Звукоизолация на Ford

Започната от Bobi, 03 Октомври 2011 00:08:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Колеги , в последно време много ми се разкърцаха корите на вратите и коланите.А от две седмици чувам едно пукане откъм предното табло.Купих си изолационен материал на битумна основа, но все още не съм намерил време да сваля корите и да ги облепя. Ако знаете някои други изпитани методи, споделете ги тук..


Alexi

оправията е само една - купуване на висок клас кола от премиум марка  (fri)

Vas

И при мен има гадно пукане, но само над дясната врата и то не всеки път.
Скоро ще сменям крушките на таблото и надявам се да се оправи.

Bobi

#3
Цитат на: Alexi в 03 Октомври 2011 11:53:27
оправията е само една - купуване на висок клас кола от премиум марка  (fri)

За съжаление си прав.

Revell

Това, което аз направих е сваляне на корите и облепяне по контурите и контактните повърхности с гумирано уплътнение за прозорец. Резултата е че коритя спряха да тракат ... сега чувам облегалките на задната седалка и заключващия механизъм на 5-та врата. Механизма ще го постегна...ама тез облегалки какво да ги правя, като ми се струва че пнатите им са износени...

amplified

Облегалките ги смажи с грес, там където са металните уши. Не мога да и кажа каква обаче - моите ги смазаха във форд с някаква синя и млъкнаха..

Bobi, между другото има 5-6 модела BMW както и от много много скъпите, който имат същият проблем със скърцащите уплътнения като мен и теб! На мен ми действа утешаващо  (happy)

pantata

Днес се качих в А6 на 1 годинка само  :'( искам и ааз. За скърцането помага и по-плътна гъба, примерно за баня, че има доста плътни, режеш и слагаш под скърцащия панел. Уплътнява доста добре, мой приятел така правеше с едно бмв е36 и накрая спря да скърца всичко.

Racinga

Цитат на: Bobi в 03 Октомври 2011 00:08:56
Колеги , в последно време много ми се разкърцаха корите на вратите и коланите.А от две седмици чувам едно пукане откъм предното табло.Купих си изолационен материал на битумна основа, но все още не съм намерил време да сваля корите и да ги облепя. Ако знаете някои други изпитани методи, споделете ги тук..
Слаба ти е музиката  ;D

Alexi

Цитат на: pantata в 03 Октомври 2011 21:12:45
Днес се качих в А6 на 1 годинка само  :'( искам и ааз. За скърцането помага и по-плътна гъба, примерно за баня, че има доста плътни, режеш и слагаш под скърцащия панел. Уплътнява доста добре, мой приятел така правеше с едно бмв е36 и накрая спря да скърца всичко.
специално при рено са доста зле нещата .. минал съм около 100к на рена разни служебни ,кофти пласмаси по зле и от на ниския клас на форд .. за това се спрях на мондео щото фокуса много прилича вътре на кънект/торнео който си е баничарка без никакви претенции .. при мондеото са малко по добре нещата ,но са далеч от БМВ примерно .. но и цената е далеч както на колата така и на поддръжката

pantata

#9
Не е баш така, зависи от реното може би. Специално при мен скърца само пластмасата около таблото с уредите. Идея си нямам защо не е по-добре закрепена към останалата част от таблото  (angry) , която е доста мека.


ПП: Мани пластмасите, скърца ми яко седалката  :)) трябва да намеря по-трайна смазка от WD40. Там проблем са металните пружини и пластини.


Bobi

Как така ти скърца седалката? ??? Аз до 10-тина дни мисля да пробвам с тази изолация, която купих за 7 лв/ лист. Ако се окаже добра, ще пусна името и линк за продукта  (thup)

tha22don

Цитат на: Bobi в 03 Октомври 2011 00:08:56
Колеги , в последно време много ми се разкърцаха корите на вратите и коланите.А от две седмици чувам едно пукане откъм предното табло.Купих си изолационен материал на битумна основа, но все още не съм намерил време да сваля корите и да ги облепя. Ако знаете някои други изпитани методи, споделете ги тук..

Колега остана ли ти време да сложиш изолация, че и на моя Фокус-ник се разскърцаха някои пластмаси и ме дразнят много. Ако можеш да споделиш какъв материал си ползвал и дали се намира в общоизвестните големи магазини?

Bobi

#12
Не, колега! Поради проблемът със свещите, който вече е решен, нямах време и желание да се занимавам с това. Ще споделя и с вас това, което аз знам и научих от четене за изолациите.
Мерцедесът на шумоизолазията е Dynamat - безспорно най-добрият материал. Лично аз не съм виждал или чувал някой да се оплаквал от него. Носят се слухове, че чак когато сложиш Dynamat разбираш, че всичко друго не струва. Единственият му недостатък е цената от 100 лв на кв/м  (omg)
След Dynamat се нарежда STP - руски изолационен материал, който по време на СССР е бил държавна тайна ??? и се е използвал за шумоизолация на руски подводници. Цената му пак е ненормално скъпа.

И понеже сме в България ;D  стигнах до извода, че добро съотношение цена/качество може да се достигне и за доста по-малка сума. Това, което съм закупил и ще направя ( надявам се скоро) е следното:
- ще облепя двете кори на вратите и на коланите и с останалата част - кората на багажника със самозалепваща битумна лента с алуминиево покритие, която се продава във всеки Практикер.Идеята на алуминият е е да обира резонанса от кухините по вратата.
- върху битумната лента ще сложа това :http://isoline.bg/viewpr.php?w=47 - импрегнирана минерална пяна с отворена клетъчна структура,не разпространява пламък, не се топи и не капе – резистентен към бактерии.
- ако намеря време, ще купя и малко минерарлна вата от Практикер, за да запълня с нея по-големите кухини във вратите, които са най-големите причинители на резонанс.

Alexi

мен ми е хрумвало да сложа нещо подобно под пласмасовия капак на мотора че там е някаква издухана гъбка много тънка и вече пред разпадане .. а може да се сложи и на кората под мотора която се каня да си купя
Боби ето нещо за тебе :
http://dop.ru/install.php?id=show_inst&name_page=inst_ford-focus2&i_type=all&i_marka=all

Bobi

Мерси,Алекси!Ще ми помогне при разглобяването на корите.
А по въпросът с изолацията под предния капак, ефектът с шумоизолирането вътре в купето е нулев, ако не се изолира и отсега между двигателя и купето. Изолация само на капака би изолирал шума, който се чува само отвън  ^-^

Alexi

това ти се струва така тъй като си слабо запознат с акустиката ,тя е доста сложна приложна наука .. звуковите вълни имат своиството да се отразяват без почти никакви загуби от твърди и гладки повърхности като предния капак на автомобила ако е без кора примерно .. всяка демпваща ( водеща до затихване на звуковите вълни) повърхност в близост до мотора ще намалява шума му като цяло .. естествено между коша и купето ще има ефект ,но повечето производители вече са сложили там изолация в приемливо количество .. доста добър ефект ще има ако целия под се направи като на линка по горе но иска доста труд цялата тази работа ..

mirohristov

За шумоизолация на купето трябва да се изолират вратите , а изолацията се лепи на вратата. Това беше отговорът на специалистите от Toyaga. А за изолация на кората на двигателя нищо неможеха да кажат заради високата температурата на двигателя.
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Bobi

#17
По принцип си прав, но какъв процент от ниския и средния клас имат качествена изолация между купето и двигателя? Лично съм виждал Тойота Ярис,на който изолацията му представляше лист хартия. За това казах, че ефектът при такива коли ще бъде нулев.

itskin

Здравейте колеги,

всичко скърца и Форда и Audi A8, Х6, XC60 и какво ли още не. Истина е, че материалите на по-скъпите коли са леко по-гумирани, но на нашите пътища всичко започва да скърца, трака итн. Преди време бях до Загреб с фокуса и чесно казано бях изненадан колко е тих и безшумен...не е като тук.
Иначе смея да твърдя, че фокуса е една от най-добре изолираните коли в класа си. Може би малко на задните седалки не е толко добре...някой опитвал ли е да се вози там?!:) Проблемът е в това ,че под седалките (задните)  няма грам изолация, както и по гредите на които са стоповете ( говоря за хеч-бек). Има ефект от лепенето на руската изолация, но не много....както споменах пътищата са...
Относно шумът в вратите, не са корите, пластмасите под дръжките. Корите са хитро отделени от ламарината, а и имат дунапренени демпфери тук и там. Може да се махнат въпросните пластмаси и да се лепне самозалепваща се органична пластмаса ( като за крака на маси и столове има я в магазини тип Практикер) по краищата им, става добре.
Горе долу това е, има ефект от всяка интервенция, но гробна тишина вътре е много трудна работа....

PcMan

#19
Ако предния собственик е пазил колата ви, и вие я пазите и карате с уважение, а не като работно магаре, скърцането ще е рядкост както при мен, примерно когато е много студено отвън, в жегите трудна работа да скърцам. Знам че няма да ми повярвате.  (fri)


AlexanderBozhinov

Аз също имах проблем с корите на вратите :) Особено с лявата :) И един ден след като ел.стъклото се предаде (по-точно колелцето , на което се навива жилото) се наложи разглобяване (операцията е елементарна , дори и за мен )  . И видях ,че изолацията е просто ... никаква така да го кажа . И тъй като майка ми работи в лабораторията на едно предприятие за рециклиране на пластмасови бутилки и ми бе обяснявала ,че правят влакно за таблата и корите на мерцедес :) и я накарах да ми даде няколко торби с това влакно(има кухо има и плътно) , плътното било по-добро . Та напълних всички процепи във вратата с това влакно , и сега шумът значително намаля :) Но проблемът е ,че има още скърцащи елементи в самото табло :)

Bobi

#21
Понеже се оказах голям мързел, постоянно отлагам изолирането на корите, мисля тези дни да се заема по-сериозно с това. Ровейки се в нета, намерих нещо много интересно, наречено Spectrum Sludge... В нета и youtube е бъкано с инфо за продукта, но ще постна 2, за да видите за какво става дума.Не че ще го слагам, но ми стана интересно и бих искал да чуя какво мислите и вие :

The effectiveness of Spectrum Sludge

The making of Spectrum Sludge

Alexi

да за има ефект трябва да се наплеска цялата кола с това :))

Pyrhel

Това за скърцанията няма да е подходящо, по-скоро да се намажат подкалници и подобни за шумоизолиране. Честно казано - отвътре вратите с това няма да си ги намажа - никога няма да мога да постигна желания ефект от цялостно нанасяне заради планките зад кората. Интересно дали като поизсъхне и ако се нагрее повечко ще се разтече :))

Иначе - по тенекията - зад подкалниците ще намажа с шагре скоро време - и от него ще има ефект, хем и малко защита. Така де, всичко отдолу + ще сваля пластмасите под калниците :) Ще видим дали ще има осезаема разлика.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Тези дни се заемам с изолиране на подкалниците, ламарините под задните седалки и багажника. Вратите ще ги отложа за неопределено време, че няма достатъчно мат'риял.

Нещо такова трябва да се получи с подкалниците:


vanvan

Междо другото, вратите на Фокус МК2 скърцат заради гумените уплътнения. Самата гума издава неприятни звуци при триенето й със останалите части от вратите докато се усуква купето по нашите красиви пътища. Решението е да се маже със някаква смазка, в нета има примери на силиконова основа или дори вазелин, но най-важното е да не се пробва със боя за обувки (както всички правят) защото може да остане по дрехите ви.

Скърцането отпред на стъклото е причинено от външната пластмаса, която покрива механизма на чистачките. Тя има някакво гумено-пластмасово уплътнение в основата към стъклото, което поскърцва от време на време. Там най-често се навират листа и клечки от дърветата.

Моята тактика е по-силна музика и се опитвам да не обръщам внимание, въпреки че всяко скърцане ме дразни.

divxstore

За изолация на вратите отвътре използвах - http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/silent-coat-m4 , като след облепване на вратата отвътре слагах и това - http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/silent-coat-noise-isolator-4 . На самите кори отвътре сложих - http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/silent-coat-sound-absorber35 . Ефекта е много добър, музиката вече се чува много добре, без проскърцвания. Остана ми да облепя едната задна врата и 2/3 от багажника. Мисля да изолирам и подкалниците стова - http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/silent-coat--sound-absorber-7 . Под задния ред седалки използвах - http://www.aval-bg.com/car-audio/audio-accessories/zvukoizolaciia/silent-coat-m2 . Това е засега, но мисля след време да облепя пода и тавана, но засега не ми се разглобява толкова  :D

amplified

И важният въпрос: Колко кг добавя това към колата?

divxstore

Не съм ги смятал като килограми, 4мм изолацията си тежи. Трябва да претегля един лист и ще пиша колко кг са добавени, но до тук си мисля, че са към 12-15кг.