Ретрофит на темпомат на Focus 2 и C-Max

Започната от Bobi, 17 Септември 2012 05:47:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Преди да закупим необходимите части е необходимо да проверим няколко неща:

1. Така нареченият GEM номер - той трябва да завършва на DX, където "X" може да бъде всякаква буква ( A,B или някоя друга). Пример: 4M5T-14A073-DW. Този GEM номер се намира на обратната страна на кутията за бушоните.

2. Проверяваме GEM конектор 103 -  синият конектор с двата снопа кабели, намиращ се от лявата страна на бушоните, дали има кафяв кабел, закачен на пин 10 и бял - на пин 18.



3. Проверяваме дали конекторът на волана има 6 кабела - 2 за клаксона, 2 за еъгбега и останалите 2 са за круиз контрола. За да проверим това, е необходимо да свалим капака на колоната на волана. Горната част има две кукички, които могат да се видят, когато завъртим волана на 90 градуса наляво и надясно. Откачаме кукичките и сваляме декоративният капак.





Долната част е закрепена с два болта ( торкс 25), но първо трябва да премахнем стерео контролера на волана.
Конекторът се намира под колоната точно зад волана.



4. Проверяваме дали има 2 суича на педала на спирачката - син и черен, както е показано на снимката:



Проверяваме дали има суич (черен) на педала на съединителя:



OFF: Механик от Форд е казал на автора на ръководството, че никога не е виждал Фокус без горните суичове.

Следващото нещо, което трябва да се направи е активацията на функцията круиз контрол чрез IDS от представителя на марката или друг сервиз.  Колата се свързва с IDS и се активира/ програмира круиз контрол в GEM модула, PCM модула и таблото.  Принципно, круз контролът ще работи и без да направим това, но няма да я има индикацията на таблото.


Нeобходими части:

1. Волан

Ако колата ви е оборудвана с волан с 4 спици, е необходимо само да си намерите волан с бутоните за круиз контрол. В този случай не е необходимо да купувате нов еърбег.



Забележка: Волан от C-Max не е съвместим с Фокус!

Ако воланът ви е с 3 спици, тогава еърбегът няма да пасне директно на волана с 4 спици. Хубавото е, че не е необходимо да купувате цял еърбег, а само нов капак за еърбег за волан с 4 спици.  Това е оригинална резервна част и еърбегът ще си е напълно функциониращ след смяната на капака.



Преди започването на долуописаното е препоръчително да извадим клемите на акумулатора ( за да не стане фал с еърбеците).

1. Махаме капака на волана и изваждаме еърбега - има три дупки, означени на долната снимка:





Започваме отстрани. Завиваме воланът за по-добър достъп, пъхаме една права отвертка ( там където е означено с 1 на долната снимка), завъртаме я ( по посоката, означена с 2 на снимката) като в същото време придърпваме еърбега към себе си.



Повтаряме оперцията и за останалите 2 дупки. След като вече сме откачили еърбега, откачаме щепселът и конектора, показани на долната снимка:



Така... следва лесната част. Откачаме единственият останал конектор ( означен на снимката долу), отиваме големият болт ( ключ 27, доколкото помня) и сменяме волана. Завиваме обратно болта, закачаме конектора и сме готови.

Монтирането на еърбега обратно е много лесно - закачаме конекторите обратно, слагаме еърбега и го натискаме, докато се намести.

Ако се наложи да сменяте капака на еърбега, ще се наложи да "преебете" стария - просто няма начин да се извади без да му разкажете играта и в този случай винаги има риск да прецакате еърбега. Най-лесният и безопасен начин в този случай е да нарежете капака на парчета и да го отстраните на парчета, намалявайки риска от нанасяне на повреда на еърбега до минимум.
След като премахнем старият капак, слагаме новия и бутаме силно, докато се намести.

Това е!


P.S. Моля, имайте милост, ако съм направил някои грешки при превода - преведох го в 5:30 сутрин все пак  :)).


Линк към оригиналната тема : Цък



ceco7

#1
Здравейте момчета, изпълних всички условия и всичко тръгна. Единствено не ми светна индикатора на таблото. Ако може дайте мнения как да се справя и той да се включва. Дали има специален предпазител или е нещо друго?
PS : Активирането на темпомата стана в Мото Пфое - Младост . Отне 15 мин.
       Вече светна и в таблото след веща софтуерна намеса на Мото Пфое Люлин, благодаря на техниците им !
Ford - Focus II Sedan - 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma

Ford-Focus

#2
Искам да поставя на моя Фокус темпомат.  Последните две букви на модула са BE, но пък има всичко описано в темата. Моля ако някой е поставял скоро темпомат да сподели малко информация.

Преди малко поръчах бутоните, кабелът, който евентуално може да липсва и ELS27 модула. Като пристигнат ще опитам и ще пиша, дали се е получило.
"...това е проста работа, но не е за прости хора."