Focus 2 - хладилна жабка

Започната от Bobi, 02 Май 2013 16:25:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Какво мислите за тия хладилни жабки? Мисля, че за лятото е готина екстра. :) Предполагам няма да държи минусови температури, но ще върши работа да ти държи водичката охладена или шоколада неразтопен.

Та, мога ли да си вградя такова нещо в колата? Питам, понеже колата е с климатик, ако беше с климаторник- отговорът е ясен... Какви части ще са ми нужни освен въздуховод и клапа?

Благодаря!


tropper

#1
Ако намериш чертеж или подробни снимки на блока за парното/климатика ще се види много лесно.

Не съм сигурен как е при Фокуса, на Мондео МК1/2 може да стане лесно. Там въздуха след вентилатора първо минава през охлаждащата пита на климатика, после с клапа се насочва дали да минава през затоплящата на парното или да излиза директно. Ако и при фокуса е така, то може оттам да вземеш студен въздух. Трябва и все пак отнякъде да изкараш другия въздух от жабката за да може да работи системата и да не духа студено през процепите на жабката на голите крака на пасажерката :P Според мен е удачно да го пратиш към засмукването на вентилатора. Предвид че искаш да охлаждаш, трябва тръбата със студен въздух да я вкараш в горната част на жабката, а изходящата с топъл въздух да я взимаш от долу, за да може да ти се охлажда сравнително равномерно пространството. Клапа не знам до колко ти трябва... може и да го оставиш постоянно свързано. Просто зимата няма да включваш климатика винаги, но ще си имаш проветривост на жабката. Долната тръба (изходящата) трябва да снабдиш с филтър-мрежичка, за да не ти засмуква каквото не трябва :D От диаметъра на маркучите ще се определи каква част от въздуха от климатика да минава през жабката, съответно имай предвид че това ще намалява леко ефективността на климатика за купето. Може да монтираш някакво ръчно управляемо кранче на една от тръбите за регулиране и/или спиране :D

Тия дни и аз се замислих за реализация на хладилна жабка при мен :P

Цитатако беше с климаторник- отговорът е ясен...
Колко пък да е ясен, освен ако не е N-зонов и една от екстрите му е "хладилна жабка"   (fri)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

tropper

Като въздуховод, според мен, би трябвло да свършат работа маркучи за водна риза ф18, които използват газаджиите, за да свържат изпарителя към водната риза - евтино и достъпно решение. Маркуча може да нанижеш на Щуцер за кабели с подходящ размер без капачката и да го стегнеш със свинска опашка или скоба, а самия щуцер ще ти даде монтажа в дупките на блока на парното и на кутията на жабката, които ще пробиеш.
Е няма да е като заводско, но е скрито и не се вижда и за 10лв и една неделя разглобяване/сглобяване си готов  (thup)
Имай предвид, че каквото и да правиш, ще изисква сваляне на таблото, така че се подготви психически за много гърч.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Alexi

със един макетен нож ще ви направя такава жабка за 10 мин :))

К.Методиев

Според мен е не ефективно и нерентабилно да се мъчиш с хладилна жабка, поне мен не ме устройва не, че не ми мина през акъла като слагах климатика, но аз като си ходя на риба и взема бира колко бира може да се събере в жабката?

Дам, малко, затова си взех хладилник, събира много бира, охлажда и като колата не работи, а слънцето пече, бонус е, че мога да си я карам в която и кола искам, че май вече с мондеото няма да ходя на риба.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

kangaroo

На C-max-а има като екстра хладилна конзола. Ford C-Max Rear seat centre console (Light Flint) - 2003 - 2010 - 1376399, дали няма и за фокус

Bobi

Има и фокуси с такава екстра.

momo76

Сега рових по Миктоката.
Има си го фабрично и май трябват само тръбата 1369486 - 104.82лв, решетчица за жабката 1369520 - 8.47лв. и някакъв адаптор за тръбата 1374411 - 4.75лв.
За жабката не дава различни варианти - явно си е една и съща. И за кутията на парното не видях да има варианти с охлаждане или не на жабката.
Давай да поразглобим на срещата и да видим какво точно може да се направи.