Питане за бобини 1.8 бензин

Започната от Raka77, 20 Ноември 2024 09:59:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Raka77

Здравейте колеги,при проверка на свещите установих че бобините влизат доста свободно върху свещите,не се уплътняват и не се получава ефекта засмукване,това нормално ли е или има някакво износване.питам защото при подаване на газ до към 2000 обороти се получава едно притискане на двигателя и по нагоре няма проблем.притрисането се появява някъде между 1500-2000 при ускорение.и трите тампона на двигателя са сменени,дросела е почистен, свещите са добре Бош платинени.газ не е имала никога.


pantzer3


nogopechen

Колеги това старо,колкото Чичо Хенри Форд. На тъмно отваряте капака на мотора и палите. Гледате за искри. Може да пипате и дърпате кабелите. Отбелязвате си резултата и продължавате по списъка...

ivchotr

#3
Ммммм, да. Огньовете на Св. Елм са интересни за наблюдаване :D Ама в този случай двигателят трябва да прекъсва и при по-високи обороти.

Raka77

При мен бобините са на самите свещи, тоест имам четири, според мен не мисля че ще мога да видя каквото и да било на тъмно,но ще пробвам.имал съм и 1.8т 20вт и там бобините влизаха по мазно,димек имаше засмукване,а сега ако развия болтчето което държи бобината ,си мисля че ще изхвърчи навън.мое мнение.

ADiDimitrov

При проблем с бобина ще ти записва грешка missing fire в съответния цилиндър. Притрисането може да е от много неща, включително избягали хлабини на клапаните.

ivchotr

При проблем с бобините ще го усещаш на всякакви обороти. Според мен трябва да търсиш причината другаде. Не е задължително да съм прав, де.

saggy

При мен щом почне да придърпва колата, особено на студен двигател, е от свещите. Сменям ги и после няма грижи. Така съм сменял обикновени свещи между 25-30к км, което е малко като пробег, но след това всичко заспиваше. Само, че аз карам колата отдавна и я познавам добре. Сега съм с иридиеви свещи Денсо и поне за момента са ОК. Ако има проблем с бобината, би трябвало да има misfire и да записва грешка, както каза Ади.

Raka77

Благодаря ви колеги,не е болка за умиране,но е малко дразнещо.за протокола, приятел със Субару газ-бензин 3.6 му прекъсваше на газ при същите обороти горе долу,и се оказа тръгнали бобини,мисля че бяха две,смени ги и се оправила колата

gras

Колега, ако някога е текла гарнитурата на капака на клапаните и се пълнило с масло при свещите се получава този ефект! Гумата на лулата на бобината се разкашква от маслото и започва да не уплътнява добре. Ако преди смяната на свешите е прекъсвала повече и имаш проблем с лулите на бобините само ще скапеш новите свещи!! Я издържат 1000-2000км я не. Сменят се бобини - само лули не се продават. Впрочем за някой коли се продават комплект лули , но за форд досега не съм мяркал. Ако искаш драсни си VIN номера на лично да проверя.


Raka77

Благодаря ти Грас,прав си.имаше масло при свещите на първи,втори и малко на трети цилиндър.гарнитурата я смених и сега е сухо. двигателя не прекъсва а леко притриса едва доловимо в диапазона 1500 до 2000 обороти.между другото самата гума която покрива свещта е отделен елемент от бобината но не знам дали се продава отделно.

gras

Извинявай , моя грешка (явно сутринта , като писах още ми се е спяло и съм написал пълна простотия) -вярното е че : когато има масло при свещите то играе ролята на изолатор и не прекъсва....почва да прекъсва когато теча се отстрани и лулите са взели да заминават.

Raka77

Простено ти е,но да не се повтаря (rofl)  (tooth) идея си нямам от тоци,така че поне аз не разбрах нищо :D

ivchotr

Господин Грас каза, че ако не беше махнал маслото около свещите, с тези лули на бобините сега нямаше да ти тресе двигателят.

Аз съм на мнение, че ако има проблеми с токовете към свещите, двигателят ще прекъсва на всякакви обороти. В случая е възможно да има бобина, която да не работи коректно при определени условия. Или, че проблемът може да е извън системата бобина - лула - свещ.

Не е лошо при работещ двигател да размърдаш кабелите към всяка бобина и да видиш дали ще има промяна в работата му.

Raka77

Ще пробвам Ивчо,но като цяло на тихи обороти мърка като котенце

ivchotr

Аз затова смятам, че няма проблем с бобините. Ама си трябват проверки на това - онова.

saggy

Свещи кога са сменяни - преди колко километра и време?

Raka77

Свещи кога са сменяни - преди колко километра и време?
нямам си идея саги, колата я имам от 4 месеца, свещите са двойно платинени на Бош, според мен в добра кондиция

ivchotr

Цитат на: Raka77 в 20 Ноември 2024 09:59:11...защото при подаване на газ до към 2000 обороти се получава едно притискане на двигателя и по нагоре няма проблем. притрисането се появява някъде между 1500-2000 при ускорение...

Едно уточнение да направиш:
- притрисането се появява при увеличаване на оборотите без да се движи автомобилът;
- притрисането се появява при ускорение в движение;
- притрисането се появява и в двата случая.
 

Raka77

При ускорение го забелязвам.пак казвам едвам доловимо,друг може и да не разбере.


ivchotr

Ами значи проблемът едва ли е в бобините и свещите. Ако беше в тях, щеше да се проявява и при форсиране на място.

Raka77

Оставям ги на мира тогава, докато не ме зачовърка пак (tooth)

F Focus

#22
Рака - понеже те уважавам, заради упоритостта ти да оправяш сам проблемите по колата след малко ще имаш ЛС по питането ти, което няма да направя тук, за да се спестят некомпетентни, че даже вредни и злобни коментари по мой адрес.
Поздрави и си прецени прав ли съм?
Успех!