Проблем със скорости Focus MK1/1.8 tddi/MTX75

Започната от Vasilev, 28 Септември 2011 19:10:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Vasilev

Проблемът е, че 1,2 и задна влизат трудно, а като цяло при всичките скорости има леко усещане сякаш на сухо се движат. Маслото на скоростите е сменено преди около половин година (10-12 хил. км) със Carlube MT75 в сервиз. Съединителят е сменен преди няма и два месеца със LUK. Сменен е целият комплект - двата диска и лагера.
Важно е да се отбележи, че при загрял двигател и топло време не се наблюдава проблема. Някой има ли предположение на какво може да се дължи?


Pyrhel

Цитат на: Vasilev в 28 Септември 2011 19:10:18Важно е да се отбележи, че при загрял двигател и топло време не се наблюдава проблема.

Точно това ме кара да се съмнявам в маслото - първо в количеството му и после в качеството. Такива са обикновено симптомите при леко намаляло ниво или при поостаряло масло.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vasilev

Точно затова го написах да видя дали на някой ще му направи впечатление. И аз това си помислих, но нивото съм го проверявал два пъти след това, а за качеството нямам съмнение. Май ще се ходи със сопата в един сервиз... Не за друго, ами един от сервиза кара Мондео със същите скорости. Ще взема да си купя два литра масло и да си го сменя сам. Ако проблема изчезне ще се появи първи сервиз в черния списък  :D

Vasilev

Официално провъзгласявам Анатолий за нинджа. Качи се в моята кола за едно кръгче, за да види какъв е проблема със скоростите... и проблема вече го няма  :D Явно взе страха на колата. Все пак ще си сменя маслото и ако продължава така да се държи ще се търси проблема другаде.

flame79

#4
Аз имам същия Ford '99г 90hp.
Миналата година смених маслото с Carlube MT75. Преди това първа влизаше трудно на студено, особено зимата. След смяната започна да влиза леко по лесно. Но 18 месеца по късно и 15000 км:
"1,2 и задна влизат трудно, а като цяло при всичките скорости има леко усещане сякаш на сухо се движат"   
"Важно е да се отбележи, че при загрял двигател и топло време не се наблюдава проблема"
Като цяло в момента осещането е да е по зле в сравнение от преди смяната му.   
И това дори сега есента- септември месец, не зимата при минусувите температури.   
Трансмисионното масло бе сменено пред мен в сервиз. Пое 2.5л, след източването на старото, по каталог го дават 2.6л.   
Според мен маслото не струва, остаряло е или е без необходимите му модификатори, въпреки че отговаря на спецификацията на FORD ESD-M2C 186A. Колега изказа мнение че ресурса му е 20000 или 2 години, което ми се вижда абсурдно малко, но май е прав( той е ползвал масло на Comma MT75 ).
Решил съм ще го сменям пак. В момента съм в търсене на друго което отговаря на спецификацията на FORD ESD-M2C 186A.   
Kолега пише че е ползвал Castrol Syntrans FE 75 W   но в друга скоростна кутия, не MTX75 като моята. Въпреки това сравнявайки вискозитетите, излиза че са сходни:

Вискозитет на коментираните масла при....100С.....40С                  
FordESD-M2C186A...........................................7.2.......36......-Ford ESD-M2C 186A
Castrol Syntrans FE 75W.................................6.3.......32.2...-GL4 Ford WSS-M2C-200-D2
Comma MT75...................................................7.8.......40......-Ford ESD-M2C 186A
Carlube MT75...................................................7.1.......37.1...-Ford ESC-M2C 186A.
75w80 GL4.......................................................9.05.....54.2...-GL4 Ford WSD-M2C 200-C


https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/66A1EB1E0AFBA19E80257C3F00822CA0/$File/SYNTRANS%20FE%2075_467283_2013-12.pdf   

Castrol Syntrans FE 75W is a full synthetic transmission fluid recommended for most passenger car conventional manual and "dry clutch" transmissions where API GL 4 lubricants are required. It is approved for use where Ford WSS-M2C200-D2 is specified. Ford Focus, C-Max, Mondeo, S-Max, Galaxy, Transit. Volvo C30, S40, V50, S60, V70, C70, XC60, XC70.Castrol Syntrans FE 75W is suitable in most manual transmissions where an automatic transmission fluid is recommended. Castrol Syntrans FE 75W has much stronger wear performancethan virtually all automatic transmission fluids and also retains viscosity in service exceptionally well

Мисля да го пробвам, въпреки че то е синтетично а нашето би трябвало да е минерално.
Всякакви мнения и коментари биха били полезни!

dobatavision

Цитат на: flame79 в 03 Октомври 2017 09:51:02
...

Вискозитет на коментираните масла при....100С.....40С                  
FordESD-M2C186A...........................................7.2.......36......-Ford ESD-M2C 186A
Castrol Syntrans FE 75W.................................6.3.......32.2...-GL4 Ford WSS-M2C-200-D2
Comma MT75...................................................7.8.......40......-Ford ESD-M2C 186A
Carlube MT75...................................................7.1.......37.1...-Ford ESC-M2C 186A.
75w80 GL4.......................................................9.05.....54.2...-GL4 Ford WSD-M2C 200-C


Кое масло е по-добре ?
С по-големи или по-малки числа при определена температура ?

flame79

#6
По-ниски стойности отговарят на по-нисък вискозитет, което означава че маслото е "по-течно", следователно се разпръскава по лесно и маже по-бързо.