високи обороти

Започната от неди, Днес в 10:08:39

« назад - напред »

неди и 2 гости преглеждат тази тема.

неди

Здравейте форумци!Искам да споделя следния проблем-карам Ц макс 2000,газ-бензин.Миналата година изгоря захранващия модул,смених го,както и свещите,но не ми харесват оборотите!Сега,в студа държи около 1000-1100 оборота дори и при загряла кола.След каране по-дълго време,леко ги сваля,но според мен пак са високи.Какъв може да е проблема?Освен това забелязах след смяната,че на охлаждане,климатика проработи доста по добре,а на затопляне по-слабо.Внушавам ли си или е възможно?


ivchotr

Проверявал ли си дали при загрял двигател, загрява и радиаторът му?

неди

Не съм,но като цяло всичко уж е наред!

ivchotr

Въпросът ми е свързан по-скоро с поведението на климатика. Ако радиаторът на двигателя остава студен, примерно защото термостатът не отваря големия кръг на охладителната течност, радиаторът на климатика ще се охлажда по-ефективно. В този случай обаче двигателят ще прегрява, което би трябвало да се отрази и на показанията на уреда за температурата му, който се намира на таблото с километража. Съответно и парното ще е по-яко, защото охладителната течност няма да губи топлина през радиатора на двигателя.
Та затова е по-вероятно всичко с охлаждането да си е наред, а да не отваря достатъчно клапата, която пуска топлия въздух от парното към купето. Или пък радиаторчето на парното да е изгнило във вътрешността си и охладителната течност да не обикаля през всички серпентини, което ще намали ефиктивността на отоплението.

Компютърът поддържа по-високи обороти при студен двигател, за да му осигури възможност за по-стабилна работа докато загрее, както и за да загрее по-бързо, разбира се. Ако продължава да държи по-високи обороти при загрял двигател, е твърде вероятно да не получава коректни данни от датчика за температура на двигателя. Поради което е добре първо да се провери дали има проблем с буксата на датчика и с кабела до него. Ако те са изправни, остава вариантът или датчикът да не е наред, или връзката му в буксата при компютъра. Има вариант и в самия компютър да има бъг по отношение на данните за температурата. Доколкото ми е известно, компютърът трябва да подава около 5 волта ток към датчика, които могат да се проверят лесно с мултицет в разкачената букса към датчика (тази, която е монтирана към кабела).