Програмиране на инжектори (TDCi двигатели)

Започната от Pyrhel, 05 Октомври 2011 16:53:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Това се налага, когато инжекторът се сменя или има проблем в работата му. Извършва се в сервизни центрове с подходяща техника.

За мотори 1.8, 2.0 и 2.2 TDCi, кодовете са от 16 знака
За мотори 1.6 - 8 цифри. Вероятно и 1.4 TDCi са с 8-знакови кодове, не мога да потвърдя.

Кодовете представляват характеристика на всеки един инжектор и се генерират в процеса на производство на всеки индивидуален инжектор. Т.е. почти невъзможно е да има 2 инжектора с еднакъв код. Ако инжекторът е бил ремонтиран и са заменяни части, то от сервиза, където е извършен ремонта, трябва да ви дадат новите кодове. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Това е необходимо, за да може в контролният модул (PCM) да бъдат зададени съответните кодове за всеки по отделно и в последствие да може да ги управлява по правилен начин. В общия случай това подпомага намаляване на разхода на гориво (което води до намаляване и на вредните емисии), както и до увеличаване на мощността.

Общо взето има 3 главни причини за въвеждане на кодове на инжекторите:
  • След като инжекторът е бил ремонтиран или подменен с нов
  • "Калибриране" на горивната с-ма
  • Често при пре-въвеждане се оправят проблеми, свързани с нормалната работа (няма мощност, черен дим или грешки). Съответните грешки са P2336, P2337, P2338. Нужно е повторното въвеждане на кодовете на 4-те инжектора.

Ето и пример за автомобили, при които се въвеждат кодове на инжекторите:

МоделДвигателГ.П.
Fiesta1.6 TDCi2004 -
Focus1.8 TDCi2001 - 2005
Focus1.6 TDCi2005 -
Mondeo2.0 TDCi2000 - 2007
Mondeo2.2 TDCi2005 - 2007
Connect1.8 TDCi2002 - 2006
Transit2.0 TDCi2000 - 2005
Transit2.4 TDCi2000 - 2005

ВАЖНО!!!
На по-ранните TDCi-та, обикновено преди 2003-та година, кодовете не могат да бъдат четени. В полетата се появяват "0", "F" или комбинация от двете.

След въвеждането на новите кодове, горивната с-ма ще работи без дообработена горивна таблица, затова се налага каране няколко км, за да изчисли стойностите.



Кодовете на оригиналните инжектори могат да бъдат намерени на лепенка - отстрани на мотора. Ето и пример за 1.6 TDCi
881868801824634.jpg
881868815157966.jpg 

Като форматът им е следния:

(1&2)X1111111122222222X
(3&4)X3333333344444444X

Където:
11111111 е кодът на инжектор 1
22222222 е кодът на инжектор 2
33333333 е кодът на инжектор 3
44444444 е кодът на инжектор 4

Номерата на инжекторите са физическият им ред, а НЕ РЕДА НА ЗАПАЛВАНЕ на цилиндрите. Стрелката показва скоростната кутия.
881868805157967.jpg

Кодовете им също могат да бъдат прочетени от щампован пръстен, който е на самия инжектор точно под щуцера за горивото.

Тук са кодовете на 1.8 TDCi. Тук вече за 16-знаковите кодове :)
881868941824620.jpg
881868945157953.jpg 

За 1.8 TDCi също важи правилото за реда на физическото поставяне, а не реда на запалване на цилиндрите.


Ето и за 2.0 TDCi:
881868938491287.jpg
881868965157951.jpg 

Тук редът НЕ Е ФИЗИЧЕСКИЯТ, а реда на запалване! Горе ляво (инжектор 1) - цилиндър 1; Горе дясно (инжектор 2) - цилиндър 3; Долу ляво (инжектор 3) - цилиндър 4; Долу дясно (инжектор 4) - цилиндър 2.

ВАЖНО!!!
Желателно е препрограмирането да се прави на студен двигател. Практиката показва, че обикновено няма проблем в "доубочаването" и на леко топъл мотор. При оплаквания, двигателят се оставя да изстине напълно и се въвеждат кодовете наново.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

много полезно инфо ,синтезирано от доста четене насам натам съдейки по моя опит .. а това че кодовете на инжекторите ги пише на капака на клапаните при мондео не го знаеше и началник сервиза в Мото Пфое Шумен  (fri)

zar

При мен не само са написани а са написани кой за кой цилиндър е.Трябва да взема да ги проверя дали съответстват с това което Formidable-а разчете.Никога не съм мислил ,че всички от МП са спецове.Е иам си някой хора които найстина са на мястото си там ама аз поне на такива не съм попадал >:(
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

miri4

Общо взето има 3 главни причини за въвеждане на кодове на инжекторите:
След като инжекторът е бил ремонтиран или подменен с нов
"Калибриране" на горивната с-ма
Често при пре-въвеждане се оправят проблеми, свързани с нормалната работа (няма мощност, черен дим или грешки). Съответните грешки са P2336, P2337, P2338. Нужно е повторното въвеждане на кодовете на 4-те инжектора.

Мисля си ,че е хубаво  на работещи инжектори но навъртели поне половината си живот да се генерират новите им кодове съответстващи на износването им и да се вкарат. Така нещата ще бъдат съвсем прецизни.
Въпрос: преди 2 год правих ремонт / смяна на клапаните /  на моите инжектори. Сигурен съм ,че не са генерирани и вкарани нови кодове и  може би за това ми пали малко трудно зимата.
Къде може да се направи това в София и колко ще ми струва.

zar

Вкарването на нови кодове мисля ,че можеш да го направиш и с това: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-F-Super-Scanner-Car-Diagnostic-Reader-Scan-Tool-USB-OBD-OBD2-UK-/190791854977?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item2c6c14ab81#rpdId
Аз лично си го поръчах и го пробвах няколко пъти.Обаче програмиране на инжекторите не пожелах да направя ,защото не знаех какви последствия може да има а и не ми показа никакви грешки. Но джаджата може да програмира инжектори,според описанието от продавача й. Виж за генериране на кодове не мога да ти кажа, но с това чудо можеш да разчетеш тези който са на колата ти в момента.Както споменах по-горе това ,че колата ще изгасне когато чете инжекторите е съвсем обичайно ;D
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

Иван Вълков

Добре де тея кодове на дюзите не изпълняват ли ролята на адрес само който оказва коя дюза на кой цилиндър е???? Според мен кода няма как да измени работата на инжектора чисто хардуерно и невиждам смисъл от емулацията на нови кодове при положение че старите са запазени. Това са само разъждения ако не съм прав за нещо поправете ме.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Pyrhel

Оо, не, не :) Инжекторите имат производствени толеранси. Тия кодове са строго индивидуални и са генерирани за всеки един инжектор. Представляват най-просто казано спецификация за flow rate-а на всеки един отделен инжектор и с тая спецификация PCM-а коригира въпросните производствени толеранси и така постига по-висока мощност и по-нисък разход на гориво. Логично е като PCM-а знае МНОГО точно за flow rate-а, моторът да пали много по-добре, да работи меко, да не чатка, патка, треска, подскача и т.н.

Повторното въвеждане на едни и същи кодове не прави друго, а нулира калибровката с някакви подходящи стойности на PCM-а. Отстранява грешките, но за много кратко време. Т.е. това не е решение (ако има проблем с инжекторите), а се забаламосва временно PCM-а. Има случаи, в които PCM си забравя всички или част от кодовете и дори понякога не не може да запали. Та повторното въвеждане оправя работата в случая.

В София Бош Супердизел имат стенд за генериране на кодове (включително и на Делфи инжектори!). Питай ги и сподели после, нямам представа само за нови кодове колко пари взимат :) Чувам за някакви около Хладилника, уж ги бивало, но още нямам инфо за тях - нито ги познавам, нито знам какви са и къде се намират точно.

Попринцип масовата практика за ремонт е да се сменя само клапана, да се ресетне PCM-а и да се остави да се самокалибрира. Та, като се сменят само клапаните никой не генерира нови кодове.

Дори и при сиромашкия силов тунинг като се сменят разпръсквачи и клапани се набиват старите кодове и PCM-а се оправя горе-долу... Ама и празния ход е горе-долу :))

Като си четете кодовете, не забравяйте:
Цитат на: Pyrhel в 05 Октомври 2011 16:53:12
ВАЖНО!!!
На по-ранните TDCi-та, обикновено преди 2003-та година, кодовете не могат да бъдат четени. В полетата се появяват "0", "F" или мешаница от двете.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

miri4

Да. Абсолютно си прав.Ще се развъртя и ще проуча въпроса къде и как в София могат да се генерират кодове.Този на Хладилника  е   http://sofia-diesel-center.com/.Ако имаш  сайта на София Бош Супердизел дай го  че не съм наясно къде са. Поздрави.

supertorr


Alexi

след подмяна само на клапанчетата няма нужда от нови кодове .. разпръсквача остава същия той определя впръскването .. до колкото съм чел по западните форуми той е много здрав и рядко се налага да се подмени


miri4

От софия -дизел-център -  генериране на нов код може само ако е сменян и разпръсквача/освен клапана/  и струва 80 лв/бр.
Ужасно скъпо .-320 лв . само за генериране на нови кодове. Ще ми излезнат пъпки.

zar

Скъпо е наистина >:( Но пък информацията ,която даваш е безценна! Разпръсквача е едно от нещата ,които също са важни за "flow rate" ,така че според мен има логика да не се генерират ако не е сменян.Още веднъж благодаря за инфото ;D
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

jevko

#12
Хубава и полезна тема, мерси. При мен също се получи програмирането с адаптор ELM 327 v1.5 bluetooth закупен от китай излезе около 15 лв. и формидабле 2.03. Наистина не успя да прочете старите кодове, 2002 год е колата, но след въвеждането на тези от капака на клапаните, двигателя заработи 1 идея по равномерно и с по малко тресене, за разход още е рано да се каже.
ELM 327 v1.5 bluetooth прекрасно работи с програмата FORScan http://www.forscan.org/download.html която е free и постоянно се обновява, освен грешки, чете живи данни и мн. др.

G.Georgiev

Здравейте, след доста време прекарано тук като гост и четене на различни теми реших и аз да се регистрирам.
Темата наистина е много полезна, но имам един въпрос. Преди няколко дни ми въведоха кодовете ( карам Мондео 2.0 TDCi 115hp '02 ).. Та нормално ли е след тази манипулация двигателя да започне да трака ( все едно няма масло в него ), също така и придърпва вече, особено на 3-та.. там е най-зле. Казаха ми, че на тези мондеота инжекторите се обучават в движение и трябват по 15мин. на инжектор (общо 60мин.) Карах я доста повече, но не спира да трака.

Alexi

не е нормално ,мотора трябва да утихне след 20-30 мин работа .. вероятно са ти объркали местоположението на инжекторите по цилиндрите

G.Georgiev

Цитат на: Alexi в 09 Юни 2013 11:43:39
не е нормално ,мотора трябва да утихне след 20-30 мин работа .. вероятно са ти объркали местоположението на инжекторите по цилиндрите

А дали има вероятност, да са си вкарали правилно кодовете, но преди да я взема аз, да са ремонтирани инжекторите и да са пропуснали да ми споменат новите кодове които са генерирани. Защото първия собственик я е купил на лизинг от мп, а гаранцията го задължава на 80 000км. да подмени/рециклира инжекторите.
С две думи, ако са с нови кодове, а се въведат старите няма ли пак да се получи този проблем след като PCM-а не ги разпознава?

Alexi

няма такова задължение в гаранцията .. при ремонта не се генерират нови кодове ,освен ако не е сменян разпръсквача - слабо вероятно .. при програмирането им има особености ,объркали са им местата

G.Georgiev

Цитат на: Alexi в 09 Юни 2013 18:38:01
няма такова задължение в гаранцията .. при ремонта не се генерират нови кодове ,освен ако не е сменян разпръсквача - слабо вероятно .. при програмирането им има особености ,объркали са им местата

Благодаря ти за отговора. Вчера си поръчах кабел (Ford F-Super Diagnostic Interface) и когато дойде, ще се пробвам сам да си въведа кодовете с formidable, че ми омръзна от "майстори" вече...

Alexi

#18
тъй като твоето е от първите подозирам ,че няма да стане с formidable и ще се наложи да идеш в МР
още нещо важно - не я карай много много така колата ,щото тракането е от лошо горене поради неправилно впръскване - има случаи на стопено бутало по тоя повод

G.Georgiev

#19
Реших да не рискувам... Сега в 11 часа имам час в МП пък да видим какво ще стане.

Едит: След диагностиката днес ми казаха, че и 4те дюзи са за смяна/рециклиране.

Да попитам. Някой от колегите тук пробвал ли е наистина с някакъв софт било то focom или formidable да програмира инжектори на тдци 2002-ра година. По чуждите форуми, на места казват, че програмите не четат кодовете, но пък ги вкарват. На други казват, че на по-старите тдци-та инжекторите не се управляват от ECU-то и следователно не ставало.


hotblooded

Цитат на: G.Georgiev в 15 Юни 2013 01:10:02
На други казват, че на по-старите тдци-та инжекторите не се управляват от ECU-то и следователно не ставало.
Такъв филм няма - на TDCi инжекторите се управляват от ECU! На TDDi моторите не се управляват от ECU

jevko

#21
Програмата FORScan след версия 2.1.3 бета вече успешно може да програмира и инжектори, наистина според мен най-добрата и пълнофункционална че и free за табота с обикновен китайски ЕЛМ.
След неколкократна кореспонденция с разработчиците от моя страна и проби на собствения ми автомобил се получава така на практика, че за ford focus 1,8 tdci, инжекторите наистина са с физически ред на поставяне, но се броят от ляво на дясно отпред на колата като се започва от ремъците и така съвпадат със стикера от капака на клапаните, за това и FORScan Team по моя заявка направиха програмата да програмира по начина:
(Cyl 1)Inj 1
(Cyl 2)Inj 2
(Cyl 3)Inj 3
(Cyl 4)Inj 4

Моля, ако някой има съмнения или ако е махал пластмасовия капак и е имал също възможността да види съвпадат ли по този начин номерацията от стикера със самите инжектори и да сподели за да може ако не е коректно както е сега да сигнализирам отново и това да се корегира в бъдеща версия на програмата.
Между другото са страхотен екип защото отначало програмата даваше постоянно грешка при опит за програмиране и след неколкократно изпащане на лог и бин файла който се генерира при мен след реакция само за няколко часа всичко бе оправено и бе корегиран начина на програмиране.

погледнах и един фокус 1,8 тдци 2003 г. джиа подредбата на инжекторите е същата 1234 и също съвпада с бележката от капака

opex

За Фокус 1.8TDCI 115кс преди 2003-та гарантирано цилиндрите се броят откъм ремъка, не откъм скоростите и реда на кодиране на инжекторите е според реда на запалване: ако 1ви, 2ри, 3ти и 4ти инжектор са поставени съответно на 1ви, 2ри, 3ти и 4ти цилиндър, кодирането им е по реда 1-3-4-2
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

kurti kurtev

Здравей!!!Взех си същия адаптор и истеглих същата програма. Превъведох наново старите кодове и стана мазано. Не пали слабо налягане,дори и със спрей не пали. Не знам какво обърках...има ли проблем защото въведох кодовете с едрия шрифт /тоест натиснах копчето на клавиатурата за главните букви/. Предварително благодаря за всяка помощ!!!

chokolino771

Кодовете от дюзите ли ги извади или от капака ?

nor4ik

Здравейте Колеги ^-^,
по данни от Аuto data инжекторната система на моя Фюжън 2004г. 1,4tdci /68ps / e Siemens.Има леко притракване в един от инжекторите.Пробвах с какви ли не добавки но има леко тресене.От стария ми Фюжън 2004г., който е идентичен като двигател и оборудване, но претърпя едно ПТП имам окомплектован двигател, за жалост РСМ е унищожен.Дали е нужно да се обучават дюзите при евентуално прехвърляне.
Поздрави !!!

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

chiche

Здравейте,
Понеже това е първият ми пост искам първо да благодаря за това че този форум все още се поддържа. Бих искал да споделя моя проблем и моля за съвет.
Преди 3 седмици двигателя започна да тресе и тропа. Първоначално се усъмних в ролки, защото без ремък проблема изчезва. Смених всички ролки, ремъка и обтегача като на последния втулката му беше запекла. Въпреки това проблема не се оправи и се насочих към дюзите.
От вчера съм с 100% рециклирани дюзи и ГНП. Всичко е сменено с части на делфи. Горивната система е промита и продухана, сложен е нов филтър делфи. От сервиза ми дадоха нови кодове които да вкарам в компютъра на колата. Казаха че и да не ги вкарам няма проблем тя щяла да се самообучи за 300км. ::)
 При вкарването на кода на 3 ти цилиндър Forscan v2.3.48r даде грешка че кода е невалиден. Него го оставих стария. Въпреки това колата запали и заработи по- добре от колкото преди ремонта макар и не идеално. Свързах се със сервиза и споделих проблема, казаха да им пратя кода който не влиза и ще ми пратят нов до края на деня. Това решение леко ме озадачи, но понеже не съм капацитет се съгласих ::) Ще съм благодарен за мнение по въпроса. Казаха ми че не е проблем да я карам и така. Покарах я 20 км градско.
На другия ден вкарах ново получения код. Колата запали лесно, но пак не работи добре. Проблема е че на празен ход има тропане с променлив интензитет. Тропането изчезва на високи обороти. Колата е леко тромава до 2000 оборота нагоре се оправя.
Понеже моя ODBII скенер е любителски по WiFi има голям ЛАГ и не става за по сериозни диагностики посетих сервиз на Форд където описах проблема. Там установиха че 1 цил. работи перфектно, 2 ри е най- зле - изместване -1,6 до -1.8, 3 ти също зле +1,2 до +1,4 и 4 -ти близо до 0 но малко по- зле от 1-ви но все пак се крепи около нулата. С техния уред и софтуер успешно записахме първоначално подадения код на 3 ти цилиндър - подобрение в резултат на това обаче нямаше. Тропането си остана на ниски обороти - стойностите същите. От сервиза на форд казват че това е детонация и проблема е в дюзите. Също така не знаят такава опция компютъра да се самообучава. От сервиза на дюзите твърдят че проблема ще изчезне с малко каране. Направо не знам на какво да вярвам  :-\ Моля помагайте.


Pyrhel

В правилен ред ли въведохте кодовете?
Mk3 TDCi без кодове или с грешни не работи добре. Пълно самообучение няма, но с малко каране има съвсем леко подобрение.
В сервиза, където са ти въвеждали кодовете вероятно са гледали power balance-a, при читави инжектори показанията от всички цилиндри трябва да формират почти права линия. Отдалечено диагноза не може да се даде, но изглежда, че от втория сервиз са прави.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

не съм убеден ,че след рециклирането на инжекторите е необходимо да им генерираш нови кодове .. все пак разпръсквача е същия ,ти просто ги връщаш в състояние близко до ново .. пробвано ли е как ще работи колата с оригиналните кодове ? мерена ли е обратната нафта след ремонта ?
 а в какво се състоеше рециклирането на помпата ?