Съживяване на подгрева на предното стъкло Фокус МК2

Започната от Plamaka, 22 Септември 2024 13:34:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Plamaka

Здравейте колеги, изчетох всичко възможно като теми но никъде не намерих отговор на това което търся. Затова пускам тема. Колата е Форд Фокус МК2, 2.0, 145 коня Фейслифт, 2009 година, код на двигателя SYDA. Взех я преди няколко години и съм много доволен от нея. Преди 2 седмици падна един камък и ми счупи предното стъкло. Така и така трябваше да го сменя, реших да купя такова с подгрев и да го съживя. Причината за това е, че колата си има окабеляване има и изведени куплунзи за включване на кабелите на подгрева на стъклото. Сложих новото стъкло, взех си хубаво стъкло Пилкинтън с подгрев. Почистих куплунзите, свързах го, сложих релето и двата предпазителя които липсваха в кутията за предпазители и релета при двигателя (14 и 16 х 40А). Имам софтуер мога да активирам в софтуера подгрева на стъклото но проблемът ми е, че когато разглобих панела за да поставя бутона за пускане и спиране на подгрева се оказа, че няма извод към който да го присъединя. Разглобих доста, свалих и жабката, но никъде не намирам да има изведен кабел с куплунг за копчето. Въпроса ми към Вас е следния. Може ли някой, който има опит с електрото на тази кола да ми обясни, дали трябва да си доработя инсталацията или има нещо което не знам и затова не мога да се ориентирам в положението. Евентуално схема и към кой модул се свързва ел. часта за този бутон за да мога да си осъществя проекта. Много благодаря на всички предварително !


F Focus

Последно има ли окабеляване към клавиша за подгрев на предното стъкло под радиото, или няма...или окабеляването е за друго-например за изкл. на пасажерският ербег?
Да речем, че така, или иначе подключиш подгрева, но имай предвид, че ще ти трябва и таймер, който да изключва подгрева след малко над минута (или две беше)-в противен случай джамът ще се пукне от прегряване.
За протокола-колко струва стъклото на тази марка?

Plamaka

Няма окабеляване за клавиша на подгрев за предното стъкло. Има окабеляване за лампичката за изключен айрбег на пасажера. Това с таймера мисля, че си е заложено в софтуера на колата в GEM модула. Защото на задното стъкло си има. Предполагам, че след като активирам подгрева на предното стъкло ще си е предвидено и за него. Освен това има и настройки но ще ги видя след като подкарам нещата с инсталацията. Относно предното стъкло цената му е 540 лева с монтажа.

whaaazp

Подгрева на предния прозорец работи повече от минута със сигурност.

Пинаут на копчето за подгрев на предния прозорец:
 1пин -> 1пин на копчето за подгрев на задния прозорец
 2пин -> 2пин на копчето за подгрев на задния прозорец
 3пин -> 3пин на копчето за подгрев на задния прозорец
 4пин -> 7пин на C103 (МАЛКАТА синя букса на GEM-a)
 6пин -> 11пин на C103 (МАЛКАТА синя букса на GEM-a)

Фокус 3

Аз направих това подобрение на Фокус МК1. Като ми се счупи предното стъкло, реших да сложа такова с подгряване. Изрових от руски сайтове схема, но моята кола нямаше нужното окабеляване. От автоморга си набрах кабелите с буксите за стъклото, релето и бутони. Бутона го захраних от този за задното стъкло, но понеже се управлява по минус, сложих допълнително реле, за да обърна сигнала на плюс - вече бях купил време-реле с входен сигнал плюс. Времето го настроих на 5 минути. Ползвам го вече 6 сезона, последната зима прекъснаха 2 нагревателя, разбира се, точно пред шофьорското място 😜 ма това е работа на Мърфи. Не съм ровил в ГЕМ модула, защото при мен нямаше нищо заложено.

F Focus

Подгрева на задното стъкло продължава в пъти повече от подгрева на предното!
Заради продължителният подгрев на предното са ти изгоряли и част от реотанчетата му, в което Мърфи в случая няма никаква вина.

ivchotr

Колегата Е настроил времето за подгрев на предното стъкло на 5 минути. Предполагам, че тази настройка "гаси" подгрева след петата минута :D А реотаните са изгорели, защото бай Мангал в Индонезия или където там са го направили този джам, си е чоплил носа докато го прави.

Фокус 3

Мърфи е виновен, че изгоряха нагреватели точно пред мен, а не от другата страна, щом е трябвало да горят. Стъклото е Pilkington, не знам дали в Индонезия е правено. Платих 380лв. с монтажа през 2018г. Тогава си бяха пари, мислех, че е истинско. Не вярвам 5 минути нагряване да са му много.

F Focus

Може и да греша, но тази сутрин забравих да засека времето на подгрев на преден и заден джам, а в жегите през деня вероятно няма смисъл да го включвам, но в неделя сутринта, когато дават застудяване ще го направя и ще пиша.
Обаче съм категоричен, че времето за подгрев на задното стъкло е в пъти повече от това на предното и не приемам спорове. Инак всеки е свободен да си мисли, каквото смята за вярно и правилно.

Фокус 3

Така си е, задният грее много повече. На моя Фокус според мен е около 15 минути.


F Focus

Нека се включат колеги с фабричен подгрев на предният джам и да споделят впечатление.
Добичето ми нито е Джия-мия, нито Титаниум-митаниум, а има тази екстра, та, както съм писал тези наименования на оборудване във "Форд" за мен нищо не значат. Също имам клавиш отляво до този за подгрева на предното стъкло за ESP, който гореизброените "бъкани" уж с екстри фордове нЕмат, та колата ми е с ниво на оборудване "Селект", без да споменавам допълнително сменените фарове с такива на "Хела"с лупи, светващи автоматично десет секунди след стартиране на двигателя, , темпомат, читава мултимедия с камера за заден ход, кодо-четец правещ връзка с медията, чрез който се разчитат и трият грешки, и вероятно нещо изпускам-ми нЕма такъв "Фокус"-2! (tooth) Единствено задните странични прозорци не са електрически-признавам си, ама там рядко се вози някой. Както и да е-минутка за реклама и да се усмихнем малко кВи ги пиша, ок? ^-^
Да се върнем на темата-колата купих 2020г., като 2019г. предният джам е сменен, заради удар от камък от ТИР и си работи добре, засега. Проверих марката (все и забравям името-дъртак човек)-оказа се полска, която е голям производител на всякакви възможни стъкла за всякакви превозни средства.
Хубава вечер!

Plamaka

#11
Здравейте, много благодаря на всички, че се включихте. Колегата "whaaazp" даде много точна и полезна информация която много ме ориентира в нещата. Намерих и една схема в една друга подобна тема и видях за какво става въпрос. Има едно малко разминаване в схемата която намерих и това което ми е написал колегата "whaaazp" 4 пин на сехамта е обозначен като 5-ти. Но това няма никакво заначение защото нямам идея схемата дали е точно за моя модел. Най важното и съществено нещо е, че благодарение на информацията която получих се ориентирах за какво става въпрос, другото ще го оправя с мулриметъра. Все пак става въпрос за управлението на светодиода на клавиша, който индикира работата на подгрева. Не зная само дали няма да се наложи да сменя и алтернатора с 150 мперов. Още не съм видял моя колко е, но ще го погледна началото на другата седмица защото съм в движение. Темата ще остане актуална още защото ще направя снимки и ще опиша какво съм съворил за да може и хората след мен да си свършат работа и да бъде полезно и за всички които искат да си пуснат подгрева на педното стъкло :) това е за момемнта от мен, поздрави Пламен

F Focus

#12
Днес измерих времето за подгрев на предното стъкло-точно 2 мин. и 30 сек.
Не се налага да слагаш по-мощен алтернатор.
Поздрави-и, аз съм Пламен. :)

Plamaka

Здравейте всички, първо се извинявам, че токова време не писах но беше адски натоварено с работата и нямах никакво време да се занимавам с колата 😊. Най накрая обаче, нещата се случиха и успях да внедря в колата всичко което трябва за да стане малкия проект ако мога така да се изразя. Остана ми само да активирам  подгрева в софтуера, но понеже колегата ми е взел диагностиката и модула за връзка не съм още, но това ще го направя отделно и ще покажа как се случва и то. Сега ще опиша хардуерната част.
Като начало си купих една инсталация от Форд който има подгрев на предното стъкло и си извадих от нея необходимата част с бутона за включване и изключване на подгрева на предното стъкло. (снимки А0, А1 и А2) Тук ще отбележа, че се постарах да си извадя проводниците от куплунг C103 ( снимка А3, ) с пиновете, така, че да ги присъединя към моя куплунг и да си стане както си е заводско. В колата куплунг C103  се намира на GEM модула с предпазителите под жабката на колата срещу краката на седалката до шофьора. (снимки А4 и А5) Пиновете се изваждат по следния начин, изваждаме куплунга от GEM -a и го завъртаме с долната част към нас, така, че да се виждат отворите в които влизат пиновете. Ще видим ясно една червена пластмаса която е напъхана и си приляга съвсем точно по отворите на куплунга. Тази пластмаса се нарича ключалка на пиновете на куплунга, защото тя заключва пинчетата (в случая кабелните обувки ) които са напъхани в самия куплунг. Тя се отличава ясно защото е червена а куплунга е син. За да извадим пиновете трябва да извадим тази пластмаса (ключалката) и да освободим пиновете за да може да излязат. Това става като напъхаме една малка права отверка отстрани на куплунга и подпорим леко ключалката за да излезе навън. Държат я едни малки пластмасови зъбчета на самата нея. (снимки А6, А7) като правим същото и от другата страна.  Продължаваме да побутваме равномерно и от двете страни докато излезе напълно и се получи това на снимка А8. На снимка А10 се виждат ясно кабелните обувки подредени в пин отворите на куплунга. Отстрани на кабелните обувки се виждат малките сини пластмасови ,,контрички" които държат кабелните обувки за да не изпаднат веднага щом извадим ключалката. С нещо тънко и остро трябва просто да ги избутаме леко на страни след което издърпваме безпроблемно кабела с обувката от пин отвора. На А11 и А13 се виждат ясно вече извадените кабели с кабелните обувки от куплунг C103 😊. Това е може би най -специфичната част от цялата работа затова я описах подробно и дано да свържи работа на следващия ентусиаст като мен 😊. Останалите 3 кабела ги проследих и мога да кажа, че отиват в 3 общи точки със бутона за подгрев на задното стъкло. Тях си ги отрязах като си направих сметка да са достатъчно дълги за да ми стигнат, макар, че те се присъединяват към кабелите на бутона за подгрев на задното стъкло както следва и дължината им трябва да неповече ор 20 до 25 см.
Пиновете които извадихме от C103 са номер 7, който отива в бутона на номер 5 и номер 11, който отива в бутона на номер 6.  Това съм подчертал с червено на снимка shema B1. Присъединяването им към C103 на моята кола стана общо взето по същия начин и както ги извадих от C103 на резервната инсталация. Пак изваждам червената пластмаса (ключалката на пиновете) само, че този път не на цяло а половина (в средата ключалката има релакс зона и която освобождата пиновете но не може самата тя да изпадне), защото няма да ми се налага да избутвам контричките на кабелните обувки а ще присъединявам кабелни обувки към куплунга. След което напъхвам кабелните обувки от към страната на кабелите на местата им, като разбира се предварително съм видял къде са се намират пин отвори 11 и 7. Снимки А23, А14, А25. Напъхването стана много лесно и когато кабелната обувка си влезе на мястото се усеща едно много леко щракване. След това натискам обратно ключалката на пиновете да си се върне на мястото и сме готови.
Останалите пинове са както следва, свързани паралелно на пиновете от бутона за подгрев на задното стъкло. Пин 1 от бутона за предното стъкло присъединявам към пин 1 на бутона за задното стъкло, по същия начин пин 2 от предното към пин 2 за задното и пин 3 от предното към пин 3 за задното стъкло. (снимки А14 и А15). Тук ще отбележа, че всички куплунзи ( C103 и теза за бутоните са надписани отдолу и се вижда номерацията им). Например А16 показва къде е номериран C103. Номерирани са и самите куплунзи отдолу при отворите в които влизат пиновете.
След като сте присъединили проводниците на местата им остава да бандажирате сноповете от кабели с текстилна лента която използват производителите за да си стане както е заводско. Снимка А17.  Остава да поставим бутона на мястото му, като тук ще отбележа, че той си има определено място и не може да го сложим където си искаме за което се грижи малко зъбче в долния край на бутона което не позволява да го пъхнем в друг отвор а трябва да си го сложим в неговия си който има направен специалния прорез през който да премине зъбчето на бутона. Това е втория отвор от ляво на дясно на панела с бутони. (Снимки А18, А19, А20)
След което може да се каже, че сме готови с присъединяването на инсталацията за бутона за подгрев на предното стъкло.
Тук вече е време да благодаря много на колегата и адаш Пламен (F Focus) който също като колегата Whaaazp отдели време за мен и засече времето което трябва да настроя за да не прекаля с нагряването. И да кажа, че въпреки, че не беше необходимо да подменям алтернатора, вече го бях поръчал и така и така се изръсих го подмених с 150 амперов. (Снимки А21, А22).
    За днес стига толкова, следващия път ще опиша какво се прави със софтуера и ще покажа останалата част от хардуера който трябва да се направи в кутията за релета и предпазители при двигателя. Надявам се да това да е полезно на някой след мен и да няма отегчени от многото писане.  Благодаря още веднъж на всички които се включиха. 

Plamaka

В продължение на предния пост прикачвам останалите снимки които не успях да събара в него за да има завършен вид.

поздрави Пламен

Ozzie

Между другото, когато се захванеш със софтуерната активация, не забравяй в РСМ модула да укажеш, че колата вече е със 150А алернатор, ако не си го направил досега.
Между другото, само информативно, за какви пари го купи новия алтернатор? Може би ще се наложи да мина и аз на 150А, заради една екстра, която монтирах по-рано през годината.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Plamaka

Не съм го указал защото модула за връзка не ми е тука. В четвъртък ще си играя със софтуера и след това
ще направя още един пост за да покажа и това. Но за момента колата няма грижи. За алтернатора платих 430 кинтака. Чисто нов е като оригиналния, дано е читав.

Поздрави Пламен