Рязко пада температурата при включване на парно

Започната от jfs, 05 Декември 2012 10:30:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

jfs

С първите студове забелязах нещо което незнам дали е нормално още повече, че дори все още не може да се каже на това студове.
Въпреки, че е дизел парното започва да духа топло много бързо. След не повече от 3-4 мин. Ако колата е в движение вдига 90 градуса за около 10 мин. До тук добре... Това което не е нормално според мен е че когато спра на място (например на светофар) температурата на антифриза буквално се срива. За не повече от минута пада под минимума на скалата 60 градуса. Ако изключа парното държи температура, но не е работа да стоя на студено, за да работи двигателя в оптимален температурен режим. Онзи ден в първия сняг обикалях над час и половина из София и въобще стрелката не мръдна от минимума на скалата от постоянното висене по задръстванията.
Дайте някакви идеи за евентуален проблем (ако мислите че има проблем), защото записах час в МП за утре, но поне от разговора по телефона разбрах, че все още този модел не го познават и си нямат на идея къде да търсят евентуално проблем. Предполагам, че ще ми кажат: ами карай така, или по-лошо ще почнат да ровичкат в гадаене и може и друга беля да ми докарат.


Иван Вълков

Т.к. пиша от телефона и невиждам за каква кола става въпрос ще стрелям в тъмното : най - вероятно е термостат или термостати защото при по новите модели са повече. Има една обширна тема може да потърсиш. Успех

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Nebhotep

Ето ти една тема от братушките, за датчика на охлаждащата течност , който показва странни стойности: http://ffclub.ru/topic/261914/

Според техните наблюдения стрелката от 40 до 90 градуса, почти не се движи и показва минимални стойности:



Успех!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

supertorr

При мен положението е същото. От опита си миналата година изчаквах да загрее до нормална работна температура- след 5 км. и 6-7 светофара, чак тогава включвах парното в крайни случаи с включен компресор за обдухване и дори при -17 достигнеше ли температура си я държеше. Но тази година забелязах, по трудно загряване и при пускане на парно падане на температурата до малко на 60-70 градуса. Ясно, че TDCi по трудно загрява, но не е нормално от най-малкото пускане на парното да се изстудява.
Лично съм се насочил към смяна на термостатите и антифриза.

Радко

А въпреки, че температурата пада рязко казваш че парно си има така ли? Има го и момента със по-горното мнение ... от 60 до 90 градуса да не мърда стрелката. Това до колкото знам е да не шашка много шофьора ... двигателя мени температурата но стрелката не. Ако ти показва ту 90 ту 60 най-вероятно и при теб е така. Без парно ако ти държи 90 значи не е термостат а просто мотора си грее малко(по-ефективен е  ;D )
пп При мен се получава обратния ефект ... на парно ми показва по-висока температура  :D

Alexi

от сега ще ти кажа какво ще диагностицират в МР - нормално е всичко ,колата си е ок те са си така дизелите :) все пак е гаранционна ... така като ти чета симптомите - термостат/и ( не ги знам колко са на твоя мотор ) ,намалял антифриз /въздух в системата ..а това дали има или няма парно не е критерий парно има още при 30 - 40° на антифриза но никак не е добре за мотора да работи постоянно така ..

jfs

От линка който ми дадохте към руския форум намерих скритото меню на компютъра и изкарах точната температура в дигитален формат. Това което разбрах е че уреда със стрелката си показва абсолютно точна стойност. Така че колата наистина за мен има проблем.
Ето и малко конкретни данни: Изчаках да загрее до 78 гр.. Пуснах парното и бързо падна на 54. Спрях на светофар и докато светне зелено (около 1,5-2 мин.) падна на 46 гр.
Колко термостата би могло да има и какви вериги затварят? Явно проблема трябва някъде там да се търси или в необезвъждушена система.

Alexi

абе колата нали е гаранционна ,кажи им на МР да оправят проблема настоявай че има проблем ...

jfs

Цитат на: Alexi в 05 Декември 2012 22:05:30
абе колата нали е гаранционна ,кажи им на МР да оправят проблема настоявай че има проблем ...

И преди съм имал вземане-даване със сервизи (включително и официални) и знам, че единственият сигурен начин да си реша проблема от първия път е като отида с диагноза и готов отговор на проблема, а на тях да оставя само физическото извършване на ремонта. Нещата са такива за съжаление.

Nebhotep

#9
Наистина не е нормално да пада температурата с 30 градуса при пуснато парно. При мен и в най- големите студове при пусната парно на макс не пада повече от 10 градуса и лека по- лека върви към възстановяване на нормална работна температура!

Ето го модула и  за охлаждането, направо бъка от разни клапи и елементи.



Ето още мнения подобни на твоя проблем за рязко падане на температурата, явно е нормално:

ЦитатПривет всем любителям долгих прогревов! Сегодня у нас немного прохладно (минус 34) и я решил узнать как сильно вентилятор печки охлаждает двигатель. Поэтому после поездки=69 км (машина прогрелась Т двиг по БК составляла 88 град) я остановился, включил вент печки на полную мощность и на холостом ходу за каких-то 15 мин Т двиг с 88 упала до 41 градуса. При этом стрелка температуры из положения 90 упала на 0.
Двигатель утеплен-изоспаном? или как его там ,наподобие как в соседней теме кто-то фотки показывал,только у меня кусок цельный и ниже госномера радиаторная решетка им же закрыта.
Вывод- при сильном морозе и вкл вентиляторе печки машину можно греть бесконечно.

Независимо, че при него е - 34 градуса, двигателя е обвит в изолиращи материали. Според него температурата на антифриза се влияе прекалено много от парното

Ето едно клипче за загряването и поведението на стрелката:
Прогрев FF3 2.0 PS.mp4
Температура наружного воздуха -14*С. При этом температура двигателя по БК -7*С.

Прогрев до рабочей температуры (по указателю) занял более 10 минут. Реальная же температура далека от 90*С


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


jfs

При -34 гр. мога да го приема, ама при +4 на мен да ми дава 47 гр. температура на антифриза не го намирам за нормално.

Nebhotep

Така и не каза, дали имаш нормално парно когато спадне рязко температурата. Ако имаш, значи нещо електрониката те пързаля, а в МП това лесно ще го оправят ако е някакъв бъг.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

jfs

Абе парно има, но немога да преценя дали е нормално силно или не. Настроил съм 21 гр. и толкова държа и зима и лете. За тази температура няма проблеми да я направи в купето при полужение, че двигателя е на 50 гр. примерно.
В момента колата е в МП та да видим какво ще измъдрят. Ама както ме посрещнаха малко ме отчаяха: "...ами... ние още не сме минавали обучение за тази кола... ама дай да видим..."
За съжаление няма друг във форума с този двигател да сподели при него как е, защото съм готов да им я връча и докато не я оправят хич да не ми се обаждат. Питах колега обаче с варианта с 115кс. при него си държи стабилно температура около 90 гр. независимо дали е с или без парно. Веднъж загреели няма такова изстиване.

supertorr

Цитат на: jfs в 06 Декември 2012 12:42:23
Абе парно има, но немога да преценя дали е нормално силно или не. Настроил съм 21 гр. и толкова държа и зима и лете.
Не съм сигурен за за 21 градуса може да е заложено да работи климатика, а от там и перката му, което води до по-бързо изстиване.
Най-добре я вкарвай в МП и да видиш как ще се обучат и намерят нещо нередно

jfs

Цитат на: supertorr в 06 Декември 2012 12:49:09
Не съм сигурен за за 21 градуса може да е заложено да работи климатика, а от там и перката му, което води до по-бързо изстиване.
Най-добре я вкарвай в МП и да видиш как ще се обучат и намерят нещо нередно

Е а дано си прав. Колата е при тях в момента и се надявам още днес да има развитие. Дано си разбират от работата в сервиза на МП-Младост (за първи път ги ползвам), че предишната ми кола беше Опел и в техния сервиз който ми я обслужваше само едно момче знаеше какво прави. Първо питах дали е на работа и след това отивах при приемчика.

supertorr

В Младост обслужването им е малко по-добро, не ми се е налагало да правя нещо сериозно при тях/ дано и не ми трябва/ за да изкажа по-сериозно мнение, но дано се постараят

jfs

Мда... Нищо ново под слънцето.
Заключението на МП е: "След направена проверка с ids (или нещо такова може и да бъркам абривиатурата) няма намерени грешки. Охладителната система работи нормално." :))
Исках им документ на английски или немски който мога да изпратя във Форд с тяхното заключение, че интервала от 47 до 57 гр. е нормален работен температурен интервал на двигателя за тях при външна температура около 0 и включено парно. Естествено падна едно гледане в тавана чак и аз се загледах какво толкова интересно има там. Казаха и че термостата отварял когато трябва. На въпроса ми обаче при каква температура трябва да започне да отваря отговора беше, че незнаят. Как тогава разбраха, че отваря когато трябва ::)
Според тях системата на тази кола е била само с един термостат и без подгряващи свещи. А дали е така или и това незнаят?
Чакам сега някой с двигател като моя да прочете темата и да сподели как е при него. Иначе мисля да драсна един е-маил до Форд само ще изчакам още малко да събера информация и да го напиша максимално коректно без емоция.

Alexi

щом колегата ти със 115 коня няма такъв проблем ( мотора реално е същия ) значи при теб не е нормално ..

Nebhotep

Чета из полски и немски форуми за същите проблеми при двигатели tdci 95 и 115 коня и бензиновите модели 105 и 125 коня.
Засега няма решение нито на потребителско ниво, нито на дилърско.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Alexi

тоя кънект дето го карах аз беше така .. много бавно загряваше и много лесно изстиваше от нов .. ходих в МР ,смениха му термостата по мое настояване - никаква промяна ..


hotblooded

 Connect 1.8 TDCi - въпреки че го карах само 10 дена (февруари 2010) - умрях от студ! Фирмата в която р аботех тогава имаше общо 6 кънекта - всичките бяха с  подобен проблем - не загряваха и парното беше живо порно..

jfs

Цитат на: Alexi в 07 Декември 2012 14:27:55
щом колегата ти със 115 коня няма такъв проблем ( мотора реално е същия ) значи при теб не е нормално ..

Абе май и той има този проблем. Каза, че след като съм го помолил да следи е забелязал, че и неговия не загрява. Лошото (или хубавото) е че парно си има и може и да не ти направи впечатление, че реално двигателя не загрява.

Alexi

мне това не е никак хубаво за мотора и отделно вдига разхода .. то и реното ми има подобен проблем но са го решили успешно с печка на ток .. тръгне ли да изстива печката се включва нейната консумация според мен се избива от това ,че мотора много по кратко работи студен на обогатена смес

jfs

Разхода не ме притеснява, защото ако искате вярвайте ми е в интервала 4,5-5,1/100 градско в зависимост от това колко вися по задръствания. Извънградско още не съм карал. Това са данни от празно-пълно зареждания на резервоара и съвпада съвсем точно с показанията на бордовия компютър. Но на двигателя определено му се такова майката с тази ниска температура и то в процес на разработка все още дет се вика.
Я кажете има ли някакви печки които да се включват в запалката и дали е удачно да ползвам такава, че ми писна само на отопляемата седалка да се грея, за да държи нормална работна температура колата?

jfs

Какво ще кажете за това:

http://avtonomenotoplitel.webasto.com/products-bg/avtonomen-otoplitel/kompakten-i-sreden-klas.html

Въпреки че не съм сигурен как точно ще се обеснявам в МП да разрешат монтирането на webasto заради гаранцията ::)

mirohristov

Аз от посочените автомобили с марка форд видях само Галакси. Ако е така , явно няма вариант за фокус.  ::)
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

jfs

Не съм говорил с хората, но невиждам причина да не стане като гледам принципа на работа и свързване.

mrmef

Интересна тема и аз виждам подобен проблем при вкючено парно напоследък и като чета отзивите за МП Младост се чудя къде да отида да го оправят термостата ако трябва и една свещ имам за смяна.