Focus2 TDCI Durashift CVT - не пали периодично заради грешки

Започната от mrmef, 15 Юли 2012 17:37:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mrmef

Привет, колата ми - Focus2 1.6L TDCI CVT '06 - вече отказва да пали заради грешки в CAN bus и скоростите a e na 86 000км. След известно време се оправя.. закарах я с пътна помощ в МП Люлин. Там пак запали а преди това с часове не искаше...

Грешки, който извадих с OBD:
U0073 - Control Module Communication Bus A Off
P0700 - Transmission Control System Malfunction

Диагностика в МП каза, че най-вероятно не са скоростите, но те (CVT) имали кратък живот 100-150к км -    ??? ???  То консуматив ще излезе, което дълбоко ме съмнява и никъде не го пише в интернет?!. Също казаха, че не се ремонтирали тези скорости, а аз намерих Rebuild Kit за прилична сума.

Някой да е имал подобен проблем ?


Alexi

за съжаление автоматика с който е оборудван Фокус 2 точно толкова живее ,пише си го навсякъде из интернет .. предполагам се ремонтира срещу съответната сума в специализитаните гаражи ( не МР ) ..

Bobi

Здравей и добре дошъл, въпреки неприятният повод за това... Както ти е казал Алекси, тези кутии наистина имат определен (доста кратък) живот, който според мен, ако колата няма история и е нов внос, отдавна е изтекъл.. Не вярвам да не могат да се ремонтират, но няма инфо къде и кой ги прави.

Относно грешките:

U0073 - Control Module Communication Bus A Off - ето ти няколко линка, в които можеш да прочетеш повече за същата грешка в други автомоболи Форд :

Линк-1
Линк-2

Ето и цитат от вторият линк : "U0073 - This DTC is set when the controller area network (CAN) between the powertrain control module (PCM) and data link connector (DLC) is open."

Вероятно се касае за някакъв вид " късо " съединение или проблем в мрежата с токовете. Всички модули комуникират помежду си чрез CAN bus - мрежа от кабели, чрез които предават и приемат информация.  Когато това не се случи, дори и за част от секундата, се записва тази грешка.

P0700 - Transmission Control System Malfunction

За тази грешка в други форуми пише, че е информативна. Тоест показва, че има проблем по скоростната кутия, но за точна локализация има нужда от по-подробна диагностика и за следене на наличие на други грешки, които евентуално биха насочили към източника на проблема.

Вероятно ще трябва да отовориш кутията, за да се види в какво състояние е - не се изненадвай, ако намериш силикон вътре :).

Линк-1
Линк-2

mrmef

Мерси за информацията, ще видим утре какво ще излезе. Ще питам ако могат да проверят реалните километри иначе от всякъде изглежда на колкото пише 86к км.. 

Ако има някъде статия за краткия живот за CVT ще ми е интересно да разбера повече, тъй като аз предимно суперлативи намерих и мнение, че може да надживее мотора при правилна експлоатация.

Bobi

Не си прави труда за проверката на реалните километри - няма начин да се установят, ако колата не е закупена от Мото Пфое :( . Тъпо е, но е така...

Нека се опитаме да погледнем реално на нещата. Всички искаме да караме запазени коли, но хубавото е скъпо. Ако отвориш www.mobile.de или www.autoscout.bg, ще установиш, че цените в Европа са по-високи за кола с такива показатели . Най-евтината, която успях да намеря за автоматик, 2006 г. , на около 90 к км, е с цена от 6500 Евро... Мисля, че ме разбираш.

Ето една тема за "реалните" километри. Щях да я подкрепя с конкретен пример с обява за Мондео Мк4, което първоначално беше пуснато на 300.000 км и беше като нова, но след това продавача е хванал "цаката" и го беше върнал на 140.000 км. Определено е направил успешен ход, понеже колата вече я няма в мобилето :).


mrmef

M/у другото и аз бях намерил едно Мондео на "150к" км в обява и ми се стори доста запазено на снимка, след което отворих в мобиле.де такси на 300к+ и изглеждаше още по-добре  (hammer).

Специално за моята на живо е супер, кожата на волана и седалките са на същото или по-добро ниво от Астрата на баща ми, която е от магазина взимана 2007ма и е на 70к км.

Bobi

Всичко е възможно :). Може и да си късметлия. Ще се радваме покажеш снимки на колата в Дневника.

Поздрави!

mrmef

HonestJohn намерих нещо интересно: Mysterious 'Engine System Faults' on diesel leading them to lose power and revert to limp home mode  (hammer) may be caused by an intercooler pipe weld fault leading to a crack in the pipe.

:)

11-12-2011: History of a 2006 Ford Focus 1.6 Tdci (110) DPF driving school car which has covered 104,000 miles . The list of repairs are as follows; 40k Suspension control blade rubbers, 75k alternator, 90k Glowplug relay, wiring and glowplugs plus EGR valve, 95k Clutch plate and pressure plate, 100k Cambelt and water pump, 103k DPF regeneration fluid. Pirelli P6000 have been the best tyre. Considering that the work that a driving school car does, it has constantly returned 41mpg.

Danchev

Интересен списък за 5 годишна кола на 100к мили ... се евтинии :-X
How about a magic trick?

mrmef

Просто чудесно... в МП не откриват проблем все още и си пали  (coffee)


Bobi

Не откриват грешки или на какво се дължат проблемите? Дай малко по-подробна информация - какво ти казаха?

mrmef

Явно не може да се пресъздаде проблема толкова лесно, иначе част от грешките седят в DTC.  За сега говорих само с приемчика, по-късно се надявам и с диагностика да се свържа и да имат повече информация.

Цитат на: Alexi в 15 Юли 2012 17:51:37
за съжаление автоматика с който е оборудван Фокус 2 точно толкова живее ,пише си го навсякъде из интернет .. предполагам се ремонтира срещу съответната сума в специализитаните гаражи ( не МР ) ..
Алекси ще съм ти благодарен ако препратиш някаква информация за живота на скоростите, те са 2 типа автомат при Фокус 2.

Alexi

аз знам за 1 тип ,CVT - това е безстепенен вариатор със стоманено въже което живее около 100к .. подмяната му е в комплект с разни други елементи ,не е толкова страшно ...

mrmef

Колеги казаха ново табло за около 1000лв. с 20% off. Дайте идеи от къде мога да купя на старо?


Каталожен номер:   1483716
Наименование:   КИЛОМЕТРАЖ
Цена с ДДС:   1290.73 лв.

Ако на друг се наложи намерих фирма в UK, която прави ремонт

http://www.clusterrepairsuk.co.uk/repair-list-dyna/318/FordFocusinstrumentclusterSpeedoMk2/

Alexi

какво общо има таблото с проблема ? инак в ибей ще намериш по евтино ,или из моргите .. няма нужда да е ново

mrmef

Цитат на: Alexi в 17 Юли 2012 15:04:08
какво общо има таблото с проблема ? инак в ибей ще намериш по евтино ,или из моргите .. няма нужда да е ново
Ако го купя от тях и не е там проблема ще ми върнат парите.. поне така казаха устно.

Почвам да звъня по морги, ако се сетите за някой с ударен Фокус 2 на части свиркайте.

Pyrhel

От мене като инфо няколко неща.
Таблото е част от PATS системата (или по нашенски имобилайзер). Т.е. въмзожно е ако се бъзика нещо вътре да върти стартера и да не може да пали.
Не съм особено сигурен дали трябваше препрограмиране на ключовете при поставяне на ново табло, мисля, че не, но задължително се програмира таблото към колата.
И накрая - търси табло САМО като твоето. Ако си със зелените дисплеи и си намериш такова с червените - НЕ го купувай, както и обратното. Макар и да отчитат вярно след като се сменят когато колата веднъж е запалена, ако угасиш - после няма да можеш да го запалиш. Това е от личен опит, миналата седмица пробвахме да сменяме едни табла и нищо не стана, за жалост.
Иначе - без да е сигурно, че ще ти върнат парите... Не би рискувал, не са малко случаите да се сменят части на поразия и после да вдигат рамене, че не могат да ги приемат обратно, защото вече са ползвани.

Какво ти е таблото - със зелен или червен дисплей (подсветката)? Ако е червен имам предвид човек с такова налично табло, с който ще се разберете доста добре :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexander

Преди фейса е, няма как да е с червеното табло! :)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Bobi

Ако е със зелена - наскоро търсихме за колега от форума и му бях намерил човек, който продава такова. Цената, която му искаше тогава беше 180 лв. Ако ще ти свърши работа, драсни да ти пратя неговите коордианти.

Bobi

Преди фейса също има със червена подсветка само където са доста по-редки :)

Ford Focus Cluster fault


Bobi

Последните няколко поста са за триене, понеже неговото табло е с 2 дисплея :). Не съм виждал такова...

Alexi

абе как няма да пали от таблото .. по скоро може да е от ключа .. освен да е пипано нещо таблото или сменяно някога ..

Alexander

Ако е прецакана връзката е напълно възможно. Аз си го бях свалял и без него не искаше да запали.
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

mrmef

При мен таблото е нещо като рутер за голяма част от сензорите по колата и това като не работи правилно показва Engine System Failure (това е явно теорията на МП) и т.н. не пали заради грешката.

[A gateway is used in order to enable data exchange between the HS CAN bus and the MS CAN bus. The gateway serves as interface between the two CAN data bus systems and is installed in the electronic instrument cluster.]

Занесох едно табло от същия мотор и година, но не стана понеже не е от автоматик и го няма втория LCD и казаха, че не можело да се програмира?! каквото и да означава това. За съжаление, вече сме на етап поръчано ново табло и чакане една седмица, тъй като никъде не намирам от кола с автоматик. Мисля, че мернах едно с 2 екрана, но пак с ръчни и се отказах да го пробвам и него...

mrmef

МП след седмица чакане доставиха грешен километраж :) Та снощи изнамерих едно от морга от модел с навигация и стана  (beer) (thup) Дано да закрепи, като покарам повече ще се разбере :)

hotblooded

Цитат на: mrmef в 25 Юли 2012 13:19:29
МП след седмица чакане доставиха грешен километраж :) Та снощи изнамерих едно от морга от модел с навигация и стана  (beer) (thup) Дано да закрепи, като покарам повече ще се разбере :)
Браво че си решил проблема! МП за пореден път си вкарват автогол! Човек иска зорлем да им даде пари в ръцете те.... за това  (finger) за МП. Жалко че там все пак работят и доста съвестни хора - добри професионалисти, но явно не са на правилните позиции...

Bobi

Какво стана с Gemini ? Диагностицираха ли нещо ?

imarh

Не искам да ви плаша, но тук е описана "невероятната" комбинация 1.6tdci + cvt кутия....