Mondeo Mk3 - почистване на EGR клапана

Започната от Alexi, 23 Септември 2011 19:27:48

« назад - напред »

0 Потребители и 6 гости преглеждат тази тема.

Mondeicho

Към колектора е силиконова гарнитура.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


infesta

Цитат на: Mondeicho в 01 Февруари 2017 17:30:13
Към колектора е силиконова гарнитура.
Тази не съм я видял, т.е. върнал съм го без нея !
Сега раздвижвам лоста на актуатора и се чудя как да впръскам нещо за почистване на геометрията без ДЕмонтаж ???

Пламен Пенков

Ако имаш път до Ямбол ще ти го пробия и нарежа резба както сторих с моя.После всеки следващ път ще ти отнема много малко време
а ефекта е поразителен.

Mondeicho

Тя гарнитурата на колектора си е там, щом не си я махнал с ръка... ::)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

oem

Здравейте Колеги,

Собственик съм на мон-де-гото си вече четири готини и не съм писал по форума, защото не съм имал никакви проблеми с него - здрави коли! Направих му 100 000км откакто съм собственик и последните 1000км имам проблеми, които вероятно се дължат на мръсен ЕГР(при подаване на почече газ на пета и шеста светва лампата за подгрев). Дори да не е от там проблема, със сигурност на кола наближаваща 260 хил км трябва да се  почисти/смени тази част.

Та, имам следните питания:
1. Добра идея ли е да го чистя или да купувам направо нов, като с него и да почистя и смукателния колектор?
2. Имате ли предложения къде мога да свърша тази работа, понеже определено не съм сръчен, нито пък имам инструменти(всичко от София до Сандански е подходящо предложение)?

Колата е с откраднат катализатор, разхода на гориво е около 6 смесено.
Колата е мк3 2.0 tdci 130 коня - декември 2004та година.

Поздрави!

hotblooded

Щом прави проблеми когато подаваш газ - не е EGR-a, може да е запушен горивопровод, запушен филтър, заминаваща си помпа и/или дюзи, може и сензора на педала на газта да ти прави тоя номер - за това първо четене на грешки и после ще мислим какво да правим

Mondeicho

Е как са успели да го изрежат този катализатор? ??? Той е добре заврян в коша...
Иначе за другото наистина първо диагностика и после кажи номерата на грешките.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

oem

Благодаря колеги. Записах мондегото на среща с мото фое към края на идната седмица. Междувременно това ЕГР съм решил да го чистя при всяко положение, понеже не вярвам на близо 300 хил км да няма нужда от това. Ако знаете как и/или имате сервиз в София пишете.

oem

#38
@Alexi - първите шест снимки в темата вече не се виждат, заради някаква защита на хостинга, можете ли да ги качите отново и/или да ми ги пратитe?
Благодаря!

Alexi

за съжаление не ги пазя тия снимки 6г. по късно ..


emilio142

Колеги ,затапвайте си егр-ите .Тяхната идея е единствено и само за екология.Почистете си до колкото е възможно и където е възможно и си свиркайте след това.

ivchotr

С новите газ анализатори, дето КАТ ще ползват за проверки, май ЕГР-ите ще са от особена полза, при това изправни.

hotblooded

Какво го интересува бай Ганьо екологията...

ivchotr

Като му напукат глобите и му спрат колата от движение, ще почне да го интересува.

hotblooded

Цитат на: ivchotr в 13 Януари 2018 12:15:33
Като му напукат глобите и му спрат колата от движение, ще почне да го интересува.
Това е само пожелателно, по скоро той като си види разхода извънградско може да се замисли, но е малко вероятно. 

Mondeicho

Понеже моя егр очевидно си работи, пробвах и го затапих. Определено не ми хареса колата как работи, стана още по твърд двигателя, нямаше ряз при набирането и т.н. Махнах ламаринката и си го почиствам през 30 000-40 000 км заедно с всмукателния колектор (за 1 час макс работа) и съм доволен.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

emilio142

От всичкия опит събран до тук,както и информацията с която разполагам е ,че егр работи предимно при по-високи натоварвания на двг ,а при автомобилния двигател ,който е в час това и да се случва се случва рядко ,още повече ,че при дизела  въртящият момент е в ниските обороти на двигателя.Лично за мен и за екологията при моя стил и начин на шофиране егр е излишен.Той се ползва предимно в градски  условия,когато двигателят минава през всички възможни режими на работа,съответно и диапазона на действие на егр е най-често срещан тогава.

Alexi

точно за твоя мотор ( дето съм го търкалял 6г ) ЕГР е задължително да работи инак едно че нямаш парно зимата ,мотора доста по твърдо работи ,харчи 1 кило отгоре средно

emilio142

Значи моят двигател е по-различен от останалите в случая.Не оспорвам мнението на никой от колегите но , Разход от 5.5 на 100 извън градско мисля,че е повече от приемлив.В случая един не добре работещ клапан или отворен такъв ,може и нанася много по-големи вреди ,както за околната среда,така и за самият двигател и всички свързани с него системи.За твърдата работа на двигателя вина имат мн.др.фактори.А колко от вас колегите са си сваляли смукателните тръби и са ги чистили до блясък,от тук и колко от вас са сигурни,че клапана им работи адекватно?

hotblooded

Аз с неработещ EGR найстина разход под 5,6 не бях виждал,  и то без климатик.  Но с работещ - разхода е литър надолу. Едно е да е "приемлив", друго е да е в норма...     Мотора е по тих,  а зимата стопля по бързо с работещ EGR.  И като цяло - хора, на който това им е работата, са измислили че тоя пуст клапан трябва да е там, а едни други, дето хич не обичат да дават пари,  са се съгласили че без него не може, и са от пуснали бюджет да се сложи... та нека не си въобразяваме че знаем  повече от тях. Ако знаехме - щяхме да караме коли наше производство, а не 10+ годишни "нов внос"... 


Mondeicho

Лично аз съм си ги чистил неколкократно и клапана ми работи -проверен е. При това казах,,че без него се променя работата на двигателя, това също е достатъчен показател (моя е вакумен, няма нищо сложно в него). Естествено, че на 15 г. кола има какво да е зацапано, но колкото мога се старая да я поддържам. Всъщност видяхме и ,,дизелгейт" , където се оказа че и новите коли добре замърсяват околната среда  (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Това са на ВАГ групата дизеляците.

emilio142

С затапване на егр е възможно минимално увеличение на разхода на гориво, в резултат на третата порция гориво впръскана от дюзите при работа на двг.Тя би следвало да е в пъти по-малка от основната порция  и от там внушението,че двигателят разходва повече гориво!

hotblooded

Цитат на: emilio142 в 03 Март 2018 19:36:06
С затапване на егр е възможно минимално увеличение на разхода на гориво, в резултат на третата порция гориво впръскана от дюзите при работа на двг.Тя би следвало да е в пъти по-малка от основната порция  и от там внушението,че двигателят разходва повече гориво!
Дали са само три?  Дали бройката на тези порции зависи от EGR? 
  Има доста изписано за това как работи EGR, и как снижава разхода /намалява емисиите.  Хубаво е да се чете, преди да се изрежеш като див нерез...

emilio142

Нямам намерение да се карам с който и да е.Определението ти е доста неуместно бих казал.Благодаря за изказването все пак.

emilio142

В двигателите с вътрешно горене, рециркулацията на отработените газове (на английски: exhaust gas recirculation (EGR) е техника за намаляване на емисиите на азотен оксид (NOх), използвани в бензиновите/газовите и дизеловите двигатели. EGR работи чрез рециркулация на част от отработените газове обратно в двигателя (цилиндрите). Отработените газове се връщат обратно в горивната камера, тъй като изходящият въздух е много по-горещ, отколкото входящия въздух.
EGR работи чрез разреждане на нитроген (N2) и предоставя инертни газове за горене (CO2 Въглероден ди оксид предимно), действа чрез поглъщане на топлината на горенето, за да се намали пика на температура в цилиндъра. Азотен оксид (NOx) се произвежда в тесния диапазон на високи температури и налягане в цилиндрите. В дизеловия двигател, отработените газове заместват част от излишния кислород в сместа преди изгаряне. Така NOx се формира предимно когато смес от азот и кислород се подлага на високи температури.При по-ниски температури на горивната камера, причинени от EGR намалява количеството на NOx (макар и с известна загуба на ефективност на двигателя). А газове повторно въведени от EGR системи също така ще съдържат близо равновесни концентрации на NOx и CO (С малка фракция първоначално в горивната камера се инхибира общо нетно производство на тези и други замърсители). Повечето съвременни двигатели изискват рециркулацията на отработените газове да отговаря на стандартите за вредни емисии.Въпреки, че производителите на двигатели са отказали да огласят подробности за ефекта на EGR за икономия на гориво, правилниците от СИП 2002, които доведоха до въвеждането на охлаждане в EGR са свързани с намаляване на ефективността на двигателя с 3%, запазва се тенденция от 0.5% годишно увеличение.За 10 години на теория само заради наличието на EGR се намалява ефективността на двигателя с 8% при максимални обороти.При ниски обороти и максимално отворена EGR система тези стойности се увеличават до 30%.
В заключение EGR системата има отношение към екологията, което е обратно пропорционално на ефективността на двигателя и разхода на гориво Дизеловия EGR също увеличава производството на сажди, въпреки че това е маскирано в САЩ (Вече и в Европа) от едновременното въвеждане на филтър за твърди частици. EGR системите могат също така да добавят абразивни замърсители и увеличават киселинността на маслото, което от своя страна намалява дълголетието на двигателя .Справка :https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%80%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D0%BD%D0%B0_%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5
На практика е едно на теория друго,реално трето.При един дизелов двигател,като нашите ,минаваш през всички режими на работа ,ефекта от клапана се явява в малка част от работния диапазон с определена за това цел.Информацията я имам от друг източник в резултат на провеждани опити с дизелови двигатели.Предвид невъзможността да се ограничи отделянето на твърди частици,а то е пряко свързано с работата и на егр  се избира една средна стойност за работа на д.д. Нормално "сухия" прием в системата на дизеловия двигател, сега е обект на замърсяване от сажди, неизгоряло гориво и масло в EGR кръгът, което има малък ефект върху въздушния поток, обаче, когато се комбинира с маслените пари от PCV системата, води до натрупване на лепкав катран в смукателния колектор и клапаните. ЕГР системата също води до проблеми с компоненти като вихрови клапи, дюзи, клапани.
В резултат на всички тези проблеми водещи до употребата на ЕГР ,кажи ми кой двигател според теб ще е адекватен ,като нов или на малко километри!Това не е въпрос ,а следствие на експерименти и логическо изследване.


emilio142

 При дизелите клапана на ЕGR-а се отваря на празен ход, като при това може да осигури до 50% връщане на изгорели газове към засмукания въздух. При натоварване постепенно се затваря и при пълно натоварване е напълно затворен. Той също така се затваря по време на загряване на студен двигател и на голяма надморска височина.Очаквам,Вие да ми кажете ,колко от вас карат на празен ход двигателите си с коне над 100?!

Mondeicho

Факт е, че ми харчи с около половин литър отгоре при еднакви условия на каране и не ми харесва как се държи колата при затапен егр (по мудно набира и има едно допълнително претрисане и т.н). Ако не си я карал с изправен егр няма как да направиш разликата. Не твърдя кое е по-добре, правилно и бля бля. За мен така е измислена и ми харесва като поведение с работещ вакумен егр. Моята кола я карам така!!!  ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

emilio142

Мондейчо , всеки форд си е с характер явно.На моята и открих елементсрен проблем който след като оправих колата върви повече от добре с затапения егр,за разхода не я жаля , все пак 155 коня си искат тяхното !Смея да твърдя,че в мо ента вхрви повече , а относно екологията , мисля ,че при нашите 10 + години коли няма как да очаакваме всда и  е наред!

hotblooded

 Твърдите частици идват от друго, не от EGR-a.   Следствие са от повишаването на налагането на впръскване и съответно високата скорост на отделните капки след "изстрелването" им от отворите на дюзата.
  За правилната работа на катализатори и или поддържане на NOx и СО2 в норми е необходимо съотношението въздух-гориво да се подържа в определени граници, при частично натоварване, ако с ограничава пълненето на цилиндрите с въздух, се получава чисто механично съпротивление - двигателя се мъчи да преодолее вакуума и съответно харчи повече гориво, за твоя се подава "баласт" - в случая отработили газове, състоящи се основно въглероден двуокис и азотни окиси, като потока от въздух и отработили газове при постъпването си в цилиндъра се завърта (завихря), и се разслоява - СО2 като най тежък отива към стените на цилиндъра, а азотният окис и въздуха са с приблизително еднакво тегло - кислорода участва в горивния процес, а aзотните окиси, който забавят образуването на нови техни колеги - защо и как го правят правят се учи в 9ти клас, в час по химия.