Focus 3 1.6 105 прегрява

Започната от ChillyBG, 13 Септември 2024 16:16:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ChillyBG

Здравейте,

Току що купих въпросния Форд и по пътя вкъщи свртна лампа за висока температура и се разпищя че прегрява.
Буквално след секунда беше пак на нормално.
Чвека, който я продаде, каза че датчика прави проблем и при него го е правило - докаран е на ход от Англия.
Идеята е да се прибера натам с него.
Като спрях колата - има антифриз, не е черен/миксиран с нещо, не надува маркучите, вентилатора работи, има парно и т.н.
Възможно ли е да е само сензор? Нещо, което трябва да погледна преди да посетя сервиз?


F Focus

Ако "погледнеш" сензора наясно ли си какво трябва да видиш...? Посети читав сервиз-ако си наясно, че някой е такъв.
Важен въпрос- с какво, аджеба е "миксиран" антифриза?

ivchotr

За антифриза има предвид, че не е смесен с масло.

На колко градуса включва вентилаторът?

saggy

Има скрито меню с диагностика, на което можеш да провериш темп на охлаждащата течност в момента, в който уж прегрява. Ако не е наред датчика тази температура ще скача с по 10-20 градуса за няколко секунди примерно. Виж в Ютюб как се пуска и покарай на него да водиш какво става. Има секция за грешки в него и ако има проблем с датчика ще има записана грешка за него.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 15 Септември 2024 12:51:49За антифриза има предвид, че не е смесен с масло.

На колко градуса включва вентилаторът?

Ок-тогава с какво?

ivchotr

Ми няма с какво друго да се смесва антифризът. Човекът просто казва, че не е смесен с нищо. Демек, че за загряването няма причина от рода на прегоряла гарнитура, примерно.

П.П.
Не е лошо да се провери дали охладителната система е обезвъздушена коректно.

ChillyBG

Закарах го на сервиз, с който не съм имал проблеми, и казаха, че антифриза е ниско и капачката не е правела налягане.
Не гори антифриз, както и не вкарва масло или въглеродни смеси в антифириза, та изключваме гарнитура на главата.
Четох също, че има шанс на водната помпа да се отчупила част, че са с пластмасова перка, и ще я сменим превантивно, както и термостата, за всеки случай.
Охладителната система уж сама се обезвъздушавала, но ще го направят и това също.
Мерси за съветите!

 
Цитат на: F Focus в 15 Септември 2024 19:05:54Ок-тогава с какво?

Често се случва при издухана гарнитура на главата остатъци от масло и изгорели газове от камерата на цилиндъра да влизат в охладителната течност и да се смесват с антифриз. Затова беше коментара ми, не знам защо си толкова учуден.

F Focus

#7
Не вярвам да се е отчупила лопатка-случва се лопатките да се запълнят от котлен камък, от което КПД на турбинката рязко спада, ако антифризът никога не е сменяван откакто колата е произведена, което е често срещано явление.
Капачката на разш. казанче също е от основните заподозрени, както и термостата, НО обърни внимание на друго-на едно от тънките маркучлета, излизащи от разш. казанче на няколко сантиметра от штуцера лесно ще напипаш твърдо тяло набито вътре в него, което, ако не греша е филтърче (или клапанче), и което често се задръства, и проблемът е налице, а решението е  доста по-евтино.
Най-лошото е задръстени охладителни тръбички и проходи на радиатора и блока пак поради никога несменяван антифриз, а доливане с обикновенна вода.