МК 3 проблем с климатроник

Започната от radikn, 07 Април 2013 09:48:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

radikn

Вчера забелязах че като запаля климата работи 3-4 мин., духа си студено, а после само топло ::)...
някой да е имал подобен случай ?


ceco.deyanov

Я кажи какво е положението на бутоните на климатроника.
Така прави когато колата не е загряла а е настроена да духа на топло.
Ти какво искаш да ти духа топло или студено?
Друго което се сетих бутона АС трябва да е включен за да ти духа студено.

radikn

Аз съм с Denso-то...
АС си е включено, градусите са на под 18 исках да ми духа студено ;D, ама то духа само няколко мин.
пробвах и на AUTO и на ръчно упр.-все така...

Pyrhel

Като го пуснеш и почне да духа топло, компресора чува ли се да включва и изключва през няколко секунди? Пусни климатика и застани пред колата, перката на радиатора включва ли се? А когато поче да духа топло работи ли перката все още?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

radikn

Перката си върти постоянно даже температурата на мотора пада на около 70 градуса (градско), колкото до компресора мисля че не включва, но не съм сигурен ...
Лошото е че сега е голям студ и сигурно изобщо няма да включи.

отивам да пробвам!

supertorr

Подобен проблем имах и аз- при включване духа извесно време студено, а после позатопля. Също включваше и изключваше компресора през няколко секунди / 5-10-20/
Проблема се оказа намаляло количество фреон. След допълване вече почти 2 години няма проблем
Правил ли си скоро профилактика на климатичната система?

moni74

И при мен фреона беше малко - 370 вместо 700.


----------------------------

radikn

Интересно: вчера беше около 23 градуса и аз май го бях "нагласил" на 18
сега е 13-14 градуса и както си е на 18 директно си почва на "топло", а като го направя на LOW - от духалките си излизат 2 градуса,
с други думи май на LOW работи като климатика на МК1 :))

иначе профилактика още не съм правил, все пак я купих февруари

moni74

Първо направи профилактика, дозареди ако се наложи и тогава отново провери как работи.


----------------------------

supertorr

Както Анатолий каза по-горе пусни климатика, застани отпред / на вдигнат капак/ и слушай дали има " чат" чат' чат" т.е включва и изключва компресора. Може да погледнеш и към самата шайба и да го видиш това. Ако е намаля фреона това е основния признак.


Alexi

то може да чатка ама като няма фреон ... сега в тоя студ не можеш да го пробваш ,изчакай да се стопли и задължително му допълни фреон и смени маслото му то е 50-60 грама

supertorr

Цитат на: Alexi в 07 Април 2013 13:09:14
то може да чатка ама като няма фреон ... сега в тоя студ не можеш да го пробваш ,изчакай да се стопли и задължително му допълни фреон и смени маслото му то е 50-60 грама
Чаткането / т.е вкл и изкл./ идава от това че няма достатъчно. Ако си е ок няма да го прави.

Alexi

винаги включва и изключва ,не работи постоянно .. по скоро ако няма фреон ще изключва много рядко или никога

supertorr

Цитат на: Alexi в 07 Април 2013 13:15:27
винаги включва и изключва ,не работи постоянно .. по скоро ако няма фреон ще изключва много рядко или никога
Ако няма фрео прави това чаткане през 5-10-20 секунди, което не е нормално.
Климатика включва и изключва на определени периоди в зависимост от каква температура трябва да се достигне- ако е вкл. и трябва да сваля доста работи по-дъго, ако само поддържа по каратко, но такова вкл/изкл. няма. Това също едоста вредно за един компресор и му скъсява живота.

moni74

Цитат на: Alexi в 07 Април 2013 13:15:27
винаги включва и изключва ,не работи постоянно .. по скоро ако няма фреон ще изключва много рядко или никога

На ситроена включваше, работеше за кратко и се изключваше - оказа се, че магнита на компресора е заминал. Като го свалихме видяхме, че е влязла някаква влага и мястото, където има закачени два кабела, е корозирало. Смених магнита с нов /към 150лв ми легна/ и се оправи. А фреон си имаше достатъчно.


----------------------------

radikn

Чакам да се стопли и да пробвам пак, но като имам време ще отида при едни момци тук в Пловдив - "Донклима"
правиха ми профилактика на старата и съм доволен !

ihovahi

Аз да попитам нещо: след като няма достатъчно фреон, защо трябва да се получава такова цъкане?! Нали все пак няма налягане за компресора?!
Който фôрка "майстор" си нахôда!


supertorr

Цитат на: ihovahi в 07 Април 2013 19:20:22
Аз да попитам нещо: след като няма достатъчно фреон, защо трябва да се получава такова цъкане?! Нали все пак няма налягане за компресора?!
Той компресора прави налягане, а цъкането идва от защита, която следи именно това и изключва компресора

radikn

Както писах по-горе - "от духалките излизат 2 -3 градуса"
така че е възможно просто да не съм свикнал с управлението, а климата да си работи...

П.С. Вчера беше лудница - обикалях след 16 часа да търся точно определена гума за тъста и може
и да си работи просто аз да не съм обърнал внимание на градусите на които е настроен...
а може и фреона да е към края :-[

radikn

Здравейте !

Темата пак е актуална...
Днес ходих да видят климатика- имаше 350гр. фреон...
След тест с азот сложиха масло, фреон - всичко О.К
и пак работи супер , като покарам малко и спира
на първо четене релето включва а или не ходи ток до буксата
или намотката прави номера ::)


Alexi

може да е износен съединителя на компресора .. за съжаление е доста скъп

radikn

имаш предвид че може и да е здрава намотката, а при повече товар (при каране) да приплъзва съединителя
така има логика на място да работи, а при по-високи обороти-не...

moni74

Цитат на: moni74 в 07 Април 2013 13:45:30
На ситроена включваше, работеше за кратко и се изключваше - оказа се, че магнита на компресора е заминал. Като го свалихме видяхме, че е влязла някаква влага и мястото, където има закачени два кабела, е корозирало. Смених магнита с нов /към 150лв ми легна/ и се оправи. А фреон си имаше достатъчно.

Ако принципа е същият, с една пробна лампа го "хванаха" магнита. Но го направи човек, който разбира от всичко :) В сервиза на Ситроен стоях 4ч, за да ми предложат да си оставя колата за една седмица при тях - щели да разглобят всичко по линия на климатика, но да разберат.
Моят човек разбра на 8-мата минута само с пробна лампа, без дори да я закачи на диагностика :)



----------------------------

radikn

Ще се обеся на релсите на комбито :D :)) :D
Дали компресора няма защита в него ?::)
Аз като го включа на "LOW" работи малко и спира...
днес го включих на 18 градуса на "Ауто", забих един термометър в духалките и газ из Филибето ;D и до Асеновград ходих-
духа между 13 и 16 градуса и уж си е О'К
А сега де !

Alexi

13-16 градуса е висока температура ,но не е ясно в това време дали се включва компресора често .. моя като го допълних преди време показа 3 градуса на изхода на духалките

radikn

Моя и 300 гр. изкарваше 2-3 градуса като го забия на LOW(май тогава си работи като климатик, а не ...троник)
въпроса е че освен да има защита, която да го спира за да не замръзне - друго обяснение няма
13-16 на Auto е приятно хладно, докато на старото Мони на извънградско
направо замръзвам и го изключвам от време - на време

Alexi

изкарва щото навън е 16-20° .. я да стане 40 под капака да видиш колко ще изкара с 300 грама фреон .. климатик се тества/ремонтира лятото не сега ..

moni74

С 300гр /от 700/ ще работи, без да изключва. При температури до 25-28 градуса сигурно ще охлажда, но до 3 градуса на духалките забрави. А при жега от 40 градуса компресора ще бачка нонстоп, защото фреона е недостатъчен и вероятността да се прецака е огромна... И няма да ти свали на 20 градуса в купето, гаранция.
Разликата между климатик и климатроник е, че второто автоматично поддържа настроената температура в градуси.


----------------------------

radikn

Цитат на: moni74 в 14 Април 2013 20:55:16
С 300гр /от 700/ ще работи, без да изключва. При температури до 25-28 градуса сигурно ще охлажда, но до 3 градуса на духалките забрави. А при жега от 40 градуса компресора ще бачка нонстоп, защото фреона е недостатъчен и вероятността да се прецака е огромна... И няма да ти свали на 20 градуса в купето, гаранция.
Разликата между климатик и климатроник е, че второто автоматично поддържа настроената температура в градуси.

от вчера е с 820 гр. и ново масло

radikn

Нова загадка:
На извънградско работи-примерно: Пловдив -Асеновград,
а вътре в града 5-10 мин. духа студено после спира ???
Май ще я оставям за повече време в сервиз...