В търсене на теч в отделението на задната гума..

Започната от Gatling-Hobo, 30 Август 2024 21:56:22

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Gatling-Hobo

Здравейте, колеги!
С наближаването на есента и дъждовете съм решил да отстраня теча в отделението за резервна гума, където явно от дълго време се е събирала вода. След като купих автомобила ( Focus C-Max 1.6i 2006) миналата година в доста по-късен етап видях при разкачане на резервната гума, че всъщност там има ръжда и този проблем трябва да се отстрани докато е повърхностен. Четох тук и по английски форуми, че всъщност най-често този проблем е от стоповете или гредите, където вървят пластмасовите лайсни. След проверка и наблюдение видях, че течът не идва от стоповете. Разбрах, че всъщност идва от две места: едни дупки под пластмасата, която е в долната част на багажника.Прикачам снимка (1). photo_2024-08-30_21-35-31.jpgТова на снимката се пада лявата страна на багажника и в дупката се вижда черното отлагане от теча. При един як дъжд бях спрял автомобила под един частичен навес, като само лявата страна на автомобила бе под дъжда. Забелязах, че само от лявата страна има теч. След това я валя нормално и видях, че и от двете дупки има теч. Това ме насочи, че течовете идват от лайсните на тавана. Вчера ги свалих и видях, че където са дупките в лайсните за монтаж на греди за покривен багажник има дупки за нитове/болтове, които бяха пълни с гадории. Изчистих и видях, че в тях няма болтове/нитове. Прилагам снимки 2 и 3.IMG_1111.jpgIMG_1110.jpg
Колеги, трябва ли на тези места да има болтове по принцип? Не съм си играл все още да ги пълня с вода и да видя дали ще излезе. Под самите лайсни имаше доста боклук и налепи, които да са отвеждали водата в дупките и надолу към багажника? По цялата дължита под лайсните се виждат едни пукнатини в лака на боята, но не мисля, че от там ще идва водата. Какви насоки може да ме посъветвате в запушването на тия дупки?


ivchotr

Привет!
Тези отвори (дупките са случайно оформили се отвори) са най-вероятните виновници за теча в багажника на колата ти. Поне според статистиката. Не е лошо да направиш и проба за всеки случай. Другият вариант е водата да прониква през незабележими на пръв поглед цепнатини между панелите на купето, особено, ако са сменяни заради някакъв удар. Мястото, където снопът с кабели за задната порта влиза в панела на купето под нея, също е възможност. От там едва ли ще мокри и двете страни на багажника, ама все пак не е лошо да се огледа и подлепи, ако е необходимо. Случва се вода да влиза и през изгнили дупки под задните калници, заради задържаща се кал между ламарината и тръбите за резервоара, предпазните кори и т.н. В този случай едва ли ще влиза вода от дъжд, когато колата е в покой, но при движение със сигурност ще се мокри.

saggy

#2
Дупките на тавата са фабричните отвори за поставяне на греди за багажник. Понеже имам такива греди и знам как се монтираха на моя Фокус 2 хечбек (при С-Макса е същото), фабрично има пластмасови тапички за всяки от 4-те отвора. В отвора има резба, в коята се навива шпилка или друго приспособление от монтажния комплект на гредите, чрез което да се захванат гредите. Тоест от Форд освен 4-те отвора и пластмасовите тапички, друго не са предвидили. В Ютюб има доста видеа за течовете при Фокус, предполагам има и за С-Макс. В някои от видеата хората изолират чрез черен силикон или друго подобно уплътняващо лепило целите релси, ако по тях има заварки и местата на заварките в улеите около задната врата. Дупките на покрива за монтажа на гредите със сигурност трябва да ги запълниш със силикон, а най-добре преди това сложи 4 ниски винта, за да ги запушиш и върху тях нанеси силиконът. Днес ще снимам моите тапички да ги видиш, но те не могат да свършат никаква работа срещи водна струя, т.е. не уплътняват добре. Фабрично върху отворите има боядисано покритие от някаква пяна или смола, което се изчегъртва и под него са монтажните отвори.
Ето клипчета как се решава проблемът при Фокус 2. Потърси за С-Макс.
https://www.youtube.com/watch?v=ru9iICwVLtI
https://www.youtube.com/watch?v=VfotrTKa_pw
https://www.youtube.com/watch?v=k-6STyif1I8

F Focus

При мен такъв теч при силен дъжд се появяваше отляво отгоре (Фокус-2 комби), а при порой и отдясно.
Уплътних финно със силикон отвсякъде гумените уплътнения на кабелите на третият стоп и на страничните осветителни тела (стоп, мигачи и габарити) и повече ороблеми нямам.
В твоят случай предполагам, че предишният собственик е отстранил пластм. капачета, за да монтира багажник и преди продажбата го е свалил без да ги върне на местата им.

Gatling-Hobo

Благодаря за отговорите! Вчерта валя и гледам, че е тръгнала вода отново из багажното отделение. Самите дупки са с канали за винтове (както казахте). Ще изчакам да поизсъхне следващите дни и ще се заема със запушването им, както и с поставяне на силикново покритие по целите жлебове за лайсните, защото виждам, че има нещо като микропукнатини, които също биха изиграли лоша шега.
Що се отнася до самите дупки и най-лесното решение: запълването им със силикон, то има един въпрос. Това не били попречило евентуално монтиране на носачи за покривен багажник? Евентуално ако се купят и монтират такива греди + силиконово уплътнение, би трябвало да решат проблема?

F Focus

Ще създадеш проблем-не ги запушвай със силикон, ами подбери подходящи пластмасови винтета ( щипки, вложки) , каквито в "Тему" се продават 100 бр. за десет лева-все някое ще пасне точно. Почисти около останалите без винт отвори с шкурка, промажи тях и около тях с "Wurt" два пъти през около час, после щракни подходящите пластмаски и промажи финно главите им със силикон-така няма да имаш ядове с последващо монтиране на багажник.
Изказвам само лично мнение какво бих направил на твое място.

Ozzie

@Gatling-Hobo
Потърси болтове, които ще паснат на резбата на отворите, навий им тефлонова лента и ако няма промяна към по-добро, тогава мацай със силикон.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr


Десислав

При мен имаше теч,и след наистина много ядове и търсене установих, че е от винтовете на стоповете. Там има пластмасови дюбели и през тях капка по капка всъщност влизаше доста вода.  Аз сложих на дюбелите силикон, а между дюбела и пластмасата на стопа гумена шайба и от тогава / няколко години / няма капка дори. Много добре обърни внимание на това, което пиша защото съм сигурен че ако е комби и при теб е от там. Не съм чел всичко ако се повтарям с някого се извинявам.

saggy

#9
Денислав, не ми стана ясно как си уплътнил със силикон пластмасовите дюбели. Напълнил си ги със силикон и тогава си сложил гумена шайба и след това си завил винтовете на стоповете ли? Много странно място за теч, обаче не е невъзможно явно при Форд. Колата на колегата е С-Макс, където стоповете пак са вертикални като на Фокус комбито.


ivchotr

Няма нищо вечно. Уплътненията остаряват и се втвърдяват и започват да пропускат вода. Затова съм фен на побългаряванията - имат по-траен ефект от заводските решения.

Десислав

Цитат на: saggy в 05 Септември 2024 11:00:55Денислав, не ми стана ясно как си уплътнил със силикон пластмасовите дюбели. Напълнил си ги със силикон и тогава си сложил гумена шайба и след това си завил винтовете на стоповете ли? Много странно място за теч, обаче не е невъзможно явно при Форд. Колата на колегата е С-Макс, където стоповете пак са вертикални като на Фокус комбито.

Обяснявам за добро на всички фордаджии.
Махаш стопа. Тогава се виждат двата дюбела. Намазваш върху и около тях, за да не може да влиза вода около тях.  След дова при монтажа на стопа между него и дюбела слагаш гумена шайба за да не може да влиза в отвора на дюбела. Тогава удряш джакпота защото спира да ти се пълни багажника. Сигурно половин година брах ядове. Вадил съм литри с вода заради тях направо кошмар. Дори тавана и лайсните на покрива вадих докато разбера / напразно /