bobi

Мерси. Аз ли бъркам някъде или гледма на грешно място  ::) ? В сайта на Powerflex всичко, което продават за модела, струва към 190 лири. Тия 400 + лв не са ли безобразно много за но нейм тампони?

Питането ми е сериозно, не разбирам много от тампони, нито от нормални и високи цени за тях.

bay_huy

Целия кит на powerflex за ST ми излиза около 860лв без доставка като цената в официалният сайд е най-ниска. Няма да е голяма разликата в цената за нормания фоку

Alexi

Цитат на: silver_lcs в 14 Май 2013 20:55:36
хаха това с повечето изминати километри ме развесели ,не мисля,че е нужно да си мериме пишките с това кой колко км е минал..и аз имам един колега който всеки ден пътува София-Дупница за да работи но като дойде в София в трафика и се насира понеже на магистралата е лесно да лепнеш 150 и да държиш волана..важен е усета и майсторлъка не километрите ;)...
аз пак ти задавам въпроса ти какво си направил по различно от стандартното на  колата си или на някоя друга кола и тогава ще разбереш какво имам предвид...А и да не забравяме кое лично сам си направил ?
отново се опитваш да ме поучаваш .. за мен колите са за каране не да лежиш под тях и да им слугуваш аз се качвам на колата въртя ключа и минавам 300-500-800 км днес .. поддържа се безкомпромисно с оригинални консумативи и части ,карам с нови гуми , нямам нужда да се доказвам като си сложа джанти дето ми излизат от калниците или пък имитация на карбон , тиксо тунинга не ме влече съжалявам .. ще те видим на калояново как държиш волана ..айде вече по темата

Bobi

800 лв за тампони е нерентабилна инвестиция на кола за 8-10 к. Май ще пропусна този ъпдейт.

Светльо

От скоро съм долу с червени пружини и газови амортисьори, предстой ми правене на тампони с най-голяма твърдост, мога да кажа от лично усещане, ЗА НИЩО НЕ БИХ ВЪРНАЛ СТОКОВОТО ОКАЧВАНЕ! Повече мисля няма смисъл да коментирам :)

Виктор Велев

Цитат на: Alexi в 14 Май 2013 22:45:33
отново се опитваш да ме поучаваш .. за мен колите са за каране не да лежиш под тях и да им слугуваш аз се качвам на колата въртя ключа и минавам 300-500-800 км днес .. поддържа се безкомпромисно с оригинални консумативи и части ,карам с нови гуми , нямам нужда да се доказвам като си сложа джанти дето ми излизат от калниците или пък имитация на карбон , тиксо тунинга не ме влече съжалявам .. ще те видим на калояново как държиш волана ..айде вече по темата
Това че ти не си падаш по тунинга не означава да даваш наклон на другите и не всеки иска като си кара колата да е все едно кара кораб!!!

Bobi

Първото следващо мнение, което няма връзка с темата и цели единствено мерене на пишки и кой е най, ще доведе до заключване на темата...

bay_huy

Закачих тампоните и окачването на колата карам я от 2 дена и е голям кев. Реагира на всякаде и кмного директно. Дори различният наклон я мести веднага на мене лично ми харесва страшно много тврда е директна е всичко е супер. За цена не ми легна много евтино но за сметка на това удовошствието е огромно. Ако имам проблеми с нещо ще пиша след като я покарам малко повече.

К.Методиев

Бай явно е че потвърди моето мнение в сравнение с стандартните тампони.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.