Мнения за двигател Дуратек 1.6 101/115 к.с.

Започната от F Focus, 22 Септември 2024 12:06:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,

Както знаете отдавна не мога да намеря читав Фокус-2/2.5 с Дуратек 2.0, но изпадат добри такива с 1.6 двигател, като някои са и с темпомат, че и повечето са с любимият ми цвят сив металик! ^-^  Питанията ми към хора имащи, или имали такива коли комби(!) са:

-Каква скорост поддържат спокойно на магистрала?
-Мудни ли са при изпреварване също на магистрала-например от 120 до 140 км./ч. бързо ли ги набира на пета скорост?
-Ако има темпомат как справя ли се при изкачване и висока скорост?
-Двигателят беше с ремък, нали?
-Колко е разликата в теглото на хечбек и комби-предполагам поне стотина килограма?

На градско не ме интерсува много-много как е динамиката, както и разходът.
Колата на жената е "Голф"-5, 2006г.  с 1.6 бензинов двигател също 101 к.с. на реални 120Х. км. (първи собственик е), който е с по-дълги скорости от "Фокус"-а ( имайте го предвид за еластичността). На магистрала нормално поддържа 140км./ч., но от малко по-ниска скорост до 140 се ускорява мудно, озорва се да достигне 150км./ч., а скорост от 160 км./ч. е максимума-повече не смея, защото се усеща, че не е препоръчително, а и "Голф"-ът не е стабилен, като "Фокус"-а при висока скорост-криввал съм леко волана наляво-надясно няколко пъти подред при висока скорост и имам чувство, че лесно може да стане мазало-тВа м/у другото. За протокола голфчето при скорост 130-140км./ч. с двама пътници и около 30кг. багаж с вкл. климатроник дава разход 8л./100км. бензин-газ няма.

Благодаря предварително за отговорите и честит празник!


Ozzie

Крайно време е да разбереш, че това което го търсиш, няма да го намериш в атмосферен двигател (независимо бензин или дизел), 'еле пък и малолитражен с нисък въртящ момент.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Същата работа като Голфа ти е 1.6 двигателят. Няма да е приятно усещането да слезеш от 1.8 на 1.6. 1.6 е двигател за градско каране и да му даваш газ той не върви.

Alexi


Ozzie

@Alexi
Да добавя - и с турбо.
Карал съм атмосферен дизел. Същата умряла работа - 120 км/ч на табло, обороти 3000, че даже май и малко отгоре.
Със сегашния, на 3000 оборота (рядко, но се случва), минава 150 км/ч на табло.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Жоро Петков

Е то вече атмосферни дизели няма...
Инак ФФокуса да вземе да се качи на 1.0 екобууст ако може на 125к.с. дето си е със 6 скорости - ще се види в чудото как върви.
Като не иска форд е да ходи у ваг групата и там имат дори 1.5 дето си е самолет...
Еле пък ако вземе сега дето има меко хибридче 155к.с. - не е самолет ама е екстра.
Освен това като гледам колко кара - даже може и да не стигне до смяна на ангренаж...
А за дизелите беше споменал, че те е страх - на дизела страшното е да замине ГНП-то... ма то това се случва доста рядко... Иначе рециклаж на дюзи, турбо - то си е като обслужване. Ако не искаш такова - взимаш си от 1ви собственик и така...

ADiDimitrov

Фокусе стар човек си с афинитет към атмосферен бензин! Тогава за теб е само Лексус 3.5 v 6. Е туй ако знаеш как върви , ако си намериш такова читаво добиче или по малкия му брат 2.5, ще забравиш и за Форд и за морд и за всичко 😉

F Focus

За едно си прав-че съм дърт, ама че си падам по бензинки без турбо много грешиш! (tooth)  Преди години дълго време търсих кола с бензиновия 1.8 турбо на ВАГ, ама нищо читаво не открих.
Както съм писал 30 години карах дизели, като единият беше с турбо, но както и да е-дайте тогава акъл, моля Фокус-2/2.5 с какъв надежден дизел да зяпам, пък ще видим, знае ли човек...? Ако не греша 1.8 е разработка на "Пежо", а 2.0 си е фордовски?

Pyrhel

Обратното - 1.8 е на Форд, 1.6 и 2.0 са на PSA и са за предпочитане.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Тия дизели дето ще гледаш на Фокус 2/2.5 ще са "милионници". Ще вземеш - ще е за капиталов ремонт и после ще ревеш, че Форд правят говна.
Тия дизели са взели-дали своето. Никой не си взима дизелова кола, за да я кара по 2000км на година и да я продаде чисто нова.


F Focus


ADiDimitrov

Не ме слушаш за Лексуса, ще береш ядове  (rofl)

ADiDimitrov

Сега сериозно, вземи си Мазда 6 втора генерация с 2.5 Дуратек мотора. Много е рядка, мисля че само Швейцарки се намират с това изпълнение. Кутията е ръчна 6 ст. имат и що годе читав автомат! Със същия мотор се намират и Фюжън второ поколение, но само от щатите внос! Има една софийска фирма дето постоянно рекламира внос от САЩ точно на такива Фордове!

Жоро Петков

Мазда викаш... 6 втора генерация... че то има ли останали такива? Мислех че отдавна са се върнали в природата под формата на ръжда...
Шегата настрана - ако си решил да сменяш автомобила определил ли си бюджет?
Аз лично (както и направих) бих заложил на върнат от клиент или лизинг автомобил - ако не друго ще си 100% сигурен за километрите и ще знаеш какво има да и се ремонтира.

Пак ще се повторя - 1.0 екошит двигателя имаше проблем в старите (първите) генерации. В последните остава само скъпото обслужване - 2500лв на 150 хил. км. Сам си направи сметка - дали да си вземеш ФОкус примерно по-нова генерация и да отделиш 2500лв за "капиталов" ремонт и след това да знаеш, че тази кола ще я караш 10 години или ще рискуваш с някой "милионник" на "реални километри ноффнос".

Най-удачният, от финансова гледна точка, вариант реално в момента обаче е (както съфорумника Точката направи, също така и аз правя в момента) е да си останеш с текущото добиче.

Пак да се пошегувам - баща ми има 1.8Т Шкода Съпърб 2001г. Двигателя е по-тих от шевна машина - ако искаш да го питам за колко ще ти я даде  :D  Двигателя наистина е очудващо добър - на реални 350 000км, но каросерията и периферията е като войнишко канче, преживяло ПСВ и ВСВ...

F Focus

А, какво ще кажете за двигателя 2.0 ST 250h.p., 2012г.-също ли е някакъв тип Екобуст?
Питам, че има един швейцарски Фокус-комби (бяла перла! (tooth) ) на около 200Х. км. уж...
Предполагам, че поддръжката му ще е Х 2, или Х 3?

Жоро Петков

Е такова исках да си взема аз - ама 2018г, но жена ми каза, че иска Мондеото...
Екобууст е двигателя. Обслужването няма да е Х2 или Х3 - абсолютно същото е. Евентуално ще трябва да купуваш по-скъпи гуми ако искаш да може да отдава тези коне на пътя.
От 2012 обаче.. по-скоро километрите са Х2 и най-вероятно е таман време за капиталововъстановителен ремонт.
Пак те питам защо искаш да смениш текущата си кола, която познаваш и си нагласил с дръгел с непознати проблеми?
Или си вземи върната от лизинг или от първи собственик. Всичко друго е късмет...
Твърдят, че тойотите са здрави (аз други наблюдения имам ама както и да е де) - там турбинирани бензинови двигатели няма. Авенсис, Рав4, Аурис.. има колкото щеш.

Alexi


To4kata

Карал съм Дуратек 1,6, 115 коня 5 години. Фокуса беше комби, сив. Абсолютно безпроблемен мотор. В града си е мудничък, но се трае. Хечбека може и да е по-живичък, ама се съмнявам. На магистрала е по-динамичен, там му е силата, де. Е не е самолет, но си е съвсем приемлив. Хеле пък за 50+. 115 е с вариатори на валовете, които се износват и смяната и може да е малко по-скъпичка. Аз не съм сменял, продадох го на 230K, като аз го търкалях малко над 100К.

F Focus

Ами, Жоро пусти къси скорости на магистрала...А и откак добичето усети, че може да се раздели с грижовния си стопанин взе да става по-послушно! (tooth)
Абе, както знаете яко ме апе кучето, та все протичат нЕкви мисли... ::)
Също имам предвид, че понякога се налага да паркирам на кВи ли не места из наше село през нощта, което би ме притеснило, ако съм с някоя по-наточена кола.
Преди време имах предложение за смяна на предавката на 5-та скорост от не помня кой по-стар модел на "Форд", (другите са си ок) за което съм писал в другият форум, та, ако това е възможно ще се кротна. Ако някой е запознат с въпросната замяна ще съм благодарен да сподели!

ivchotr

Не съм запознат конкретно, ама ако зъбните колела за 5-а предавка с различния брой зъби са съвместими с валовете, защо пък да не стане ::)


Жоро Петков

Цитат на: F Focus в 25 Септември 2024 21:59:11грижовния си стопанин взе да става по-послушно!
Хехехе споко - то това винаги е така.
Иначе най-големия плюс на Форд, който никой не го признава - не се краде.
Тва в територията ако ти откраднат форда съм 100% сигурен, че мафията ще ти върне форда с поне 1000лв и наебан и завързан джамбазина!

В МотоПфое селект има няколко Фокуса хечбек в момента за по 32 000лв на по 45хил км. което за мен в момента е оферта (няма да споменавам, че аз взех Мондео на 2.5г на 60 000км за същите пари, но това беше в по-добрите времена - 2021...)

Алекси ти го каза - като искаш да караш магистрално - дизел...Е може и някое 5.7 американско. Там поне дори да е на 1млн км - таман ще се е разработило!

ivchotr


F Focus

Ама нямат комби! >:(
Голяма кубатура на хАмерикански бензинов двигател изобщо не ме плаши откъм разход на бензин, щото, както съм писал разходът на гориво е най-малкият такъв, а и частите за американски коли не са скъпи, но се налага да се почакат десетина дни от Англия основно-разучил съм едно-друго, но от щатите се вкарват коли на 4-6 години и чергата ми  е"тънка", (засега :))за съжаление! :-[
Колега м/у другото върти учудващо успешен бизнес  м/у другото с внос на луксозни и доста нови автомобили от щатите ( до 5 годишни макс)-дали по конкретна поръчка, или по негова преценка, като в наше село ги легализира сменявайки стоповете и минавайки техно-тест, регистрира ги, но цените са от 80Х. лв. до...
Ако спечеля от тото-то веднага ще си поръчам при него  (tooth) СУВ (НЕ пикап!!!) с биг-блок двигател-опитите ми продължават!

Жоро Петков

В един друг пост си си похвалил текущата кола - пиша тук, за да не му я цапам. Пак ще питам за чий ще се отърваваш от автомобил, който вече познаваш до болт, за да се забиеш с няква кочина. Нито ще знаеш километрите, нито ще знаеш какво и кога е сменено.
Къси ти били скоростите на магистрала - не бързай. Разликата между 140км/ч и 120км/ч са 20км (10мин) на всеки 100км. Т.е. ако тръгнеш от София до Бургас ще спечелиш макс 40мин.
Карай си я и си свиркай.

F Focus

Жоро-проблемът е, че със 120км./ч. НЕ може да се кара по нашите "магистрали", освен много рано сутринта в неделя! В средната лента караш със 120, ама там е бъкано с тирове, или със нЕкви "водачи" на леки автомобили, дето карат със 100-110 км./ч., които на всичко отгоре изпреварват тировете без да вдигнат скоростта си поне за кратко, та или си в лявата лента със 140км./ч. постоянно и отгоре, или непрекъснато изпреварваш! Ти все едно не си го забелязал...?

Както и да е-по съвет на Алекси зазяпах дизеловите Фокус-и, и какво тотално ме впечатли-ами те поне на снимки изглеждат в пъти по-добре запазени, като шоф. седалка, волан, купе, а и като цяло от бензинките?!
Даже има и със 6-ск. ръчна кутия, а цените определено са по-ниски с около 30%.
Някой да има обяснение що е така?

Жоро Петков

Защото са на милион километри - приготви се за ГНП, дюзи, турбо, ДПФ, ЕГР...

Alexi

ами тука решението е да издебнеш кола от първи собственик или купувана нова в БГ с ясна история и пробег който не е особено висок .. 2.0 мотора е на ПСА ,няма съществени болежки спокойно откарва над 300 че и над 400к без сериозни ремонти

ivchotr

Купените нови у нас ръждясват по-бързо от "новия внос". Сравнени с "италианките", примерно.

Alexi

митове .. тука не се хвърля сол щото е скъпа ,навън ръсят яко айде то в италия няма зима но кола от италия съм имал една и повече никога  (tooth)

ivchotr

Ела да ти покажа двата ни Форда. Моя, дето е купуван като нов тук и с 4 години по-стария дизел, дето е внесен от Италия. Ще почнеш да вярваш в митове :D А и от служебни марки, купувани нови тук имам наблюдения.