Каросерийно-бояджийски ремонт на "Фокус"-2

Започната от F Focus, 08 Октомври 2024 20:41:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,
Използвам заглавието от съществуващо подразделение в МП, чиито служители винаги скучаят след наблюденията ми след няколкото ми посещения там.
И така-от около година забелязах, че долната част на предният ляв калник в долната си задна част започва да ръждясва, че и се отлюспват парченца кит-брех! >:(  Реших лично да се справя с проблема, защото съм категоричен, че никой няма да го направи по-добре-този "филм" съм го играл два пъти. За начало ми трябваше подемник, щото не беше опция да се търкалям по земята. След два месеца чакане успях да се доредя до такъв и започнах. Какво видяХ:
-Вдигнах колата, свалих гумата, подкалника, изкарах две пълни шепи мокра кал примесена с листа и шумки, което си е съвсем нормално. Оказа се, че зад подкалника има дълга лента пореста гума за обезшумяване, която в долната си част никога не изсъхва.
Последва чистене отвътре и отвън с телена четка-ръчна, с такава на бормашина и флекс.
-Оказа се, че някога долната част на калника е рязана и е заварявана такава от употребяван калник, но всичко е направено джаста-праста, естествено! >:(
-Следва мазане отвътре и отвън с "Вюрт", после с антикорозионен спрей на "Новол" на епоксидна основа.
-След, като всичко изсъхна всичко се промаза дебело с полиестерна смола, облепи се с дебел стъклен плат (0.8 мм.).
-Отвън наложих стъкловлакнест кит, изшкурих го и пръснах с филър-не ми стигна времето за боя и лак (с преливане), но важната част е изпълнена.
Категоричен съм, че това изпълнение ще изкара доста години-инак трябваше да се сменя калника и да се пребоядиса целият, което много вероятно щеше да даде разлика в нюанса на боята, което не бих допуснал.
За да разберете по-добре какво е било се нуждая от доброволец, на когото да изпратя снимка на Вайбър, която да постне в темата, щото в това отношение съм индианец. >:(
Това е съвсем накратко-за подробности питайте. Като време-започнах в 9.30ч. и едвам приключих в 16.30 почти без прекъсване, освен чакането за съхнене на химиите и стягането на смолата.
-


ivchotr


Raka77

Браво, адмирации,и да се научиш да качваш снимки  (rofl)

Alexi

аз ако открия че калника ми е направен от два различни по скоро бих го сменил с такъв от морга ,но цял .. в момента има всичко на части ,даже ще намериш същия цвят вероятно ,че да не го боядисваш

F Focus

Алекси-нямам време да търся и да обикалям, и да не съм доволен. Моят начин е доказан и съм сигурен в него, ако аз сам си го направя. Като се изградят остатъци от почистена и обработена ръжда със стъклен плат и полиестерна смола мърдане няма-само лично и проверено мнение. А, това да обикалям морги, "тенекиджии", "бояджии"-не, благодаря-много съм го гледал този "филм"! >:(  Разбира се всеки има право да избира какво-що и дали! Аз споделих какво правя в подобни случаи.

ivchotr

Аз смених преди време предния капак на моя Фокус, че беше тръгнала ръжда по шевовете околовръст. Ама доста ръжда. Направо се люпеше като кори за баница :D
Та намерих преден капак, с почти същия цвят, от донор в една морга. Нямаше точица ръжда по него. Ама никъде. Турихме му цвета на моята, щото не ме кефят различно оцветени панели. Година и нещо след смяната, в долния преден десен ъгъл се появи ръжда. Стои там като екзема. Подпухва отвътре. Още се чудя дали да се занимавам, щото нали жена и ръжда тръгнат ли, спиране няма :D

F Focus

#6
В подобни случаи хората масово сменяват детайла, или опират до тенекеджии, които да режат и заваряват ламарина.
Ако имаш време и желание ше се справиш с проблема по моята "технология". В твоя, както и в моя случай ръждата е тръгнала от вътр. страна-демек не е повърхностна, но проблемът е решим с много ръчкане, докато не се изчегърта ръждата от вътр. страна. Не е проблем да се образува отвор в детайла от гнилоча, но няма страшно-действаш по моя метод. Следва китосване и пребоядисване-дали цялостно, дали с преливане зависи от майсторлъка на бояджията.
За протокола, ако някой не знае-при заваряване (т.е. силно нагряване на метала) същият веднага се оксидира усилено. Затова е изкл. важно бързо след направената заварка шевът да се почисти с флекс, докато е топъл, че и горещ и да се промаже дебело с анти-корозионен грунд, за да се спре достъпът на кислород до заварката. Това никой тенекеджия НЕ го прави-правил съм го аз с четка в ръка и грунд стоейки до тенекиджията.

locke

но пък имаш време да чакаш 2 месеца за подемник  :D Иначе и нов небоядисан калник е по добре от стар, вече кърпен.
Пс - защо махнахне опцията за цитат?

Alexi

не е махната ,като маркираш нещо отдолу се появява бутон "цитирай маркирания текст " .. ще става и още по сложно ако не се спрат цитиранията на предходни мнения  :D

ivchotr

Цитат на: F Focus в 09 Октомври 2024 18:58:02Ако имаш време и желание...

От вътрешната страна ламарината е с шев и няма как да се ръчка там. Честно казано ме мързи да се занимавам :D Примера го дадох не заради друго, ами да споделя опит, как здрав детайл става на нищо след някоя и друга зима у нас.
 


F Focus

Нека всеки остане с мнението си-няма проблем!
Поздрави!