Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за двигатели Zetec 1,6!

Започната от Nebhotep, 07 Март 2013 10:00:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

В един прекрасен момент започваме да чуваме най- различни плашещи звуци от обтяжната или паразитната ролка на пистовия ремък. Паразитната ролка се подменя и е сравнително евтина до 50 лв., но не така седи въпроса с обтяжната ролка. Самата ролка не се продава отделно, а в комплект с обтегача и това удоволствие придобива горчив привкус на цени от 200 лв. нагоре.
Ако все още не са настъпили непоправими вреди върху лагера може да се пробваме да го смажем с литиева грес, аз така успях да вдъхна нов живот на моя за около 30 000 км. Но ако вредите върху лагера са непоправими и не ни се дават 200 лв. не ни остава нищо друго, освен да се захванем с реставрация на самата ролка, което не е никак трудно.
Самата ролка е метална и са състои от две части, които за съжаление са нитовани фабрично, а за да достигнем до лагера трябва да разпробием нитовете. Лагерът се избива внимателно, за да не нарушим леглото му.

Това представлява ролката:





Купуваме си хубав лагер BCA, FAG, KOYO, NTN, SKF или TIMKEN за около 8-12 лева.
Обозначението на легера е: 6203 RS или 6203 2RS (с гумено уплътнение) 17mm x 40mm x 12mm
Не използвайте лагери 6203 ZZ или 6303 ZZ, те са легери са метални предпазители, но не са с уплътнения!!
Мръсотията бързо ще проникне вътре в лагера, а Вие ще се сдобиете набързо с шумна ролка.

Набавяме си три къси болтчета с гайки, които ще използваме за да съединим двете части на ролката. Болтчетата и гайките трябва да са с еднакви размери и тежина, за да не се разбалансира ролката!

Внимание: Болтчетата трябва да се достатъчно къси, за да не излизат извън външния ръб на ролката!

Сменяме лагера и съединяваме двете метални части на ролката.



Фиксираме здраво с болтчетата и гайките и за да сме сигурни, че няма да се саморазвият при работата, капваме лепило за резби против развиване или правим фина заварка.

Когато приключим с фиксирането с фина шкурка за метал изчистваме абразивните налепи върху ролката, които са се натрупали от дългогодишната и работа.

Честито за по малко от 15 лева и малко личен принос имаме реставрирана обтяжна ролка за повече от 80 000 км.

Автор: Nebhotep!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Alexi

според мен 2те части могат да се нитоват отново ,като не рискуваш да се развият резбите .. така или иначе едва ли ще се наложи повторно да се сменя лагера...

К.Методиев

Полезно инфо, но моята ролка не е такъв модел, при мен лагера се избива и набива директно новия, едно цяло тяло е като частта за лагера е конусна.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Nebhotep

Допълвам информация в темата. Тъй като ми се наложи да сменя обтяжната ролка, реших да пробвам дали няма да стане на нейно място  паразитна ролка. Закупих си оригинална паразитна ролка и нещата заспаха, само трябва да се разшири отвора на шайбата, за да мине през нея по- широкия болт за захващане.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Мишо

Здравейте хора. Да съживя темата,че е точно по моя тъп проблем. Става дума обаче за колата от профила (1.8 ТД). Миналата година смених лагерчето на обтяжната ролка на алтернатора с някакво полско за 4 лв. (беше късно,бях на зор и викам ''Айде,друг път ще го сменя с читаво,за временно става''). Сложих го на преса при едно приятелче и се прибрах. Разсвири се на другия ден още,но се обаждаше само когато вали и е влажно-даже и да не съм карал колата. Корите зад гумата ги имам. Оня ден взимам 2 лагерчета на SKF за мен (от магазина на Ботевградско шосе за 10,10 лв) и още 2 за колегата Марто-Биг Форд фен. Вчера слагам едното на ролката на компресора за климатика при същото приятелче и щастлив газ до нас. Днес тръгвам да го слагам и гледам ролката има луфт-лагерчето има луфт  ???. Викам може да го е натиснал в средата без да иска живи и здрави-имам второ. Отивам до един сервиз до нашия блок да сложа другото-същата работа,че и по-зле-сега ролката даже не се върти по оста а бие. И тук идейте ми свършват-при полското лагерче няма луфт даже и сега нищо,че ''свирука'',при чисто новите 2 лагерчета има. WTF става нямам идея вече. Ето и няколко снимки на ролката на компресора-еднаква е с тая на алтернатора,различни са само планките за закрепване на блока.







Извинявам се за романа,но на истина ми стана мега тъпо днес. Лагер за 4 лв. работил година и нещо няма никакви луфтове а леко присвирва,същото за 10 кинта марково уж,чисто ново ме хвърли в тъча  :-X

К.Методиев

Хм и аз сменявах скоро лагерите на ролките при мен и лагерите им са с по голям допуск точно за ролки и затова имат луфт, така ми казаха в магазина за лагери.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Мишо

Не знам човек,на мен продавача нищо не ми каза. Погледна ролката,донесе лагерите и това беше. В първия пост колегата е написал номерата,утре ще ги погледна дали са същите. На пръв поглед елементарна работа ама какво стана....

К.Методиев

Цитат на: Мишо в 03 Август 2014 00:06:05
Не знам човек,на мен продавача нищо не ми каза. Погледна ролката,донесе лагерите и това беше. В първия пост колегата е написал номерата,утре ще ги погледна дали са същите. На пръв поглед елементарна работа ама какво стана....

И аз първия път като ги смених така като теб им се чудих що така, иначе аз слагам фаг лагери, ама е същата работа, имаше леко биене като се върти на ръка, но като си я опъне ремъка всичко е точно, иначе тези ролки бутнаха без проблем 60к километра, сега пак ги смених и ще си изкарат предполагам още толкова.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Мишо

При мене при опънат ремък пак има луфт в ролката,а като запаля ролката бие около 3-4 мм. Иначе лагера е застанал до края на ролката в задната част-не е по-навътре или да стърчи.

Мишо

Днес запалих колата и като че ли ролката се движеше нормално-в смисъл не биеше както вчера  ??? Това е модела на лагерите :

а от тези линкове до колкото можах да си преведа излиза,че е нормално да има луфт заради C3 модела на лагерите :
http://uk.rs-online.com/web/p/ball-bearings/6671184/
http://www.skf.com/group/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/single-row-deep-groove-ball-bearings/internal-clearance/index.html
http://www.bearingworks.com/technical_data/internal_clearance.php
http://www.ahrinternational.com/bearing_radial_clearance_explained.htm
Друг е въпроса дали са за ролки на коли и дали продавача можеше да мецне 2 думи относно лагерите. Все пак отидох с цялата ролка със стария лагер набит в нея и е видно,че става дума за ролка на пистов ремък на кола. За сега ще покарам с тоя лагер  и ще следя/слушам/попипвам ролката пък дано да няма ядове,че за два дена бях У музиката с тия лагерченца.