Мегаскуирт-що е то

Започната от vladi tanev, 25 Септември 2011 15:39:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vladi tanev

Още от самото начало заявявам че не претендирам за изчерпателност.Просто правя описание на български.А който се интересува от подробности може да се регистрира и попита във форумите на съответната електроника.
Всичко започва от тук http://www.diy-efi.org/efi332/index.htm от Брус Боулинг и АЛ Гриппо.
След това се появява нов проект от същите автори-наречен Мегаскуирт(МС).
Появяват се няколко вида платки версия 1,версия 2 и версия 3.
Всички те произхождат от версия 1 и се различават само по това че ел схемата е допълвана и платките съдържат необходимите елементи.
Различаваме Мегаскуирт I и МегаскуиртII.Разликата е че Мегаскуирт I използва процесор MC68HC908GP32CP(8 битов).Мегаскуирт II използва друг процесор(16 битов) "мислещ" по-бързо и монтиран на малка платка наречена daughterboard ,която се монтира на мястото на 8 битовия процесор.Понеже процесора е на цокъл замяната се състои от изваждане на 8 битовия процесор(ако е монтиран) с отвертка и поставянето на daughterboard(16 битовия).Платката също така може да управлява и стъпков мотор за празен ход.Daughterboard може да се купи отделно(мисля че цената е около 70 долара в Америка) и да се монтира от всеки собственик на МС.
Появяват се и различни клонинги на МС-Мегаскуирт VTED,VEMS(познат и като Мегаскуирт AVR) и други.Всички те използват 8 битови процесори.
ВЕМС използва процесор на Atmel,Мегаскуирт VTED използва един от вариантите на 8 битовия процесор,но SMD(за повърхностен монтаж)-свалянето се извършва с поялник.
МС използва процесори на Моторола.
Приликата е че всички използват една и съща управлявяща програма-тази на МС.
МС е разработен като евтин вариант на за замяна на оригиналното ЕКУ и въпреки това има много възможности.
Впоследствие се появяват Микроскуирт(малко по-голям от цигарена кутия) и с 16 битов процесор.
В момента създателите работят върху Ултра Мегаскуирт който е с 32-битов процесор на Моторола.
Основно възможностите на МС са три-Fuel only,Fuel&Spark,Ignition only.
Може да работи с двигатели от 1 до 12 цилиндъра.2 или 4 тактови.
Дюзите могат да бъдат високоомни или нискоомни(за версия 2 или 1 се добавят елементи допълнително).
Може да работи с различни температурни датчици за водата и входящия въздух по двигателя.Ако датчика е нестандартен показанията се коригират с програмата EasyTherm.За да се запише обаче ви е необходим програматор,защото този запис стои записан вътре в самия процесор.
МС може да работи с няколко варианта на запалване-дистибуторно,Wasted spark,EDIS,COP(с малка "хитрина" и работи като Wasted spark).
Може да използва сигнала от високоволтовата бобина(само за Fuel only) за да впръсква горивото или VR(БМВ и други) или Hall(Opel и други) сензори за да командва впръскването и запалването.
МС може да работи с две горива с отделни запалителни и горивни карти,както и бензин+NOS.
Картите на запалването и горивото са 12х12 стойности.Между две съседни стойности МС интерполира(усреднява)-това ще рече че ако в горивната карта например имате две съседни стойности 7 и 9 градуса,то при преминаване между двете стойности МС ще промени центровката плавно на 7-8-9 градуса.
МС има възможност да управлява и бууста чрез електрически управляван wastegate. За бууста има отделни таблици,така че можете за отделните горива или бензин+NOS можете да определите различен бууст на различни обороти.
Може да работи като тракшън контрол-има си отделни настройки.
Ако използвате колата постоянно в планинска местност може да добавите непрекъсната барометрична корекция,обаче трябва и да добавите втори МАР сензор който трябва и да е същия като първия(основния).
Може да работи в режим Alpha N,от МАР сензора или комбинация от двата-Hibrid Alpha N.
Може да работи от МАР или MAF.МАР-а се подбира в зависимост от целите.За атмосферни мотори-датчик до 1,15 бара.За принудително пълнене(турбо и суперчарджъри) има на разположение 2,5 бара,3 бара и 4 бара.Имайте предвид че тези датчици показват и атмосферното налягане което е 1 бар.Тоест смятаме да караме до 1 бар бууст+1 бар атмосферно налягане-значи ни е нужен датчик за 2 бара.Значи взимаме този за 2,5 бара.
Може да имате 2 или 3 цветен Shift light.
Може да включите knock сензор чрез малка външна платка.Сензора обаче трябва да е резонансен(теснолентов-за определената резонансна честота на мотора).Поставят се основно на японски коли.
Бош сензорите са широколентови и "чуват" повече честоти.Което означава че освен чукането(на аванса) ще чуват и други шумове.
Тук е голямото предимство на Вемс-той може да работи с два широколентови knock сензора и програмно да настройвате(филтрирате) и изрежете излишния диапазон,за да се "чува" само чукането(на аванса).
МС може да работи без ламбда сонда,с теснолентова(narrow band) или външна на МС широколентова(wide band) ламбда с контролер.
Вемс обаче съдържа в себе си контролер за две широколентови сонди Bosch LSU 4.Тоест освен Вемс си купувате само ламбда сондата(датчика които се завива на изпускателните тръби).
МС може да следи температурата на газовете в изпускателните тръби след малка доработка(външна)+ датчика на самите тръби.
Към Вемс обаче може да включите два датчика директно-той има в себе си необходимото.
Ако решите да правите(монтирате сами) МС по колата си е най-добре да се посъветвате с някой от форумите,защото не всички функции могат да се ползват едновременно. Към МС може да се включи и MegaView(Мегадисплея),за да "виждате" температури,налягане/вакуум от МАР сензора и други без да е необходим лаптоп.С 8-битовия МегаскуиртI можете само да виждате,докато с МегаскуиртII можете и да променяте някои данни.Вемс също има тази възможност,но на по-голям дисплей и с включената клавиатура от компютър можете да правите настройки и без лаптоп.
Вемс има една уникална възможност-той има вграден имобилайзер и чрез I-button(с големина колкото монета и с уникален номер).
МС може да логва само чрез лаптоп,докато Вемс може да логва на 32 МВ ММС карта.
Едно от предимствата на МС е че може да се купи като кит за сглобяване и собственика сам да го сглоби.Не изисква никакви специални инструменти освен поялники клещи резачки.Това обаче за мен е и най-големия недостатък-огромна платка с големи и разхвърляни елементи.Трудно може да и се намери място.
Вемс също може да се поръча на части,но там трябва и поялник с горещ въздух.Най-малкото което може да поръчате е само платката струваща около 40 Евро.Ако се изработи в България обаче би струвала 3-4 пъти по-евтино.Може би са смятали че не може да се прекопира,но скоро ще видим и тази работа.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


viksata

Оки до тук добре.... не разбрах всичко  :))

Направо на въпроса ...

знаеш за моя хибрид дет го правя :


та евентуално как може да стане номера да да махна дистрибутора дет го направих и да се  ползват датчиците от мотора... на Хол,температурата на водата, MAF от 16v DOHC или MAP от 8v, ламбди от 16v и т.н.

Мегаскуирт може ли да управлява 4 отделни бобини или 2 като на 16 DOHC ,има ли как да се върже климатика и да вдига оборотите ?

мнооого въпроси  :P


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

vladi tanev

Мегата се управлява от датчик на температура на вода,температура на въздуха и TPS има си вграден мап така че мафа или дебитомера изчезва връзва се със едис 4 и изчезват дистрибутори може да се върже една две или четери бубини всичко е по твое желание,за сонда не ти трябва може да се върже но няма смисъл,може да се сложи широколентова сонда да коригира но не е желателно има доста често срещани проблеми като гръмнали мотори,за килматик незнам несъм се интересувал,така че мегата е най добро решение,ако имаш въпроси давай ще помогна поне със каквото съм се сблъсквал и запознат.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

Bobi

Ето един линк с много инфо за мегаскуирт : http://www.megasquirt.org/megasquirt.html