Нестабилни обороти на празен ход

Започната от ffmk1l, 22 Април 2013 13:48:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ffmk1l

При работа на двигателя на празен ход оборотите играят леко, това го прави от много време, но сега ако работи 2-3 минути на празен ход притриса и иска да гасне. При движение няма проблем. Колега предположи, е е зацапан дебитомер, според вас какво е? Двигателя е 2.0 ЗЕТЕК, няма газова уредба.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...


whaaazp

#1
Нищо няма да загубиш ако изчистиш клапана за празен ход тема, и MAF сензора (дебитомера).

При мен ставаше същото от време на време и след почистването им се оправи.

Nebhotep

Загуба на вакум, неправилни показания на ламбда сондата, задръстен горивен филтър, първоначални симптоми на заминаваща си бензинова помпа, датчик за положението на дроселовата клапа, неработещ клапан за вентилация на резервоара 8)


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

tropper

#3
Ако колата върви добре иначе и няма проблеми в движение, бих заложил на нещата в този ред:

0) Загуба на вакуум
1) IACV - клапана за празния ход или TPS - датчик за положението на дроселовата клапа
2) MAF - дебитомера
3) свещи/кабели/бобина
4) Ламбда
5) налягането на безина - помпа или филтър ще се отразява много повече във високо натоварване на двигателя, не толкова на празен ход

Една диагностика да направиш?
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Alexi


ffmk1l

Благодаря на всички за отговорите. В събота ще се гледа колата.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

tropper

Да, и вакуума е много вероятен. Допълвам в списъка :)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

ffmk1l

Оказа се дебитомер, сигурно ще се сменя, макар че засега прави проблем единствено на празен ход.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

kenykirilov

Колеги, малко да вмъкна в старата тема нещо ново- моята е на метан със същия зетек 2.0 двигател. На празен ход като не е загряла ( сутрин примерно) като я запаля (пали на бензин) и опитам да подам газ, колата прекъсва. Както натисна лекичко дори педала на газта двигателя приглушава работата и се опитва да изгасне. След около 30-40 секундна работа на свободен ход вече всичко е наред, докато не се наложи да я настъпя рязко. При рязко настъпване, дори на загрял мотор пак не тръгва веднага. Зачудва се за момент  >:(  ... Има ли вероятност да е от някоя свещ или ще да я карам на диагностика ? (което може би е най-лесния вариант)
...не може един човек да знае и може всичко, но винаги може да опита!

alishanov

Цитат на: kenykirilov в 13 Май 2013 19:28:17
Колеги, малко да вмъкна в старата тема нещо ново- моята е на метан със същия зетек 2.0 двигател. На празен ход като не е загряла ( сутрин примерно) като я запаля (пали на бензин) и опитам да подам газ, колата прекъсва. Както натисна лекичко дори педала на газта двигателя приглушава работата и се опитва да изгасне. След около 30-40 секундна работа на свободен ход вече всичко е наред, докато не се наложи да я настъпя рязко. При рязко настъпване, дори на загрял мотор пак не тръгва веднага. Зачудва се за момент  >:(  ... Има ли вероятност да е от някоя свещ или ще да я карам на диагностика ? (което може би е най-лесния вариант)

Според мен колега си прегледай свещите.Един приятел имаше същият проблем и се оказаха свещи!!!


К.Методиев

Освен свещите може да имаш и грешни данни от ETC сензора и затова на студен мотор да глъхне.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

lordextra

Ако все още  има проблем, що не погледнеш маркучите под смукателния колектор 3 броя, дали не са напукани ???
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

kenykirilov

Цитат на: lordextra в 14 Май 2013 22:49:03
Ако все още  има проблем, що не погледнеш маркучите под смукателния колектор 3 броя, дали не са напукани ???
Колега, от маркучи страдах с голфа и накрая им хванах цакта, сега ако и с тая е така ше се спукам от смях. Дано не е нищо серозно. Утре ще видя как ще свърша със задълженията и ще й обърна внимание на колата.
...не може един човек да знае и може всичко, но винаги може да опита!

ffmk1l

Така, смених дебитомера с нов, това ми беше изписало като грешка. Положението се пооправи, но не напълно. Има го това известно играене на оборотите на празен ход все още. Моя приятел Тодор (от него го взех) ми каза, че като я понастъпя извън града, ще се оправи. Градско я изрязах няколко пъти, изминал съм около 50-60км след смяната.
Известно време карах с откачен дебитомер, дима от ауспуха беше с друга миризма от нормално, може би това се дължеше на по-богати смеси, и по-голям разход ми даваше тогава. Сега пак имам усещането за преразход и същия мирис.
Може и да си внушавам, не знам.  Има ли го тоя период на сработване?

Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

hotblooded

 Подобен проблем имах преди години с една Омега... Комп-а отчиташе грешка в дебитомера, колата работеше с нестабилни обороти на празен ход, в последствие започна все по мудно да ускорява, накрая взе да забива нос при ускорение - сменихме 2 дебитомера, сменихме и ECM (добре че имахме оборотни)... изпонацапа 3 компелкта свещи през това време но все повече се влошаваше положението.  Оказа се че мембраната на регулатора на налягане е скъсана и от там влиза доп. гориво в колектора...

ffmk1l

Проблема се оказа следния: липса на вакуум в горивната рейка. От температурата гуменото маркуче беше се вкоравило и буквално счупило на две.  Ново маркуче 6мм около 10-на сантиметра излезе цялата работа.  (bow) пред човека, който откри проблема след като проверихме поне 15 показателя, и всичко си беше в норма...
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

ffmk1l

Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

К.Методиев

Това колега е или вакума за егр клапана или за регулатора на бензина.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

VenZo

Привет колеги. Имам същият проблем с оборотите на и не знам дали с една диагностика ще се открие проблема.. Колата е Фокус 1,6 16в. След като я закупих й сложих газов инжекцион. И при мен при закряване на мотора, оборотите падат на около 700-750 и се слуша едно глъхнене. Колата направо потреперва от вибрации (на газ) При бензин малко по-слабо се усеща глъхненето, но пак оборотите са около 750. Доколкото знам трябва да са около 900. Стъпковото моторче е чисто, въздушният филтър е сменен, свещи също. Чудя се дали не е дебитомера или пък датчика на скоростта.. Имам проблем със километража.. до преди 10 дни работеше когато си поиска, от 2-3 палене на мотора и зацепваше. 10 дни вече работи, спрял е само за около 500 метра и се включи. Когато не работеше на мястото на навъртяните километри имаше 6 чертички ------. Та, да карам ли на диагностика или да пробвам със споменатите от вас повреди преди това. Благодаря предварително

tolubeev

#19
Откри ли нещо? И аз имам, почти същия проблем с оборотите. Само, че с изкл. дебитомер работи малко по-добре. Нещо не съм съгласен, че веднага след поставянето на газов-инжекцион, на всички и се прецакват: дебитомер-ите и/или TPS датчика на дроселовата клапа. Ако някой е намерил някакво решение, моля, нека го сподели с нас! ??? ]
NVasilev


VenZo

При мен се оказа ламбда, все още съм си със нея, защото за сега отчита нормално и на диаграмата си въври зиг-заг и волтажа и е наред. Дебитомера нещо ми изкарва ниски стойности. Така ми каза един приятел който с негова помощ я закачих и прегледахме стойностите. Дебитомера показа 1.6 - 1.8 g.s ... което незнам какво означава, но според него трябвало да бъде над 2.

Xrishr

Цитат на: whaaazp в 22 Април 2013 14:16:31
Нищо няма да загубиш ако изчистиш клапана за празен ход тема, и MAF сензора (дебитомера).

При мен ставаше същото от време на време и след почистването им се оправи.

opex

Оборотите играят и при проблем с клапана за картерна вентилация, също и ЕГР.
Имайте предвид, че грешни показания на даден сензор може да не са заради самия него, а заради дефект някъде другаде по системата. Пример - клапана за картерна вентилация няма проводници/сензор за отчитане качеството му на работа и при това положение няма как да се знае колко точно е наред и в този смисъл ако е тръгнал да заминава и примерно не дозатваря правилно към всм. колектор ще постъпва въздух неотчетен от дебитомера и на празен ход ще беднее сместа, и някой пишман диагностик ще каже, че сондата е за смяна, което ще бъдат излишни пари. Търсете сервиз, в който знаят как работи системата, а ако са запознати конкретно с Форд още по-добре, вместо сервиз, в който поназнайват нещата на общо основание ниво "Жигула" в повечето случаи.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

chokolino771


opex

Автора е с бензинова кола в профила и за това го написах. От дизела да не казвам, че нямам никаква идея, ама е близо :) Все пак не е невъзможно примерно тази част с ЕГРа
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

ilian_ice

Колеги, имам същия проблем. Бензинов двигател, Фокус 1999, 1.6, с газов инжекцион. На празен ход оборотите са високи (800-900, а по книжка са 750, и допреди месец си бяха 750) и на газ и на бензин, на газ повече. Отделно при движение като превключа на 2ра примерно или на 3та и при подаване на газ по рязко и ми притриса доста докато влезе в обороти. Свещи са сменени, преди малко бях на диагностика и нищо не показа, майстора каза че най много може да ми изчисти дросела. Да ама и след това проблема е същия и стои, а аз за едно "добър ден" в сервиза олекнах със 70 кинта за час. Незнам, може и толкова да си струва но проблема не е решен. Моля ако някой знае  майстор, който му е решавал подобен проблем да сподели.

Stoqn88

Добър вечер. Моят проблем е следният. Имам форд фокус 99 1.4 газ бензин мисля че е 100 коня. Като цяло колата си е фред обаче оборотите ми са прекалено ниски 500 и на газ и на бензин. Докато не загрее малко постоянно гасне КАК да си ги вдигна сам или да ходя на маистор. Др проблем е ,че до 80 км всичко е ОК след 80 км колата взима да тресе отпред вдясно всякаш шума и тресенето идва от гумата с лети джанти съм 15-ки смених гумите и им направих реглаж маи беше. Обаче проблема си остана. Може ли да е от тампон на двигателя и след 80 км да прави така. Мерси предварително

Pyrhel

Моля те, нека отделните въпроси, които нямат общо с първоначалните да са в отделни теми - ниските обороти нямат много общо с тресенето отпред в дясно след 80 км/ч...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.